בדיקת זכאות בתחום הטיפול בכאב - בכל קופות החולים. חשוב.

בדיקת זכאות בתחום הטיפול בכאב - בכל קופות החולים. חשוב.

באתר "כל הבריאות" של משרד הבריאות, קיימים כ-8,000 ערכים לבדיקה חינמית של זכאויות וזכויות רפואיות, ביניהן גם טיפול בכאב. כנסו ובדקו זכאותכם בקופה שלכם ובהשוואה לקופות האחרות.

***חשוב***
תוכלו להדפיס מכתב רשמי של משרד הבריאות ולהגישו לקופה במידת הצורך. (המכתב מודפס עם חותמת רישמית של משרד הבריאות).
בהצלחה!
 
כך תדפיסו מכתב רשמי של משרד הבריאות בנושא זכאות טיפול בכאב:

1. היכנסו לאתר: כל הבריאות
2. הקלידו את הערך המבוקש, למשל: טיפול בכאב
3. הקלידו על "הדפס" בצד שמאל למעלה במסך.
4. תקבלו מכתב רשמי עם סימן מים של משרד הבריאות, מה שאומר - מכתב רשמי בנושא שבחרתם.
5. בהצלחה וחג שמח!
 
ואוו, מידע מדהים. תודה רבה

בדיוק היום שוב ניסחתי בראש את המכתב לח"כים כדי שידאגו שקופו"ח יתנו מידע מסודר, כגון זה. ואכן מתן מידע הוא בסיסי כדי שאדם יוכל להחליט באיזו קופת חולים הוא רוצה להיות.

אני חולה בתסמונת התשישות הכרונית (נקראת גם CFS / ME ו-SEIDׂ) ניסיתי לברר עם קופ"ח כללית על טיפול שיש להם, ששמעתי מחולות אחרות שמקבלות אותו. האתר שלהם שהבטיח מידע בנושא - לא היה בו שום מידע. והטלפן שתפקידו היא להביא עוד מבוטחים לעבור אליהם עשה בירור מקיף, אפילו עוד מישהי ניסתה לברר. ובתוך הקופה עצמה, שאלו בהנהלה גם, הם לא יודעים איזה טיפולים יש להם.

אז מה אמור לעשות חולה אם לקופות עצמן אין מידע? החפירה אחרי אינפורמציה היא מתישה וסיזיפית בצורה מטורפת, לאדם שחלש גם ככה.

האם יש לך דרך או עצה למי לפנות כדי שיהיה מידע על זכאות לטיפולים / שיקום / תרופות למחלה שלי, כפי שמופיע בטבלאות הנהדרות בלינק שנתת?
 
היי ויויאן היקרה!

תענוג גדול לראות שאהבת את אתר כל הבריאות. זהו אכן כלי חשוב ומשמעותי בהעברת מידע בנושא זכאויות רפואיות באופן פשוט וקל לכל תושבי המדינה.
אז ראשית, אני מאחלת לך בריאות טובה והמון המון כוח ואנרגיות, כמה שיותר מהר!!
שנית, לגבי שאלתך - התוכן באתר כל הבריאות נבנה מחוק ביטוח בריאות ממלכתי והשב"נים. לפי בדיקה שערכתי, אין ספציפית זכאויות מוגדרות לתסמונת תשישות כרונית. מה שכן אפשרי הוא לקחת מן הרופא המטפל את כל שמות הטיפולים/תרופות שיש לנושא זה - ולבדוק לכל אחד מהם את הזכאות שלו. יש לך טיפולים שאת עתידה לעבור? תרופות שאת אמורה לקחת? אשמח לעזור לך בזה.
מאחלת לך חג שמח וכשר ורק טוב בחיים. תמיד!
 
תודה רבה

(לא קשור להודעה שלך אבל פתאום נהיה סרטון פרסומי בגוף ההודעה ממש, מה שמקשה לקרוא את ההודעה. כי בגלל הקושי הקוגניטיבי הפרסומות זה סיוט שכמעט גרם לי להפסיק לקרוא בתפוז, עד ששמתי חוסם פרסומות.)

--

שאלת תם: מה זה שב"ן?
האתר הזה מטעם מי הוא? חשבתי שמשרד הבריאות.

אני מתכוונת לכתוב מכתב לכמה ח"כים שאמרו שהם לוקחים על עצמם לקדם את העניין של המחלה שלנו. ואם להודות על חטא אז עדיין לא ראיתי עד הסוף את הדיון בכנסת שהיה בפברואר השנה. זה שעה וראיתי עד החצי בינתיים. אולי יפתיעו וכן ידברו שם על הלקונה הזו.

