בואו לעזור במאבק נגד כלובי הסוללה

דדי שי

New member
בואו לעזור במאבק נגד כלובי הסוללה

אנונימוס פותחת בקמפיין חדש, המופנה כנגד התנאים האיומים שבהם מחזיקים תרנגולות בתעשיית הביצים. הרוב המכריע של תרנגולות בתעשיית הביצים בארץ מגודל בכלובי סוללה- כלובים כה צרים שהם אינם מאפשרים לתרנגולות אפילו את המרחב הדרוש כדי לפרוש את הכנפיים שלהן לרוחב. לתוך כלוב כזה דוחסים שלוש או ארבע תרנגולות, ולפעמים אפילו יותר. באירופה כבר הכירו בכך ששיטת גידול זו היא התעללות, ואיסור על כלובי סוללה צפוי להכנס לתוקף בהדרגה עד שנת 2012. בנוסף לכך, תעשיית הביצים פוגעת בתרנגולות בדרכים נוספת- קיטום המקור, שימוש בזנים שעוותו גנטית להטלה מוגברת, הובלה בתנאים קשים, הרג האפרוחים הזכרים (מכיוון שאינם מטילים ביצים) והרעבה והצמאה מכוונת (במטרה לעורר בתרנגולות באופן מלאכותי תהליך של נשירת הנוצות שמביא בסופו של דבר להטלה מוגברת). כצעדים ראשון במאבק, אנונימוס פנתה בתלונה לרשות להגנת הצרכן על ההטעיה שבפרסום תמונות של תרנגולות חופשיות ומאושרות על אריזות של ביצים המגיעות מתרנגולות בכלובים, והשיקה אתר העוסק המוקדש לחשיפת העוולות של תעשיית הביצים- www.eggs.co.il אני קורא לכל מי שאכפת לו לעזור במאבק ולהפיץ את המידע בין חבריו. בבקשה, אל תשארו אדישים!
 

Applebite

New member
../images/Emo45.gif

קמפיין מצוין, ואתר מצוין עוד יותר! כל הכבוד!!! מומלץ
 
הטעיה בפרסום זה באמת דבר מעצבן

וחבל באמת שפה לא נוקטים את הסטנדרטים האירופאיים - אם לא של תנאי גידול, אז לפחות של סימון הביצים בצורה ברורה לצרכן שלא משתמעת לשתי פנים. הם מתכננים מאבק רחב ואינטנסיבי, סטייל כבד אווז?
 

אלי ו.

New member
אז אתם רוצים שאנשים לא יאכלו ביצים?

מה חדש? במקום להתמקד במטרה ריאלית כמו יישום הסטנדרטים האירופאים בישראל אתם מעדיפים לקפוץ מעל הפופיק ולהפוך את הישראלים לטבעונים. האם זאת נראית לכם משימה ברת הישג? בינינו, בעיני השלב הבא אחרי האווזים היה צריך להיות עגלי החלב (מסיבות טקטיות, הציבור מוכן לזה) אבל אם הולכים על תעשיית הביצים צריך לתת לציבור אלטרנטיבה שהוא יקנה. אני לא רואה את הציבור במדינת ישראל מפסיק לאכול ביצים. יש לכם כוונות טובות אבל הקמפיין הזה, בכיוונו הנוכחי, יתפש בציבור כקיצוני מדי. מר ישראלי לא הולך לוותר על החביתה שלו כ"כ בקלות.
 
איש הישר בעיניו יעשה

הקמפיין, כמו שאני רואה אותו מהצד, נועד לחשוף מה באמת קורה בתעשייה הזו ולהביא את זה למודעות של כמה שיותר אנשים. אני מניחה שחלקם המועט יוותר לגמרי על ביצים, חלקם יגידו שהם לא יכולים לוותר על ביצים אבל יעברו לביצי חופש, וחלקם ימשיכו לצרוך כרגיל אבל עכשיו הם ידעו מאיפה זה מגיע. הבחירה עדיין תתאפשר, אבל זו תהיה בחירה מושכלת יותר, בה הבוחרים יודעים יותר על האופציות העומדות בפניהם.
 

אלי ו.

New member
לא ראיתי אלטרנטיבות באתר

ראיתי רק קריאה להמנעות מביצים. כל הביקורת שלי היא שהגישה מראש מניחה שהאלטרנטיבה היחידה היא המנעות. בקמפיין כזה הייתי מצפה להנגדה בין חיי תרנגולות סוללה לתרנגולות חופש. חפשתי באתר ולא מצאתי כזו השוואה למעשה לא ראיתי שום אזכור לביצי חופש. אני מבין שאתם טבעונים אבל הקמפיין הזה יורה לעצמו ברגל. במקום לעורר קריאה לפעולה אפשרית אתם מנסים לטבען את העולם.
 

