בוסית חמומת מח

בוסית חמומת מח

הבטחתי שאני לא אנטוש, ואני מקיימת, חוץ מזה שיש לי המווןן מה לספר על התקופה שהייתה וחלפה לה. והיום - הסיטואציות הכי מפגרות שהבוסית שלי התעצבנה עלי ופתחה עלי את הפה ג'ורה שלה:
הבאתי לאנשים שבחרו להתיישב בשולחן שעוד לא פינו אותו תפריטים לאחר שפיניתי, ורק אז פניתי למלאכת הניקוי. ביזיון של ממש.
לקוחה לקחה לי צלחת מהיד וחטפתי על זה כי - "הלקוחות לא עובדים בשבילנו". במקרים כאלו צריך לצעוק על הלקוחה שלא תיגע בצלחת, מסתבר.
לקוח ביקש המלצה על רופא שיניים, ונתתי לו. במשך שבוע לאחר מכן חטפתי כל משמרת הרצאה על ש"אסור להתערב ללקוחות בשיחות" (?!)
הוצאתי את הלחם אחרי הסלט כי לא היה לי מקום במגש. כנראה שהייתי צריכה להניח אותו על האף כי "אנחנו לא מוציאים חצאי מנות".
לקוחות בשולחן חדש רצו להזמין ופנו אלי, ולקחתי מהם הזמנה למרות שזה לא היה השולחן שלי, כי המלצר שלהם לא היה בסביבה ומקובל לעזור אחד לשני. חטפתי כי "זה היה שולחן גדול והיה עדיף שהמלצר שלהם היה לוקח את ההזמנה" (כמובן שבמקרה שהייתי נוהגת הפוך הייתי חוטפת גם).
הוצאתי קפה וכוס זכוכית ללקוח שלא ביקש בזכוכית (לא היו לו בקשות מיוחדות משמע לא מזיז לו העיקר שיהיה קפה). בתגובה חטפתי, הלקוח קיבל מהבוסית התנצלות שלא הבין למה לעזאזל היא קשורה ו-חוייבתי עבור ספל קפה (למרות שלא התבצע שום בזבוז בפועל).
לקוחות קמו והלכו בזמן שהייתי המטבח ולקחתי מנות לשולחן אחר. חטפתי כמובן על שלא פיניתי את השולחן (דבר שקצת קשה לעשות כשאני לא נמצאת לידו, אבל זה לא תירוץ).
מישהי חיפשה מחליפה ונשאלתי על ידי הבוסית אם אני רוצה לעבוד באותו יום, ועניתי שאני מצטערת אבל אני לא יכולה. היא טענה שהגשתי את היום הזה ועניתי לה שלא הגשתי כי יש לי משהו חשוב באותו יום. לאחר מספר דקות היא באה וצרחה עלי לפני לקוחות שזה לא לעניין שאני "נותנת לה סטירה" ומתחצפת אליה ככה, ואיזה מן דבר זה שאני לא יכולה לעבוד ולא מעניין אותה מה יש לי באותו יום. מעניין לאיזו תגובה היא ציפתה, אם "מצטערת אני לא יכולה" נחשב לתגובה חוצפנית.
פניתי אליה בבקשה לבצע הליך בקופה, ובעל הבית שהיה לידה נענה וביצע את ההליך. בתגובה אני חטפתי: "למה את פונה אליו? הוא עובד בשבילך?" (ואם הייתי מתעקשת שאת תבצעי את זה, זה אומר שאת עובדת בשבילי?)
ושיא השיאים - בחוצפתי הרבה העזתי להגיד שלום לחבר של הבוסית! חוצפה שאין כדוגמתה שהרי הוא חבר שלה ולא שלי, והיא לא חברה שלי - היא הבוסית שלי, ולא עושים דברים כאלו. ובאותה הזדמנות היא מצאה לנכון להבהיר לי שהבדיחות הפרטיות שלי ושל אחת המלצריות על החבר של אותה מלצרית הן לא לעניין, ושלא צוחקים על דברים כאלה. כנראה שפספסתי את הסעיף שבו העובדים נדרשים לאשר את הבדיחות הפרטיות שלהם אצלה. מישהי חכמה אמרה פעם כאן בפורום: התפקיד של הטבחים להכין את האוכל, התפקיד של המלצרים להגיש את האוכל והתפקיד של הבוס זה להיות לא מרוצה!
 