לא מדובר על רופא ספציפי. קופת חולים מאוחדת הדבר היחיד שהיא נותנת לחולים במחלה הזו זה מספר מסוים של טיפולי הידרותרפיה בשנה. המידע הזה לא רק שלא נמסר לי מתוך הקופה אלא מרופא חיצוני, ואז בפיזיותרפיה המנהלת לא ידעה על זה שום דבר, חזור לרופא המומחה החיצוני, הוא נתן מאמר מקצועי שאתן למנהלת בפיזיותרפיה כדי שתבין על מה מדובר. והסאגה הזו עוד נמשכה. כי למה לא להוציא את הנשמה לאדם חולה, הם הרי רוצים לחסוף כסף.

בקופת חולים כללית יש מערך של טיפול במחלה הזו שהוא מערכתי ומקיף, וניתן במסגרת מכוני הפיזיותרפיה והוא מותאם אישית פר חולה. דרך הפורומים אנחנו יודעים שזה מתקיים בבאר שבע, גם רופאים אומרים את זה וגם חולות שקיבלו את הטיפול השיקומי הזה.

אנחנו יודעים על עוד מקומות בארץ שזה קיים. לאחרונה היה איזה פרסום שיש בקריות, שזה היה לי חדש.

אבל כשפונים לקופה ואומרים אני רוצה לעבור אליכם כי שמעתי שיש אצלכם טיפול שהוא טוב יותר ממה שיש בקופה שלי, ועונה בנאדם שכל תפקידו זה לפתות אנשים לעבור אליהם - הם לא יודעים כלום, ועשו בירור מקיף. נתתי להם את הפרטים, הצעתי שיבדקו עם המרפאה בבאר שבע כדי שיבינו שהטיפול הזה קיים.

שני אנשים היו איתי בקשר והיה נראה שהם באמת התאמצו. ואין להם שום תשובות. הקופה עצמה לא יודעת מה היא נותנת.

אני רוצה שחבר כנסת יפנה בשמי אל הקופה ונראה איזו תשובה הם יענו לו. כשאנחנו יודעים בודאות שהטיפול הזה קיים, והם טוענים שהם לא יודעים שהוא קיים.

אם זה קיים בלפחות ארבעה מקומות בארץ שאנחנו יודעים עליהם אז צריך להיות פרוטוקול או מישהו שמרכז את הנושא הזה. הרי לא סתם המרפאות האלה עושות את אותו הדבר. גם נאמר לא זוכרת כבר באיזו מסגרת שזו המדיניות שלהם.
כי הם לא נותנים הידרותרפיה, וזה נאמר שהם נסמכים על מחקרים שאומרים שטיפול מקיף כפי שהם עושים (אין לי כוח לפרט ונראה לי מיותר) הוא יותר אפקטיבי מהידרותרפיה.

ואני מסכימה איתם, ואשמח מאד לעבור לקופה הזו. אבל לא אעבור לקופה שלא יודעת מה מתקיים בה.

לגבי לאומית ומכבי אין לי פרטים.
 
יקירה, לגבי שאלתך בעניין השב"ן

שב"ן = שירותי בריאות נוספים. כלומר כל הביטוחים שהקופות נותנות (למשל מכבי שלי, כללית מושלם, מאוחדת שיא, לאומית זהב וכו').
ואתר כל הבריאות שייך למשרד הבריאות. זו יוזמה של המשרד.
האתר בעצם מאגד למקום אחד את כל המידע לגבי זכאויות רפואיות שכוללים חוק ביטוח בריאות ממלכתי ושירותי הבריאות הנוספים.

כל הכבוד לך על פועלך. על היוזמה והאבמיציה.
המידע שלי יש זה מה שאמרתי לך. אם אשמע משהו בתחום ארשום לך כאן הודעה. כמובן.
שולחת לך שוב בריאות טובה והצלחה בכל יעד שאליו שואפת להגיע!!
 
כתרגיל את יכולה לבדוק מה נותנת כל קופה

בטיפולי הידרותרפיה. לחולי CFS ופיברומיאלגיה.

סביר להניח שהתשובה תהיה, כלום. או אם לצטט את מה שנאמר בכל מקום "מה שיש בסל הבריאות". וזה לא נכון כי מאוחדת נותנת וכללית לדוגמא לא.
נדמה לי שגם מכבי נותנים. ויש גם הבדל במספר הטיפולים השנתיים שהם מאשרים.

