בוקר טוב.אני חדשה בפורום.זה של

זה ישמע מגוחך אבל מאד מסקרן אותי

הנצרות.אם אפשר להשים פה תמונה של צלב זהב שאוכל להשים בתמונות שיש לי בפלאפון ותמונות של ישו ? אני מאד רוצה לדעת עוד דברים
 

speaking

New member
שלום צופיה הדתיה,

פורום נצרות משיחית מהווה מקום וירטואלי למפגש בין כל המאמינים בישוע בין אם הם נוצרים ובין אם הם רק מאמינים בישוע והם אינם נוצרים ומטרת הפורום היא לדון על האמונה,על חיי היום-יום וכו'. הנה חלק מכללי הפורום: כל המשתמש במילה ישו במקום ישוע תימחק הודעתו, ונא להקפיד על נימוס וכבוד רבתי בניסוח ההודעות , זו כנסייה וירטואלית, והכבוד מתבקש מאוד. (י ש " ו ידועה כראשי תיבות לביטוי ימח שמו וזכרו- גם אם לא התכוונתם, פה לא אומרים את זה,ברשותכם). את המידע המלא תוכלי למצוא על ידי לחיצה על אודות הפורום והנהלתו ואז לראות את המידע המלא. בקשר לתמונות של ישוע תוכלי למצוא באינטרנט בגוגל דרך השימוש במילה ישוע ואם זה לא מוצא תוכלי לרשום באנגלית Jesus ותוכלי למצוא תמונות,אם לא הצלחתי לעזור לך אז אני מקווה שאחד מחברי הפורום יוכלו לעזור לך. אני מקווה שההסבר שלי עזר לך. בהצלחה!
 

שומאן

New member
מה מסקרן אותך?

אם את באמת מחפשת אז אני ממליץ להתחיל עם הברית החדשה. להמון דתיים יש סלידה מזה אבל זה ספר שאפשר להשיג בכל מקום, ובתחילה את יכולה אפילו להתייחס אליו כאל ספר היסטורי. שם יש את עיקרי האמונה הנוצרית הפרוטסטנטית או של היהודים המשיחיים. אם יש לך שאלות ספציפיות אשמח לענות
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifשומאן גם לך מגיעה ברכה של ברוך הבא../images/Emo24.gif

אני שמחה שמשפחת ישוע בפורום מתרחבת
רוצה לספר לנו קצת עליך גם?... וכמובן אתה יכול לשאול בחזרה
אבל יהיה טוב להכיר אותך קצת יותר...
 

שומאן

New member
../images/Emo51.gifתודה רבה!

בן 25 מאיזור ירושלים. יהודי משיחי כל חיי. האם הפורום הזה הוא בעיקר של קתולים או שאני טועה?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifטועה../images/Emo13.gifהפורום של ישוע והמאמינים בו../images/Emo9.gif

 

1ysrat

New member
ברוכה הבאה!!

תוכלי לקרא את הבראית החדש אז תוכלי לקבל תמונה שונה
 
שאלתי היא,האם האמונה והדת הנוצרית

מבוססת בעיקרו על אמונה בלבד,דהיינו הרגשת הלב ונטייתו להאמין בישוע וכו`,בלא הוכחות וראיות שכלתניות על דבר זה שזוהי האמת,דהיינו המציאות כפי שהיא ולא סתם דבר שאנחנו מרגישים שכך הוא.כי אם זה מבוסס אך ורק על אמונה פנימית והרגשת הלב,הרי הלב נוטה להאמין בהרבה דברים בחלקם גם בדברים שקריים ולא מציאותיים וכן בדתות אחרות.איך אפשר לקבל דבר כאמיתי וכאבסלוטי אך ורק על בסיס אמונה והרגשה אישית? לדוגמא אם אני מרגישה(ושוב,כמובן בלי הוכחה שכך היא המציאות)שישוע הוא לא המשיח אלא כפי שטוענת היהדות(מותר לכתוב בפורום הזה גם דעות שונות משל המקורות הנוצריים? . , .)אז למה שחטאי לא יכופר?מהי אשמתי שאני מאמינה ומרגישה דבר מסוים בשונה מאחרים שמרגישים דברים אחרים?! ולמה שאתפלל לאלהים שישוע יכנס ללבי ולא אתפלל למשל שישוע יצא מלבי?מי אמר שכך צריך להיות? אני שואלת בשיא הרצינות.אשמח לקבל תשובה רצינית
 

