אתם מאמינים ש...

ההבדל המהותי הוא בכך שאני לא רואה

בכך שום קושי - להפך זו מתנה נפלאה. כבר אמרתי בהזדמניות אחרות - בדיוק כמו אש אם לא יודעים להשתמש - נשרפים או שורפים. אם משתמשים בחוכמה - יוצא אוכל מצויין ואפשר להתחמם ברגעים קרים.
 
מתנה?!

אולי אצלך זו מתנה. אולי הלקות שלך קלה ולכן לא נראת לך כל כך נוראה. יש מיעוט בקרב לקויי הלמידה והריכוז שאצלם הלקות כל כך חריפה עד שניתן להגדירה כנכות. אני נמנה עם הקבוצה הזו וכנראה שבגלל זה לעולם לא אבין את מי שמכנה את הלקות 'מתנה'. זה תמיד נשמע לי כאילו מכוון פסנתרים בעל שמיעה טובה יומר שעיורונו הוא מתנה.
 
אילו אני אותו מכוון כך הייתי מתייחס

לעיוורון. ואגב אני נחשבת למאד מאוד לקויה - ובתחומים לא מעטים. אבל בזכות הלקות אני מצליחה לעזור לילדים במקומות שאחרים לא מצליחים ולראות ישל שרגיל להיכש - מצליח זאת מתנה אדירה
 

שבט

New member
אני לא חושבת

שהלקות צריכה להיות כל כך חריפה על מנת שתראה נוראית ולא תחשב למתנה. מספיק שהלקות מקשה עליך אפילו טיפה. והיא כבר לא מתנה. הקושי עצמו הוא דבר שלילי זה שהוא מכשל אותנו או מלמד אותנו להתמודד עם דברים אחרים ( שזה כביכול חיובי) עדיין לא הופך אותו למתנה. כי הוא כל החיים היה ויהיה מוקש כלשהו ובטח שעדיף בלעדיו ואני בטוחה שעל מתנה אף אחד לא היה רוצה לוותר.
 
אגב, הליקויים לא תמיד מחשלים.

לפעמים הם אפילו מחסלים. מישהו יודע כאן מה אחוז לקויי הלמידה והריכוז בכלא?
 

שבט

New member
זה כאילו להתעלם מהמציאות

אני מאוד מתאמצת להבין איך הגעת לכך שהלקות היא מתנה.מתנה אמורה לשמח, לעשות טוב לגרום לך לחייך. ולא נראה לי שזה מה שהלקות עשתה לך כל החיים. לי לפחות בדיוק להפך. המחשבה שלך נראית לי כמו לא לחיות במציאות במין בועה כזאת.
 
פעמים רבות בחיים אנחנו מקבלים מתנות

ולא ממש יודעים להעריך אותן פשוט משום שהן הגיעו בלי "הוראות הפעלה". לוקח לנו זמן עד שאנחנו לומדים להשתמש בכל הפונקציות. השבוע למשל, אחרי שהסלולרי שלי איתי למעלה משנה גיליתי שאני לא צריכה לסחוב איתי טייפ מנהלים כי הוא גם טייפ... כך גם לגבי הלקויות שלי. בילדותי אומנם לא ממש נהנתי מהן אבל בכל שנה שעוברת אני מגלה עד כמה יש בהן יתרונות... למשל שעות ערות המאפשרות לי ניצול מקסימלי של שנות חיי בניגוד לבעלי המבזבז 8 עד 10 שעות שינה ביממה. דוגמה נוספת - העובדה שלא למדתי מעולם לכתוב כמו "שצריך" הובילה אותי להקלדה בקצב של קצרנית כבר בגיל 16. ויש עוד דוגמאות רבות נוספות... הכל עינין של נקודת מבט - כלומר להסתכל למציאות בעינים איננו אומר לראות רק את החלק הקשה אלא לבדוק היטב לאן הקושי מוביל כי אין צמיחה אמיתית בלי כאב (נדמה לי שזה משפט של אריקסון אבל אני לא בטוחה). מאחלת לכולנו לראות את שני שליש הכוס המלאה ולהמשיך ולמלא גם את השליש הנותר דפנה
 

שבט

New member
זה תלוי

דווקא כלפי מי שאני מכירה אין לי בעיה לחשוף. אבל מול אנשים שאני לא מכירה כמו בסופר או מרצים שלא נראה לי שיבינו אני נזהרת. ותאמיני לי יש כאלה שכל כך לא מודעים אז עדיף לשתוק ושלא ידעו כלום ו.. אני לא כל כך צעירה-23
 

שבט

New member
יונה לא הבנתי

עדיין מה דעתך בעניין ההוראה המתקנת( והיא חשובה לי). שווה לנסות או שזה יהיה בזבוז זמן?
 
שווה שווה - תלוי במורה ובתלמיד

דעתי העקרונית, שתמיד שווה לנסות לתקן מה שניתן, ולעקוף מה שלא ניתן לתקן. אם יש מורה טוב - סבבה... אני בעד. אם יש תלמיד שמאד רוצה - סבבה, אני בעד. אם אין אחד הגורמים - עדיף לא לגעת בזה. התסכול עלול לעלות על הסבבה... ובעניין אסטרטגיות וכו', אם תרצי, אפשר גם באופן אישי יותר - במסר, באיי סי קיו, לפעמים אפשר ללמד דברים (אפילו רבים) גם מרחוק. ו.... עדיין 23 לעומת גילי - זה נחשב צעיר ...
 

שבט

New member
הבנתי...

ולגבי האסטרטגיות אני אשמח לדעת כמה. מתי אפשר לתפוס אותך באיי סי קיו? בטוח שאפשר ללמוד דברים גם מרחוק, הרי איך עברתי את המבחן בע"פ בלשון- זה עם הניבים. תאמיני לי רק בזכות האתר הזה אוי ותר נכון בזכותך.
 
../images/Emo180.gif שבט יקרה...

זאת לא אני שעברתי את המבחן - כלומר... זה בזכותך. אני הייתי שם לעזור לך... כי יש לך אפשרות כזו, רק צריך היה להראות לך את הדרך. בכל אופן - תודה. ובעניין האסטרטגיות אשלח לך מסר על האיי סי... ואפשר גם כאן אם תרצי לפרט.
 
למעלה