אתמול ראיתי שבמאוחדת הכניסו תרופות נוספות לסל שלהם (לא הסל הממלכתי אלא של הקופה) וסוף סוף נכנסו שתיים מהתרופות מהקו הראשון למחלות האלה, ליריקה וסימבלטה. בהתוויה של כאב שלא ממקור נוירופאטי. (עד כה היה צריך לחרטט מכתב שזה מסיבות נפשיות כי זו היתה ההתוויה היחידה).

ורק לאחרונה מישהי כתבה שבלאומית לא אישרו לה את התרופות האלה, היא היתה צריכה לפנות למשרד הבריאות ולעשות איזו פרוצדורה עד שאישרו לה.

אז התשובה שלהם שאין שום דבר ורק מה שבסל הבריאות היא בולשיט מיט בולשיט. כי יש הבדל בין הקופות.

ורק השלב של בירור מידע, איזה טיפולים נגישים לנו ואיזו מסכת ייסורים צריך לעבור עם כל דבר כזה כבר נפלנו בדרך. רק מידע לקבל זה משימה בלתי אפשרית.


----
קראתי את מה שמופיע באתר ובעמוד שמתייחס לפיזיו
כתוב שמאוחדת לא נותנת כלום.

אז אני זכיתי לגלות כמה גרועים ולא מקצועיים טיפולי הידרו באיכילוב עם הפנייה ממאוחדת שנותנת כמדומני 12 טיפולים בשנה בסבסוד מלא (רק אח"כ אתה מגלה שמשלם 24 ש"ח לרבעון, הם לא טורחים להגיד את זה) לחולי פיברו ו-CFS לפי פרוטוקול שכאמור יש בידי.

ויש לי גם קובץ שריכזתי את המידע שאתה מגלה ברגליים עם המון זיעה על טיפולי הידרו שאנחנו כן זכאים להם, רק את כל המהמורות הביורוקרטיות שמחכות לך בדרך.
אם תרצי אשלח לך את הקובץ.
 
לגבי התרופות:

Cymbalta - קיימים שני מינונים באתר. ובתוכנית גביה תמצאי את ההשתתפויות העצמיות שכל קופה נותנת.
Lyrica - כנ"ל.

ונכון - יש הבדלים בין הקופות. זו המטרה של האתר. לתת השוואה במבט אחד על כל הקופות ועל מה שהחוק נותן. אנחנו רק שנה וחצי באויר וזה אכן מעניק עזרה להמון אנשים. אני ממש מקווה שיסתדר לך יקירתי!!

* אז רק הידרו ושתי התרופות הנ"ל הן הטיפול?....
נ.ב
שוב חשוב לי לציין שאני רק משקפת את מה שכתוב בחוק ביטוח בריאות ממלכתי ובשירותי הבריאות הנוספים של הקופות בעניין זכאויות. מעבר לזה אין לי ידע או מידע.
 
שנה וחצי ולא ידענו על זה??!!

תודה שפירסמת את זה.

אני אקרא ואענה בהמשך.

בגדול יש עוד טיפולים שמטרתם שיקומית (אין כיום ריפוי למחלה).
בארץ, גם בביטוח לאומי וגם במערכת הבריאות פחות מכוונים לשיקום החולה אלא מחכים שהוא יהיה ממש על הקרשים כדי לעמוד בקריטריונים ואז מחלישים אותו עוד יותר, ודואגים טוב טוב שהוא לא יצליח להרים את הראש. (דוגמאות יש אין סוף. למשל הכשרה מקצועית שבסל שיקום מחייבת לעבוד אח"כ במשרה מלאה, ומי שלא יכול לעבוד במשרה מלאה ואולי צריך לעשות את זה בצורה הדרגתית? טאף לאק לא תקבל שיקום תעסוקתי)

ובכן, בארץ אין מערך שיקום, אנחנו בפיגור של עשרות שנים לעומת מדינות מערביות אחרות. ברמה שאפילו הרופאים לא יודעים דברים בסיסיים.
אז איזה טיפולים וכו'? אני כבר יודעת מה אין ולכן אין מה לשאול. והאמת היא שברגע שהתייאשתי, אחרי שנתיים של טרטרת במערכת, שם התחלתי לחפש מה יש. לא בארץ אגב. אפשר לטפל מרחוק בסקייפ.

