את מי תובעים על הוצאת ניתוח?

bonyo

New member
את מי תובעים על הוצאת ניתוח?

במסגרת עבודתי נחבלתי באפי ואובחן שבר בעצמות האף עם דפורמציה חיצונית ניכרת. בהמלצת פרופ' פלסטיקאי נותחתי בבוקר שלמחרת, כאשר הובהר לי כי קיימת חשיבות ודחיפות גבוהה לביצוע הניתוח במיידי...וזאת כדי למנוע ניתוחים וסיבוכים עתידיים. הניתוח בוצע בבית חולים פרטי ועלויות הניתוח היו גבוהות. ברצוני לברר אם כן, מי יכול להשתתף בעלויות הניתוח הגבוהות? בקופת חולים טוענים כי יכולתי לבצע את הניתוח באחד מבתי החולים העובדים עם הקופה...אך למעשה לא ניתן היה להמתין ולהתחיל לבצע את אתם בירורים והמתנה מיותרת. האם אוכל לקבל החזר של עלויות אלו מהביטוח של מעסיקתי...ברור לי כי את השכר אותו אני מפסידה בעקבות ימי המחלה אקבל מביטוח לאומי אבל מה בנוגע לעלויות הניתוח, האישפוז, ההרדמה? אודה לכם על תשובתכם.
 

bonyo

New member
תאונת עבודה../images/Emo5.gif

כן, מדובר באימון חוגי ילדים בשעות אחה"צ - התעמלות מכשירים. התאונה מוגדרת כתאונת עבודה ובמסגרת עבודתי אני מבוטחת ע"י מעסיקתי בביטוח עבודה בנוסף על הביטוח הלאומי - ביטוח של חברת ביטוח.
 
המלצות ../images/Emo127.gif

ראשית, יש למלא טופס בל -250 על ידי המעביד. שנית, יש למלא טופס לתשלום דמי פגיעה בביטוח הלאומי. הקפידי לשמור את כל הקבלות והמסמכים הרפואיים ופני לעורך דין העוסק בתחום על מנת שיתבע השבת ההוצאות הללו מחברת הביטוח של המעביד. ייתכן שהנושא יוסדר מחוץ לכותלי בית המשפט, וייתכן שיהיה צורך בהגשת תביעה. לידיעתך, בתחום תאונות העבודה מקובל כי עורך הדין אינו גובה תשלום בעת הפניה הראשונה אליו, אלא גובים אחוז משיעור הפיצוי שמקבל הנפגע. המון הצלחה ובריאות- כרמית.
 

bonyo

New member
תודה רבה על תשובתך - עוד משהו לברר|

האם לא ניתן לכתוב מכתב לחברת הביטוח עם פירוט ההוצאות הרפואיות מבלי לתבוע בעזרת עורך דין. בפציעות קודמות שלי (אני ספורטאית... :) ) אומנם לא פציעות עבודה קבלתי החזר מחברות הביטוח כאשר שלחתי מכתב עם הוצאות רפואיות וקבלות, ללא עזרה מעו"ד. האם יש יתרון כולשהו או חסרון בשימוש בשירותיו של עו"ד? תודה אני
 
אפשר אבל לא כדאי

את יכולה לפנות אל חברת הביטוח בעצמך- כפי שעשית בפעמים הקודמות, אולם לנו כעורכי דין יש כמה יתרונות בתחום הזה : האחד- יש לנו תואר של עורך דין וחברת הביטוח יודעת שיש מולה איש מקצוע. במקרה כזה חברת הביטוח לוקחת בחשבון שעשויה להיות מוגשת כאן תביעה.כאשר את פונה לבדך בדרישה לחברת הביטוח יש להניח שאת תקבלי כל הצעה שיציעו לך, וסביר שאת לא מכירה את דרכי המיקוח עם החברה (ויש כאלה). שנית- במקרה שהצגת יכול להיות שחברת הביטוח תערים קשיים. שלישית- ייתכן שאינך מכירה את כל זכויותיך, עורך הדין יכוון אותך למיצוי מלא של הזכויות. רביעית- כאמור, עורך הדין מקבל בדרך כלל תשלום באחוזים מסכום הפיצוי, כך שבשלב הראשון את לא תצטרכי לשלם על כל היתרונות הללו. ואחרון אחרון- המקרה שלך עשוי להגיע לתביעה, ניהול לא נכון של מו"מ בשלב זה עשוי לקלקל בהמשך. המון בריאות והצלחה- כרמית.
 

bonyo

New member
אני מצטערת אבל עוד משהו אחד...

