בבקשה מישהו...

בבקשה מישהו...../images/Emo53.gif

היי לכולם... אני חדשה בפורום הזה.. ואני מקווה שהגעתי למקום הנכון.. אני מסתכלת על כל מיני תגובות של אנשים פה ואני רואה שיש פה אנשים שמייעצים מה לעשות ואני מקווה שאכן תעזרו לי.. אני האומנם בת 22 רווקה ולא משפחה ויש לי חובות מעל הגובהה שלי בסך קרוב של 95,000 ש"ח אם לא יותר... בכל אופן.. אני יודעת שזה מוזר שבחורה בגילי מגיעה לסכומים כאלה.... אשמח לתת פירוט על כל דבר.. הקטע שיש לי בעיה... מאז ומתמיד הייתי בעובר אבל את הבום האמיתי היה כשפיטרו אותי מהעבודה בחודש מאי השנה ועבודה מסודרת שלא מסתכמת ב1000 שקל לחודש התחלתי החודש אחרי החגים והיא תעמוד על 5,500 ש"ח.. יש בבעלותי רכב ויש לי הוצאות ביטוח ודלק.. אני חייבת עזרה ממישהו... כל ההרשאות חזרו לי איזה כמה חודשים טובים הבנקים לוחצים רוצים לתבוע רוצים בתי משפט... מה אני עושה? יש מישהו.??.?.
 

goldy

New member
קודם מתכננים, לא קודם מוציאים

קודם עתיד, לא עכשיו (דחוף ו\או מפתה ככל שיהיה).
 

goldy

New member
"אים את מוצאת את עצמך בתוך בור הפסיקי לחפור"

אים תתחילי לתכנן, כפי שלא עשית מעולם, ללא עיגול פינות \ בערך, את תיראי שלאט אבל בטוח שהמינוס מיצטמצם.
 
בורות..

אתה צודק בהחלט. אהבל העיניין שהמצב הנתון כרגע שיש התי משפט ובנקים שלוחצים ודוחקים... למי פונים בנושא? רואה חשבון?עורך דין?
 

Fun Fair

New member
פשוט:

מוכרים את האוטו, כך חוסכים את עלויות הביטוח ומכסים במעט את החובות. גוזרים את כרטיסי האשראי. פעם בחודש מוציאים כסף מהבנק (לא בבנקט- אצל הטלר) שמספיק לקיום בסיסי: חופשי חודשי ועוד כמה שקלים לשעת חירום *אמיתית* (נתקעת באמצע הלילה באמצע הכביש? שיהיה כסף למונית) נכנסים ל"עוצר": עוצר בילויים, עוצר בגדים, עוצר קניות. חוק אצבע: לא קונים ולא עושים שום דבר שלא חיוני לקיומך האנושי על פני האדמה (ו-לא: לצאת ביום שישי, אפילו אם זה פעם בחודש, זה לא חיוני כשיש 95K מינוס והוצל"פ מעל הראש. גם לא כוס קפה מחוץ לבית. גם לא חצי מנה פלאפל. גם לא שמפו יקר יותר- קונים את הזול. גם לא עפרון לעינים שעולה רק 15 ש"ח. זה פשוט לא חיוני). סוגרים טלפון נייד לשיחות יוצאות למעט מס' חירום. מוציאים כסף רק על מה שחיוני. מה כן חיוני? אם את לא גרה בבית ההורים- שכ"ד(ואם צריך לעבוד לדירה זולה יותר או עם שותפים- so be it). קניות מינימליות (כמויות מדוייקות. אפילו לקנות על בסיס יומי). חשבונות שוטפים-חשמל, מים, ארנונה אם את גרה בבית ההורים ולא משתתפת בהוצאות- שום דבר לא חיוני. בשלב השני, נכנסת לבנק ובודקת מה ניתן לעשות: האם ניתן להגיע לאיזשהו הסדר תשלומים עם הבנק? אני רק רוצה שיהיה ברור: הדברים שכתבתי אמנם נוקשים ו"רעים" ועשוי להשתמע מהם כאילו אני דודה זקנה וטרחנית שלא ממש מבינה ש"איך אפשר לחיות בלי לצאת לבית קפה פעם בחודש???". אז למען הסר ספק- אני לא. כל הדברים שרשמתי, אלו דברים שאני חוויתי על בשרי בגיל 24 , כשהייתי עם 85K מינוס בבנק וחובות מפה ועד אילת. לקח לי חצי שנה, אבל התייצבתי ל-0. לקח עוד חצי שנה והתחלתי לשמור על מאזן חיובי. בנוגע אליך- אם מחודש מאי ועד עכשיו (סה"כ 5 חודשים...) הצלחת "לנפח" את המינוס שלך ל 95K, המצב שלך דורש צעדים דרסטיים. בהצלחה.
 
