בגרויות.... סוף סוף!!!!!

תודה! את גאון! ../images/Emo24.gif

עכשיו הבנתי את המילה לגמרי!!
תודה לך דפנה! הסברת את זה בדיוק כמו שצריך!
 
מזכיר לי

בדיחה: אחד בא לדוד שלו ומבקש עבודה. שואל אותו הדוד: "אתה יודע לגזור?" - "לא". - "יודע למדוד?" - "לא". - "יודע לתפור?" - "לא". שאל אותו הדוד: "מה אתה יודע?" עונה לו הבחור: "אני זריז בתשובות". אומר לו הדוד: "אם כך, הנה לך רובל. אמור לי כמה חליפות אפשר לייצר מיריעת בד שאורכה שלושה מטר ורוחבה שני מטר, כאשר בשביל כל חליפה צריך בד בכמות של מטר וחצי על חצי מטר?" לוקח הזריז את הרובל ועונה: "אני, במקום לעשות את כל החישובים האלה, הייתי הולך וקונה חליפה מן המוכן".
 

liran b

New member
בגרויות...............

אני לא רוצה את ה 10 נקודות האלו.... הציעו לי וסרבתי . אמרתי להם שאני רוצה ללמוד ולא לקבל מתנות.. והנה יש לי גם תוצאות ציונים טובים מאוד. לשון 78 היסטוריה 77 ספרות 76 ג"ג 85 חלקי ביולוגיה 95 חלקי
 
צודק במאה אחוז

כי מי שמקבל את הנקודות נחשב לרמאי,כי זה לא פייר לשומעים, אני לא שומע אבל אני בכיתה של שומעים, אז אני משתדל להתנהג כמוהם, ומי שלא מבין שלא יבין. לורד האבדון
 
כשלמדתי בתיכון

היתה "הסכמה" בין התלמידים לא לדבר איתי על מעמדי בכיתה. עד שיום אחד מישהו שהיה חבר שלי, התחיל לדבר איתי על הנושא. הוא הראה לי דוגמאות שונות של העדפה מצד המורים, ולא האמנתי לו. הוא הלך איתי לתלמיד הכי טוב בכיתה (שהיה שומע כמובן), והוא טען שיש לי "פרוטקציה בלתי נורמלית". כל זה, בלי שהוסיפו לי נקודות כלשהן בבגרויות.
 

clairvoyance

New member
פרוטקציות מצד המורים

לכל מורה, עד כמה שהוא לא ירצה, יהיו פרוטקציות לתלמידים מסויימים, כמובן ברמות שונות. בכל זאת, מורים הם בני אדם, אסור לשכוח זאת. אחותי, מורה בתיכון, דוגלת בשיוויון, דוגלת במעמד שווה לכולם, ועדיין טוענת שקשה לה מאוד לא לחבב תלמידים מסויימים יותר מתלמידים אחרים. כמובן שהיא לא תתן לתלמיד מסויים ציון שלא מגיע לו (לטובה או לרעה) במבחן - לפחות לא במודע, ואני גם די בטוחה שלא בתת מודע. אבל .. כשמגיעים לציון בתעודה - ששם יש מקום לשיקול דעת של מורה, שם משתנים הדברים אצל חלק אם לא רוב המורים.. אצלי, נראה לי שרוב המורים שכן נתנו לי תוספת נקודות, חשבו שבאמת מגיע לי, בלי קשר לשמיעתי. הייתי די "חננית", עשיתי שיעורי בית, לרוב היו לי ציונים טובים, השתתפתי בכיתה וכו´.. האם באמת הייתה התייחסות מצד המורים לשמיעתי כ"פרוטקציה"? אני לא חושבת. היה לי מקרה הפוך - שבו מורה נתנה לי ציונים פחות טובים, משום שחשבה שמכיוון שאני כבדת שמיעה, אין סיכוי שאני אלמד טוב. וההוכחה לכך היא שלאחר ששמעה ממורים אחרים על הציונים שלי, באה אלי בפליאה, ולאחר מכן ציוני אצלה השתפרו פלאים. על איזה העדפות מצד הורים אתה מדבר?
 
אוי... זה נורא..

לקבל ציונים נמוכים מכיוון שאת כבדת שמיעה או לקבל ציונים גבוהים יותר מחברייך כשגם להם מגיע בדיוק כמו שלך...
 
