בהקתי יוגה

yogaoflove

New member
בהקטה של קאלי

יתכן, כפי שאמרת, שדבק גדול של קרישנה יפנה לאל למחצה או שקטי, כמו האלה קאלי, אך אין הוא הופך בזה לבהקטה שלהן. הוא רואה אותם כחלק מקרישנה, או נציגים של קרישנה, מכאן שאינם נפרדים מקרישנה. הוא דבק של קרישנה שנעזר בנציגיו של קרישנה להגיע אליו. מכאן שאין זה מדוייק שבהקטה של קרישנה הינו גם בהקטה של קאלי או דורגה. דבק (בהקטה) של קרישנה לא מעוניין בשום סגידה לאל למחצה, יהיה זה שיווה או קאלי, אלא אם יברכו אותו באהבה לקרישנה. זה גם המקרה של הגופיות שסגדו לאלה קטיָאיַני. הגופיות ביקשו את ברכתה שקרישנה יהיה בעלן. כול סגידה לאלים למחצה או לאלות האנרגיה בנפרד מקרישנה הינה חריגה מבהקטי טהור. מכאן שאין בהקטי אלא לקרישנה ולהתרחבויותיו השונות ולאווטרים שלו. השימוש שלך באצ'ינטיה בהדה אבהדה טטוה אינו מקובל במקרה הזה. לפי תיאורך, רמהקרישנה פרמהמסה עירב ג'נאנה עם בהקטי. זה נקרא ג'נאנה מישרה בהקטי. אין זה בהקטי טהור. מתרגל כזה, כפי שציינתי קודם, שומר בליבו את התשוקה להיות כאלוהים, או להיות אחד עימו (להתמזג עם האל באספקט הברהמן שלו), אך לרוב הוא גדל על עקרונות של בהקטי, לכן הוא מנסה לערב באופן מתוחכם את שתי הגישות הנוגדות. נראה שרמהקרישנה רצה להיות סוכר ולטעום את הסוכר בו זמנית. זה, מכול מקום, בלתי אפשרי. הרא קרישנה.
 

yogaoflove

New member
קרמה יוגה?

על פי הבהגווד-גיתא, קרמה יוגה אינה מוגדרת כפעולה בגישה של אי-צמידות. הגדרה זו תואמת לנישקאמה קרמה, או א-קרמה. פעולה כזאת כשלעצמה אין היא יוגה, אך היא שלב מקדים בדרך ליוגה. בפרק 12 של הבהגוד גיתא (12.10-11) הבדלה זו ניתנת בבירור: "אם אינך מסוגל לקיים את כלליה של בהקתי-יוגה, או אז נסה לעבוד למעני, שהרי באמצעות עבודה שכזו תתעלה לשלב השלמות. מכל מקום, אם אינך מסוגל לעבוד מתוך מודעות לי, נסה רק לוותר על תוצאות עבודתך ולהתבסס בעצמי". מכאן שקרמה יוגה הינה עבודה למען האל. אך עבודה ללא מניע חומרי תוך נסיון להתבסס בעצמי מובילה לקרמה יוגה. בברכה, הרא קרישנה.
 

לקשמי

New member
קרמה יוגה ובהקתי יוגה

קרמה יוגה, היא התירגול הבסיסי של היוגה והיא כפי שנאמר כאן, דרך של שירות בלתי אנוכי, עשיית פעולה לשם העשיה וללא ציפיה לתמורה. בקרמה יוגה, פירות הפעולה מוקדשות לאלוהים. תרגול הקרמה יוגה, מוביל לבהקתי יוגה, השלב הבא (אחרי הקרמה יוגה), שהיא כאמור אהבה אינסופית לאלוהים. הקרמה יוגה עוזרת לפתח את אותה אהבה. (הבהקתי).
 

לקשמי

New member
האם בהקתי יוגה היא בהכרח...

הינדואיסטית? למשל, להתפלל בבית כנסת, במסגד או בכנסיה, האם אלה לא צורות של בהקתי יוגה גם כן? לדעתי יש עוד אינספור צורות וביטויים לאהבת האלוהים, מלבד אלו שהוזכרו כאן.
 

classicyoga

New member
הינדואיזם ובהקטי יוגה

היי לקשמי כמובן. בהקטי יוגה היא בהחלט לא דבר שקשור לאזור גיאוגרפי. הינדואיזם היא הגדרה גיאוגרפית, של סך כל הדרכים והדתות הרבות שקיימות בתת היבשת ההודית, ולא בהכרח הגדרה דתית או פילוסופית. בהחלט ניתן לומר שיש אלמנטים של בהקטי יוגה בכל אחת מהדתות. הבהקטי יוגי יאמר שפיתוח הקשר האישי עם האל, הדבקות, או הבהקטי, הוא מהותה של כל דת. עבור הבהקטי יוגי, מטרת חיי האדם היא "פרמה בהקטי" או אהבה עליונה לאלוהים, והיא השלב הגבוה ביותר של ההתפתחות הרוחנית, מעל לגיאנה יוגה, קרמה יוגה או אשטאנגה (ראג'ה) יוגה. היא לא רק "שלב בדרך" אלא המטרה עצמה. כמו שאמר צ'יטניה, הנחשב להתגלות אלוהית בתור דבק טהור, איני חפץ בגאולה, או בידע, איני חפץ בגן עדן או בגיהינום... כל משאלתי היא שירות מסור (בהקטי) טהור אליך, גלגול אחר גלגול... באהבה, הריבול!!
 

yogaoflove

New member
אהבה ללא מושא?

אבי שלום. כול שציטטת עד הפיסקה האחרונה מקובל עלי. אך תרשה לי לבקר את הגדרת האהבה שציטטת. אהבה הינה תמיד דואליסטית. אין דבר כזה שאהבה אוהבת לשם אהבה בלבד, ללא התייחסות לאהוב, למושא האהבה. אהבה משמעה שאדם יוצא ממרוכזותו העצמית ומאנוכיותו, ושוקע במושא אהבתו וצרכיו, קשוב לשמחה ולצער שלו ומשתוקק לקחת חלק בצמיחה הרוחנית שלו. כמובן שאהבה אמיתית הינה משוחררת מאיגואיזם ומתעלה מעבר לכול הגדרה וצורך חומריים. זה ייתכן אך באהבה טהורה לאלוהים. מכול מקום, הגדרתך את האהבה לוקה באנוכיות. אדם פועל תמיד מתוך מניע, אף בשלב המשוחרר מחומר (כי אהבה הינה המניע הגבוה ביותר). אם היוגי אוהב לשם האהבה ומושא האהבה נעלם, משמע שהמניע לאהבה טמון בו עצמו, וזה אנוכיות. לפי תורת הבהקתי, אלוהים נצחי, הנשמה נצחית, ובהקתי זה מערכת היחסים הנצחית ביניהם בשלב השלמות. אהבה זו נחשבת לאהבה הטבעית של הנשמה בשלב השלמות הרוחנית הגבוהה ביותר. החוויה של אהבה שאתה מתאר אינה מוגדרת בזרם הבהקתי כאהבה, אלא כחווית התפשטות הגשמיות והתאחדות עם הברהמן. זו החוויה העליונה מנקודת המבט של זרם האדוויטה. אגב, באהבה טהורה יש בקשה, יש התחננות. זו אכן אהבה טהורה אם הבקשה וההתחננות נועדו למען האהוב. נתינה וקבלה הינם חלק טבעי מיחסי אהבה טהורים. רק לקיחה אנוכית אינה אהבה. בברכה, הרא קרישנה
 
למעלה