בהצלחה לפורום החדש ושאלה

בהצלחה לפורום החדש ושאלה

הייתי מעורב בת.ד שהייתה גם תאונת עבודה. תבעתי את הפול וקבלתי סכום X שהושג בפשרה (לאחר שהגשנו כתב תביעה). בכל אופן השאלה שלי, שאם אכן יש לי אחוזי נכות, המל"ל יכיר בי בתור נכה (ללא קשר לכאב וסבל)? או שבגלל שקבלתי כבר פיצוי במקום אחד, אין אפשרות לעוד פיצוי? תודה רבה.
 
תשובה

אם יש נכות שנקבעה במסגרת תביעה למל"ל, ישולמו תגמולים בהתאם לחוק המל"ל. יש להביא בחשבון שאם ישולמו תגמולים גבוהים עוד יתכן מצב שתצטרך להשיב כספים לפול (בכפוף לתנאים שבשטר הסילוק שעליו בוודאי חתמת).
 
כנראה לא הסברתי טוב

הגעתי לפשרה עם הפול וכבר קבלתי את הכסף (ללא קביעת נכות). אך פיזית יש לי נכות (למרות שלא נקבעה ע"י מומחה). האם מותר לי ללכת לרופא מומחה שיקבע את הנכות, ואז לתבוע את המל"ל, למרות שכבר קבלתי כסף מהפול (ע"י פשרה)? עצם השאלה היא, האם מותר לקבל פיצוי מהפול, ובד בבד לקבל פיצוי מהמל"ל, כגון תאונת עבודה? מקווה שהפעם הייתי יותר מובן. תודה רבה!
 
לא ברור

לא ברור לי ההיגיון להתפשר על "אין נכות" כשבפועל יש נכות. לא ברור לי מי קבע שיש לך נכות. לא ברור לי ההיגיון בלסגור מול הפול לפני שנסגר מול המל"ל. אפשר עכשיו לתבוע את המל"ל, אבל אם תתבע את המל"ל ותיקבע לך נכות, אתה עלול למצוא עצמך נדרש להחזיר לפול את מה ששילמו לך.
 
זה די פשוט

מטעמי, הייתי אצל רופא מומחה בכדי שנדע באיזה סכום להסתפק. הוא העריך סדר גודל של 5-8% אחוזי נכות. אז לפי דבריך אין שום יתרון בתביעת המל"ל?
 
תשובה

אם זה שיעור הנכות שהוערך אז ממילא מהמל"ל לא תקבל שקל (עבור נכות).
 
למעלה