בתור אחת שעוסקת בתחום החינוך,
וליתר דיוק במינהל חינוכי, אני חייבת לציין, שלדעתי-ולדעת חכמים ממני, בה"ס רחוק מלהיות שוק!!! חברים, אין מה להשוות בכלל-זה נכון שיש סוג של "תוצר",אבל גם זה לא בדיוק מוגדר, תנסו לשאול אפילו תאורטיקנים בתחום המדיניות החינוכית ותגלו פערים מאוד גדולים בהגדרת ה"בוגר". אני מסכימה עם מה שנאמר כאן לגבי הזילות של הבגרות ולדעתי אפילו של התואר הראשון,אבל זה לא קשור לתפקיד של בה"ס. יש לו ותמיד יהיה תפקיד מאוד חשוב לפחות מבחינה חברתית ואני אישית לא מזלזלת גם בתחום הלימודי. אני כן מסכימה שיש תופעה של קיפוח מסויים של שכבות חלשות-ואני ממש חושבת שאמנם זה במגמת שיפור,אבל עוד ידינו נטוייה. תראו, כשמדברים במונחי "שוק" צריכה להיות איזשהי תחזית לגבי ה"בוגר". מה תגיד אותה מנהלת לגבי דרישות ה"שוק" במציאות המשתנה הזו??? מה יאמר על המשתנה הכי משמעותי כאן שהוא למעשה הגורם האנושי??? אני מסכימה עם אחת הטענות שהועלו כאן לגבי זה שיש צורך להפריד בין המבנה הארגוני לבין המטרה. ואולי כאן חלק מהטעות. מקווה שאני לא נשמעת תוקפנית מידי,אבל אני מאלה שרוצים ומקווה שיכולים לשנות את פני התחום כמו שהוא נראה היום. אה, ואני גם מורה-מכל הנשמה,והחלום שלי,מעבר לתיזה הוא להיות מנהלת בי"ס,אבל לא אחת שמסתכלת עליו כעל מפעל.