ויש עניין של יח"צ למחלות. לדגומא טרשת נפוצה, שהיא מחלה שדומה בפגיעה באיכות החים שנגרמת וכנראה גם דומה מבחינה רפואית, מקבלת מערך נפלא ומקיף ונהדר של שיקום. אז נכון שהיא יכולה להיות ניוונית אם לא מטפלים. אבל אם היה יח"צ כמו שצריך ל-CFS שאחוז גבוה באוכלוסיה סובל אבל רבים לא מאובחנים או מאובחנים בצורה שגויה - מגיע לנו מערך שיקומי בדיוק כמו של טרשת נפוצה.

וזה יכול להחזיר אותנו לחיים, למעגל העבודה, להיות אנשים תורמים, מועילים ופוריים.
אבל את זה אין בארץ.

יש כבר כמה גורמים פרטיים שמנסים להכנס לוואקום הזה. ביום שמישהו יקים מערך אמיתי ורציני ומקיף, הוא יעשה המון כסף. כי גם פרטי אין מענה כזה בארץ.
 
המידע לגבי הזכאות לתרופות האלה לא תואם את המציאות

מה שאומר שאנחנו צריכים לאסוף את המידע, איזה קופות חולים נותנות ואיזה לא, ולהגיש את זה למשרד הבריאות שיעשה סדר.
בתוך קופות החולים הרבה פעמים יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. אז להנחיות האלה אין ממש ביטוי במציאות. זו בעיני אות מתה. כל עוד מישהו לא בודק מה קורה עם זה בפועל: האם הקופות מקיימות את הנחיות משרד הבריאות.

האם תרשי לי להעתיק את הההודעה הזו כלשונה לפורום פיברומיאלגיה ו-CFS כדי לאסוף מידע מהחולים?
לגבי המצב עם שתי התרופות האלה.
 
ועוד יותר לא קשור לנתונים שיש באתר של מאוחדת

למשל, כי פה כתוב רק התוויה לכאב נוירופתי.
ובמאוחדת מ1.3.16 יש התוויה גם לכאב שאינו ממקור נוירופתי.

אז כמה מעודכן ואמין המידע הזה? לא שאני מטיחה בך חלילה אלא את הקופות או את המערך שאמור לספק מידע אמין.

ועד למרץ הזה במאוחדת לפחות סימבלטה היתה תרופה שהיתה מאושרת גם כתרופה פסיכיאטרית. אמנם היה צריך טופס ג' 29 אבל כן היתה גם התוויה כזו.

--
כך שהמידע הזה לא נכון. אנא בדקו שוב.
אלא אם יש לך לינק אחר לזכאות לתרופות האלה שלא לכאב נוירופתי.
--

זה היה מצחיק אם זה לא היה עצוב שהחולים יודעים יותר על הנהלים של קופות החולים מאשר הקופ"וח עצמן כאשר מתבקשות לתת מידע.

בתודה רבה, ובכבוד והערכה גם.
 
היי שוב:)

ראשית, אני רוצה לבדוק את מה שכתבת לגבי התוויית התרופה Cymbalta במאוחדת ואחזור אלייך עם תשובה כאן.
שנית, אין בעיה שתעתיקי את הודעתי. זה בסדר.
נשתמע יקירתי.
 
בדקתי לגבי התוויית התרופה במאוחדת:

ראשית, המידע שיש לך נכון. כל הכבוד:)
לאחר שבדקתי אצלינו - כל התרופות מופיעות באתר עם התוויות של סל הבריאות הממלכתי ובהמשך (בקרוב!) יתווספו התוויות השב"נים.
בערכים עצמם (שזה החלק שבו אני עוסקת) מופיעות התוויות סל הבריאות הממלכתי וגם השב"נים.
 
אם הקופה לא יודעת....

לגבי נושא מסויים הנמצא באתר - ניתן להדפיס את אותו ערך באתר ולקבל מכתב רשמי לכל דבר בנושא. על המכתב מופיעה חותמת מים של משרד הבריאות - ואת אותו מכתב מביאים לקופה ומבחינתה זו חובה להתייחס אליו במאת האחוזים.
 
והנה עדויות של חולות מהשטח

שמעידות שאין קשר בין מה שכתוב באתר ואמור להיות בסל הבריאות ואחיד בין כל הקופות. לבין מה שקורה בפועל.

אני מצרפת את זה בקובץ (מוסבך לי להעתיק מפורום לפורום). ראי שלוש נשים שאין שום קשר בין מה שנאמר להן לבין מה שכתוב באתר.

שתיים מכללית, ואחת ממכבי.

