בג"צ וערבים במדינות אוייב, חסימת איילון

georgeg

New member
בג"צ וערבים במדינות אוייב, חסימת איילון

1. האם פסק בעבר בג"צ בנושא ביקור הח"כים הערביים במדינות אוייב (ועוד בזמן מלחמה) ? אשמח לדעת האם הוגש בג"צ בנושא, ומה פסק בג"צ. (אני מנחש שאם פסק, אז פסק שהנ"ל נכלל תחת החסינות המהותית..) כמו כן אשמח לקבל קישור לפסיקתו. 2.בנוגע להפגנת נהגי המשאיות בנושא הדלק, והניסיון לחסום את איילון, האם ההפגשה היתה ברשיון ואישור המשטרה, כולל החסימה ? שמעתי בטלויזיה שהמשטרה היתה במו"מ עם המארגנים, לחסימת הכביש למשל 20-30 דקות. האמנם ? האם ניתן אישור רשמי לחסום את אחד מנתיבי התחבורה העיקריים במדינה ? והאם יש לכך תקדים ו/או מותר ע"פ חוק ? תודה.
 

be_roo

New member
שאלה 1 אינה רלוונטית לפורום זה

נסה את פורום חוק ומשפט. גם שאלה 2 עוסקת יותר בענייני דמוקרטיה מאשר דיני תעבורה. אבל באופן כללי, במדינה דמוקרטית יש לאזרחים זכות להפגין. עד לאן הזכות הזו מגיעה זה עניין של פרשנות. בפועל, המשטרה העדיפה להגיע לפשרה מוסכמת עם נהגי המשאיות על חסימה חלקית, מאשר לנסות לעצור בכח הפגנה מלאה, בידיעה שאין להם יכולת לעשות זאת.
 

georgeg

New member
1. אז ? לאף אחד אין ידע כללי ? ../images/Emo13.gif

2. לא נשמע לי הגיוני שהמשטרה מודה שאין ביכולתה לעצור הפגנה, אז מאפשר חסימה של נתיב תחבורה ראשי.
 

be_roo

New member
במדינה דמוקרטית מעדיפים לאפשר לאזרחים להתבטא

בצורה מסודרת ומאורגנת מאשר להתמודד עם התפרעות שלא ניתן להשתלט עליה. בין שהגיוני שהיא מודה או לא, במציאות המשטרה לא היתה יכולה להתמודד אם נהגי המשאיות היו מחליטים בכל מחיר לשתק את נתיבי איילון. הם היו יכולים לעצור כמה נהגים ולהעמידם לדין אבל זה לא היה משנה את העובדה שהכביש נחסם לכמה שעות. במקום זה הגיעו איתם להסכמה וכלם כל כך פחדו מפקקים, אבל בסוף נתיבי איילון היו שוממים כמעט כמו ביום כיפור.
 
למעלה