אשמח לעזרתכם לגבי מגילת רות

דברי הבל דימיוניים ואגדה אורבנית

לעיתים קשה להאמין כמה רחוק מוכנים אנשים ללכת בכדי להצדיק דברי איוולת "בשלב ראשון בועז שואל את הגואל האם יקנה את --אדמת-- אלימלך. לזה הגואל מוכן. בשלב שני בועז מצרף לעיסקה את ----רכושו (אדמתו)---- של בעלה של רות " על איזה רכוש דמיוני אתה מדבר מאיפה הרכוש הרב שבועז אינו יכול לקנות משתי אלמנות חסרות כל הרי מדובר באותה חלקת השדה ובאותה נחלה קטנה שאפילו לא יכלה לפרנס את בעליה אם היתה קורא בעצמך בעיון את המגילה היתה גם מבין שהסעיף היחידי שמונע מהגואל לקיים את חובתו לגאול את השדה הוא קניית אשת המת " בְּיוֹם-קְנוֹתְךָ הַשָּׂדֶה מִיַּד נָעֳמִי; וּמֵאֵת רוּת הַמּוֹאֲבִיָּה אֵשֶׁת-הַמֵּת, קניתי (קָנִיתָ)-- ואם אתה מתקשה להבין את הקשר בין נישואים למואביה והשחתת נחלה כדאי שתבין את את האיסור החמור לשאת מואביה וכל המשתמע ממנו המשמעות המידית של נישואים למואביה או לעמונית ברורה וחדה כל איש כזה דן את צאצאיו ממנה לנידוי וחרם כלומר מוציא את בניו ובני בניו מעם ישראל למשך עשר דורות זה מה שנקרא להשחית את נחלתו ולזה לא היה מוכן הגואל לעומת המסקנה הדמיונית שלא להגיד מצחיקה שאליה הגעתה "כי קניית כל כך הרבה אדמה ירושש אותו (או שיהפוך אותו לבעלים של שטח גדול מידי"
 

masorti

New member
נדמה לי שלדעתך שמואל ודוד הם אותו אדם.

אז אני לא ממש מתרגש מהביקורת שלך על מה שכתבתי. את התיאוריה שלך על האיסור לשאת מואביה תסביר לבועז. הוא כנראה הכיר רק את הגירסה של "לא יבוא עמוני ומואבי" בלשון זכר.
 
אתה שוב מבלבל בין רגש להבנה

זה שאתה מתקשה בהבנה שדוד ושמו אל הם אותו אדם זה ברור ולא מפתיע אבל הדרך שבה אתה ממציא נתונים למקרא כמו רכוש ואדמה למחלון או לכליון שלא היו ולא נרשמו מוכיחה את רמת הבנתך (מתוך רגשנות) באשר לבעז הוא הבין יפה מאוד שבנישואיו למואביה הוא משחית את נחלתו ולכן הבן שנולד למואביה נקרא עבד וקיבל את שמו כיאה מהשכנות האיסור על אכילת בשר החזיר בא רק בלשון זכר ומכאן לפי הבנתךאו התרגשותך אתה יכול לאכול בשר חזירה אז בתאבון
 

masorti

New member
ברור לגמרי ששמואל ודוד הם אותו אדם. ../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

