אתם עו"דים/משפטנים גם בחיי היומיום?

  • פותח הנושא shno
  • פורסם בתאריך

shno

New member
אתם עו"דים/משפטנים גם בחיי היומיום?

אני כרגע עסוק בהתנהלות קשה מול בזק עקב מעבר דירה ורשלנות שלהם בטיפול בהעברת הקו והאינטרנט לכתובת החדשה. זו לא הסיטואציה הראשונה שבה אני מוצא את עצמי נאלץ לגייס את העו"ד שבי למלחמה. אני מוצא את עצמי מצטט חוקים ותקנות, מדבר בעורכדינית, "מאיים" איום משפטיים וכו'. גם לכם קורה שהעו"ד שבכם נכנס גם לחיי היומיום, מרצון או שלא?
 
כן, ולצערי אני לא נהנה מזה.

זה קצת מצחיק שחושבים על זה- לפני שבוע יצא לי לדבר עם חבר טוב על כך שמידי פעם אני נאלץ "לשים את הכובע המשפטי" על הראש ואני לא עושה את זה בהנאה יתירה שזה נוגע לחיי האישיים. וגבי "בזק": אנקדוטה קטנה שקשורה לשכנה שלי: המדובר בשכנה טובה, לקוחת בזק מזה שנים, שלפתע פתאום בזק החליטה לנתק את קו הטלפון שלה ללא כל התרעה מוקדמת. בירור מהיר העלה שהשכנה לא שילמה את חובה, משום שהיא לא קיבלה אותו.. לאחר שיחת טלפון (שנערכה לפני 4 חודשים!!!!) הובטח לי ע"י נציגת שירות לקוחות בבזק כי החשבון ישלח אליה. חלפו מאז 4 חודשים תמימים, ועם בזק ערכתי אין-ספור שיחות (שאת כולם תידעתי). שוב ושוב הובטח לנו שהחשבון ישלח - אך כמובן, שזה לא קרה... ושכנתי נותקה עוד מספר פעמים מבזק! בשבוע שעבר, שכנתי קיבלה כ- 10 מעטפות דואר מבזק שכוללות את החוב האמור... כנראה שתודעת השירות בבזק מאוד מאוד מאוד נמוכה. ואני עומד מאחורי מילים אלו, למקרה שמישהו שם בבזק קורא את זה...
 
בוודאי..

אני אמנם לא מצטטת אבל, מה לעשות, התואר עושה את שלו וכשהוא מוצג- בדר"כ דברים מסתדרים מהר יותר. זו מדינה שחייבים לדעת לדרוש ולעמוד על שלך כי שלא ידרסו. המקצוע אכן נכנס לחיים..
 
עבדתי פעם בשירות לקוחות../images/Emo13.gif

האמת שזה לא עושה הרבה רושם
מה שכן, זה נותן לי כלים בחיים להבין מתי באמת מגיע לי ומתי החברה שמולי פעל בצורה מכוערת. קשה להתנהל מול חברות כאלו.
 

shno

New member
אני לא מדבר על "לעשות רושם"

ברור לי שעם כמות העו"דים במדינה, לזרוק לאויר "אני עו"ד" לא ממש מרשים אף אחד. אני מדבר יותר על שימוש בידע המקצועי שלנו, בטון הדיבור "המקצועי" שלנו, בהתנסחויות "מקצועיות" (בע"פ או במכתבים ופקסים שמעבירים לכל מיני גורמים). ואכן - קשה מאוד להתנהל מול החברות האלה
(בשלושת הימים האחרונים היו לי "התנהלויות" כאלה מול בזק, AIG והבנק. אני מותש לחלוטין, צרוד מרוב דיבור (וצעקות) - אבל אי אפשר להגיד שאין תוצאות...)
 
הבעיה מתחילה בשירות לקוחות זוועתי

אפילו בחברה שאני עבדתי בה, שהייתה תודעת שירות מאוד טובה, עדיין הכוח האנושי לא תמיד הבין וגם לא ניתן לאורך זמן להתמיד במקומות כאלו. מאחלת לך שיעבור בקלות. ואני אכן מזדהה עם ההתנסחויות, השפה והידע.
 

BlackUnicorn

New member
כן... ובהחלט מרצון. במדינה הזו

שאף אחד לא מכיר בשירות כמו שצריך, לפעמים צריך לדעת ללחוץ על הנקודות הנכונות והידע המשפטי בהחלט עוזר בזה. אני אספר סיפור קצר לדוגמא - לפני כשבועיים נסענו אני, בן זוגי ואחותו לטיול בצפון. את הטיול תכננו כך שנעצור באחת המסעדות האהובות עלינו בצפון, שבמקרה היה לנו קופון אליה. לא סתם קופון אלא קופון שקיבלו ההורים של בן זוגי כשהם רכשו דירה לאחרונה, קופון ששוויו כמה מאות שקלים ושמקנה ארוחה זוגית מלאה כולל בקבוק יין וכל הכרוך בכך. בקופון, כולל המכתב והחוברת המצורפים לו, לא הייתה כתובה שום הגבלה על הזמנת הארוחה מלבד מה שכתוב בקופון. (צוינו הכמויות ושאי אפשר להזמין מנה מסוימת). התיישבנו לנו במסעדה (באמת מעולה), הבאנו למלצרית את הקופון, שלא היה כל כך מוכר לה, אחרי דקה היא חזרה, אישרה את הקופון, הזמנו אוכל ובמהרה דברים החלו להגיע לשולחן. לאחר מס' דק' פנתה אלינו אחראית המשמרת ואמרה שהקופון מוגבל בהזמנה עד 320 ש"ח (והאוכל שהוזמן היה בשווי פי שניים מכך, לכל הפחות). מהר מאוד העו"ד (לעתיד) שבי יצאה החוצה, ביקשתי לראות אסמכתאות לעניין (שלא נמצאו כמובן), דיברתי על החוק להגנת הצרכן (שלא הייתי באמת בקיאה בו, אבל תמיד טוב להראות ביטחון עצמי
) וכו' וכו', ומהר מאוד קיבלנו יחס "מקסים" וארוחה מלאה על חשבון הקופון כפי שהיינו אמורים לקבל. אני מניחה שבלעדי הידע הזה, היינו משלמים כמה מאות שקלים נוספים על הארוחה, או בעצבים מיותרים.
 
אפשר לענות, בתור אחד שהוא רק עומד ללמוד ?

אני, במהלך שירותי הצבאי, למדתי שתמיד יש מישהו שמעל. וכן, למרות שאני לא חשבתי ללמוד עריכת דין, השתמשתי לא פעם ולא פעמיים בטון דיבור תקיף, באיום בהגשת תביעה, ובמילים גבוהות. זה תמיד השיג את מטרתו. (ת'אמת, בצבא הגעתי לבסיס ושם אמרו לי: אתה איתמר ?, אמרתי: כן. והם: נכון שהתקשרת באמצע הלילה לאלוף הביתה ?....)
 
למעלה