1ysrat

New member
../images/Emo24.gifאשאל אותך שאלה שאלה

מה הרצונות של אלוהים? לפני נכנס את ישוע לתמונה רצונו של אלוהים שנאהב אותו ואת המסובבים אותנו הרי הוא ברא את העולם והוא מאוד אוהב אותנו את הבראיה כולה בא נאה מה קרה ביהדות זה הפך דת מסורת בני אדם הרי הרבנים כל פעם מוצאים עוד פסקה דוגמא לא כתוב להתלבש כמו הדתים שהדתים מלבשים שום מקוםכל הלבוש זה מסורת בני אדם לאלוהים והלא צריך את זה רוצה רק לקבל אהבה כמו שהוא אוהב אותך לכן הוא נתן את העשרת הדיברות בהר סיני הבגלל זה הוא שלח את בנו ישוע שישוע מין החטאים ויכול להוליך לדרך הטובה דוגמא מרקוס ז 1 נִקְהֲלוּ אֵלָיו הַפְּרוּשִׁים וְכַמָּה מִן הַסּוֹפְרִים אֲשֶׁר בָּאוּ מִירוּשָׁלַיִם. 2 כִּרְאוֹתָם שֶׁאֲחָדִים מִתַּלְמִידָיו אוֹכְלִים לֶחֶם בְּיָדַיִם טְמֵאוֹת (כְּלוֹמַר, בְּלֹא נְטִילַת יָדַיִם, 3 שֶׁכֵּן הַפְּרוּשִׁים וְכָל הַיְּהוּדִים מַחֲזִיקִים בְּמָסֹרֶת הַזְּקֵנִים וְאֵינָם אוֹכְלִים לְלֹא נְטִילַת יָדַיִם כַּהֲלָכָה, 4 וּבְשׁוּבָם מִן הַשּׁוּק אֵינָם אוֹכְלִים לְלֹא רְחִיצָה. וְעוֹד דְּבָרִים רַבִּים קִבְּלוּ לִשְׁמֹר, כְּגוֹן טְבִילַת כּוֹסוֹת וְכַדִּים וּכְלֵי נְחֹשֶׁת) 5 שָׁאֲלוּ אוֹתוֹ הַפְּרוּשִׁים וְהַסּוֹפְרִים: "מַדּוּעַ אֵין תַּלְמִידֶיךָ נוֹהֲגִים לְפִי מָסֹרֶת הַזְּקֵנִים אֶלָּא אוֹכְלִים אֶת הַלֶּחֶם בְּיָדַיִם טְמֵאוֹת?" 6 אָמַר לָהֶם: "הֵיטֵב נִבָּא יְשַׁעְיָהוּ עֲלֵיכֶם הַצְּבוּעִים, כַּכָּתוּב: 'הָעָם הַזֶּה בִּשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי 7 וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה'; 8 כִּי עוֹזְבִים אַתֶּם אֶת מִצְוַת אֱלֹהִים לְהַחֲזִיק בְּמָסֹרֶת בְּנֵי אָדָם." 9 עוֹד אָמַר לָהֶם: "יָפֶה, בִּטַּלְתֶּם אֶת מִצְוַת אֱלֹהִים כְּדֵי לִשְׁמֹר אֶת הַמָּסֹרֶת שֶׁלָּכֶם! 10 הֵן מֹשֶׁה אָמַר, 'כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ 'וּמְקַלֵּל אָבִיו וְאִמּוֹ מוֹת יוּמָת'; 11 וְאַתֶּם אוֹמְרִים, 'אִישׁ אִם יֹאמַר לְאָבִיו אוֹ לְאִמּוֹ: כָּל דָּבָר מִשֶּׁלִּי שֶׁאַתָּה יָכוֹל לֵהָנוֹת מִמֶּנּוּ - קָרְבָּן!' 12 הֲרֵי שֶׁאֵינְכֶם מַנִּיחִים לוֹ עוֹד לַעֲשׂוֹת מְאוּמָה לְמַעַן אָבִיו אוֹ אִמּוֹ, 13 וּמְפִירִים אַתֶּם אֶת דְּבַר אֱלֹהִים עַל־יְדֵי הַמָּסֹרֶת שֶׁלָּכֶם אֲשֶׁר מְסַרְתֶּם. וּדְבָרִים רַבִּים דּוֹמִים לָזֶה אַתֶּם עוֹשִׂים." 14 הוּא קָרָא אֶת הֶהָמוֹן שֵׁנִית וְאָמַר לָהֶם: "הַקְשִׁיבוּ אֵלַי כֻּלְּכֶם וְהָבִינוּ. 15 אֵין דָּבָר הַנִּמְצָא מִחוּץ לָאָדָם יָכוֹל לְטַמֵּא אוֹתוֹ בְּהִכָּנְסוֹ לְתוֹכוֹ, אֶלָּא הַדְּבָרִים הַיּוֹצְאִים מִתּוֹךְ הָאָדָם הֵם הַמְטַמְּאִים אֶת הָאָדָם." 17 כַּאֲשֶׁר בָּא הַבַּיְתָה מִן הֶהָמוֹן, שְׁאָלוּהוּ תַּלְמִידָיו עַל הַמָּשָׁל. 18 אָמַר לָהֶם: "גַּם אַתֶּם חַסְרֵי הֲבָנָה כָּל כָּךְ? הַאִם אֵינְכֶם מְבִינִים שֶׁכָּל הַנִּכְנָס לְתוֹךְ הָאָדָם מִן הַחוּץ אֵינוֹ יָכוֹל לְטַמֵּא אוֹתוֹ, 19 כִּי אֵינוֹ נִכְנָס אֶל לִבּוֹ אֶלָּא לְבִטְנוֹ וְיוֹצֵא אֶל הַמּוֹצָאוֹת?" - בְּכָךְ טִהֵר אֶת כָּל הַמַּאֲכָלִים. 20 הוֹסִיף וְאָמַר: "הַיּוֹצֵא מִן הָאָדָם - זֶה מְטַמֵּא אֶת הָאָדָם, 21 כִּי מִבִּפְנִים, מִלֵּב בְּנֵי הָאָדָם, יוֹצְאוֹת מַחֲשָׁבוֹת
 