gesus

New member
כמה הערות../images/Emo54.gif

אני אענה לך בנקודות לפי הסדר שכתבת,אבל קחי בחשבון שלא הייתי נוכח אז אני לא רואה את הדברים כמו שאת רואה אותם. 1.לא מושיבים אנשים בשולחן מלוכלך.עדיף שיעמדו קצת ולא ישבו,זה נראה ממש מכוער ועושה הרגשה של מסעדת פועלים. 3.ברור שאסור להמליץ ללקוחות על דברים שלא קשורים למסעדה.את רוצה לארגן לבוסית שלך תביעות אם המלצה שלך לא הייתה טובה? 4.לחם יוצא לפני סלט כי הוא עלול להתקרר לעומת סלט שאפשר להגיש בטמפ' החדר. 5.גם אם רוצים לעזור לא לוקחים הזמנות משולחן לא שלך.נחמד מאוד הרצון לעזור אבל תעמידי את עצמך במקום הלקוח.הוא רוצה מלצר אחד שאליו הוא יוכל לפנות אם יש בעיה.כשהוא מגיע למסעדה הוא לא מכיר אף אחד ולא יודע מי נגד מי.על אחת כמה וכמה שזה שולחן גדול,צריך מלצר שילווה אותם לאורך כל הארוחה ולא יקרה מצב של "טלפון שבור" בין כל המלצרים שמשרתים אותם כשהשולחן מבקש משהו. כשאצלנו היו מגיעות קבוצות של מעל 10 אנשים לא הסכמתי שיצמידו לי עוד מלצר כי זה מסבך את השירות.בסופו של דבר הלקוח יפתח מחויבות אל המלצר שלו במקום פיזור שלה בין כמה מלצרים דבר שבסופו של דבר יתבטא בטיפים!!! 6.אם מחליטים שקפה מסוים יוצא בכוס זכוכית,הוא יצא בכוס זכוכית.זה העקרון של אחידות,לקוח יודע בדיוק מה הוא יקבל ואיך ברגע שהוא דורך במסעדה. 9.נובע בסך הכל מפחד של הבוסית שלך,לא אשמתך.היא לא רוצה להראות ליד הבעלים כאחת שלא עומדת בדרישות התפקיד שלה. 10.שוב,זה נובע מרגשי הנחיתות. אם חלק מהדברים כאן מעצבנים אותך זה אולי בגלל שאת לא מסתכלת מנקודת המבט של הלקוח,לא בגלל שאיך שפעלת זה באופן אבסולוטי לא תקין.
 
שוב אתה...

א. לא הושבתי את הלקוחות, הם ישבו בעצמם וכבר דיסקסנו בלי סוף בפורום את הנושא הזה של לקוחות שאוהבים את השולחן המלוכלך. ב. לא נראה לי שמישהו היה תובע את המסעדה בגלל שהמלצתילהם על רופא שיניים גרוע... זו חשיבה מעוותת אפילו בשבילך. ג. (אגב, עברת ישר מ-1 ל-3) זאת לא הייתה הסיבה לכעס שלה, ויש גם סלטים חמים... ד. כלקוח, היית מוכן לחכות 10 דקות עד שהמלצר שלך יתפנה? אצלנו נהוג שכולם עוזרים לכולם בהכל, ואם המלצר היה עסוק אני אקח בשבילו את ההזמנה ואעדכן אותו אחר כן. זה עדיף מכל הבחינות, מנסיון. ואגב, הטיפים רק גדלים אם כמה מלצרים מטפלים בשולחן אחד כי זה מביא לשירות יותר מהיר ומסור (במקום לחכות כל פעם למלצר "שלנו", כל מלצר יכול לעזור). ה. הלקוח ביקש קפה וקיבל קפה. עובדה שהוא לא הבין על מה הבלאגן. ו. מ-6 עברת ישר ל-9, מה עובר עליך?! ז. מה רגשי נחיתות, היא מפחדת שאני אגנוב לה את החבר?! נכון שאני הרבה יותר יפה אבל עדיין... אוי, מה יהיה איתך... ורק בשביל להבהיר - אני אמנם לא מסכימה עם חלק מהיושביל כאן שאתה שליח שלא הכי מבין במלצרות, אבל אני עדיין לא מסכימה עם כלום ממה שאמרת. אבל זה לא חדש
 

