"בזק" הגנבים עשו עלי קופה!

alonikita

New member
"בזק" הגנבים עשו עלי קופה! ../images/Emo10.gif

התחלתי להתוודע לאינטרנט בזמן שהמעסיק שלי שילם לי את חשבון הגלישה וחשבון בזק לגלישה... יום אחד, אחרי שנה, נפרדנו והתקשרתי לבזק בבקשה להתחבר לאינטרנט. לא היה לי שמץ של מושג לכמה תשלומים מתחלק חשבון האינטרנט ורק ידעתי על קיומו של מסלול גלישה "חופשי חודשי". בזק מיהרו לחבר אותי ונתנו לי מס´ סודי וכד´... אבל לא טרחו לשאול אותי איזה מסלול תשלומים אני מעוניינת לשלם את דמי הגלישה שלי. אני לא בטוחה לגמרי אבל כמעט משוכנעת שאמרתי להם או שאלתי אותם אם זה יהיה על בסיס "חופשי חודשי"?... מהון להון, כעבור חודשיים מגיע אלי חשבון הגלישה בסך 800 ש"ח!!! מופתעת וכעוסה שלחתי מכתבים נזעמים לבזק על אי-ההבנה שהיתה ועל כך שלא היו הוגנים איתי כדי להציע לי מסלולי גלישה ובאופן טבעי בחרו עבורי את המסלול היקר, ו... שום דבר לא עזר! מבחינתם הם טענו שכל עוד אין בידיהם פקס רשום ממני שבו ביקשתי חיוב במסלול "חופשי חודשי" = הווה אומר שלא ביקשתי כזה דבר! כשטענתי כלפם שביקשתי בשיחת טלפון ללא העברת פקס - טענו שאין זה יתכן!! שהם מחייבים שליחת פקס לאישור המסלול! וזה- שקר!! כיוון שמיד ביום שקבלתי את החשבון המופקע בקשתי (בשיחת טלפון, לא שלחתי פקס!!) שמיד יעבירו אותי למסלול "חופשי חודשי" והמוקדן של בזק קיבל את בקשתי מבלי לדרוש שאשלח לו פקס בעניין! נאלצתי לשלם את החוב. עכשיו, אני רוצה להמשיך להלחם על צדקתי ולגשת לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות. מה אתה אומר?... יש סיכוי? איך לעשות זאת? במה להתמקד? ואיך להציג נכונה את טענותי כך שבית המשפט יקבל אותן ויפסוק לטובתי?... תודה מראש על עצותיך ותשומת הלב! אשמח לשמוע כל חוות דעת של מי שמעוניין לתרום מעצתו! אלונה
 

odedg

New member
אולי אפשר לפרט יותר את צורת

ההתקשרות לבזק מה נאמר לך ועל מה נדרשת לשלם ?!
 

alonikita

New member
ככה:

אני בקשתי לפתוח לעצמי קו אינטרנט. בזק לא אמרו לי כמה זה יעלה, כמה זה צריך לעלות ואיזה מסלולי תשלום יש. לתומי הנחתי שמדובר באותו סידור שהיה לי קודם והמעסיק שלי שילם אותו, בסגנון: "חופשי חודשי". אני כמעט בטוחה ששאלתי את המוקדן: האם אתה משאיר לי את הסידור של "חופשי חודשי"? והוא אישר לי. אבל זה לא העניין פה. העניין הוא שאחרי חודשיים קבלתי חשבון לתשלום בסך 800 ש"ח שחויב עפ"י דקות שימוש בקו האינטרנט ולא עפ"י שיטת החופשי-חודשי!!... במחלקת התלונות של בזק אמרו לי שמכיוון שלא שלחתי להם פקס שאני מבקשת סידור תשלום של חופשי חודשי... כאילו שלא סיכמתי איתם דבר על כך! וזו טענה לא מבוססת!!! מכיוון שברגע שקבלתי את החשבון לתשלום של 800 ש"ח התקשרתי למוקדן וביקשתי ממנו: "עכשיו - תרשום אותי ל"חופשי-חודשי"!!! " והוא עשה את זה ללא חלופה של פקסים! בהודעה טלפונית בע"פ!!! זה מה שמרגיז אותי!! 1. שבזק לא הציגו לי את מסלולי התשלום שהם מציעים למנויי האינטרנט שלהם. 2. שסביר להניח שסיכמתי עם המוקדן מלכתחילה - תשלום לפי חופשי-חודשי ופתאום - בגלל שלא שלחתי להם פקס בנושא... אז כל מה שסוכם בשיחת הטלפון, בע"פ - לא נחשב!!! = זה לא נשמע לך כמו הונאה לשמה??!!!
 

