בחירה במוכר לעומת בחירה בלא נודע

בחירה במוכר לעומת בחירה בלא נודע

קורה שאנחנו מתלבטים בין שתי דרכים, שהאחת מהן מוכרת לנו, והשנייה לא נודעת. דיברה על זה KOMY, דיברו על זה עוד אנשים כאן. ובעקבות זאת רציתי לשאול אתכם - מה עושה את הבחירה במוכר לקלה יותר, מהו הרווח ומהו המחיר שאנחנו משלמים העדפת המוכר על פני הלא ידוע, והאם בחירה במסלול מוכר לנו, לעומת מסלול לא ידוע, משמעה שינוי קטן יותר מאשר ההיפך. האם גם אתם מתלבטים בשתי אפשרויות כאלו?
 

dolfinit

New member
אני עמדתי בצומת הדרכים(עד לאחרונה)

והתלבטתי בין המוכר והידוע ללא נודע, כמו שכבר כתבתי כאן...רוב חיי היה לי פחד נוראי מפני הלא נודע, העדפתי לסבול ולהתקע במקום, מאשר לשנות ולהעיז...כנראה שחשבתי שהבחירה במוכר קלה יותר עבורי, לא היה לי האומץ ונשלטתי ע"י פחד אז כל דבר לא מוכר הפחיד אותי מאוד. המחיר-לדעתי קשה מאוד, הרגשה של בינוניות. לא הצלחתי להגשים את עצמי, הרגשתי שאני מבזבזת זמן ולא נהנת משום דבר שאני עושה. הלא נודע בעיני, אפשרות לצמוח ולגדול אך גם ישנה האפשרות ליפול... בעצם ההחלטה שנפלה, היא ללכת אל הלא נודע ולהאמין בעצמי(או במקרה שלי בעצמנו)...
 