AlYahudii

New member
המממ שאלה לי אליך, 1ysrat:

כתבת למעלה כי "רצונו של אלוהים שנאהב אותו ואת המסובבים אותנו הרי הוא ברא את העולם והוא מאוד אוהב אותנו את הבראיה כולה... בא נאה מה קרה ביהדות זה הפך דת מסורת בני אדם... והלא צריך את זה רוצה רק לקבל אהבה כמו שהוא אוהב אותך לכן הוא נתן את העשרת הדיברות בהר סיני." ואני תמה: קראתי את 10 הדברות כמה פעמים, ולא מצאתי בהם דבר מדבריך, אלא ההיפך! ראשית, יש שם ציוויים - אבל אין ציווי לאהוב (הציווי לאהוב מופיע במקומות אחרים בתורה). ועוד, סיימת את דבריך במשפט "...רוצה רק לקבל אהבה כמו שהוא אוהב אותך לכן הוא נתן את העשרת הדיברות בהר סיני." אם האל הטוב רוצה רק אהבה, מדוע 10 הדברות כלל? והרי יש בהם 10 ציוויים אחרים, החל מההכרזה כי האל הוא האל ואין בלתו, וכלה באיסור לחמוד את אשר לרעך. האינך חושב כי יש סתירה פנימית בדבריך?
 
עשרת הדיברות

ארבע הדיברות הראשונות הן בין האדם למקום, מי שמקיים אותם, מקיים את המצווה ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך. ששת המצוות האחרונות הן מצוות בין אדם לחברו(החמישית בין האדם להוריו), ואדם המקיים מצוות אלו, מקיים את המצווה - ואהבת לרעך כמוך. את רוצה להתווכח על זה? תתווכחי עם הרבי שלך(רבי עקיבא) שאמר את אותם הדברים שישוע אמר מספר שנים לפניו.
 