Jane_Lame

New member
גם לי זה קרה

בוא אני אסביר לך למה. החופשי-חודשי הזה תקף רק לאינטרנט כל עוד אתה מחייג לשרת באזור החיוג שלך בלבד. חייגתי לשרת באיזור חיוג אחר? תשלם על זה בדקות וזה לא ייכלל בחופשי חודשי. כמובן שהם מציינים את זה באותיות קטנות.
 

The Exorcist

New member
עוד על בזק

לפני חודשיים הזמנתי טכנאי שייקח את הקופסת ISDN מהבית שלי. הזמנתי את הטכנאי שיבוא בימים רביעי וחמישי בלבד. ביום שני בצהריים גיליתי שאין לי קו טלפון, התקשרתי לבזק ומתברר שהם ניתקו את הקו כי ביקשתי מהם. אחרי צעקות הקו חזר. אחרי יומיים, יום רביעי בבוקר שוב אין קו טלפון, שוב מתקשרים לבזק ושוב הם אומרים שאני ביקשתי, אמרתי להם שלא ביקשתי והם החזירו את הקו ואמרו שטכנאי יגיע בסביבות 10. השעה 10 בבוקר, אני מחכה, עוברות 4 שעות ועדיין אין טכנאי. מתקשרים לבזק והם אומרים שהזמנתי לתאריך אחר לגמרי, אחרי צעקות ואין ספור טלפונים ואף פניה אליהם דרך עורך דין סוף סוף הגיע הטכנאי. נגמר הסיפור? לא... אחרי הניתוק של הקו ISDN ביקשתי מבזק שלא ינתקו את הקו שלי מהחופשי חודשי, אמרו "אין סיבה שזה יקרה" (למרות שזה כבר קרה פעם וקיבלתי חשבון של 5000 ש"ח) עובר שבוע, שבועיים הקו באיכות גרועה ומגיע חשבון טלפון. תנחשו כמה קיבלתי? 1700 ש"ח, 800 על חודש קודם, 200 על שיחות ו700 ש"ח על אינטרנט. מה עושים? מתקשרים לבזק שטוענים שבכלל לא הייתי מנוי לחופשי חודשי...אז אחרי שצועקים שוב (כבר הבנתי שאיתם אין דרך אחרת לדבר) מתברר שהם שוב ניתקו אותי מהחופשי חודשי בלי סיבה! בעל הקו (לא אני) שוקל לפנות לבית משפט לתביעות קטנות אם בזק לא מזכים אותו על כל הסכום שלקחו ממנו שלא כחוק (ושמרנו את כל המסמכים שקשורים לעניין של החופשי חודשי)
 

odedg

New member
בזק ועסקים טלפוניים...

שלום! אני מקווה שבזק תיכנע ללחץ ואולי לא יהיה צורך בתביעה, אבל אם כן תהיה תביעה, אז אני מאחל ב ה צ ל ח ה! המקרה הזה מלמד אותנו שבמקרים כאלה כדאי והכרחי ללוות את ההזמנות בכתב, דך פקס או אי-מייל (אם אפשרי). תחשבו מה היה קורה אם אכן היתה הזמנה כתובה...
 

