בדיקת הפסד השתכרות של נכה לפי
ענף ביטוח (חוק ביטוח) מסויים: יש מקרים שאדם יכול להיות נכה לפי יותר מחוק נכים אחד- למשל נכה צה"ל ונכה בנכות עבודה או נכות כללית. עכשיו יש ועדות כושר עבודה או אי כושר עבודה (תקראו להם איך שנוח לכם) אשר קובעות את אי הכושר או הכושר לעבודה כתוצאה מהנכות לפי ענף חוק הביטוח עליו נשען הנכה. למשל נכה צה"ל שלפי הנכות הרפואית שלו הרשומה באגף השיקום הוכר כנכה שיכול לעבוד רק 4 שעות ביום, או לא יכול לעבוד בכלל ואז הנכה מקבל תגמול על הירידה בכושר העבודה שלו.- ועל זה אין ויכוח. יש תנאי שאם נכה הוכר כמי שיכול לעבוד רק 4 שעות ביום הוא צריך לעבוד 4 שעות ביום כדי לקבל את ה-4 שעות החסרות. זה נכתב בתקנות ולא בחוק (כי ייתכן שנכה כזה יכול לעבוד 4 שעות ביום אבל בגלל שאמו היא חולה סיעודית ואחיו גם חולה הוא מעדיף שלא לצאת לעבוד ולטפל במשפחתו החולה. אז במצב כזה התקנות לא מאפשרות פיצוי עקב ירידת הכושר לעבוד. זה לא כתוב בחוק (חוק הנכים) שלא חייבים לשלם לנכה- זה כתוב רק בתקנות ונראה לי כי התקנות מעוותות את החוק את תכלית חוק הנכים הבא להיטיב עם הנכים. טוב עכשיו אעבור נושא. אותו נכה או נכה דומה המשיך לחיות וקרתה לו פגיעה גופנית או נפשית לפי חוק הביטוח הלאומי (נפגע עבודה-איבה- נכות כללית) , אותו נכה הוכר במוסד לביטוח לאומי כנכה ונקבע לו כי לפי הנכויות הרפואיות שלו הרשומות בביטוח הלאומי הוא מסוגל לעבוד רק 4 שעות או לא מסוגל לעבוד בכלל. עכשיו הנכה שמוכר גם כנכה צה"ל לא יכול לעבוד בכלל. כן מצב נכותו הצהלית של אותו אדם החמיר והוא מופנה לועדת כושר עבודה עליונה שנמצאת בבית לוינשטיין ברעננה. לנכה סופר כי ועדת כושר העבודה העליונה בודקת את כושר העבודה של הנכה לפי כל הנכויות שלו (כלומר גם לפי חוק נכי צהל וגם לפי חוק הביטוח הלאומי) , הנכה טוען כי הועדה לקביעת ירידת כושר העבודה שלו צריכה להתחשב רק בנכות הצהלית שלו ולא לפי נכויות אחרות בטענה שהנכות הצהלית והנכות לפי חוק הביטו הלאומי לא באו כתוצאה ממאורע אחד , ובתי דין אזוריים לעבודה וכן הארציים פסקו כי לנכ מגיע פיצוי לפי שני ענפי הביטוח השונים כלומר הן כנכה צהל והן כנכה ביטוח לאומי. אני יכול לתת לכם קישורים על פסקי דין כאלו אבל תאמינו לי שיש. תיכנסו לפורום בחתימתי ותראו את הקישורים לפסקי הדין. הועדה כושר העבודה העליונה של נכי צה"ל שברעננה רוצה כנראה לעשות משמש, וכך בשיתוף עם אגף השיקום מנסה לגרום לביצוע אי צדק בירידה של כושר העבודה של הנכה בכך שתנסה להטיל את הירידה בכושר העבודה של הנכה על נכויות שלא כתוצאה מנכויות של משרד הבטחון וכך אגף השיקום יחסוך כסף על חשבון הנכה כמובן. עכשיו האם ניתן להכריח את הועדה לכושר עבודה העליונה שברעננה לקבוע את ירידת כושר העבודה רק לפי הנכות הרשומה במשרד הבטחון? האם זה נראה לכם נכון...אם תוגש בקשה כזו לבית המשפט? זו שאלה חשובה ואשמח אם ישתתפו בה. תודה רבה מראש.
