בוקר טוב..שאלה בקשר לבן שלי

Tamimatan82

New member
בוקר טוב..שאלה בקשר לבן שלי

שלום רב..
התגרשתי לפני שלוש שנים ויש לי ילד מדהים בן 6..ותינוקת בת שנה מהנישואים הנוכחיים (נישאתי שוב). אני רוצה להקדים ולומר שהילד שלי כמו מלאך קטן...כל הזמן מראה דאגה אליי (רציתי לפני כמה ימים בערב ללכת לסופר פארם לבד והוא אמר לי "אימא אני יבוא איתך אל תלכי לבד בחושך") הוא אומר לי דברים שרק ילד בן 20 מאולי מסוגל לומר..שלא נדבר על הדאגה לאחותו הקטנה...אוהב אותה, שומר ומגן עליה וזה מחמם אם ליבי!הוא קיבל את בעלי..וגם בעלי מכבד אותו מאוד.
בהתחלה כשהיינו הולכים לאימא של בעלי הייתי צריכה לשכנע אותו ללכת לשם..והוא היה מדבר איתה אם היא הייתה שואלת אותו משהו..אבל לא "משתגע עליה".
בחודשים האחרונים הוא בכלל לא רוצה ללכת לשם אם אנחנו הולכים.הוא נמצא עם אביו פעמיים בשבוע ועוד פעם בשבוע בימי שישי או שבת...בפעמיים האחרות הוא נמצא איתו אחהצ עד הערב.. (ידוע לי שאביו לא מנסה להסית אותו או משהו כי הבן שלי מספר לי הכל, לכן אני יודעת ומרגישה שאין כאן הסתה או משהו כזה..)
כשהוא הולך עם אביו, פעם בשבוע אני הולכת לאימא של בעלי עם הילדה שלי. אני גם לא אומרת לבן שלי שאני הולכת לשם...כי ההרגשה שלי ממנו שהוא פשוט לא אוהב אותה..וכששאלתי אותו למה, הוא אמר לי שהוא לא אוהב אותה והוא לא רוצה ללכת לשם.
למשל לאירועים משפחיים או משהו כזה שיש להם במשפחה אין לו בעיה ללכת...כי יש עוד אנשים חוץ ממנה שם..אז הוא לא בדיוק מתייחס אליה וכו'..
חמתי אפילו אמרה לבעלי לקחת אותו לייעוץ!נורא כעסתי על זה כי היא באמת אישה שתלטנית שמנסה לנהל את כולם בדרך שלה כולל את בנה ובתה השניים..
הבעיה היא שאני ממש לא יכריח את הבן שלי ללכת אליה ואני גם לא רוצה לומר לו שאנחנו הולכים אפילו שזה רק פעם בשבוע והאמת היא שאני גם לא כל כך מסתדרת איתה אני הולכת בשביל בעלי..כדי לא לבאס אותו.
האם הדרך שלי נכונה?
תודה מראש.
 

מור960

New member
היי אני לא אשת מקצוע

אך בעלת ניסיון גם אני גרושה אמא לילד אומנם גדול מבנך אך כשהבן שלי היה קטן היה לי סיפור דומה
לדעתי את ממש לא צריכה להכריח אותו ללכת לחמותך אם נוח וטוב לו להיות בקרבת אביו זה מצויין
לכי תדעי אולי היא זורקת מילים בלי שתשמעי והילד כן שמע?
אל תעשי את הטעות שאני עשיתי אל תכריחי אותו ללכת למקום שבו הוא ירגיש לא בנוח
בכל אופן תנסי לדבר איתו ולשאול אותו מה מציק לו... אולי אם תסבירי לו שגם את לא כ"כ מחבבת את האישה הזאת זה ירומם אותו קצת
אני ובני תמיד היינו צוחקים על האמא של בן זוגי לשעבר... אבל היא באמת היתה מכשפה שתלטנית
שיהיה לך בהצלחה
 

Tamimatan82

New member
היי מור...

תודה על ההתייחסות... דווקא לראות תשובה ממישהי שעברה דבר דומה עדיף לפעמים על ייעוץ "קר". אני מאוד רחוקה מלהכריח אותו ללכת לשם...הוא פשוט אומר שהוא לא אוהב אותה..(שוב אני יכולה להבין החתן שלה והיא בכלל לא מדברים)למראה היא יכולה להיות נחמדה...אבל היא שתלטנית בצורה של תיאמן...
דרך אגב אמרתי לו שזה לא כל כך נורא..הסברתי לו שיש גם אנשים שאני לא כל כך אוהבת ...וזהו...לא מקבלת את זה קשה.
 

