בולמוסי אכילה כפייתית

שי1988

New member
בולמוסי אכילה כפייתית

היי לכולם,
אני בת 29, כל חיי התמודדתי עם בעיות השמנה, רזיתי המון ועליתי במשקל כל חיי.
לפני כשנתיים הגעתי למשקל השיא שלי (כ100 קילו, גובה ממוצע) בעליה חדה של כ40 קילו בשנה אחת.
אני בניסיונות הרזייה תמידיים, ניסיתי כל כך הרבה שיטות, תזונות ודרכים, אך כלום לא עוזר. מרזה 3 קילו ומעלה הכל חזרה בארוחה המשמינה הראשונה. (נבדקתי בלוטת התריס- הכל תקין). אך לא על זה באתי לשתף היום:
הבעיה האמיתית היא שפיתחתי בשנתיים האלו בולמוסי אכילה חולניים. מין הרגל בו אני מחכה שבן זוגי (שמאוד שופט אותי על המשקל ואומר מפורשות שאינו נמשך אליי כך (כשהכרנו הייתי רזה וחטובה), יצא מהבית בכדי שאהיה לבד, ואז אני קופצת לסופר הקרוב/מזמינה ג'אנק פוד ומעמיסה על הגוף כמויות לא הגיוניות עד שאני מרגישה לא טוב- כאבי בטן, בחילות, כאב ראש וכבדות ונפיחות מאוד גדולה, ממש עד שאני לא יכולה לנשום.
אני אומנם לא מקיאה אבל בימים האחרונים נופל לי האסימון שצריך לומר את שמו של הילד- פיתחתי הפרעת אכילה.
כמובן שאת כל זה אני מסתירה ודואגת להעלים כל זכר לאוכל ולזלילה החולנית טרם בן זוגי חוזר הביתה, כי אם לא, ואם יקרה מצב בו הוא יבין שאכלתי משהו משמין/לא דיאטטי - אני מקבלת הטפות, כעס, שפיטה עד כדי פרידה וסיום הקשר.
הרבה כאן יטיפו לי על לסיים את הקשר, אך יחד עם זאת חשוב שתקחו בחשבון שאנחנו זוג צעיר שבאמת אוהבים אחד את השניה, כשהכרנו הייתי אדם אחר- מעבר להיותי רזה, חטובה ואתלטית הייתי חופשיה, מלאה בשמחת חיים, אנרגטית, חייכנית, עשייתית וחזקה. בשנים האחרונות מאז עברתי המון משברים בחיים האישיים ששיתקו אותי, ריסקו אותי והפכו אותי לצל של עצמי והמצב רק הולך ומחמיר. צריכה את עצתכם בנושא, בבקשה.
ובבקשה בלי לשפוט, לבקר ולהכאיב, אני שבר כלי גם ככה.
אני אוסיף שהייתי בטיפול אצל פסיכותרפיסטית במשך שנה וחצי- לא עזר, הייתי בטיפול תרופתי כמה חודשים (ציפרלקס)- לא עזר, הייתי בתהליך אצל קאוצ'ר לחיים- לא עזר. ניסיתי סדנאות/ספרים לעזרה עצמית- לא עזר. אני על סף ייאוש.
 

noa144

New member
ברוכה הבאה

קודם כל, מתאררת לעצמי שזה מאד קשה לך - לא רק הסימפטומים שאת מתאראת, אלא גם ההסתרה, האשמה, הפער שאת חווה... ולמעשה את מתמודדת לגמרי לבד.
דבר שני, ממה שכתבת נשמע שאת מאד שיפוטית כלפי עצמך, כמעט בכל משפט יש איזו ביקורת סמויה (או לא) והערה מורידה..
אני יודעת שכתבת שהיית בטיפול, אבל לפעמים זה לא עובד ועדיין צריך לנסוץ עד שתגיעי למטפל שיווצר איתו החיבור ויעזור לך לעזור לעצמך... נשמע אפשרי?
 

שמש157

New member
שלום וברוכה הבאה:)

קודם כל, כל הכבוד על האומץ לקרוא לדברים בשמם, לכתוב כאן ולחפש שוב עזרה על אף ולצד היאוש.
בזוגיות מניסיוני הרבה פעמים הטוב מהול גם בהרבה קושי. לכן אני מבינה את המורכבות שאת מתארת ביניכם בקשר.
בנוגע לטיפול בבולמוסים- האם האם מטופלת אצל מישהי שמומחית להפרעות אכילה? זה מאוד חשוב להיות מטופלת אצל מישהי שמומחית לכך. אם תרצי עוד פרטים על הטיפול שעזר לי והתהליך שעברתי אשתף בשמחה.
עוד דבר שעלה לי כשקראתי אותך זה דווקא אולי טיפול זוגי, כרגע או בהמשך... בכל מקרה לדעתי קודם כל לטפל בהפרעת האכילה.
מחזקת אותך
שמש
&nbsp
&nbsp
 
הי נעים מאוד להכיר

קודם כל תודה ששיתפת. דבר שני אני חושבת שזה טוב לדעת מה רמת המוטיבציה לצאת מהמצב. אם זה קרוב ל10 (בין 1-10) אז יש הרבה מה לעשות. אני בעבר סבלתי מהפרעות אכילה, ולא נרגעתי עד שלא מצאתי משהו שעזר לי. האמתזה היה פאזל של הרבה מאוד דברים. את יכולה לכתוב לי בפרטי ואשתף אותך בכל מה שעברתי אולי משהו מזה יוכל לסייע לך. בכל מקרה, הכל חשוב זה הנכונות לשינוי והמוטיבציה להשתחרר ממשהו שמאוד מאוד רגילים אליו כבר. אך כל התחלה חדשה דורשת ויתור. והשאלה האם אני מוכנה לזה? אם כן, תכתבי לי, אשמח לעזור ולכוון. יוליה
 
למעלה