gesus

New member
כן שוב פעם אני../images/Emo54.gif

1.לקוח לא מושיב את עצמו,זו מסעדה לא פינת אוכל.אם הוא התישב לבד מישהו כאן פישל.אולי זו לא את אבל זה בכל זאת קרה. 2.תאמיני לי שאנשים תובעים על כל דבר היום.ובקשר לחשיבה המעוותת שלי,אל תסיקי מסקנות נמהרות. 3.דילגתי על 2 כי לא היה לי מה להגיד על זה.כשיש לי מה להגיד אני לא מתבייש לפתוח את הפה לרווחה. 4.ברור שצריך לעזור אחד לשני אבל בקטנות,לא בהזמנות.אם יש כל מיני בקשות מיוחדות בשולחן (ובמיוחד בסדר גודל כזה) ובטעות לא העברת למטבח אז יווצר ה"טלפון השבור".וכמו שאמתי,זה יתבטא בטיפים כשאין מלצר אחד לאורך כל האורחה-זה יותר קשור לפסיכולוגיה. 5.הלקוח לא הבין על מה מדובר כי הוא לא קבוע אבל אורח קבוע שרגיל לקבל הפוך בכוס זכוכית ויקבל אותה הפעם בחרסינה יבין טוב מאוד על מה המהומה. 6.ראי את נקודה מספר 3. 7.שוב פעם את מסתכלת מנקודת המבט שלך ולא של הצד השני. זה שאני שליח לא עושה אותי לא מבין.אנחנו מדברים כאן על תודעת שירות,דבר שלכל אחד צריך להיות.חוץ מזה אני גם לוקח הזמנות אז כאן כאן יש אלמנטים מסוימים של שירות והכי חשוב,הייתי מלצר יותר מ-5 שנים בקייטרינג ומסעדות אז ככה שאני יודע על מה אני מדבר כאן.
 
שכלול של האמירה

ואני מוסיפה שורה נוספת לאמירה החכמה ואני בטוחה שאנשים חכמים בפורום יסכימו איתי: תפקידו של הטבח להכין את האוכל תפקידו של המלצר להגיש את האוכל תפקידו של הבוס להיות לא מרוצה ותפקידו של gesus לצאת נגד חבריו לפורום
 

gesus

New member
שכלול של השכלול../images/Emo54.gif

תפקידה של פני בובה זה להתבכיין ולראות את המציאות דרך העיניים שלה. אבל אהבתי את זה שכינית את עצמך חברה שלי,זה כבר מראה שאת יודעת אל מי להצמד.
 
ממש מזעזע

הגעתי לכאן מהעמוד הראשי. אז קודם כל, לבחור שמדבר על נקודת מבטו של הלקוח: בתור אחת שאוכלת כל יום בחוץ ולא ממלצרת, יש לי רק נקודת מבט של הלקוח. אני חושבת שאדם סביר יעדיף טיפול מהיר על פני טיפול על ידי מלצר אחד, הוא לא יזכור באיזו כוס מביאים לו קפה, והוא לא יקח המלצתה של מלצרית על רופא שיניים כמידע שאמינותו אבסולוטית. אם כבר טבעו לתבוע על שטויות לא הגיוניות, הוא יתבע אותה על ההמלצה על האוכל. בשני המקרים מן הסתם יפסיד. לעומת זאת, הרבה לקוחות לדעתי ירגישו מגעיל, אם יראו מלצרית על סף התמוטטות עצבים, שפוחדת לעשות צעד כי יצעקו עליה ושמשיבה לשאלות שלא קשורות לתפקידה "לא יודעת" עם פני פוקר. אפשר לראות על האנשים, אם הם נהנים או סובלים. באחריות. ואף אחד לא רוצה מלצר סובל שמתייחסים אליו כמו לפועל במכרה בתנאי ניצול של המאה ה - 19. הייתי מתה לדעת איזו מסעדה זאת.
 

space1

New member
נכון מאוד! ../images/Emo45.gif

אבל בכל מקום עבודה חייב להיות אדיוט תורן בתפקיד בכיר שלא עושה כלום ורק נובח על כולם (וכמובן לקבל את הקרדיט על ההשגים של האחרים...)
 
תשמעי../images/Emo183.gif

הבוסית שלך דפוקה. מי נתן לה לנהל מסעדה בכלל? אבל למען האמת, אני לא כ"כ מבין, אחרי כל מה שתארת למה את נשארת שם? למה את לא עוזבת בטריקת דלת? נעים לך היחס הזה? אפילו אם את מקבלת משכורת טובה או יש אחלה טיפים אין שום סיבה בעולם שייתיחסו אלייך ככה. זה נקרא התעללות של בוס בעובדים. ויש דבר כזה. לא המצאתי את זה הרגע. למען שלוות נפשך ובעיקר, שלמות נפשך, עזבי את המקום הדפוק הזה לאלתר.
 

