אתמול ראיתי קליפ של זמרת בשם אתי ביטון

EastGirl83

New member
קשה לי להתחבר למוזיקה שכזו.... משום שאני שומעת את השירים בערבית... מכירה את כל הזמרים (טוב לא כל הזמרים, כי יש יותר מדי ../images/Emo6.gif אבל מכירה מספיק טוב..) ומבחינתי, המוזיקה הזו של אתי, מאוד דומה למוזיקה הערבית, ואני מעדיפה לשמוע את השירים האלו בערבית ../images/Emo98.gif כמו למשל, השיר הזה. אבל זמרים אחרים במזרחית, אין לי בעיה לשמוע אותם כל הזמן.
 
היתרון בזמרות ישראליות כאלו שהן יוצרות סיכוי לחיבור התרבות הישראלית גם לאלמנטים מקוריים מהמרחב וזה לא ייעצר רק בשירה. אפרופו אתמול ראיתי בערוץ 1 (אני כנראה מאחרוני הצופים של הערוץ) בתוכנית שמסכמת את השנה, והיה שם ביקור בחנות מוזיקה "אזולאי" בכיכר השעון המחודש ביפו-מדובר על יוצא מרוקו שפתח את החנות ביחד עם אולפן הקלטות לפני כ40 שנה עבור זמרים שהביאו בעצם את התמהיל של מוזיקה מבית אבא והמרחב ממנו באו לכאן, ביניהם לא מעט אומנים מוכרים.
 

Kanoun

New member
מוזיקה יהודית הוא מצוין למוזיקה יהודית דתית, חזנות, פיטנות ומזרחית לא מסחרית.
 

Kanoun

New member
דווקא ננסי עג'רם? מכל כוכבי הזמר הערבים דווקא בחרת את ננסי עג'רם? על טעם ועל ריח אין מה להתווכח... אין לי בעיה עם אף זמר או זמרת (לא קיימת בימינו אף להקה ערבית משגשגת). אבל אם כבר בחרת להשוות, למה לא ללכת על זמרות יותר איכותיות, עם קולות טובים, עיבודים מעניינים יותר, תעוזה בטקסטים, תפקיד חברתי ומלים ברמה גבוהה יותר:../images/Emo13.gif סמירה סעיד מג'דה רומי אסאלה ועוד
 

EastGirl83

New member
יש עוד ברשימה טאמר חוסני וואיל קפורי ragheb allama אליסיא dina hayek פיירוז כמובן אפילו סאמי יוסף (קול ומבטא מדהים) ויש את kazem elsaher ואין לי כוח להמשיך.......... כי אני לא אסיים את הרשימה מבחינתי, אתי ביטון = ננסי עג'רם. ומי אמר שעשיתי השוואה? ../images/Emo4.gif כולה הבאתי את הדוגמא לכך שיש המון קשר בין המוזיקה, ומשתמשים במוזיקה ככלי להכרת עולם חדש.
 

Kanoun

New member
אהבתי מאוד השיר לא רע- עיבוד פופ מזרחי טוב, וקול יפה. יש לה קטע חביב של שילוב מזרח ומערב. הוידאו מצוין: נמל יפו נוף בנייני תל אביב הרמון נשים ולהקה רב תרבותית עם מיטב כלי הנגינה.
 

אלי.

New member
קליפ ש'חרך' (כך נהוג לאמר ?) את ערוץ 24. עם עיבוד מושלם (כרגיל) של תמיר קליסקי העלמה מדויקת מאד בשירה, וגוון הקול שלה מאד "ערבי". וחוצמיזה יש לה גם שם מחייב ללכת לאורו - אתי ביטון, השם המקורי של אישתאר ../images/Emo13.gif
 
למעלה