One Echoe

New member
הימנעות מביצים היא פעולה אפשרית.

עם זאת,מטרות הקמפיין מגוונות, מלבד הימנעות כוללת מביצים: 1)חשיפת הסבל בתעשיית הביצים:יש אנשים שאכפת להם מבעלי-חיים קצת יותר משאכפת להם מבלוטות הטעם שלהם. אנשים כאלה הם רבים, ואני בטוח שהחשיפה תעשה את שלה בעניינם. 2)מודעות לביצי חופש:אמנם הקמפיין לא קורא למעבר כולל לביצי חופש, מפני שגם בתעשייה זו קיימת פגיעה בבעלי-חיים, ואנונימוס לא תמליץ על תעשייה שפוגעת בבעלי-חיים, מפאת העובדה הבסיסית שאנונימוס היא עמותה לזכויות בעלי-חיים. 3)הפרכת המיתוס:מאות אלפי אנשים(לראייה:ראה את הסקר שבאתר) סבורים שהביצים, הבשר והחלב שמגיעים ממשקים מתועשים, מגיעים מבעלי-חיים מאושרים שרובצים על מצעי קש ורועים באחו. המציאות היא שונה, והמטרה היא לחשוף אותה. 4)שינוי אריזות מוצרים מהחי:באירופה כבר נאסר למכור ביצים מלולי סוללה מבלי להזכיר זאת על האריזות(ואף על כל ביצה וביצה). לא זאת שבישראל אין כיתוב שכזה, אלא שאריזות הביצים משקרות את הצרכנים באופן בוטה בכך שהן כותבות כיתובים על כך שהתרנגולות "מתפנקות" להן, מציירים תמונות של תרנגולות שמחות, ועוד. 5)פרסום ומודעות לתנועה לזכויות בעלי-חיים:קמפיין שכזה יביא לחשיפה רבה למודעות לזכויות בעלי-חיים. האנשים האכפתיים, לשמחתי, הם רבים. הקמפיין, יגיע גם אליהם. נ.ב-באתר אנונימוס קיימת השוואה בין ביצי חופש לביצי סוללה: http://www.anonymous.org.il/b-hofesh.htm
 

אלי ו.

New member
הקמפיין אפילו לא מזכיר ביצי חופש

הקמפיין אפילו לא קורא לשינוי החוק להבאת הסטנדרטים בישראל לרמה האירופאית. יש פער בין המטרות שהצהרת עליהן לתוכן האתר. חבל לראות אתר כ"כ מושקע עם כ"כ הרבה כוונות טובות שהולך להתפספס. אני מקווה שאתבדה אבל כרגע לא נראה לי שההשקעה שלכם תביא לצימצום הסבל בתעשיית הביצים וחבל.
 

One Echoe

New member
איפה הפער?

חוץ מהמטרה השנייה שכתבתי, אין שום פער בין מה שכתבתי לבין המטרות של הקמפיין. נכון שהקמפיין לא מדבר על ביצי חופש, אבל אנשים שבאמת מתעניינים יכנסו לאתר אנונימוס ויקראו על כך. מעבר לזה, אנשים מכירים ביצי חופש כבר, והגיוני מאוד שזה מה שיגרום להם לעשות את השינוי. בכל מקרה, זו לא המטרה העיקרית של הקמפיין, שאר המטרות הן הרבה יותר חשובות. הקמפיין לא הולך להתפספס. זה הכל תלוי מאיפה אתה מסתכל על זה. אני לא מצפה שעוד חודש כולם יפסיקו לאכול ביצים. תקרא שוב את הודעתי ותבין.
 

דדי שי

New member
דווקא כן

האתר שהפנתי כן מזכיר, כמה וכמה פעמים, את קיומן של ביצים שלא מגיעות מתרנגולות בכלובים, וכמו כן את העובדה שבאיחוד האירופאי כבר החליטו להוציא מהחוק את צורות הגידול בכלובי סוללה. העובדות הללו מוזכרות בהרחבה גם בכתבות שגיל הפנה עליהם. המטרה העיקרית של הקמפיין היא להפיץ מידע- להביא לידיעת הציבור את העובדות הרלבנטיות ביחס לתעשיית הביצים. הבחירה מה לעשות עם העובדות הללו- להפסיק לצרוך ביצים מתרנגולות בכלובים, להפסיק לצרוך ביצים לגמרי, לצמצם את צריכת הביצים, לצמצם צריכה של ביצים בכלל ולהפסיק לגמרי עם צריכה של ביצים מתרנגולות בכלובים, או להשאר אדיש ולא לעשות שום שינוי- היא כבר נתונה בידיו של הצרכן. אני מקווה שיהיו הרבה אנשים שיחליטו להפסיק לצרוך ביצים בעקבות המידע, אבל זה לא העיקר: העיקר הוא שיבינו שקיימת בעיה ושינסו לעשות משהו, איש איש על-פי מידת הנכונות שלו. כל עוד אנשים לא נשארים אדישים לגמרי, אני רואה זאת כהצלחה. לפי כמות המגיבים לכתבות שאמרו שהם עוברים מעכשיו לצרוך ביצי חופש, אני לא חושב שאפשר להאשים את אנונימוס שהיא לא מציגה מספיק את העובדות הרלבנטיות הדרושות כדי לעשות את הבחירה הזו.
 

