אביעד שר שלום
New member
אפרופו, טלית של שם אל מול קבורת יפת
כיון שהנושא עלה, אעתיק משהו (בתקוה שגם מי שאינו מעוניין בדברי תורה, לא יכעס...) מספר טנא פירות העמל על התורה. וזה לשונו : ויקח שם ויפת את השמלה וישימו על שכם שניהם וגו' (בראשית ט. כג). וברש"י אין כתיב ויקחו אלא ויקח, לימד על שם שנתאמץ במצוה יותר מיפת. לכך זכו בניו לטלית של ציצית ויפת זכה לקבורה לבניו וכו'. וחשבתי שבכדי להוכיח ששכר הטלית לבני שם מרובה ויפה משכר הקבורה ליפת ובניו, לפיכך המנהג בקבורה עם טלית להודיעך שלא תימא ששם זכה לטלית ויפת לקבורה ועדיין מנא תימא שטלית של שם יפה מקבורה של יפת, לכן המנהג בקבורה הוא בטלית להודיע שלשם יש גם הטלית וגם הקבורה ושכרו גדול משל יפת שלו ולבניו יש קבורה בלבד. עד כאן מציטוט ספר טנא פירות העמל על התורה. שנה טובה ומבורכת.
כיון שהנושא עלה, אעתיק משהו (בתקוה שגם מי שאינו מעוניין בדברי תורה, לא יכעס...) מספר טנא פירות העמל על התורה. וזה לשונו : ויקח שם ויפת את השמלה וישימו על שכם שניהם וגו' (בראשית ט. כג). וברש"י אין כתיב ויקחו אלא ויקח, לימד על שם שנתאמץ במצוה יותר מיפת. לכך זכו בניו לטלית של ציצית ויפת זכה לקבורה לבניו וכו'. וחשבתי שבכדי להוכיח ששכר הטלית לבני שם מרובה ויפה משכר הקבורה ליפת ובניו, לפיכך המנהג בקבורה עם טלית להודיעך שלא תימא ששם זכה לטלית ויפת לקבורה ועדיין מנא תימא שטלית של שם יפה מקבורה של יפת, לכן המנהג בקבורה הוא בטלית להודיע שלשם יש גם הטלית וגם הקבורה ושכרו גדול משל יפת שלו ולבניו יש קבורה בלבד. עד כאן מציטוט ספר טנא פירות העמל על התורה. שנה טובה ומבורכת.