יותר מנודה לך, שלא לומר נמליץ עלייך להדליק משואה וגם פרס ישראל אם תבררי את הנקודה הזו (שהיא אחת מרבות ורק דוגמא לברדק) ותתי לנו מידע אמין ונכון. כמובן שגם באתר כדאי שיהיה מידע כזה.

אני מקווה שיש מישהו בצוות שאוסף את המידע לאתר (שזה מבורך שהוא הוקם אבל תעודת עניות מביכה כל כך, יש מדינות עולם שלישי במצב יותר טוב מהבחינה הזו, של מידע בסיסי שכזה).. סליחה על הסוגריים הארוכים, בקיצור מקווה שיש גם מי שמאמת את המידע.
או שמחכים שאנחנו החולים נעשה את זה? שזה גם בסדר אם היה גוף אחד מסודר וידוע ומתפקד שאליו אפשר להגיש השגות.

כי להגיד לנו למסור את הטפסים לקופות זה לשלוח אותנו לשדה קרב עם דף A4. זה צריך להיות הפוך - משרד הבריאות הוא זה שצריך להלחם עבורנו אם הקופות לא קיימות את תקנותיו.

תודה על עצם ההתיחסות והלוואי ותחזרי אלינו עם תשובות.
 
יקירתי, האם הדפסתן את הכתוב באתר כל הבריאות ופניתם לנציבות?

תדפיסו את הערך הנ"ל:
http://call.health.gov.il/infocente...earch&viewlocale=he_IL&searchid=1464776004981

הקופות אמורות במיידי לתת לכן הכל!! כל מה שכתוב שם!!
אם זה לא קורה - אנא העבירו זאת לנציבות. המכתב הנ"ל הוא בעל ערך משפטי!!
מחכה לתגובה.
 
אנחנו חולים. וכל דבר מאד קשה לנו

אז אני מניחה שבאין ברירה יגשו החולות עם הדף A4 הזה למלחמה.
ואני יכולה לבקש מהם לעדכן אותך בתשובות.

מניסיוני עם קופות החולים זה הולך להיות מאד לא יצירתי: החל מ: לא הודיעו לנו, לא ידענו, נבדוק ונחזור אלייך. ידה ידה עוברים 3 חודשים אתה מתקשר אומרים לך שאין להם מושג שתפקסס שוב. ואז אומרים שזה אבד ואז אומרים שזה לא הם זה פופטיץ.

מה זה הנציבות?
סליחה אם כתבת ושכחתי (הזכרון לא עובד בגלל המחלה). איפה יש פרטים של למי פונים במקרה של אי כיבוד (יותר סביר מיסמוס ומריחה וגרירת רגליים עד שהחולה מתייאש) סל הבריאות?

הנוסח שמופיע עכשיו באתר שונה לחלוטין ממה שהיה לפני חודש. אז את מבינה שמי שכן הדפיס את הדף הזה וניסה להלחם בקופה קיבל במקרה הטוב את התשובה שמה שכתוב באתר לא נכון.

והנוסח החדש שאומר עד 12 טיפולים זה סוג של בדיחה. קודם זה היה 12 טיפולים בשנה בלי עד. הבדיחה הזו אומרת שאם נתנו לך טיפול 1 אז הם עמדו במה שסל הבריאות נותן, כי זה עד 12.

אז עכשיו צריך לבדוק כל קופה עד כמה היא נותנת. וזה בטח לא רק ישתנה בין קופה לקופה אלא גם באיזה מזג אוויר יש באותו היום. אני לא מאמינה שתהיה אחידות שיש מאחוריה היגיון.
בקיצור כל הדבר הזה מגוחך. ממש.
מקווה שיגיע לכנסת, דרך הח"כים שמקדמים את הנושא של המחלות שלנו. אבל זה נוגע לכל החולים באשר הם.
 
נציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי

אלה הפרטים של הנציבות:
[URL]http://www.health.gov.il/Subjects/UninsuredRights/NationalHealthAdmissibility/Pages/Public_Complaints_Commission.aspx[/URL]

ברגע שהקופה לא מממשת את מה שהדפסתן מאתר כל הבריאות, אנא פנו לנציבות.
מה שכתוב באתר הוא החוק. לגבי דברים שהשתנו מלפני חודש - אז כנראה זה השתנה כי אנו משתדלים להיות מסונכרנים עם כל שינוי של הקופות והמשרד.
עדכני אותי בבקשה מה קרה אחרי שנגשתן לקופות עם ההמכתב מכל הבריאות.
אשמח לדעת ומאחלת הצלחה ודרך קלה. אמן.
 
למעלה