בדיקת רגישות למזון

moran f

New member
אז אולי לא תניחי?

מסתבר שאפילו ציטוטים מהוודעה שלך מוכיחים שלא קראתי. יפה. את אולי לא קראת כשהסברתי שעל החלק שלי בדיון אין לך שליטה. ביקשת שאני אפסיק לדון בנושא הפלצבו, החלטתי לא להענות לבקשתך.זה שאת מבקשת לא אומר שכולם חייבים לקפוץ לדום. באמת לא מעניין אותי אילו טיפולים עברת, וגם אם הייתי יודעת זה לא היה מוכיח שאין כאן אפקט פלצבו. אם את לא מבינה את זה, את כנראה לא מבינה את העניין כמו שנדמה לך.
 
אז אולי את כן קוראת

רוב התגובות שלך הוכיחו שממש לא קראת כי כתבת דברים הפוכים למה שכתבתי. בנוסף מסתבר שהבנת הנקרא שלך לא משהו כי את מניחה דברים שלא קשורים, כמו הציטוטים שהבאת שלא היו קשורים למה שטענת. אולי את זה תביני: הבדיקה עצמה לא מרפאת כלום, אבל תוצאות הבדיקה הועברו לדיאטנית שבנתה לי תפריט בהתאם והתפריט הזה נועד לרפא את הבעיה ע"י שינוי בתזונה, דבר שהסכמת שהוא קיים ומקובל. זה כמו שבדיקת דם לא פותרת לך בעיה בכך שדוקרים אותך ומוציאים לך דם אלא בזה שלפי התוצאות מגלים מה המחלה שיש לך ונותנים לך טיפול מתאים. נכון שאת לא חייבת "לקפוץ לדום" ולהיענות לבקשה, אבל יש כללי נימוס בסיסיים שנהוג לקיים כשאת מדיינת עם מישהו. לא הבנת אותי, קורה והבנתי שכנראה כבר לא תביני, אז למה את מתעקשת להמשיך לדוש בזה? ורק דבר אחרון - לא כתבתי שום הגדרה לאפקט פלציבו אלא רק כתבתי משהו כללי על מה שעבר על הגוף שלי בעקבות טיפולים קודמים ובעקבות הטיפול הנוכחי, זה לא אומר כלום על ההגדרה שלי לגבי אפקט פלציבו והוכחות לקיומו או להיעדר קיומו, אז אל תחליטי מה ההגדרה שלי כל עוד לא התברכת בכוחות טלפתיים. אם את נהנית לקיים דיונים עם אנשים שלא מעוניינים להדיין איתך בנושאים מסוימים זו זכותך המלאה, אני לא מעוניינת ליטול חלק בזה. שיהיה לך לילה טוב.
 

moran f

New member
אז את סותרת את עצמך

אם מה שאמור לרפא אותך הוא השינוי התזונתי, שאותו אפשר לעשות גם בלי הבדיקה, זה הופך את הבדיקה לבעצם מיותרת. לא החלטתי מה ההגדרה שלך לפלצבו (את, אגב, כנראה ניחנת בכוחות טלפתיים כי הנחת הרבה מאוד דברים עלי). כן ברור שאם הטענה שלך היא שברור שאין כאן אפקט פלצבו כי אחרת התופעות שהרגשת היו נעלמות כבר מזמן, משהו בהגדרה שלך לא עובד.
 
את יודעת מה?

את צודקת. את יודעת יותר טוב ממני על הבדיקה שעשיתי ועל הדיאטה שאני עושה עכשיו, את יודעת יותר טוב ממני מה אני חושבת על אפקט פלציבו ועל דברים אחרים וגם מה אני מניחה (הדבר היחיד ש"הנחתי" עלייך זה שאת לא קוראת את ההודעות שלי ואת זה פשוט הוכחת לי בדברים שכתבת שלא היה ממש קשר בינם לבין מה שכתבתי). בפעם האחרונה - נניח והייתי רוצה לעשות שינוי תזונתי לבד, איך הייתי יודעת מה להוציא מהתפריט? התשובה - לא הייתי יודעת, הייתי צריכה כל פעם להוריד משהו אחר, לחכות פרק זמן ולראות את ההשפעה. במקום זה, עשיתי את הבדיקה ונאמר לי מה להוריד והורדתי את הכל ביחד. כל כך פשוט ובכל זאת את לא מסוגלת להבין גם אחרי שחזרתי על זה כמה פעמים. ולא הבנת שום דבר ממה שכתבתי על אפקט פלציבו וזה לא מפתיע אותי כי כאמור לא הבנת כלום ממה שכתבתי, אם בגלל שלא קראת או מסיבות אחרות שלא ברורות לי. אני התייאשתי, תחשבי מה שאת רוצה, אני הרי לא חייבת לך דין וחשבון על כלום, בטח שלא כשאת מתעקשת על דברים הפוכים לחלוטין ממה שאני כותבת.
 

moran f

New member
העיקר שאני לא קוראת

נכון? אני מתחילה לתהות אם את קוראת את ההודעות שלך בעצמך. נניח והיית רוצה לעשות שינוי תזונתי לבד. יש דרכים לעשות את זה בצורה מושכלת גם בלי הבדיקה הזו (ועובדה - זה נעשה במקומות אחרים בלי הבדיקה הזו). כן, זה לוקח זמן - זמן שגם עכשיו את מחכה כדי לראות את ההשפעה. מי שמחפש פתרונות קסם מתאכזב.
 