AlYahudii

New member
חוששני שאתה מגלה בורות כאן

רבי עקיבא מעולם לא אמר שהעיקר זו האהבה. ודאי שהוא לא בא לעקור אחת מבין עשר הדברות. רבי עקיבא ציטט את דבר התורה"ואהבת לרעך כמוך" ואמר: "זה כלל גדול בתורה". היכן בדבריו אתה מוצא שמצוה כלשהי בוטלה? מה הקשר בין דברו של רבי עקיבא לבין דברי יסוע? רבי עקיבא כלל לא דיבר על אהבת האל! היכן, למשל, תמצא בדברי רבי עקיבא "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה" את החיוב בשביתה ביום השביעי? והרי זהו אחד מהציווים של עשרת הדברים. חוששני שהתבלבלת.
 
יכול להיות

אך אין לי ספק שבין אם היה זה עקיבא או הילל הזקן, גם היהדות הרבנית מבינה שהאהבה היא מאלוהים, ושכל המצוות כלולות בה. למעשה אם תעשה מצווה אחת בלי אהבה, כאילו לא עשית שום מצווה. מי שלא מבין את העניין הזה של האהבה לא מבין דבר. אף מאמין משיחי שנולד מחדש לא עוקר דיבר מעשרת הדיברות חלילה, ואף אחד לא עוקר מצווה כלשהי.
 

AlYahudii

New member
חוששני שהתבלבלת בין הנצרות לבין היהדות

אינני בקי בתאולוגיה הנוצרית, ומעולם לא נבחנתי על עקרונות הקאטאכיזם, ובכל זאת, דומני שהתבלבלת. היהדות - בדומה לאסלאם - היא דת של הלכה (שריעה), ולמעשים יש בה חשיבות רבה גם כאשר אין הם מלווים ברגש הנכון (אהבה - במקרה שלנו כאן). רבי עקיבא קבע כי "ואהבת לרעך כמוך - זה כלל גדול בתורה". כלומר, הוא כמעט, אולי, קבע מדרג בין הכללים, וקבע שלאהבת הזולת יש מדרגה גבוהה ביותר. הלל הזקן, כשבא אליו אותו אדם להתגייר, ותבע להתגייר כשהוא עומד על רגל אחת, קיבל ממנו את התשובה המתאימה: דסני לך - לחברך לא תעביד. ואידך - פירושא היא." (את מה ששנוא עליך - אל תעשה לחברך. השאר - כל שאר המצוות - אינן אלא פירוש והרחבה לכלל זה). מבחינת התפישה היהודית, אדם חייב להתפלל את התפילות שנקבעו, גם אם אינו במצב הנפשי-רגשי המתאים. גם אם הוא חש כעס רב כלפי שמיא (=כלפי השמים, כלפי האל), עדיין הוא מחוייב בתפילה. אמת, תפילה הנעשית מתוך אהבה היא במדרגה גבוהה יותר, אך זה שהתפלל שלא מתוך אהבה, עדיין קיים את חובתו. מי שנתן צדקה לעני רק כדי שיחשבו שהוא נדיב, אולי לא קיים את מצוות הצדקה בצורתה המיטבית, אולם עדיין קיים מצוות צדקה, וכו' - כך הדבר בתפישה היהודית. האם אני טועה כשאני משער שאתה משליך מהדוֹגמא הנוצרית, ומייחס תפישות נוצריות ליהדות?
 