Anna Karenina

New member
היא עזבה כבר....

היא רק חולקת איתנו כמה רגעים שזכורים לה "לא ממש לטובה", בלשון המעטה, מהמסעדה שבה היא עבדה...
 
אני כלקוח מעדיף

שתשרת אותי מלצרית שעובדת עם הראש שלה, ומנסה להבין מה הראש שלי, ולא פועלת כמו אוטומט, ומפחדת מהבוסית שלה שכל הזמן תחפש אותה על טעויות. לא הייתי רוצה לבוא למסעדה שכך הבוסית מתייחסת למלצרים. כוס זכוכית או חרסינה??? מישהו באמת חושב שזה מעניין אותי? ואם אני מרצוני התיישבתי ליד שולחן מלוכלך ורוצה את התפריט מייד. למה לבוא בטענות למלצרית?
 

hi1283

New member
טוב שעזבת

לא מגיע לך יחס כזה, והיא חרא בוסית אם היא לא יודעת איך לדבר לעובדים שלה, לפעמים בוסים מרגישים שהעבודה שלהם זה סתם לצעוק על העובדים הם חושבים שזה עוזר איכשהו. בקשר לקפה אז את (ואתם) לא צודקים, נקודת המבט של הלקוח לא חשובה, אם במסעדה לא מגישים קפה בכוס זכוכית, אז ככה צריך לנהוג. כמובן שהיא פשוט היתה צריכה להגיד לך לא לעשות זאת בפעם הבאה ולא לעשות מזה סיפור גדול.
 

get well

New member
../images/Emo9.gif..אנשים חדשים..../images/Emo140.gif

ברוכה הבאה לפורום... גם אני איתך כמובן.. והנושא מוכר לי מאוד..
 

Anna Karenina

New member
איזה יופייי..!! ../images/Emo9.gif

בגלל שההודעה בדף הראשי, באו אנשים חדשים..!!
תשארוווו!! אל תלכוווו!!!!!
*באמת צריך להעיר קצת את הפורום הזה...*
 
היא לא חמומת מוח יש לה חופש בקופסא

אויש כמה שאני מכיר את הבוסים שימצאו על מה להעיר, מה שלא תעשה לא טוב, זה מן סוג כזה של בן אדם שאוהב להגיד בדרך ישירה\ עקיפה אני הבוס!!!! בחייאת ראבק, עם כל הכבוד לך סבבה אני עובד כאן ותתיחס אליי כאל בן אדם, אני לא סמרטוט ריצפה של אף אחד, בקיצור אני עזבתי כמה מקומות עבודה בגלל נוד אופס סליחה בוס נפוח, באחד המיקרים אמרתי לו בפנים מה שאני חושב עליו והלכתי, לא מסוגל שמתייחסים אליי כאל זבל שאפשר לדרוך עליו, אני מציע לך לעזוב ולחפש מקום אנושי אחר היא לא צרד לך מהוורידים, אם את מוכנה לסבול, שיבושם לך טיטו
 

Angel lips

New member
תגובה

תשמעי היא עדין הבוסית שלך ואין מה לעשות בעינין, היא צריכה אותך בידיוק כמו שאת צריכה אותה, לשקט הנפשי שלך אל תתיחסי אליה ותתעלמי, אם היא מתלוננת או כועסת תתנצלי ותמשיכי בעבודה, כי אם תקחי ללב את ההערות שלה ותתעצבני תוציאי את זה על הלקוחת והם לא אשמים, או שלא תיהיה מרוכזת בעבודה בגלל עצבים וחבל זה יפגע בשירות האנשים ובטיפים... אז תתעלמי, תתנצלי ותמשיכי לעבוד עם חיוך ושהבוסית תלך להזד...
 
תגידי, לבוסית שלך קוראים לוציפר?

איזה מן דבר זה? אני אמנם אף פעם לא מילצרתי והכי קרוב לזה שהגעתי היה לעבוד בפאסט פוד בתור נערה אבל אם היו מדברים אליי ככה כבר בפעם השנייה (נו, טוב, השלישית) לא הייתי מוותרת וישר עונה לבוס/ית שלי שאם משהו לא מוצא חן בעיניו שיפרט אותי וימצא איזה טמבל שיסכים לעבוד אצלו!
 
למעלה