שלום לכולכם, כרגע חזרתי מסיור מענין
מאד. ביקרתי ב"טרמינל 3" או בשמו הקודם "נתב"ג 2000 " יש לי חבר טוב שהוא במנהלת הפרויקט והוא לקח אותי לסיור במתקני השדה החדש. ביקרתי שם משעה 10:00 ועד סביבות 15:00 השדה עומד להפתח לציבור הרחב ב-1 לנובמבר 2004 בחצות. חוץ ממגדל הפיקוח והמסלולים, כל השדה, המבנים והמתקנים חדשים הכל בנוי על בסיס שיש, זכוכית ופלדה. הגישה לטרמינל על מערכת כבישים של שלושה מפלסים , מפלס עליון נוסעים יוצאים, מפלס תחתון נוסעים נכנסים ומפלס מרכזי כל התחבורה המנהלתית. מה אגיד לכם, פשוט גדול ונפלא, שדה משוכלל ומרווח, עם אולמות רחבי מידות ומעוצבים להפליא, מתקנים חדישים ומפוארים, אחד השדות היפים בעולם. לא להאמין שאנחנו בארץ. שלושה כנפיים עם 8 שערי יציאה לכל כנף, סה"כ 24 שערי יציאה ל-24 שרוולים ישר לתוך המטוס. אין יותר צורך לצאת מהטרמינל ולנסוע בהסעה למטוס, עשרות חנויות ומסעדות למלווים את הנוסעים עם גינה נפלאה, גינת "שבעת המינים" ,אולם קבלת נוסעים עצום ומפואר, מזרקות מים ותאורה מיוחדת. איזור ה"דיוטי פרי", בכיכר עצומה עם תקרה מיוחדת במינה ועשרות חנויות דיוטי פרי, אחד הקנונים הגדולים שראיתי, עיצוב מיוחד וחדיש, שיש וזכוכית והרצפה עיצוב של שני "מגני דוד" , אחד משתלב בשני. מסעדות חלביות, בשריות, ומק-דולנד בכיכר ה"דיוטי פרי". באולם הנוסעים הנכנסים המפואר 8 מתקני מזודות עצומים - כאשר כל אחד מסוגל לקבל מזודות של שתי טיסות בו זמנית. כל האולמות עם חלונות זכוכית עצומים המאפשרים כניסת שמש ואור וצפיה על נוף עוצר נשימה כולל תנועת מטוסים בשדה. פשוט אין לי מספיק מילים או מספיק דמיון לתאר לכם את החוויה שחויתי ואת השדה הנהדר שיש לנו, שער כניסה ויציאה באמת מרשים של מדינתינו. ביקרתי גם במתקני האנרגיה, חדר בקרה כמו בסרטים, גנרטורים עצומים ומתקני חשמל ומים קרים וחמים ענקים , כולל תחנת כח חשמל עצמאית וכל זה להפעלת השדה בצורה עצמאית וללא תלות בגורם חיצוני. תחנת רכבת עם שני רציפים מתחת לאולם הנוסעים היוצאים, רכבת שמגיעה מתל-אביב לכיוון ראש העין וחזרה. חלק מנתיב הרכבת הוא תת קרקעי כל הצינורות , חשמל, מים , כח עוברים דרך מנהרה תת קרקעית עד למקורות הכח, מנהרה רחבה שרכב יכול לנסוע דרכה, באורך של מאות מטרים. כל הפרויקט הזה עלה לנו בסביבות מיליארד דולר, אך תאמינו לי זה שווה כל שקל. חברה אני עדין עמום מי מה שראו עיני, וגאה שזכינו בטרמינל כזה, אחד היפים והמודרנים בעולם סלחתי להם על האחור של שנתיים בביצוע הפרויקט