ענף ביטוח (חוק ביטוח) מסויים: יש מקרים שאדם יכול להיות נכה לפי יותר מחוק נכים אחד- למשל נכה צה"ל ונכה בנכות עבודה או נכות כללית. עכשיו יש ועדות כושר עבודה או אי כושר עבודה (תקראו להם איך שנוח לכם) אשר קובעות את אי הכושר או הכושר לעבודה כתוצאה מהנכות לפי ענף חוק הביטוח עליו נשען הנכה. למשל נכה צה"ל שלפי הנכות הרפואית שלו הרשומה באגף השיקום הוכר כנכה שיכול לעבוד רק 4 שעות ביום, או לא יכול לעבוד בכלל ואז הנכה מקבל תגמול על הירידה בכושר העבודה שלו.- ועל זה אין ויכוח. יש תנאי שאם נכה הוכר כמי שיכול לעבוד רק 4 שעות ביום הוא צריך לעבוד 4 שעות ביום כדי לקבל את ה-4 שעות החסרות. זה נכתב בתקנות ולא בחוק (כי ייתכן שנכה כזה יכול לעבוד 4 שעות ביום אבל בגלל שאמו היא חולה סיעודית ואחיו גם חולה הוא מעדיף שלא לצאת לעבוד ולטפל במשפחתו החולה. אז במצב כזה התקנות לא מאפשרות פיצוי עקב ירידת הכושר לעבוד. זה לא כתוב בחוק (חוק הנכים) שלא חייבים לשלם לנכה- זה כתוב רק בתקנות ונראה לי כי התקנות מעוותות את החוק את תכלית חוק הנכים הבא להיטיב עם הנכים. טוב עכשיו אעבור נושא. אותו נכה או נכה דומה המשיך לחיות וקרתה לו פגיעה גופנית או נפשית לפי חוק הביטוח הלאומי (נפגע עבודה-איבה- נכות כללית) , אותו נכה הוכר במוסד לביטוח לאומי כנכה ונקבע לו כי לפי הנכויות הרפואיות שלו הרשומות בביטוח הלאומי הוא מסוגל לעבוד רק 4 שעות או לא מסוגל לעבוד בכלל. עכשיו הנכה שמוכר גם כנכה צה"ל לא יכול לעבוד בכלל. כן מצב נכותו הצהלית של אותו אדם החמיר והוא מופנה לועדת כושר עבודה עליונה שנמצאת בבית לוינשטיין ברעננה. לנכה סופר כי ועדת כושר העבודה העליונה בודקת את כושר העבודה של הנכה לפי כל הנכויות שלו (כלומר גם לפי חוק נכי צהל וגם לפי חוק הביטוח הלאומי) , הנכה טוען כי הועדה לקביעת ירידת כושר העבודה שלו צריכה להתחשב רק בנכות הצהלית שלו ולא לפי נכויות אחרות בטענה שהנכות הצהלית והנכות לפי חוק הביטו הלאומי לא באו כתוצאה ממאורע אחד , ובתי דין אזוריים לעבודה וכן הארציים פסקו כי לנכ מגיע פיצוי לפי שני ענפי הביטוח השונים כלומר הן כנכה צהל והן כנכה ביטוח לאומי. אני יכול לתת לכם קישורים על פסקי דין כאלו אבל תאמינו לי שיש. תיכנסו לפורום בחתימתי ותראו את הקישורים לפסקי הדין. הועדה כושר העבודה העליונה של נכי צה"ל שברעננה רוצה כנראה לעשות משמש, וכך בשיתוף עם אגף השיקום מנסה לגרום לביצוע אי צדק בירידה של כושר העבודה של הנכה בכך שתנסה להטיל את הירידה בכושר העבודה של הנכה על נכויות שלא כתוצאה מנכויות של משרד הבטחון וכך אגף השיקום יחסוך כסף על חשבון הנכה כמובן. עכשיו האם ניתן להכריח את הועדה לכושר עבודה העליונה שברעננה לקבוע את ירידת כושר העבודה רק לפי הנכות הרשומה במשרד הבטחון? האם זה נראה לכם נכון...אם תוגש בקשה כזו לבית המשפט? זו שאלה חשובה ואשמח אם ישתתפו בה. תודה רבה מראש.