אלי ו.

New member
אני מבולבל

ראשית לא ראיתי מקום באתר לתגובות, כנראה שפיספסתי את זה. מוזכר באתר שבאיחוד האירופי התנאים שונים אבל בקריאה לפעולה אין קריאה להשוואת החוק הישראלי. אם רוצים לצמצם את מידת הסבל בתעשיית הביצים, שינוי החוק יעשה את ההבדל הגדול ביותר ולאו דוקא קריאה לטבעונות. בקריאה לפעולה גם אין את האופציה למעבר לביצי חופש אלא רק את האופציה להמנע מביצים. אני שמח שהרבה כתבו שיעברו לביצי חופש אבל את האינפורמציה על ביצי חופש הם לא קיבלו מהקמפיין שלכם מכיון שביצי חופש כמעט לא מוזכרות בו.
 

דדי שי

New member
תגובה קצת מאוחרת, מצטער

אני מתנצל שרק עכשיו אני עונה לך, לא היה לי ממש כוח לאינטרנט בימים האחרונים וגם עכשיו בקושי יש לי
כשדיברתי על "תגובות" התכוונתי לתגובות לכתבות (אלו שגיל הפנה אליהן) בטוקבקים. מעניין לציין שהיה גם מי שהתלונן שאנונימוס מתמקדת יותר מדי רק בעצם הכליאה של התרנגולות ולא בפגיעות האחרות, ויותר מדי מעודדת צריכת "ביצי חופש"[1][2]- תלונה שבעיני היא מופרכת ממש באותה המידה. אנונימוס פשוט מוסרת את העובדות כמו שהן, ולא מחליטה בשביל אנשים מה לעשות אם העובדות הללו. אפשר למצוא בחומר שלה גם מספיק מידע על היתרונות שקיימות בתעשיית "ביצי החופש" ביחס לביצים מתרנגולות בכלובים, ואפשר למצוא שם גם מספיק מידע על הפגיעות שקיימות גם בתעשיית "ביצי חופש". אני חושב שלא חסר מידע באתר של אנונימוס בקשר לאף אחד מהתחומים הללו. בקשר לשאלה למה לא הקמפיין לא יוצא בקריאה לאמץ את התקן האירופאי- דבר ראשון, הקמפיין רק התחיל. זה לא מעשי, אסטרטגית, לפתוח את הקמפיין מיד בתביעה חוקית, כי קודם כל צריך שתהיה תמיכה לכך בקרב הציבור, ובשביל זה צריך להתחיל אם פעילות להעלאת המודעות. לקמפיין נגד פיטום אווזים לקח כמעט שנתיים מאז שהוא התחיל ועד הפניה הראשונה לבג"ץ. דבר שני, גם כשיתחיל בסופו של דבר מאבק משפטי נגד כלובי הסוללה, אני מקווה מאוד שהדרישה שלו תהיה יותר רצינית מאשר אימוץ התקן של האיחוד האירופי (שאפילו לא שולל גידול של תרנגולות בכלובים!) עדיף שניקח כמודל את המצב בשוויץ, שלהם יש חקיקה הרבה יותר רצינית בנושא.
 

ailag

New member
אתה יודע שהרבה דברים עשויים מביצים?

ולא מביצי חופש. כמו שאלי אמר, הקמפיין אומר: "המצב רע, אבל הדרך היחידה להמנע ממנו היא לעשות משהו קיצוני שלא נראה לכם שתעמדו בו". הרבה יותר קשה להשתכנע מזה מאשר "המצב רע, אבל בכמה שקלים יותר בסופר אתם תעשו משהו כדי לשפר אותו". ניוזפלאש: קשה לרוב האנשים להמנע מאכילת ביצים. אולי לך לא, לאחרים כן. וגם אם לאחרים לא, הם חושבים שכן וזה כל מה שמשנה לענייננו. כי הם לעולם לא יתחילו להמנע מביצים כדי לראות אם זה עובד או לא. ביצי חופש? עוד כמה שקלים? זה בסדר, לא כזה קשה..
 

