בזכות נתניהו "הטובים למחלקה האונקולוגית"

n i e m a n d

New member
נתניהו גם לא היה אחראי לרכישתם..

אם אני לא טועה, זה משרד הביטחון שאחראי לענייני הרכש הללו.
 

n i e m a n d

New member
אחראי על העברת הכסף - משרד הביטחון עושה

עם הכסף מה שהוא רוצה, בהתבסס על המדיניות השלטת.
 

timeless1

New member
אפשר לדעת על מה הויכוח, נימו?

כולנו מסכימים , פרט לממתיק סוד, שזה לא מתפקידו של שר האוצר לבדוק את המטוסים.
 

n i e m a n d

New member
שום וויכוח - רק תיקון. שר האוצר לא אחראי על

רכישת המטוסים, אלא מי שאחראי על הנושא המוניטרי בעניין זה הוא רע"ן התקציבים בחיל האוויר וגורמים נוספים בחיל. לא שר האוצר.
 
אחראי גם אחראי

תגחיד לי ניאמנד: ממתי שר אוצר מתעסק בלשכת התעסוקה ומקים תוכנית פרטית חילופית שתחליף את לשכת התעסוקה? האם זה תפקידו של שר אוצר? אם כבר זה יכול להיות תפקידו של שר העבודה והרווחה, או מקסימום של שר התמ"ת. אבל של שר האוצר?
כך שמה ההבדל אם זה תפקידו או לא תפקידו? שהרי שני המחדלים הללו התרחשו בזמן כהונתו של נתניהו כשר אוצר, הן הבאת אסון ויסקונסין על אזרחי ישראל, והן רכישת המטוסים המסרטנים בכספים שנגזלו מהאזרחים הכי עניים וחלשים במדינה שלנו. וזאת חביבי עובדה.
 
תתפלא, זו בדיוק המטרה

חוץ מניצול משתתפי ויסקונסין והפיכתם לעבדים תמורת קצבאות סעד, ויסקונסין נולדה בניסיון להפריט את לשכת התעסוקה ואת מערכת הרווחה בישראל. זו גם הסיבה שהשנתיים הראשונות לקיום האסון החברתי הזה שאז עוד נקרא "מהל"ב", נחשבות לפיילוט ניסיוני. שלא לדבר על כך שהפיילוט הזה נכשל ובגדול, ולמרות זאת נתנו לו הארכה של עוד שנתיים והרחיבו אותו לאיזורים נוספים שלא ידעו את האסון החברתי הזה לפני כן...
 

dirty boots

New member
אני תוהה

אתה באמת חושב שמערכת הרווחה עשתה עבודה טובה? אם מערכת הרווחה הייתה עושה עבודה כזאת טובה בפני עצמה (מה, היא לא הייתה קיימת עד ויסקונסין?) לא היה צריך בכלל את תוכנית ויסקונסין. היה צריך תוכנית מתקדמת שתטפל בבעיית האבטלה ותעודד תעסוקה. מה לעשות, גם קפיטליסטים מעוניינים שאנשים יעבדו וירוויחו כסף לפרנסתם. זה מעיק עלייך?
 
אני לא צריך להוציא אותו ככזה

הוא מוציא את עצמו לבד ככזה, ויש לציין שהוא אפילו עושה עבודה מצויינת בקטע הזה.
 

פלסטיק

New member
אם לא היו קפיטליסטים

נראה לך שהיו לנו מגבונים לתינוק? מכל סוג שהוא? נראה לך שאם התינוק היה חולה היו לנו תרופות בשבילו?
 

baudrate

New member
התרופות מתגלות על ידי מדענים במעבדות

בעבר היה משקל גדול יותר למעבדות ממומנות ציבורית והיום יש משקל גדול יותר למעבדות בחברות תרופות. אגב, חברות התרופות עושות לובי לכך שיהיה פחות מחקר ביולוגי במימון ציבורי משום שזה פוגע בפרנסה שלהן. זה מוזר, נכון?
 

פלסטיק

New member
עולה מיליארד דולר לפתח תרופה חדשה

מתי פעם אחרונה תרופה חדשה מומנה על ידי גוף ציבורי? יש לך מושג? מתי גוף ממשלתי שם מיליארד דולר בפיתוח תרופה?
 

baudrate

New member
ועוד אוניברסיטאות

http://www.bioscienceworld.ca/NewAntiinflammatoryDrugDiscoveredatUofS אוניברסיטת Hatvard http://www.hno.harvard.edu/gazette/1999/09.23/aaat.html אוניברסיטת Saskatchewan http://www.sciencedaily.com/releases/2008/02/080228093230.htm - אוניברסיטת UC Davis http://info.cancerresearchuk.org/news/archive/pressreleases/2008/february/412522 אוניברסיטת Newcastle זה חיפוש אקראי מתוך גוגל. בתוך 3 דקות. יל ידי המילים new drug discovered מהעמוד הראשון לחיפוש. אתה גם יכול להסתכל ב http://search.conduit.com/Results.aspx?q=new+drug+discovered+university&meta=all&hl=iw&gl=il&SearchSourceOrigin=3&ctid=CT147445 מסתבר שלא רק "קפיטליסטים" מוצאים תרופות.
 

פלסטיק

New member
שאלתי על תרופה, כזו שנותנים לבני אדם

לא מחקר שאומר שאולי ברבות הימים יצא ממנו משהו.
 
אבל הדרך לתרופה מבוססת על מחקר באוניברסיטאות

אמנם חברת התרופות מבצעת את החלק האחרון במחקר ומייצרת את התרופה עצמה, אך על פי רוב המסלולים הביוכימיים והמטבוליים הרלוונטים לא מתגלים בחברת התרופות אלא באוניברסיטאות ובמכוני מחקר ציבוריים שעוסקים במחקר לשם השגת הבנה עמוקה יותר של המדע. כאשר במכון מחקר בודקים את הפעילות של אנזים כלשהו במנגון המוביל למחלה ומאפיינים את האנזים ופעילותו, חברות התרופות יכולות להשתמש בידע הזה כדי לפתח תרופה שתשפיע על פעילות האנזים (למשל תעכב אותו). במקרים אחרים, בהן התרופות הן חלבונים או הורמונים רקומביננטים, חברות התרופות מבצעות על פי רוב רק את השלב של המעבר מיצור במעבדה ליצור מסחרי, אחרי שמכוני מחקר ציבוריים הצליחו לייצר או לבודד את המולקולה המבוקשת. עדיין רוב התגליות בתחום הביולוגיה/רפואה בפרט ובמדע בכלל נעשות בגופי מחקר ציבוריים.
 
למעלה