לשאלתה, הבטחתי לאשתי שביום שאני מת, אני לא טס יותר...
הטיסה הראשונה שלי היתה במסגרת הצבא להשתלמות באר"הב עם הכומתות הירוקות, כהשלמה לאימון ההקמה של "כיתת השועלים". 1964
הפעם השניה היתה עם השחרור מהצבא, יחד עם עוד שלושה חברים, נרשמנו בלשכת עבודה לימאים, הפלגנו לאיטליה כנערי סיפון, וכך גם בחזרה.
מהכסף שהרווחנו קנינו טרנספורטר פולקסווגן ונדדנו בכל אירופה המערבית חצי שנה (האם היינו הראשונים שיצאו ל-"טיול אחרי צבא"?) מידי פעם עצרנו בחוות כדי לעבוד ולהרוויח כסף להמשך לדלק וכלכלה. 1966
מאז טסתי פעמים רבות לחו"ל (לא ב-20 השנים הראשונות לנישואין שאז היינו תפרנים) ,בכל מיני מסגרות.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ב-1990 טסתי פעם ראשונה לכרתים אחרי נסיעה במשלחת מקצועית של המשטרה לגרמניה, וכרתים מצאה חן בעיני.
מאז טסתי לכרתים פעמים רבות, כאשר מזה 29 שנים אני חוקר את כרתים והטיסה הבאה היא ה-116....
בשנים האחרונות אני טס רק לכרתים בגלל בעיות בריאות כיוון שלא יכול לטוס יותר משעה וחצי וגם מכיוון שהפכתי את כרתים למחקר חיים, וכך אני טס לשם פעמיים בשנה כשאין חופשות או חגים ביוני וספטמבר.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
הציוד שאני לוקח איתי הצטמצם מטיסה לטיסה, והיום אני טס עם תרמיל ובו הרחפן, תרופות ומחשב, וכן טרולי בו בגדים כלי טואלט וכדומה.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
כמובן שיש לי רשימת משימות לבדיקה, אבל בהחלט לא מדלג על פגישות עם חברים (ויש לי שם המון) ולא רץ ממקום למקום, הכל בנחת.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
בקשר לביטוח, כמובן שאני עושה את הביטוח המלא לגילי ומצבי ולא לוקח שום סיכון, למרות שאני לא עושה דברים מיוחדים, למדתי את מגבלות הגיל והמצב.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
לגבי התניידות, בכל מקום ששיהיתי בחו"ל שכרתי רכב (משגע אותי שרוב האנשים כותב "השכרתי") ועם מפות מסודרות ניווטתי בלי שום בעיות.
בכרתים הסיבה היחידה להחזיק במפה היא לצורך עידכונים שונים (בספר שלי יש מפת כרתים מחולקת על 26 דפי א4).
------------------------------------------------------------------------------------------------
תקשורת , עד לפני שנה היה לי משך 15 שנה כרטיס סים מקומי, עד שנמאס לי ממשרד התקשורת היווני הגנב.
זה התחיל מכך שהחליטו שכל מי שקונה כרטיס סים חייבים לרשום את פרטיו.
אחר כך החליטו שמי שחצי שנה לא טען את הטלפון, הכרטיס יבוטל. מכיוון שרציתי לשמור על מספר קבוע, השארתי אותו אצל חברים שיטענו אותו .
אחר כך החליטו להעלות את תעריפי הטלפון
צעד הבא היתה שאם לא השתמשת בטלפון 3 חדשים יתרת הכסף שהיתה בו נלקחת על ידי הממשלה
הצעד האחרון שהיה נקודת הסיום, היא שלמרות שהם יודעים שאני תייר, הם גובים ממני 33% מיסים..... אם אני קונה זמן אויר ב-30 יורו, מה שיש לי זה רק 20......
זה נמאס עלי ואחרי חיפושים מצאתי חברה ישראלית (המוקד שלה יושב בבלגיה) בשם "סימזול".
אתה קונה כרטיס בכ-40 שקלים, ויכול להכניס כסף כמה שאתה רוצה, ויש לך מספר טלפון קבוע לכל החיים.
כדי להוסיף כסף אתה פשוט שולח מסרון, והכסף נכנס מיד.
אם החלטת שאתה רוצה גם לגלוש באינטרנט וכדומה, שולח הודעה במסרון, ויש לך.
------------------------------------------------------------------------------------------------
בלי בלגנים ובלי טובות.