מה שתגידי

את הרי יודעת יותר טוב ממני מה אני עושה ומה אני חושבת וגם אחרי שהסברתי כמה פעמים את עדיין טוענת ההפך ממה שכתבתי בתוספת דברים לא קשורים.
 

moran f

New member
נו, באמת

הרי אפילו כשאני מצטטת אותך אני טוענת ההפך, נכון?
 
את עדיין לא קוראת?

הסברתי כבר למה הציטוט שהבאת לא קשור למה שטענת כי את לא הבנת אותו, לא חיברת בין חלקי המשפט ולא הבנת שאם אני אומרת שהבדיקה נועדה לרפא זה לא אומר שהבדיקה עצמה מרפאת כמו שבדיקת דם לא מרפאת בעצמה אלא התוצאות שלה שמהן מחליטים על דרך טיפול, כמו שעצם זה שאת הולכת לרופא לא מרפא אותך אלא התרופות שהרופא רושם לך, ובכל זאת אנשים אומרים שהם הולכים למרפאה כדי שירפאו אותם. למה אני מסבירה בעצם, אם לא הבנת אחרי שהסברתי הכי ברור שאפשר כנראה שכבר לא תביני. באמת שאני לא מבינה מה את רוצה ממני. כתבתי כאן על הטיפול שאני עוברת בתגובה לחבר פורום ששאל על בדיקות כאלו ולא במטרה לריב איתך, אז אפילו שאת לא עושה טובות, תעשי טובה לשתינו ותלכי לריב עם מישהו אחר.
 

moran f

New member
מה שתגידי

אם הדיון הזה כל כך מפריע לך, למה את ממשיכה אותו?
 
שוב, אם היית קוראת את ההודעות שלי

היית רואה שניסיתי כמה פעמים לסיים אותו אבל את התעקשת להמשיך ולכתוב שטויות + לציין שאת לא עושה טובות ולכן לא תניחי למה שביקשתי שתניחי. אני מבינה שסוף סוף אפשר לסיים את הדיון העקר הזה ומקווה שאני מבינה נכון.
 

moran f

New member
אם את באמת רוצה לסיים אותו

צריך להיות לך מאוד קל. אבל רמז - הדרך היא לא להגיד לי לסיים אותו אלא לסיים אותו בעצמך. את לא יכולה לשלוט על מה שהצד השני בדיון יגיד או יעשה.
 
הבנתי כבר שאת מאלו

שתמיד חייבים להגיד את המילה האחרונה, כמו שהבנתי שתרבות דיון זה מושג שאת לא מכירה. אל תדאגי, גם אם תכתבי עכשיו עוד משהו אני כבר לא אגיב לך, רק רציתי שתדעי שממש שעשעת אותי, ממזמן לא נתקלתי בטיפוס משעשע כמוך.
 
התחלתי לפני שבוע טיפול כזה

במרכז לתזונה נכונה ברמת אביב. מדובר בבדיקה שמתבצעת ע"י אלקטרודות ובודקת רגישות לסוגי מזון שונים כשיש כמה דרגות רגישות שמתחלקות בעיקר למעל הטווח ומתחת לטווח. את מה שמעל ומתחת לערכים מסוימים אסור לצרוך בזמן הדיאטה, את מה שגבולי מותר פעמיים-שלוש בשבוע ואת מה שבטווח מותר חופשי. אחרי הבדיקה נכנסים לפגישה עם דיאטנית קלינית שבונה לך תפריט בריא ומשביע בהתאם לתוצאות הבדיקה. לא מוכרים שם תרופות ולא כלום ומדגישים שזה זמני. אחרי שבועיים באים שוב לביקורת אצל הדיאטנית ובשלב מאוחר יותר חוזרים אליה שוב ובודקים מה השתנה. לי זה עלה פחות כי כבר הייתי מטופלת של המרכז הרפואי לפני כן. לגבי אם זה מומלץ או לא, אני אוכל לענות לך בעוד חודש לפחות, אבל אני מניחה שזה מאוד שונה מאדם לאדם. לי נאמר שכמות המזונות שהוצאו לי מהתפריט נחשבים הרבה מאוד יחסית, ככה שיכול להיות שאתה תעשה את הבדיקה ויגידו לך להוציא כמות ממש קטנה של דברים שלא תשפיע עליך יותר מדי. אני מניחה שאם לא הייתי נטולת גלוטן מלפני כן, היה לי מאוד קשה (לא שעכשיו קל לי עם הדיאטה הקשה מאוד שכפו עלי). אני בעד לנסות, יזיק זה לא (רק קצת לחשבון הבנק) ואם זה מה שיפתור לי את הבלאגן אז זה שווה הכל.
 
למעלה