א ב יהושע
א.ב.יהושע נחשב לאחד מגדולי הסופרים הציוניים בישראל. הוא משקף בהשקפותיו הפוליטיות את "השמאל" הציוני. עליהם נמנים עמוס עוז, , אלי עמיר, סמי מיכאל, דויד גרוסמן, רונית מטלון, אשכול נבו ומאיר דהינו בעיני הגזענים הציוניים הוא נחשב לסופר ציוני שמאלי בעיני המרקסיסטים הוא נחשב לגזען ימני טיפוסי הוא מזכיר את הבדיחה הידועה :תייר גרמני מגיע לישראל ושומע הצהרה של איש שמאל ציוני. הוא פונה לחברו מארחו ואומר לו" אין דבר גם אצלנו יש אנשי ימין קיצוניים" כך למשל ביום היום רביעי, 19 ביוני 2002, הוא הצהיר :"אסור לנו להיכנס להוויה ולרקמה של העם הפלסטיני" (בוצ'צ'ו)הסופר אמר אמש בהרצאה: "זה לא העם הראשון שהכנסנו לטירוף, כבר ראינו מה קרה עם הגרמנים"; ההשוואה של הקורבנות של הקורבנות של ההתנחלות הקולוניאליסטית הציונית עם הנאצים, הולכת יד ביד עם אנטישמיות כנגד היהודים אותם במשפט זה הוא מאשים בכך שהם אחראים לנאצים ולהכחדת היהודים. אין זו הפעם הראשונה ולא אחרונה שמבטא דעת הקהל הציונית ייוצא בהצהרות גזעניות כנגד המוני היהודים. כך למשל בביקורו בארצות הברית הוא הטיח בפני יהודי ארצות הברית שהינם יהודים למחצה בלבד בניגוד לו שהוא יהודי שלם משום שהוא חי בחברה של המתנחלים הקולוניאליסטים שנישלו את העם הפלסטיני. בראיון שהעניק אתמול לכתבים של עיתון "הארץ" הוא אומר שהוא התעייף מהפלשתינאים. הוא מתקשה להבין את הקוד המוסרי שלהם, הוא שונא את זה שהם תוקפים אותנו מעזה במקום לבנות בה והוא חושד שהם זוממים לחיות איתנו באותה מדינה. עם דתיים מבני ברק, הוא אומר, יש לו במשותף הרבה יותר מאשר עם מחמוד דרוויש. גם במשפט זה הוא מדגישם לא רק את אפסיותו כאינטלקטואל אלא את האנטישמיות כנגד החרדים היהודיים. "הרגישות שאנחנו מגלים, בצורה עמוקה מאוד, לגבי חטוף היא הרבה יותר גדולה והרבה יותר מודגשת מאשר הקודים שלהם", טוען הגזען. אבל למה בעצם מדינה דו-לאומית זה רע? שואל אותו המראיין והוא משיב: "כיוון שאלה שני עמים שונים לחלוטין, בדת, בתרבות, בשפה. אלה שתי ישויות שמבחינה כלכלית יש תהום ביניהן, ששתיהן קשורות גם אל החוץ. הפלסטינים קשורים אל העולם הערבי, אנחנו אל העולם היהודי. מדינה דו-לאומית זה מרשם לחיסולה של המדינה הישראלית". ומאיין לקח הציוני את הרעיון של שני עמים? מאוצר ההמצאות הציוניות החל מסוף המאה ה-19 של קיומו של עם יהודי השב אל מולדתו העתיקה שחיכתה לו ריקה מבני אדם 2000 שנים. בשם פיקציה זו נישלו את הציונים את העם שחי במציאות בארץ ולו ארץ זו שייכת. בארץ זו יש התנחלות קולוניאליסטית של מתנחלים מתיישבים ועם אחד בלבד-העם הפלסטיני. הרעיון בדבר קיומו של עם יהודי ועלמי נפרד מהעמים בהם חיים היהודים, אינו אלא המצאה אנטישמית אותה אמצו הציונים. השקפת עולם גזענית נטי ערבית וגזענית כלפי המוני היהודים משתקפת היטב בספריו. בהקשר זה מעניין לקרוא את מאמרו של לאור יצחק . "אני עומד מולם בעמידה של עם מול עם": א.ב. יהושע ו"השנאה המזרחית" לערבים: קווים לדמותה של גזענות בין מיעוטים בישראל. מטעם: כתב-עת לספרות ולמחשבה רדיקלית, חוב' 2 (אפריל 2005), עמ' 43־60. . המאמר מציג את השקפתו של המחבר, שמוצא מאפיינים אתניים בגזענותו של א.ב. יהושע: יהושע כסימפטום של שנאה "מזרחית" לערבים, או שנאה מזרחית למזרח. מסיבה זו זכה הציוני הסופר לפרסים הנחשבים בישראל לפרסי יוקרה. בהם: פרס ברנר, פרס ביאליק, פרס הרומן הטוב ביותר (בשנת 1992 על ספרו מר מאני), פרס ישראל לספרות בשנת 1995. הוא אולי גם יזכה לפרס נובל לספרות בשל הטפותיו הגזעניות. אחר הכול לא אחר מרוברט אומן הגזען הידוע, מתמתיקאי שהמציא מודל משחקים מופשט זכה בפרס נובל לכלכלה . אינני מבין בכלכלה" אמר פרופסור ישראל (רוברט) אומן, הישראלי שזכה בפרס נובל לכלכלה לשנת 2005, "הפרס הזה הוא לא רק בשבילי הוא גם עבור האסכולה שפיתחנו כאן בארץ. האסכולה שהפכה את ישראל למעצמה מס' . 1אחרי שזכה בפרס נובל היוקרתי והפך ליקיר המדינה, תקף פרופ' ישראל אומן את מדיניות הממשלה בכל הקשור לטיפול במפוני רצועת עזה אחרי "ההתנתקות". בנאומו בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה, הגדיר אומן את מדיניות הממשלה כלפי המפונים כ"חרפה לאומית. הרבה מהפליטים עדיין נמצאים בבתי מלון, כמעט חצי שנה אחרי הגירוש". הניתןלתאר את הסבל הנורא של שהייה בבתי מלון לאחר עשרות בשנים בהם מתנחלי עזה שופר ניצלו את תושבי עזה ובנו חוות לעצמם? השוו זאת להנאה הגדולה של הפליטים הפלסטינים שגורשו מבתיהם וחיים במחנות פליטים וכיום יש להם בקושי רב חשמל. . אחר הכול גם אחרים מבגין וסעדאת רבין ופרס בפרס נובל לשלום .. כל מי שלומד את ההיסטוריה של הזוכים בפרס זה, יגלה שלא אחר מהיטלר היה מעומד לו . עוד יש לו סיכוי. בתרבות הרקבון של היברה הבורגנית השוקעת גם הוא מסוגל לקבל פרס זה.