אתם בטח מכירים את המצב

תּמר

New member
אתם בטח מכירים את המצב

אתם משתתפים בפורום מקצועי או פורום שנוגע בתחביב שלכם, ופתאום נכנס איזה ילד ועונה לשאלות שהוא לא ממש מבין, כמובן - בביטחון שזה המקום שלו ושהערותיו במקום וכו'. כמשתתפים בפורום - כנראה תתעלמו ממנו, תצחקו עליו, תזלזלו בו או אולי תפגעו בו ותרדו עליו (והוא לא יבין) אבל מה תעשו אם אתם הורים לילד הזה? האם תאמרו לו שזה לא מקומו? של ישתתף בפורום כדי שלא יפגע? תתנו לו להשתתף בלי לומר מילה? (קוריוז בעניין: השתתפתי פעם בפורום בנוגע לאחד מתחביבי. רוחות הפורום סערו בגלל משתתפת אחת שהציפה משתתפים אחרים במסרים, כתבה תגובה על כל הודעה - ולא תגובה חכמה במיוחד, והכי חמור - טענה שהיא בת תשע! (סיגנון הכתיבה לא התאים, אבל ההתנהגות - כן). מנהלי הפורום חסמו אותה - והיא הופיעה עם ניק חדש. חסמו רישום שיבוא עם אישור דוא"ל בלבד - והיא הצליחה. כשהערתי להם שמדובר בילדה קטנה, הם אמרו לי ש"לא יכול להיות! היא פרצה את כל החסימות!" מהכרותי עם ילדים קטנים ברשת: יכול להיות ועוד איך. החסימות הלוגיות פועלות מעולה למבוגרים שמבינים שהן קיימות, אבל לא לילדים שלא יודעים שעשו להם את זה - הם ינסו וינסו עד שיצליחו...)
 

פלגיה

New member
וסיפור שלי

הילדה שלי היתה בת 6 בערך, וישבנו על הדשא באירוע כלל-יישובי. באו כמה ילדים "גדולים" והתחילו לדבר איתה. היא התנדבה לספר להם בדיחות של ילדות בנות 6. אותה הבדיחות הצחיקו. הילדים צחקו ממנה, והיא לא הבינה שעושים ממנה צחוק. באמת התלבטתי מה לעשות. הבת הגדולה יותר פתרה את הבעיה וצעקה על החברים שלה שיפסיקו עם זה. לגבי מענה בפורומים - לא יודעת לענות
אני מניחה שהייתי מסבירה שזה לא מיועד לו.
 

אורזיגל

New member
הייתי מסבירה שזה לא מתאים ושכדאי

שיגלוש בפורומים אחרים שיתאימו לו יותר. אם הייתי קוראת הודעות מלגלגות בקשר אליו, הייתי מסבה את תשומת ליבו לכך.
 

תּמר

New member
איך קובעים איזה פורום מתאים?

הוא מצא נושא שמעניין אותו. זה לא משנה לו ששאר המשתתפים בגיל של הוריו בערך. קראתי את ההודעות שכתב (עם הטפה של אחי: "מציצנית!"), אמרתי לו שהוא מתנסח בצורה ראויה לציון - אבל שישתדל לענות רק על דברים שהוא יודע במאה אחוז שהוא יודע אותם. הוא אמר לי שכך הוא עושה - ועזבתי את זה בינתיים. אני מתלבטת האם זה מוסרי לעקוב אחרי הודעותיו (נראה לי שלא יפריע לו אם אעשה את זה - כמובן שאשאל אותו לפני כן).
 
כל עוד הוא לא יכול להיפגע

(כמו ליצור קשר לא רצוי עם מבוגרים דרך המדיה הזו), הייתי מסתפקת ביעוץ והכוונה ונותנת לו להתנסות, כולל פגיעה אפשרית ברגשותיו (מזכיר לי את ההודעה שכתבתי בדיוק עכשיו על זהירות ורשלנות).
 

אורזיגל

New member
קודם כל, כל הורה מכיר את ילדו

ויודע באילו תחומים הוא מתעניין, אם למשל בני, שמתעניין במחשבים וגולש בפורומים של משחקי מחשב למיניהם, פתאום היה גולש בפורום "רקמה ומלאכת יד" (בלי לזלזל כמובן), זה היה נראה לי מוזר והייתי תוהה מה יש לו לחפש שם. מלבד זאת, כמובן שגם מדד הגיל נחשב, לילד בן 12 אין מה לחפש בפורום של מבוגרים. אני חייבת לציין שכל מה שכתבתי הינו תיאורטי, עד כמה שידוע לי הבן שלי גולש בפורומים המתאימים לגילו. אני גם לא עוקבת אחרי הגלישה שלו. אני מקבלת את המידע ממנו. מלבד זאת, שוחחנו איתו רבות לגבי הנושא : לאיפה אני גולש באינטרנט וכדומה, גם בבית ספר הקדישו לנושא זמן לא מבוטל. אני מקווה שאכן הבין את המסר וינהג לפיו.
 