ברור ברור ברור

כל מה שכתבת ברור לי לגמרי... אני עושה את הדברים האלה אם אני רוצה ואם אני לא ... אני עובדת בת"א ואני לא נוסעת עם הרכב אני נוסעת באוטובוסים בכדי שחא יהיו הוצאות מרובות... במקום 2000 שקל יוצא לי 400 שקל בחודש.. האוטו בבית עומד אחי משתמש בו רוב הזמן והוא ממלא דלק ואני משתמשת אם בכלל רק בסופי שבוע.. לצאת לבתי קפה מזמינים אותי . ימי שישי בערב אני לא יוצאת כי אני מסורתית... אני לא יוצאת בכלל מהבית אם אין סיבה טובה... בכל מקרה זה מצב נתון ואני מקווה בדיוק כמוך שאכן המצב ישתפר תוך שנה למצב חיובי... תודה על ההצעות והכול השאלה הגדולה איך עושים את זה באמת איך מתמודדים מול הבנקים המוסודות שחזרו כל ההרשאות ...? למי פונים?
 

אורן ג

New member
זה מה שאת צריכה לעשות....

1. למכור את הרכב מיד, ממש עכשיו את צריכה לחפש לוח ולפרסם בו על הרכב. רכב זה הוצאות: דלק, ביטוח, פחת ומה לא? זה שווה הרבה כסף. חופשי חודשי יחסוך לך הרבה כסף. 2. אם את מעשנת, תלכי לגמילה מיד. תחשבי על זה מבחינה כלכלית. נניח את מעשנת קופסא ליום, זה 600 שקלים בחודש, 7200 שקלים בשנה. אין לי מושג כמה גמילה תעלה לך. אבל זה שווה. (שלא נדבר על העניין הבריאותי). 3. פתחי קובץ אקסל במחשב, ותכתבי כל יום פירוט על מה הוצאת כסף. (32 על אוכל בסופר, 57 על בית קפה, 24 על נייד וכיוב....) כך שיהיה לך מולך את הפירוט. אז תנסי לראות מאיפה אפשר להוריד וזה יעזור לך גם לתוכנית ההבראה שלך (ראי בהמשך). 4. אני ממנה אותך למנהלת חשבונות של חברה בשם "מירבי האחת". תחשבי כאילו את עושה את זה בעבודה, למען מישהו אחר. תתחילי לבנות תוכנית הבראה. תקבעי לעצמך יעד, איך מורידים את המינוס הזה. נניח את רוצה להוריד אותו תוך שלוש שנים שהם 36 חודשים. כלומר 2638.88 שקל לחודש. אני מבין שה-5500 זה ברוטו אז תחשבי כמה זה נטו. (הנטו של 5500) פחות 2639 = המשכורת האמיתית שלך. 5. יש חוק שנקרא חוק פארטון כלומר חוק 80/20..... זה אומר שפחות או יותר 20 אחוז מהדברים גורמים ל-80 אחוז מההוצאות שלך. הקובץ אקסל יעזור לך לקבוע מהם ה-20 אחוזים האלה. את יכולה לבנות גרף שיעזור לך בעניין. כמנהלת חשבונות של החברה החדשה, תבדקי מה את יכולה להוריד מ-20 אחוזים אלה. במה את יכולה לצמצם. אם תרצי חברי הפורום הזה יוכלו לעזור לך. 6. תבדקי את הצרכים שלך, נניח את לא רואה טלוויזיה, או לא רואה מעבר לערוץ 1 או 2, אז תבטלי את הכבלים/לווין. אם את מנוייה למגזין או עיתון שאין לך זמן לקרוא, אז תפסיקי את המנוי. נניח שכל מיני אנשי מכירות מתקשרים אלייך ומשכנעים אותך לקנות משהו ששניה לפני שיחת הטלפון לא הרגשת צריכה, אז אל תתני להם לדבר אפילו. אם בקניון יש פיתויים שגורמים לך לקנות דברים שלא הרגשת צריכה 5 דקות לפני שנכנסת לקניון, אז אל תלכי לקניון. אם חשבון הטלפון שלך מעל 100 שקל, אז תתחילי לדבר מטלפון נייח לטלפון נייח. 7. כמו שכבר אמרו כאן, עכשיו קחי מספרים וגזרי את הכרטיס אשראי. תראי כמה אפקטיבי לתוכנית ההבראה יהיה אם תרגישי פיזית את הכסף שאת מוציאה. לא סתם חברות מסחריות המציאו את הכרטיס הזה, כדי שנוציא דברים שלא הרגשנו צורך להוציא. בהצלחה.....
 
