בחינת שלב ב' איתור מחוננים - התייעצות
הבן שלי, תלמיד כיתה ב' ניגש לבחינת איתור מחוננים שלב ב' עוד בינואר האחרון יחד עם ארבעה תלמידים נוספים מהשכבה שגם הם עברו את מבחנן סינון שלב א'. קבוצה גדולה של תלמידים מהשכבה (למרבה הפלא רובם לא עברו את מבחן שלב א' אבל הוריהם דאגו להם לזימון וחלק קטן מהם היו צריכים להיבחן במבחנים מותאמים) היו אמורים להיבחן יותר מחודש לאחר מכן ואז נכנס משבר קורונה לתמונה והמכון הבוחן ביטל את תאריך הבחינה. בפועל אותם תלמידים ייבחנו שלושה או ארבעה חודשים אחרי הבן שלי. הבחינה היא אותה בחינה. הורים ניצלו את תקופת ההסגר לשבת עם ילדיהם ולתרגל אותם בכל מיני ערכות מה שאנחנו לא עשינו. מיותר לציין שכבר עכשיו הבן שלי יודע הרבה הרבה יותר ממה שידע לפני 3 חודשים (הוא סופג ידע בכל רגע נתון). כל התלמידים אמורים להיבחן בתנאים שווים כיוון שהציון שלהם נקבע אחד ביחס לשני, אבל בפועל זה לא נכון. זה לא שמבטלים את הבחינות של כל מי שכבר נבחן ושולחים זימונים חדשים לכולם באותו מועד או שנותנים לנבחנים הראשונים איזשהו פקטור. בפועל יכול להיווצר מצב אבסורד שדווקא אלו שעברו את בחינת שלב א' וידועים כבעלי פוטנציאל יותר מאחרים, לא יעברו את הבחינה בו בזמן שהפחות ראויים בסופו של דבר "יתפסו" את המקומות במסגרות המחוננים וכל זה בגלל המצב שנוצר. מה עושים? אשמח לתובנות בעניין.
הבן שלי, תלמיד כיתה ב' ניגש לבחינת איתור מחוננים שלב ב' עוד בינואר האחרון יחד עם ארבעה תלמידים נוספים מהשכבה שגם הם עברו את מבחנן סינון שלב א'. קבוצה גדולה של תלמידים מהשכבה (למרבה הפלא רובם לא עברו את מבחן שלב א' אבל הוריהם דאגו להם לזימון וחלק קטן מהם היו צריכים להיבחן במבחנים מותאמים) היו אמורים להיבחן יותר מחודש לאחר מכן ואז נכנס משבר קורונה לתמונה והמכון הבוחן ביטל את תאריך הבחינה. בפועל אותם תלמידים ייבחנו שלושה או ארבעה חודשים אחרי הבן שלי. הבחינה היא אותה בחינה. הורים ניצלו את תקופת ההסגר לשבת עם ילדיהם ולתרגל אותם בכל מיני ערכות מה שאנחנו לא עשינו. מיותר לציין שכבר עכשיו הבן שלי יודע הרבה הרבה יותר ממה שידע לפני 3 חודשים (הוא סופג ידע בכל רגע נתון). כל התלמידים אמורים להיבחן בתנאים שווים כיוון שהציון שלהם נקבע אחד ביחס לשני, אבל בפועל זה לא נכון. זה לא שמבטלים את הבחינות של כל מי שכבר נבחן ושולחים זימונים חדשים לכולם באותו מועד או שנותנים לנבחנים הראשונים איזשהו פקטור. בפועל יכול להיווצר מצב אבסורד שדווקא אלו שעברו את בחינת שלב א' וידועים כבעלי פוטנציאל יותר מאחרים, לא יעברו את הבחינה בו בזמן שהפחות ראויים בסופו של דבר "יתפסו" את המקומות במסגרות המחוננים וכל זה בגלל המצב שנוצר. מה עושים? אשמח לתובנות בעניין.