מור960

New member
תעשי מה שטוב לילד

ושחמותך ה"מבינה" טוענת שכדאי לקחת אותו לייעוץ
על מה בדיוק ייעוץ? בגלל שהוא לא אוהב אותה.? הוא לא חייב לאהוב אותה או לרצות ללכת אליה
היא לא סבתא או דודה שלו... מבחינתו היא אישה זרה לחלוטין...
לכי תדעי אם הוא לא שמע אותה זורקת מילים או אפילו מספיק שפעם אחת היא תסתכל עליו במבט לא נחמד
והוא לא מודע אם זה מכוון אליו או לא הוא עלול חלילה להיפגע..!!! הוא עדיין קטן
 

Tamimatan82

New member
נכון

את צודקת..זה מה שאני עושה..מה שטוב לו...להכריח אני לעולם לא יכריח...אם יש לנו אירוע מהמשפחה שלהם הוא יבוא איתי...(אני קשורה אל שניהם באינפוזיה הם כמו אוויר בשבילי) אבל אליה הוא לא יהיה מוכן..וזה מה יש...
אמרתי לבעלי...שכל אחד שזורק מילים ללכת לייעוץ...שיסתכל על עצמו קודם..היא אומרת לי שהיא לא עשתה לו שום דבר רע...ואמרתי שזה לא קשור...יש אנשים שפשוט לא שומעים מה שמדברים אליהם..שומעים אבל לא מקשיבים.
 
איך אני רואה את הדברים

הבן שלך, ילד מאוד בוגר ורגיש אליך. ההתנגדות שלו יכולה לנבוע משתי סיבות:

1. הוא באמת לא אוהב את אמא של בעלך. קורה. ילדים (כמו מבוגרים) לא תמיד אוהבים את כולם ולא אוהבים במידה שווה. בניגוד למבוגרים שיודעים שיש נורמות חברתיות וצריכים לפעמים "לעשות הצגות" כדי שכולם יהיו מרוצים ויהיה שלום בית, אצל ילדים המנגנון הזה פחות מפותח, הם יכולים לבטא בצורה מוחצנת יותר את הסלידה שלהם. הילד שלך בוגר לגילו, אז אולי במקום להטיח בפרצופה של הגברת את דעתו עליה, הוא בוחר בדרך קצת יותר מעודנת - מבקש לא לבוא.
2. ייתכן שבגלל שהוא כה רגיש אליך, הוא מבין שאת לא אוהבת את אמא של בעלך ואוטומטית לוקח את הצד שלך. ייתכן שהוא גם קשוב ורגיש לאביו וחושב שהעובדה שהוא הולך ל"סבתא אחרת", פוגעת בו (ואולי גם בסבתא הביולוגית שלו). לא צריך שהאב יגיד בקול שזה מפריע לו, ילדים פעמים רבות קולטים יותר ממה שנדמה.

ייתכן שזה גם שילוב של שתי הסיבות גם יחד.
על כל פנים, אני ממש לא חושבת שיש מקום לפנות לייעוץ. הניחו לילד לנפשו. הוא לא מקלל, לא מעליב ולא פוגע באיש, הוא פשוט לא רוצה לבוא אליה. זה הכל. יש ילדים שגם לא אוהבים לבוא לסבתות שלהם, כי "משעמם להם שם", "הנסיעה מרגיזה" או "יש ריח מוזר בבית".
הדברים עשויים להשתנות עם הזמן, אם לא תלחצו, יתכן שירצה להגיע. אם תלחצו עליו, הוא יתנגד עוד יותר ויצוצו בעיות התנהגותיות בהמשך.
ואם בכל זאת רוצים לעשות משהו? הציעי לבעלך לדבר עם אימו ולהציע לה "לחזר" בצורה נעימה אחרי בנך - אולי לקנות לו משחק שהוא אוהב ולשמור אצלה בבית, כדי שיהיה לשימושו כשהוא מגיע, אולי ממתק אהוב וכו'. אם האווירה תהיה טובה, סביר להניח ששיתוף הפעולה שלו יגדל.
 

Tamimatan82

New member
היי דנה

תודה על התשובה המעמיקה!!!
את כל כך צודקת שאת אומרת שהוא נורא רגיש אליי...הוא פשוט מדהים כאילו מבוגר בדמות ילד קטן(:) לפני כמה ימים היה לי ויכוח עם בעלי...והתחלתי לבכות...נפגעתי מאוד...בכל אופן..הבן שלי בא אליי שם לעצמו מים ביד ובא לשטוף לי את הפנים והביא לי מים...הייתי בהלם...אני יודעת שהוא רגיש והכל אבל הוא התנהג באותו רגע כמו בוגר אמיתי....

אני יכולה לומר שמתנות ודברים כאלה לא "קונים" אותו..אפילו שבעלי מביא פעם ב מאימא שלו דברים שהיא קונה לילדה שלי...הוא בכלל לא מתלהב ואומר שאנחנו נקנה לה דברים יפים וטובים יותר..
הוא גם בעצמו אמר לי..היא לא סבתא שלי היא לא מעניינת אותי ואני - לא - אוהב - אותה .

בשיחה שהייתה לי איתה שהיא התחילה לדבר על ייעוץ וכל הדברים האלה...היא האשימה אותו בזה שהיא לא באה אלינו....ממש צחקתי ואמרתי לה שאם היא תבוא הוא לא יקפוץ עליה ולא ידבר איתה אולי אבל ככה הילד...וכמו שהיא בטח ובטח שלא הייתה מכריחה את הילדים שלה לאהוב או לגשת למישהו אני בטוח שלא יעשה את זה...
 
למעלה