אני מציעה להחליף את המילה בחירה

כי היא מילה ענקית, במילה לשקול, ואז להחליט.ואם זה מקובל עליך, אני ממשיכה את השאלה מכאן. לפני מספר שנים הייתי בסדנה לחשיבה יצירתית שמתקיימת אחת לשנה באריזונה ארה"ב, לא משנה מה היה (והיה המון ושווה כל דולר) כתוצאה מאותה סדנה ומאותם כמה וכמה ספרים שקראתי הגעתי למסקנה שבמוחנו מתקיימת מערכת הישרדות מחשבתית אם תרצי שהיא פועלת בדיוק באותה דרך של מערכת הישרדות חיסונית. מה שמוכר מצטלם טוב, מתקבל, ומה שלא נפלט. כדי לנטרל את מערכת ההישרדות של המוח צריך משחק, כי כשהמוח לומד חוקים חדשים הוא מכריח את עצמו לקבל אותם, כי אם לא הוא לא יוכל לשחק. משחק המחשבות הוא משחק שפיתחתי ותכליתו לבחון מצבי צומת של התלבטות בקבלת החלטות. המשחק אמנם מיועד למנטורינג, או לקבוצה שמשחקת את המשחק, אבל לצורך השאלה שלך אני מנווטת אותו לשחקן יחיד. משחק המחשבות משחק המחשבות, נשען על חכמתו של פרופסור דיוויד בוהם, פיזיקאי, שהלך לעולמו בשנות השישים אבני המשחק יש למה כן – אין למה לא אין לדעתי ,אין אני חושב אין תיקוני שפה ( אפשר להגיד שתים במקום שנים, וכד) אין תיקוני ניסוח - המילים לא מפריעות למשמעות המשתתפים הם חוקרים נטולי דעות. אין תגובות נוסח: אני אוהב יש התבוננות במילים – כמו בשיחת Skipe בכל סיבוב של המשחק אפשר לשאול שאלות את הדובר אפשר להמשיך את הרעיון של הדובר יש למה כן – אין למה לא אבן משחק מהותית במשחק המחשבות היא המחשבה למה כן. מערכת ההישרדות של המוח אלופה בלמה לא. כי כל מה שלא מוכר מאיים, ולכן היא מייצרת למה לא בלי סוף ( עם מידה גדושה של יצירתיות ...) במשחק המחשבות, כל אחד מהיושבים מקשיב לדברי זולתו. אם עולה במוחו של השומע המחשבה למה לא ( הכוונה התנגדות לדברי הדובר) עליו להפוך אותה מיד במוח של עצמו ולמצוא למה כן . אם אין לא, הוא שותק, וממשיך להקשיב עד שיהיה לו אין "לדעתי", "אני חושב", אין אני דעה היא לכאורה תוצאה של חשיבה. ולכן במשחק המחשבות, שהוא משחק של מחשבות מתהוות, אין מקום לדעות . לאיש מהמשחקים אסור להשתמש ב"אני", או לדעתי. הוא צריך לחייב את המוח של עצמו ליצור פניה חדשה שלו. אם מישהו אמר לדעתי, או אני חושב, כל הקבוצה מסמנת לו, בתנועה של גל. הוא מפסיק, ומתנסח מחדש. תנועת הגל - הידים עולות מאזור המתנים בתנועה של חצי עיגול,כשכפות הידים פונות החוצה. ברגע שמישהו מהמשתתפי אמר לדעתי, או אני חושב כל הקבוצה עושה לו תנועה של גל. אין אני אוהב אני אוהבת את מה שאתה אומר. או גם אני הייתי במקום שאת מציינת ואהבתי אותו מאד הם מסוג המשפטים שאינם מעצימים את הדובר, אלא את מי שמבטא את המשפט.במקרה כזה, כל הקבוצה מסמנת את תנועת קצב הלב, והדובר יוצא מעצמו ומתייחס לדבריםשאמרו המשתתפים האחרים . תנועת קצב הלב – כף יד אחת מונחת על כף היד השניה באזור הלב, וכפות הידיים נעות פנימה והחוצה בתנועה של משאבה. אין תיקוני שפה כל משתתף מדבר בשפתו. השפה היא סוג של עלה, שיש להרימו בזהירות כדי להתבונן בזרם,קרי המשמעות. ולכן, גם אם מישהו טעה בלשונו, והגה שגיאה כזאת שמעוררת את חיישני מערכת ההישרדות של המוח של כל המשתתפים, הם חייבים לרסן, לכבות את החיישנים, ולהתמקד במשמעות. טעויות שפה מתקבלות. אין תיקוני ניסוח כל משתתף מעביר את מחשבותיו על פי עולם הדימויים הטבוע בו. אסור לבקש מהמשתתף להחליף דימוי בכוונה לדייק אם הדימוי, או האסימון הלשוני שבחר להביע את מחשבותיו לא ברור למשתתפים אפשר לשאול אותו, למה התכוונת, או האם אתה מוכן לחדד את הנקודה. המשתתפים הם חוקרים של שאלות קצרות מאד :האם את מוכנה להבהיר את הנקודה? השאלה המבקשת הבהרה חייבת להיות קצרה. אין מקום למשפט דוגמת: הבנתי מדבריך ש........ או כשאמרת כך או כך התכוונת להגיד ......... ? החוקר יכול לשאול שאלה מאד קצרה נוסח: האם אתה מוכן להבהיר למה התכוונת כשאמרת X . להתבונן במשמעות. זהו בעצם לוח המשחק. כל המשחקים מתפנים להתבונן במשמעות המחשבה הנסתרת במילים של הדובר. נדרש לשם כך ריכוז עצום כמו במידטציה . בכל פעם שמופיעה מחשבה מתפרצת במוח של המקשיב, הוא משלח אותה, וממשיך להתמקד בפיענוח אישי של המשמעות הנחבאת בתוך המילים של הדובר. מחשבות ממשיכות זהו עצם המשחק. מישהו מהדוברים זורק מחשבה לחלל . רק מי שיש לו מחשבת המשך מצביעומשתתף. מי שיש לו מחשבת נגד, נפסל. מי שנבחר להגות את מחשבת ההמשך קובע בעצם את העוגן של המחשבה הממשיכה הבאה. אי אפשר לחזור בסיבוב הזה למחשבה הראשונה. המנחה של המשחק המנחה של המשחק, רושם את המחשבות המתהוות. אם מחשבה ממשיכה הרחיקה את המשמעותהבסיס, לא נורא המנחה רשם את המחשבה, ואחרי גמר הסיבוב של המחשבה הממשיכה המרחיקה, הוא יכול להחזיר את המשתתפים למחשבה הראשונה. תפקיד המנחה 1. לרשום את המחשבות בשפת היווצרן ( בלי סיכומים, את המילים המרכזיות ואת המחשבה) הוא יכול להיעזר בלוח גדול . אם מי שיצר את המחשבה רוצה לתקן מילה בסוף המחשבה, הוא יכול. אחר כך זהו. 2. המנחה לא מאפשר התנגדויות. אם מישהו מתנגד, המנחה עוצר אותו. המתנגד עוצר מיד,מחליף מחשבות ונכנס שוב למשחק. 3. המנחה מורה לקבוצה לבצע תנועת גל במקרים של "לדעתי" או "אני חושב" 4. המנחה מורה לקבוצה לבצע תנועת קצב לב במקרים של "אני אוהב" 5. המנחה מסכם את המשחק, אם יש מקום לסיכומים 6. המנחה שולח את דף המחשבות של המשחק לכל אחד מהמשתתפים אחרי שהמשחק נגמר. במשחק המחשבות של היחיד, מומלץ להעזר בטכניקת הכתיבה שאת מאמינה בה, ובמקום בצוות, לשחק מול הנייר עם העט. מה שקורה במהלך המשחק, שאחרי שגומרים את כל הלמה כן, ונותנים לו מקום בחלל המוכר, גם אם ההחלטה היא למה לא, היא הופכת להחלטה יצירתית לחלוטין. ועל זה נאמר: לא הוא יצירתי כמו כן, בתנאי שהוא עבר תהליך, ולא נשלף ממקום של אי ידיעה, חוסר הכרות, ומערכת הישרדות. יתרון נוסף שמתקיים בתהליך משחק המחשבות, הוא נטרול הפחד, כי כמעט כל האפשרויות עולות, תוך השירשור שלהן עד קצה גבול יכולת האפשר. זהו אני מקווה שעזרתי במשהו משום שיש לי הסתייגות מהצבת המוכר מול הלא ידוע. אחרי שקבלת החלטה אפילו במוכר, כל השרשור הוא לא ידוע, בגלל ריבוי האילוצים, והשינויים בדרך להגשמתו.
 