תּמר

New member
כמובן דיברתי עם הבן שלי

ולימדתי אותו כללים חשובים, כמו לא לתת פרטים אישיים אף פעם, כשמנבלים את הפה או אומרים דברים שלא מבין - לסגור (בצ'אט, שבכלל אני מעדיפה לסגור) אם יש תמונות לא יפות - לסגור. אבל בכל זאת הוא שאל אותי היום מה זה "מאניאק" ומה זה "קונדום". איך אני מסבירה לילד מה זה קונדום, כשהוא עדיין לא יודע מה זה יחסי מין (למרות שהוא יודע שתינוק נוצר מביצית וזרע)? (נו, אני סתם שופכת את הלב - הסברתי לו שמאניאק זאת מילת גנאי למשוגע או סוטה, ושאנחנו לא משתמשים בה)
 

אורזיגל

New member
יש לנו בבית מספר ספרים על חינוך

מיני, אם תהיי מעוניינת אוכל לשלוח לך את השמות שלהם. ההתעניינות שלו החלה בכתה ד', כשהתחילו החברויות של בנים-בנות. בקשר למבוכה שלנו, נכון לפעמים זה נורא מביך לענות על השאלות שהוא שואל, והוא שואל, אבל אני בולעת את הרוק ומסבירה, כמו שכתבתי גיביתי את ההסברים בספרות מתאימה. הוא בדר"כ פונה אלי עם השאלות, כיוון שבעלי ממש מובך לדבר איתו על נושאים אלו.
 

תּמר

New member
תודה ../images/Emo13.gif

בגלל שאנחנו דתיים, אני לא בטוחה שהספרים שלך יוכלו להתאים לי. בינתיים אני מספרת בעצמי, ומתגברת על מבוכה ומבליעה אותה (שלא יראו שאני נבוכה). הבעיה שהוא שאל בנוגע למשהו שעדיין לא הגענו לקודם לו ב"חנוך המיני" שלי...
 

תּמר

New member
כמובן שהמעשה עצמו לא שונה

אבל בחברה דתית מצפים שנער לא יקיים יחסי מין - אלא כשיתחתן. ואז כל החינוך המיני שונה לגמרי. לא מדברים על המנעות ממחלות מין, קונדום - כמו שאמרה פלגיה - אסור בשימוש, וגם משתדלים להכניס את העניין ההלכתי של שמירת טהרת המשפחה עם ההרחקות הנובעות מכך (לפחות בעיני - כדי להדגיש את ההבדל בינינו לבין חיית השדה) אני לא יודעת אם יש ספר כזה שמותאם לחברה הדתית, מכיוון שבחברה הדתית לא מקובל לדבר על זה בכלל.
 

פלגיה

New member
אין ספר כי כל הורה חושב אחרת

מה מתאים ומתי. האיש שלי אומר שאולי כדאי שיהיה ספר כזה (מי שלומד גמרא מקבל הכל build-in אלא אם כן מצנזרים אותה)
 

ganooov

New member
מי שלומד גמרא

לא לומד גמרות שעוסקות בזה לפני כיתה ז' או ח', בדרך כלל.
 

פלגיה

New member
משניות - כבר מכיתה ד' או לפני כן

(מה זה "תשמיש המיטה" ולמה זה אסור ביום כיפור?)
 

פלגיה

New member
../images/Emo4.gif

"אמא עשתה לנו הפתעה הביאה הביתה תינוקת נחמדה" שיר בקלטת של הילדים שלי, מבית היוצר הדתי-לאומי (אבל אולי באמת לכיוון החרד"לי). ילדים מסכנים 9 חודשים לא ראו את אמא... תשווה את זה לשיר של דיג דיג דוג: "ואם זה תינוק, לא תפוח, לא אגס/ תגידו לי איך ומתי הוא נכנס" הבעיה היא שההורים לא מדברים. הילדים קולטים את הכל מהטלוויזיה והאינטרנט.
 

תּמר

New member
אתה מתכוון לכך שמדברים עם הילדים?

או לחלק הראשון - שמצפים שילד לא יקיים יחסי מין? אני לא יודעת אם מדברים. בטוחה שזה לא נעשה בבתי הספר. אמנם עדיף בעיני שהורים ידברו עם ילדיהם ולא מורים - אבל בד"כ מה שקורה זה, שהילדים לומדים מחברים, טלביזיה וספרים. את זה אני מנסה למנוע מילדי (מלמדת לפני שילמדו אותם), אבל לא בטוחה שלא אפול לאיזו מהמורה כזאת או אחרת (זאת אומרת - שישמעו סיפורים מעוותים מחבריהם, כמו שקרה לי)
 
למעלה