בהנחה

שהכוונה היתה ל"מורים", אתחיל בפרוטקציה שלילית. בשביעית ובשמינית היה לי מורה להתעמלות מחמיר מאוד. בשמינית התקיימו שיעורי ההתעמלות בשעת אפס, ולא הגעתי לכולם - כי אחר-כך היה קשה לי להתרכז בלימודים (הייתי בכיתת שומעים, ללא תרגום). המורה הזה היה אורב לי במסדרון כשהייתי מגיע לשעה ראשונה, והיה מתחקר אותי למה לא הגעתי לשעת אפס. בשעורי אנגלית המורה היה שואל תלמידים על החומר שנלמד בשיעורים הקודמים ועל שיעורי הבית שלהם. כל שיעור הוא היה בוחר שני תלמידים, שואל אותם ואח"כ מסמן כל מיני דברים במחברת שלו. אף פעם לא היה ידוע איזה תלמידים הוא יזמין, וכולם נשבעו שיש לו במחברת מטריצה סודית שלפיה הוא יודע איזה תלמידים לזמן. הוא יכול היה לזמן אותו תלמיד שני שיעורים רצופים, ואחר-כך לא לזמן אותו במשך חודש. אותי הוא לא היה יכול לזמן, והיה קורא לי לשבת ליד השולחן שלו במהלך השיעור - עם המחברת שלי (וזו כבר פרוטקציה בפני עצמה), היה בודק מה כתוב במחברת שלי, מתקן מה שצריך, חותם את החתימה שלו (שבדק את המחברת) ואחר-כך רושם במחברת הסודית שלו. פעם אחת הוא קרא לי להתיישב לידו, ואמרתי לו שאין לי דברים חדשים להראות לו. הוא עשה לי פרצוף קודר בנוכחות כל התלמידים השומעים בכיתה, אבל במחברת שלו הוא לא נגע.
 

המרחפת

New member
פרוטקציות ממורים

כפי שאמרת, תמיד יהיו פרוטקציות. אחת השאלות היא, האם אלו פרוטקציות בגלל היותך לקויית שמיעה, או האם היית מקבלת אותן בכל מקרה בגלל היותך תלמידה טובה? אני חושבת שאם אני מקבלת יחס כלשהו, זה לא בגלל ליקוי השמיעה שלי, אלא בגלל סוג התלמידה שהנני.
 

royik

New member
פרוטקציות

אני דווקא חושב שהפרוטקציות שנתנו לי נבעו מליקוי השמיעה, בהתחלה לא שמתי לב לזה אבל חברים שלי שמו לב והעירו לי. - למשל - המורה לאנגלית, שהחמירה מאד בעניין הכנת ש.ב., ויתרה לי פעם אחת (ויחידה). לאף אחד אחר היא לא ויתרה... וכל זה מתחיל מהעובדה שהיא תמיד הייתה מתייחסת אלי ומסבירה בנפרד את ההוראות (מאחר והיא דיברה אנגלית שוטפת בכיתה, והתקשיתי לעקוב. כמו כן היא ביקשה לא לדבר בשיעור, אז קשה לחברים שלי היה להסביר לי במהלך השיעור). לא חסרות לי הרבה דוגמאות כאלה. כמובן, עצם העובדה שאתה תלמיד טוב ומשתתף ותורם לשיעור תורמת ל"פרוטקציה", אבל במקרה שלי זה היה שילוב של שני הגורמים. (עזרה + השתתפות = "פרוטקציה") דווקא אני לא נתקלתי במורה שהורידה מערכי עקב הליקוי בשמיעה. כנראה שבחדר המורים אין סודות
 

המרחפת

New member
ולכל מי ששאל אותי

מה הציונים שקיבלתי... כל ציוני הבחינה מעל 80, וכל הציונים הסופיים הם מעל 87.
 
../images/Emo34.gif

היי לך המרחפת!! כן זה טוב שאנו מקבלים תוספת 10 נקודות..!! החרשים צריכים ללמוד טובב כדי לקבל בגריות מלאה..וזה מגיע לנו להיות הכי טובים שיש..שיהיו גאים בנו..!! אני לומדת ועושה בגריות מלאה להביא לעצמי גאווה שעברתי כמו כל אחד..אני בנאדם כמו כל אחד.. אז שאם תרצי שלחי הודעה בחופשיות..:)) לאב
 
למעלה