האם של, מה שלומך?

כרגיל נהניתי מאוד לקרוא אותך, ומאחר שהסבת את המשחק ממשחק קבוצתי למשחק יחידני, אולי תרצי להפוך אותו גם למשחק וירטואלי ולעשות את הפרקטיקה שלו בפורום שלנו. אנשים-יש, מצבי צומת-לא חסר, עט ונייר-אין, אבל מקלדת ומסך יש במקום. מה את אומרת? אגב, המשחק שלך החזיר אותי בערך 10 שנים בזמן, כשצורפתי לקבוצה קטנה בחברה בה עבדתי שתפקידה היה למצוא פתרונות לדילמות שונות בהן החברה התלבטה. הקבוצה פעלה עם מנחה חיצוני והחוקים שלה היו דומים מאוד לחוקי המשחק שלך. זאת היתה חוויה מדהימה, בעיקר לראות עד כמה הפתרונות שיצאנו איתם היו מרחיקי לכת ביצירתיות שלהם. והכי יפה היה שהחברה אימצה אותם בחום והתוצאות שלהם היו מעולות. בנוגע להעמדת המוכר מול הלא ידוע - בעיניי זו שאלה מאוד מעניינת, במיוחד מנקודת ההסתייגות שלך. שכן אני מסכימה איתך שלאחר קבלת החלטה במוכר, כל השתלשלות הדברים שלאחר מכן עשויה להפוך ללא ידוע, ואולם ישנם מצבים שבהם קיימת נטייה להסתובב במעגלים ולחזור שוב ושוב לאותם מקומות ידועים ומוכרים. השאלה הנשאלת היא איך לפרוץ את המעגל הזה, ולעבור לנתיב הנעלם, לא מתוך אילוץ או משבר, אלא מתוך צורך פנימי. ישנו גם האלמנט של "דרגות קושי" במסלולים בלתי ידועים וגם נושא הפחד שמשחק תפקיד גדול יותר ככל שמידת אי-הוודאות גוברת.
 