אוקיי.. אז ככה...

לעשן אני לא מעשנת. הרכב לא ברשותי כל השבוע אלא אצל אחי, הוא מתחזק אותו ועושה לו את כל הטיפולים דלק וכו'.... אני עובדת בת"א וגרה באשדוד אני נוסעת כל יום באוטובוסים ולא ברכב חוסכת 1600 שקל כל חודש... לגבי הוצאות יומיות אני עושה לי ביומן הוצאה יומית ובחודש יש לי טבלת אקסל של הכנסות והוצאות וככה יש לי ביקורת .. הכנסות יהיו לי רק ב-10/11 אבל עד אז אין לי תזרים מזומנים גם אם אני רוצה. המשכורת זה 5000 גלובלי.. תודה רבה על ההעזרה
 

אורן ג

New member
עד כמה הטבלאה שלך מפורטת?

חשוב מאוד לא להסתפק בלכתוב ב-22 לחודש הוצאתי 210 שקלים, אלא לפרט על מה. זה לא יתן לך יותר מדי. תזכרי את חוק 20/80 שלימדתי אותך. הוא ידריך אותך מאיזה הוצאות את יכולה להוריד. אני אומר לך את זה מנסיון.... כשגיליתי מה הם 20 האחוזים שאני מוציא עליהם כ-80 אחוז מאוד הופתעתי כי זה מגיע מדברים שאת מוציאה עליהם סכומים קטנים יחסית בכל יום. גם את תופתעי. אם הרשימה מפורטת אז כדאי אולי שתעלי אותה לכאן (בעילום שם), ונדריך אותך איך לבנות את התוכנית הבראה הכלכלית שלך. השינוי צריך לבוא עכשיו!!!!
 

ariri

New member
למירב האחת

קראתי את כל התגובות שקבלת על הודעתך וגם אני מצטרף לעצות שנכתבו כאן. רשמי את כל העצות האלו על דף נייר ובני טבלת תקציב חדשה בה בשורת ההכנסות יש לך 5.500 שקל ובשורת ההוצאות לא יותר מ 3.500 (עם כל המשתמע מכך) את ההפרש את מייעדת להחזר חובות לבנק. אם התכנית הזאת גשי למנהל הבנק ובקשי ממנו להקפיא את כל ההליכים ושישאיר לך זמן להוכיח את רצינותך. מנהל בנק החרד להלוואות יעדיף הסדר בלי הוצאות מיותרות של בתי משפט (הרי השופט לא יוכל לקבוע לך החזר גבוה יותר). ואת תחסכי גם הוצאות בתי משפט ועו"ד. אבל את חייבת בכל מקרה משמעת עצמית, ואני שואל את עצמי איפוא היית כשהחוב היה 50.000 או 70.000 ...........
 
למעלה