One Echoe

New member
לא ממה שאני ראיתי.

רוב\כל הטבעונים שאני מכיר לא מתקשים בכלל. החלק הקשה הוא היפטרות מהרגלים ישנים, את זה אני יודע. אבל אנשים שבאמת אכפת להם, ואינם רוצים לקחת חלק בהתעללות בבעלי-חיים, יפסיקו לאכול ביצים. אני יודע שזה נשמע "קיצוני", אנחנו הרי כ"כ מורגלים לאכול ביצים, בהמון מאכלים גם כן. אבל הרגלים הם דבר בר שינוי:אינני צריך אפילו לפרט על כך. ביצי חופש הן לא הפיתרון. גם בביצי חופש קיימת פגיעה מאסיבית מאוד בבעלי-חיים. עצם גידול בעלי-חיים למטרות כלכליות, הוא רשעי בפני עצמו. עם זאת, ביצי חופש הן בהחלט שיפור ניכר במצבן של התרנגולות חפות הפשע שסובלות כל שנייה ושנייה בחייהן.
 
קיצר-

האפשרויות- 1. למי שמוכן לנסות ויש לו כוח רצון- המנעות מביצים 2. למי שקשה, וזה מובן, מעבר לביצי חופש שגם הן סוג של שיפור מבורך! 3. מעבר לביצי חופש+ צמצום צריכת הביצים הכוונה- למרות המעבר לביצי חופש, להשתדל בכל זאת לצמצם את הכמות, ולשלב תחליפים/מאכלים אחרים. זהו. ונקווה לטוב
 

אלי ו.

New member
../images/Emo45.gif ועוד דבר חשוב

לשנות את החוק בישראל ולהשוות את התקנים לתקנים האירופאים. בואי ונהיה ריאליים, אם הקמפיין הזה יפחית את צריכת הביצים בישראל ההפחתה תהיה בכמויות קטנות מאוד, רוב הישראלים ימשיכו לצרוך ביצים ורובם יצרכו גם ביצי סוללה. שינוי החוק יכול להיות הטבה דראסטית בתאיהן של המטילות.
 

ailag

New member
הבעיה שמתמקדים בקיצונויות

הקמפיין אומר "אתם עושים את 4- אכילת ביצים - וזה פוגע, אז בואו תקפצו ל -1 - המנעות מלאה מביצים!" הוא לא מזכיר את אפשרויות 2,3 בכלל.. אז מי שלא מסוגל לקפוץ בבת אחת ל 1 ולהשאר שם - הקמפיין התבזבז עליו. ומה לעשות שזה מתאר את הרוב המוחלט של האנשים..
 

ailag

New member
ארג

"רוב\כל הטבעונים שאני מכיר לא מתקשים בכלל" לא הבנתי מה הקשר למה שכתבתי לגבי צמחונים ואוכלי בשר שכן מתקשים. נו, אני לא כ"כ מתקשה בלהבין איך וקטורים עצמיים באים לידי ביטוי בחיי היום יום, זה אומר שבהכרח הרבה אנשים בעולם גם לא יתקשו? "אנשים שבאמת אכפת להם, ואינם רוצים לקחת חלק בהתעללות בבעלי-חיים, יפסיקו לאכול ביצים" מאוד מעט אנשים יעשו את זה. אם אתה רוצה לחסל את כלובי הסוללה, אתה צריך יותר אנשים מכמות הטבעונים הפוטנציאליים. אם אתה רוצה להפוך את העולם לטבעונים זה סיפור אחר לגמרי, אבל זה לא מה שהאתר אומר. "עצם גידול בעלי-חיים למטרות כלכליות, הוא רשעי בפני עצמו" וכמו שאמרו גדולים וחכמים, אל תהיה צודק, תהיה חכם. אתה מוזמן להמשיך לצעוק לכל עבר את המשפט הזה ולהרגיש נורא צודק, זה לא ישנה כלום בעולם, אנשים יסתכלו עליך כמו על קיצוני מוזר וימשיכו לפגוע בחיות. איך יפסיקו לפגוע בחיות? אם תגיד להם "לא, אתם לא צריכים לעשות צעדים קיצוניים. רק תעברו לביצי חופש, זה הכל" וכשיהיה מספיק שוק לביצי חופש תטפל באותה פגיעה שלטענתך יש שם. ושוב, גם בהכנת סלט יש פגיעה מאסיבית בבע"ח.
 

דדי שי

New member
כן, אני יודע

ואני חושב שהאופן שבו את פונה אלי הוא קצת מתנשא. אני אשמח לדון איתך על הנושא, אבל לא בצורה הזו.
 
למעלה