אתה טועה במאד

ראשית האהבה אינה רגש כלל, גם אם תשאל את רבניך מהי אהבה אני בטוח שהם יוכלו למצוא תשובה יותר מתאימה מ'רגש', ואם לאו החלף לך רב, כי האהבה היא הרבה יותר עמוקה מרגש שחולף. שנית היהדות הרבנית למה שהיא הפכה היום, אתה צודק היא יותר דומה לדת האיסלם החשוכה, כמו כל דת. עפ"י היהדות האמיתית המתגלה מהכתובים(מהתנ"ך ואף מהברית החדשה), המעשים שלנו בני האדם מאוסים על ה', ואין מעשה שאנו נוכל לעשות כדי להצדיק אותנו לפני הבורא. התפישה היהודית הרבנית, נוגדת בהרבה מובנים את התנ"ך עצמו, ולא הולכת בדרכי ה', אלא בדרכי בני-אדם, בדרכיהם של הרבנים, אשר באופן מניפולטיבי ושרירותי חוקקו חוקים והלכות שיביאו את שאר העם להאמין שהם הסמכות הקובעת בכל הנושע של ריבון העולמים, למרות שקב"ה מעולם לא נתן להם סמכות כלשהי. אגב גם אני לא בקי בתאולוגיה נוצרית כלשהי ולא רק שלא נבחנתי על עקרונות הקאטאכיזם, אף איני ממש יודע מה כתוב שם, וזה לא ממש מעניין אותי, אולי בתקופה אחרת בחיי אמצא לנכון לבחון מה כתוב שם. התנ"ך מצביע על המשיח, הברית החדשה מספרת על המשיח שהתנ"ך מצביע עליו. מהרגע שקיבלנו את התורה מסיני, חיכינו למשיח, ומשזה הופיע לא הכרנו אותו, בזינו אותו ולא חשבנו כלל שזה הוא. ראה ישעיה י"ג. שנה טובה
 

AlYahudii

New member
אתה צודק מאד

כשאתה כותב כי אינך בקי. אכן, כך הוא. אגב, אם האהבה אינה רגש, אתה מוכן אולי לנסות ולהגדיר מהי אהבה? חומר עיון מומלץ כדי לנסות ולהבין מהי אהבה: טוק אלחמאמה (طوق الحمامة ) - ספרו של אבן חזם אלאנדלוסי.
 

lion 7

New member
הסופר נרדף על ידי עמיתיו

והוגלה עד מדברית אי שם בספרד של אנדוליסה , משום מה לא הבאת על איבן רושר אחד הגדולים בדורו (והתכתב איתו ולמד ממנו הרב האלוה שלך הרמב"ם) אז טוק אלחמאמה המפואר בזמנו ושאר יצירותיו של איבן חזם 994-1046 והוא עלי איבן סעיד בן חזם אלזאהרי(אבו מוחמד) אחד המדענים של ספרד בתקופתו ואחד מראשי הטיסלם, ורבים באנדוליסה הלכו בעקבותיו (כת אלזאהרייה) ונקראים גם אלחזמייה (מאותו שם הסופר או המדען , לו ולאביו שקדם לו ראשות הממשלה ושליטה בממלכה, התנזר ממנה ופסע אל המדע וכתיבה, ארשון בין החוקרים רדיקלי ממציא משלים מהקוראן ומדרך אלסונה, רחוק מצביעות או חיקוי, מתח ביקורת על ראשי הדת או פרשני הדת الفقهاء , עד שהסיתו נגדו הממלכים שהגלו אותו למדברית "ליבלה" ומת בה בנו אמד את ספריו או הכרכים שכתב ב400 כרך בתוך 80 אלף דף, עליו נאמר הלשון של איבן חזם וחרב אלחגג אחים (אלחגג איבן יוסף-עבאסי- הרג אלפים) אז גם יצירותיו יא אליהודי על האהבה היא בעצם עוד כשל אנושי כי מקורה מבני אדם ולא מלמעלה גם רומיאו וגולייט, או סיפור אהבת קייס ולובנא (מכיר) קיס איבן עמי ענדנא יא מרחבא יא מרחבא (ציטוט מפי אמיר אלשועראא אחמד שואקי) (מהראש) אתה למדת טיפה בים הספרות הערבית , ועל שמואל היהודי הערבי לא ידעת, שכתב לאמיית אלסמואל, ועוד בא ליהודי שלא מבין מה זה סבאח אלחיר בעברית , שיקרא טוק אלחמאמה (גם אם תורגם להרבה שפות העולם) הלואי שתחזור תקופת איבן רושד והרמב"מ לפחות 2 הדתות יתפתחו טוב מאד כמו שהיה (ואיך אומרים בערבית כלמית יא רית עומרא מא בתעמיר הית - מפי פריד אלאטרש הזמר הדרוזי אחיה של אסמהאן ז"ל (מכיר אותם?
 
למעלה