 
על קצה קצהו של מזלג דוד ושמו אל

קצת קשה להסביר את זה בתשובה קצרה אבל א. תוכלי לקרוא ספר שנקרא "דוד ושמו אל" מגרש רוחות שנעשה למשיח הנמצא בספריות הציבוריות ב. אוכל לשלוח לך מאמר שכתבתי(והתפרסם בכמה אתרים) על הכרונולוגיה ההיסטורית בספרי שמואל המוכיח זאת מבחינה היסטורית ג.תוכלי לעקוב אחרי שאלות ותשובות שלי שהתפרסמו כאן באתר תפוז באותו נושא על קצה המזלג ובקיצור נמרץ אומר לך כך מתוך ספרי שמואל ניתן ללמוד לאחר עשרות שנים של שלטון פלשתי בשבטים הישראלים פרץ מרד ישראלי בהנהגת שאול ובני שבט בנימין לאחר המרד המוצלח יסד שאול ממלכה ישראלית מוצלחת ומשגשגת שתוך מספר שנים מעטות הגיעה להשגים צבאיים מרשימים בכל קנה מידה לאחר נפילתו של שאול מיסד הממלכה הישראלית בקרב על הגלבוע השתלטו הפלשתים חזרה על חלק משטחי הממלכה הישראלית (נחלת יהודה)ועל שטחים אלה המליכו ווסל פלשתי שהמשיך להילחם בממלכה היישראלית ולא בחל בשום דרך להחריבה רצח את שר הצבא הישראלי ולאחר מכן את המלך הישראלי החוקי לאחר תקופה מסוימת הצליח להשתלט על עיר גבול בין ממלכת ישראל הצפונית לממלכתו ושם הקים את בירתו (ירושלים ) ומשם המשיך בנסיונותיו לקבל הכרה בשילטונו על כל השבטים הישראלים בכדי לקבל אישור וגושפנקא למלכותו נכתב ספר שמו אל המתאר את המלך המיסד כדמות הירואית בשני מסלולים מקבילים מסלול אחד דתי כהני שבו מתואר הנער שנולד בחסד האל גדל וחונך במקדש הישראלי עד שירש את הכהונה הגדולה ממשפחת עלי צאצאי משה ואהרון ובמסלול המקביל תואר המלך כגיבור על שכבר בילדותו הרג דובים ואריות במו ידיו ניצח את הענק הפלשתי והשיג כל הישג צבאי אפשרי וירש את המלוכה מבית שאול
 

יוסי ר1

Active member
אכן, מוטיב החסד נשזר לכל אורך המגילה.

ולכן עדיף לקרא אחרת את דברי נעמי על סיכויי ההולדה שלה: " ...הַעוֹד-לִי בָנִים בְּמֵעַי וְהָיוּ לָכֶם לַאֲנָשִׁים. יב שֹׁבְנָה בְנֹתַי לֵכְןָ כִּי זָקַנְתִּי מִהְיוֹת לְאִישׁ כִּי אָמַרְתִּי יֶשׁ-לִי תִקְוָה גַּם הָיִיתִי הַלַּיְלָה לְאִישׁ וְגַם יָלַדְתִּי בָנִים. יג הֲלָהֵן תְּשַׂבֵּרְנָה עַד אֲשֶׁר יִגְדָּלוּ...". משמע, גם אם אתחתן ואלד, זה בלתי הגיוני שתחכנה לילדים ההלו שיגדלו כדי להתחתן אתכן. ואז, כשרות בכל זאת בוחרת לשוב עם נעמי, ועולה אפשרות של גואל - נעמי מוותרת על מעמד האדונית ובעלת הקרקע, והופכת את הכלה לגבירה החדשה, ואת עצמה לאומנת היילוד. גם זה מעשה שאפשר לראותו כחסד מלא.
 
צל הרים כהרים

מוטיב החסד שאתה רואה בדברי נעמי הוא במקרה הטוב דימיוני האמת הפשוטה באה להבהיר שאין במגילת רות מעשה יבם והדברים הבאים מפי נעמי עצמה באים לבטל כל טענה שיש או יהיה יבם חוקי לרות המואביה מאיפה למדתה על מעמד של אדונית וגבירה כזכור לך שתי האלמנות מגיעות לבית ללחם מיד עם תחילת עונת הקציר ומתפרנסות בקושי מעמלה של המואביה כל עוד נמשכת עונת הקציר ב סוף עונת הקציר כבר אין להן מה לאכל ואז עולה הרעיון והתחבולה במטרה להבטיח את פרנסתן לעתיד
 
למעלה