בוקר טוב, בטח לא ידעתם על זה
קו טיסות חשאי פועל בין ישראל לאחת ממדינות המפרץ ! ! !
קו טיסות חשאי פועל בין ישראל לאחת ממדינות המפרץ
בחודשים האחרונים חונה באזור צדדי של נתב"ג מטוס אזרחי עם דגל זר על אחת מדפנותיו, וכולו מחלקת עסקים. איש לא ידע שהוא טס למדינה שלה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל
ברק רבידאבי שרף
בחודשים האחרונים חונה באזור צדדי בנמל התעופה בן גוריון מטוס אזרחי שאינו מושך תשומת לב מיוחדת. המטוס התמים למראה, שדגל זר מעטר את אחת מדפנותיו, הוא אחד המסקרנים מבין מאות כלי הטיס שממריאים ונוחתים בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל מדי שבוע.
תחקיר "הארץ", שהתבסס על ניתוח נתוני תעופה שמופיעים במאגרי מידע גלויים באינטרנט, חושף כי המטוס עומד במרכזו של מה שנראה כקו טיסות קבוע בין נתב"ג לנמל תעופה בינלאומי של אחת ממדינות המפרץ הפרסי.
יחסי ישראל עם מדינות המפרץ היא סוגיה מדינית רגישה ביותר. בין ישראל לאותה מדינה אין יחסים דיפלומטיים רשמיים וגלויים, וכתוצאה מכך לא מתקיימות טיסות ישירות בין שתי המדינות. ניתוח נתוני התעופה מגלה כי המטוס ממריא מנתב"ג, ואחרי שהייה בת כמה ימים במפרץ הוא יוצא בחזרה לישראל. לפי נתוני התעופה, המטוס קיים בתקופה האחרונה טיסות קבועות בין נתב"ג לאותה מדינה.
המטוס נמצא בבעלות חברת תעופה קטנה שרשומה במדינה זרה. החברה מחכירה את מטוסיה, את שירותיה ואת צוותי האוויר שלה לאנשי עסקים ולחברות במגזר הפרטי. כמו כן, היא מבצעת טיסות בכמה נתיבים ייחודיים עבור חברת לופטהאנזה הגרמנית, חברת SAS הנורווגית וחברות נוספות.
מנתוני הרישוי של המטוס עצמו עולה כי יומיים אחרי שהועבר לבעלות החברה הזרה הוא כבר נחת בנתב"ג בפעם הראשונה. המטוס מכיל כורסאות ישיבה של מחלקת עסקים, שמונה מהן סביב שני שולחנות בקדמת המטוס. לא ברור מי הגורם שמשתמש בטיסות בין נתב"ג לאותה מדינה במפרץ ואם זהו גורם ישראלי. מה שברור הוא שקו התעופה נשמר בפרופיל נמוך ביותר.
דוברת מטעם חברת התעופה הזרה שהמטוס נמצא בבעלותה מסרה בתגובה: "למרבה הצער, המידע שביקשתם לקבל הינו חסוי כיוון שהוא נוגע ללקוח פרטי. עלינו לשמור על דיסקרטיות ולכן איננו יכולים למסור פרטים לגבי משימה זו".
אנשי עסקים ישראלים רבים פועלים בצורה שקטה במדינות המפרץ. עם זאת, מאז חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל־מבחוח בדובאי בינואר 2010, שיוחס למוסד, חלה ירידה בפעילות העסקית הישראלית במדינות אלה.
כתב העת הצרפתי "אינטליג'נס און־ליין" דיווח בינואר 2012 כי איש העסקים הישראלי מתי כוכבי מספק ציוד אבטחה למתקני נפט באחת ממדינות המפרץ באמצעות החברה השוויצרית AGT שבבעלותו - חוזה בשווי 800 מיליון דולר.


קו טיסות חשאי פועל בין ישראל לאחת ממדינות המפרץ
בחודשים האחרונים חונה באזור צדדי של נתב"ג מטוס אזרחי עם דגל זר על אחת מדפנותיו, וכולו מחלקת עסקים. איש לא ידע שהוא טס למדינה שלה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל
ברק רבידאבי שרף
בחודשים האחרונים חונה באזור צדדי בנמל התעופה בן גוריון מטוס אזרחי שאינו מושך תשומת לב מיוחדת. המטוס התמים למראה, שדגל זר מעטר את אחת מדפנותיו, הוא אחד המסקרנים מבין מאות כלי הטיס שממריאים ונוחתים בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל מדי שבוע.
תחקיר "הארץ", שהתבסס על ניתוח נתוני תעופה שמופיעים במאגרי מידע גלויים באינטרנט, חושף כי המטוס עומד במרכזו של מה שנראה כקו טיסות קבוע בין נתב"ג לנמל תעופה בינלאומי של אחת ממדינות המפרץ הפרסי.
יחסי ישראל עם מדינות המפרץ היא סוגיה מדינית רגישה ביותר. בין ישראל לאותה מדינה אין יחסים דיפלומטיים רשמיים וגלויים, וכתוצאה מכך לא מתקיימות טיסות ישירות בין שתי המדינות. ניתוח נתוני התעופה מגלה כי המטוס ממריא מנתב"ג, ואחרי שהייה בת כמה ימים במפרץ הוא יוצא בחזרה לישראל. לפי נתוני התעופה, המטוס קיים בתקופה האחרונה טיסות קבועות בין נתב"ג לאותה מדינה.
המטוס נמצא בבעלות חברת תעופה קטנה שרשומה במדינה זרה. החברה מחכירה את מטוסיה, את שירותיה ואת צוותי האוויר שלה לאנשי עסקים ולחברות במגזר הפרטי. כמו כן, היא מבצעת טיסות בכמה נתיבים ייחודיים עבור חברת לופטהאנזה הגרמנית, חברת SAS הנורווגית וחברות נוספות.
מנתוני הרישוי של המטוס עצמו עולה כי יומיים אחרי שהועבר לבעלות החברה הזרה הוא כבר נחת בנתב"ג בפעם הראשונה. המטוס מכיל כורסאות ישיבה של מחלקת עסקים, שמונה מהן סביב שני שולחנות בקדמת המטוס. לא ברור מי הגורם שמשתמש בטיסות בין נתב"ג לאותה מדינה במפרץ ואם זהו גורם ישראלי. מה שברור הוא שקו התעופה נשמר בפרופיל נמוך ביותר.
דוברת מטעם חברת התעופה הזרה שהמטוס נמצא בבעלותה מסרה בתגובה: "למרבה הצער, המידע שביקשתם לקבל הינו חסוי כיוון שהוא נוגע ללקוח פרטי. עלינו לשמור על דיסקרטיות ולכן איננו יכולים למסור פרטים לגבי משימה זו".
אנשי עסקים ישראלים רבים פועלים בצורה שקטה במדינות המפרץ. עם זאת, מאז חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל־מבחוח בדובאי בינואר 2010, שיוחס למוסד, חלה ירידה בפעילות העסקית הישראלית במדינות אלה.
כתב העת הצרפתי "אינטליג'נס און־ליין" דיווח בינואר 2012 כי איש העסקים הישראלי מתי כוכבי מספק ציוד אבטחה למתקני נפט באחת ממדינות המפרץ באמצעות החברה השוויצרית AGT שבבעלותו - חוזה בשווי 800 מיליון דולר.