האם יש סיכון מסוים בעירוב עורך דין בנוגע למקרה...מקום העבודה שלי הינו מקום עבודה ב-6 שנים האחרונות ויש לי קשרים טובים מאוד עם מעסיקתי...האין סכנה שהיא תנזק מכך? מעריכה מאוד את התיחסותך בנושא.
 
פניה לעורך דין

ראשית, בתגובה לדברים שנכתבו כאן על ידי האגודה לזכויות החולה: עורך דין בדרך כלל מנסה להשיג את המטרה של השגת הפיצוי באמצעות פניה במכתבים לגורמים המתאימים, חשוב לדעת שלא נהוג לרוץ לתביעה, אלא אם אין ברירה. גם אני מסכימה כי רצוי בדרך כלל למצות את הזכויות באמצעות קופת החולים, אולם מדבריה של BONYO הבנתי כי מסיבות שונות לא פנתה כדי לקבל את הטיפול באמצעות סל הבריאות, ועתה לא נותר אלא לנסות להשיב את כספה. לגבי המעבידה- זה תלוי במידת ההבנה של המעבידה את הנושא: במקרים של תאונות עבודה, כאשר המעביד מבוטח ומגיעים לתביעה בבית המשפט יש אמנם התייחסות מסויימת לשאלה אם המעביד התרשל. אולם, כאשר יש למעביד ביטוח הוא מהווה צד מאד פאסיבי בתביעה, למרות שהוא חייב להופיע ברשימת הנתבעים. בקיצור- התיחסותה של המעבידה שלך להליך תלויה באופיה של המעבידה שלך, ובמידת הבנתה את ההליך. כדי לסבר את אוזנך אסביר לך שלעתים בעסק פרטי, כאשר אדם נפגע, הוא עשוי לתבוע את אביו (!) שהוא בעל העסק, על מנת לגבות את תגמולי הביטוח.כאשר יש ביטוח, אין משמעות אופרטיבית לכך שהמעבידה היא אחד הנתבעים בתיק. בנסיבות דומות, אם אחד העובדים שלי היה תובע אותי, סביר להניח שלא הייתי מתרגשת (בהנחה ויש ביטוח מתאים). אני חושבת שליווי מתאים של התהליך על ידי עורך דין הוא הכרחי כאן. המון בריאות- כרמית.
 
החזר הוצאות רפואיות-תאונת עבודה

לנפגע תאונת עבודה זכות לקבל, מקופת החולים בה הוא מבוטח, סל שירותים רפואיים רחב יותר מאשר למבוטח עפ"י חוק ביטוח רגיל(פטור מתשלום השתתפות עצמית, זכאי לטיפול שיניים אם הן נפגעו בתאונה וכו'). אם ברצונך לדחות את הפניה לעו"ד, תנסי למצות את זכויותיך בקופה, כולל פנייה לממונה על פניות הציבור במשרד הבריאות. באחולי בריאות
 
האגודה לזכויות החולה

לצערי הקופות מסתירות מידע רב מהציבור. נפגעי עבודה אינם צריכים לדוגמא לשלם עבור ריבעון בקופ"ח בהיותם סובלים מבעיה כרונית. חלקם הרב משלמים בגלל שלא מופיע על צג המחשב של הקופות שאיקס Y כנפגע עבודה וזכאי חינם לטיפול. אז מצפה שיקבלו טיפולים חינם? גם מבקר המדינה לא יכול להם בלשון המעטה. ראי מספר התלונות בדו"ח החדש של המבקר. לדעתי זו עבירה על החוק מבלי לפגוע בזכויות. מציעה לדרוש על פי חוק חופש המידע את זכיותיך בדואר רשום כאשר מכותב לבקשה משרד מבקר המדינה. כך אולי יש סיכוי לקבל מידע כל שהוא. במקביל, פניה לזכויות חברים באזור המגורים עם דרישה לזה או אחר. הם חייבים לתת! גם אם לא כלול בסל. כמו כן לפנות לארגון נפגעי עבודה, רח רינס 6 תל-אביב. לא לוותר! בהצלחה.
 
מסכימה עמך ש...

אתי אברהמי, אני בהחלט מסכימה עמך שהשלב הראשון וההכרחי הוא קבלת מידע. לדעתי, הסברה טובה מטעם ארגון הנכים עשויה לעזור כאן, ו... כן... גם עורך דין טוב.
 
למעלה