The Exorcist

New member
לבזק לא משנה אם יש הזמנה

בפקס או במכתב, הם עדיין ימצאו דרך לעשות משהו שלא ביקשו מהם ועוד להאשים את הצרכן. יש לי עוד עניין איתם שכרגע נזכרתי בו...פעם היו אמורים להתקין אצלי ADSL אבל הטכנאי במשך שבוע שיחק איתי חתול ועכבר וסיפר שהוא הגיע לבית ואף אחד לא היה (זה היה באחד החופשים שעוד למדתי) בסוף ביטלתי את ההזמנה.
 

אביק

New member
כמה הבהרות

1. מה כוונתך התקשרתי לבזק כדי שיחברו אותי לאינטרנט? הרי כל לקוח בזק שיש לו בביתו קו טלפון יכול לחבר את המודם (האנולגי) במחשב לקו הטלפון והוא מקושר לאינטרנט. בבזק לא יודעים אפילו על כך אלא אם מבקשים מהם חבילת גלישה באינטרנט. ואז קיים תעריף מוזל לגלישה באינטרנט. 2. הבקשה לחבילת הגלישה "חופשי חודשי" חייבת להיות בכתב מאחר וההתחייבות היא לתשלום בסך 99 שקל - סכום גדול יחסית ובזק רוצה שהתחייבות זו תהיה בכתב. המוקדן הראשון צדק ומאחר ולא ביצעת הזמנה בכתב - היא לא נקלטה וחוייבת בסכום הגבוהה. אם מאוחר יותר ביצעו לך חיבור לחבילה כזו בע"פ - זה לא תקין!! 3. את בעצמך אומר כי אינך זוכרת האם ביקשת חבילה כזו או אחרת אז למי מופנית הטענה. תודה. בזק
 

odedg

New member
בזק ומתחרים

בזק מתנהגת ללא ספק כמונופול, אך ככל הנראה בתמיכת השלטונות ועוד גורמים מסויימים במשק. לפי מב שמסתמן לא תהיה תחרות של ממש בקרוב (10 -5 שנים)ולכן שום דבר ממש לא מזיז להם, והם ימשיכו כמו יתר המונופולים או שתחת החסות הממשלתית (חברת חשמל, כבלים יס ערוץ 2 10 וכו´)לחגוג על חשבוננו, ובצורה מכוערת ולא ידידותית, הדורשת המון השקעה של כל אחד לשמור ולהגן על זכויותיו, אפילו עד הגשת תביעה משפטית. מה דעתכם?
 

alonikita

New member
לא מסכימה איתך!!!../images/Emo46.gif

א. הנ"ל אמר שביקש בע"פ ולא בכתב מהמוקדן - שלא ינתק לו את החופשי חודשי והמוקדן אישר לו בע"פ!! אם יש לעובדי בזק נוהלי עבודה שכל בקשה דורשת פקס רשום מהלקוח - למה לא ביקשו ממנו? ואישרו לו בע"פ?!!... ב. אותו כנ"ל אני - התקשרתי אליהם ובע"פ ביקשתי חיבור לחופשי חודשי ובע"פ = אישרה לי המוקדנית את בקשתי מבלי להזכיר ולו ברמז - שנוהלי מעסיקה דורשים שהזמנה מצידי תהיה רשומה בפקס!!! לדעתי זו אחת מהדרכים הנילוזות של בזק לסחוט את לקחותיה!!! לא יותר ולא פחות!! באמת שאין צורך למצוא צידוקים של "נוהלי עבודה" כדי לנקות את ידיה של החברה המונופוליסטית הזאת!!
 

odedg

New member
הצדק והחיים

אני מסכים עם מה שאת אומרת המתייחס לצדק ולמה שצריך להיות. לצערנו, אין המצב כך, נהפוך הוא, ולכן בלית ברירה צריך לסרבל את הדברים אך על ידי כך לנסות לצמצם את הנזק, מה גם שגס שיטות אלו לא תמיד עוזרות... כשהכל זורם, באמת הסכמים כתובים נראים מיותרים. יש עוד כמה מצבים אך כנראה עדיין מוקדם מדי לצפות לכך בארצנו.
 
למעלה