על תכונות ומחוות

אני מודה לך יעל יקירתי על הדברים החמים. אני מבטיחה לחשוב איך עושים משחק באינטרנט, ואולי לך יש רעיון שווה. אני מוכנה להיות ה- facilitator כי אני יודעת פשוט לעשות את זה, ואחרי יהיו בטח טובים ממני. לגופם של דבריך, כמו שאני אוהבת אותם כשהם מתרחקים מעט מהספציפי והופכים לרחבים מעט יותר השאלה שלך המתייחסת לפחד מפני הלא נודע, ולצורך להסתובב במעגלים מוכרים, תקבל זוית אולי קצת אחרת באמצעות הגדרת התכונה והמחווה. התכונה היא כמו חוק מחוללת התנהגות מסוימת. המחווה היא סוג של פעילות שיכולה לנבוע מהתכונה אבל גם יכולה להסתיר אותה. אם אני פחדנית גבהים מולדת, וכל החברים שלי מטפסי הרים, אני עדין אפסע איתם (מחווה נגד התכונה) למרות שבכל פסגה אני ארגיש שטוב יותר למות מאשר להיות שם. תכונה יותר מובנת היא קמצנות. אני טוענת שקמצנות זו תכונה מולדת. ואני מתכוונת לקמצנים קמצנים שאפילו מתקמצנים על עצמם. כולנו חונכנו שקמצנות זו תכונה נפסדת, ואז אנחנו פוגשים מישהו פזרן לחלוטין, מרים שולחנות, קונה מתנות וככה, ואנחנו ממש בטוחים שמדובר בלארג' של העולם. איש מכירות שירצה למכור משהו, ישר יגש אליו, ואולי יגיד לו 100 ש"ח מה זה בשבילך ( הקמצן יהרהר רגע בתוכו ויגיד לעצמו, 100 ש"ח זה לילה בלי שינה) וכמובן לא תהיה שם מכירה. כי כדי להגיע אל האדם צריך להגיע אל התכונות שלו, ולא להתבלבל עם המחוות. ועכשיו לעניינו, ואני שוב מצטטת את הספר strong winds from nowher על פי הרפתקאותיה של טאשה, הגיבורה, ברור לכל קורא, שהרוח החופשיה היא תכונה מולדת היא קיימת בכל אחד ממש מרגע לידתו. זו התכונה הכי מובהקת של האדם, והיא משמעותה של הרוח האנושית. לא בכדי מהפכות החופש מהמהפכה הצרפתית והלאה דיברו על רוחו החופשית של האדם, על הצורך שלו לחיות בחופש מה שקורה לנו מרגע לידתנו הוא תהליך של מיסוך כבד של אותה רוח חופשיה, והמחווה של המיסוך היא פחד. הפחד נובע מהשוואה, מאי וודאות, מהעדר גמישות, כמו במאמר ששלחתי לך על הילד שמנסה ללכת ונופל ובכלל לא איכפת לו, כי מקננת בו הרוח החופשיה, והוא מתבונן בפחד מפני הנפילה בעיניים, נופל וקם. אם את זוכרת כותבת המאמר מציינת שלילד אין בכלל מחשבות בראש. הוא מתחיל ללכת כי הוא צריך כאדם לדעת לנוע על שתי רגלים. מה שמניע אותו להחלטה, ולביצוע זו הרוח החופשיה, אותה תכונה שמחוללת אצל כל אחד את העשייה. כשאדם פועל מתוך מקום של רוח חופשיה הוא יודע שכל החלטה שיחליט, היא בבחינת סיכוי וסיכון שאין בהם סכנת מוות, קלון, או שעבוד. הוא מנסה את כוחה של הרוח החופשיה ומתמודד עם המציאות מרובד רגשי ומשום כך הוא יכול להעזר בהמון מופעים רגשיים שלא מתקיימים אחרת. אינטואיציה, מידע לא פורמאלי, רמז ולכי תדעי מה עוד כהנהם אני חושבת קוראים לנובליסט הישראלי (זוכה בפרס הנובל) בזכות הקביעה שקודם אנחנו מרגישים אחר כך אנחנו חושבים. מה שיפה ברוח החופשיה, היא התחושה. ההרגשה שהאדם מצא את מקומה בעולמו הרגשי והוא מתחבר אל המקום הזה ממש אצלו, ומשם הוא שואב את האנרגיה הנדרשת. באותו ספר קוראת טאשה לארוע בעברה או בעבר של כל אחד מאיתנו בשם: That day (הספר כתוב אנגלית פשוטה ומרהיבה) אחת מהדרכים להגיע אל מקומה של הרוח החופשיה הוא להתמודד עם that day כל אחד בדרכו. אבל ברור, שאותו יום הסטורי מקנן כמיסוך, ואם המסך לא יעלה, נחזור אליו במאמץ נוסף להרימו.וכמו שאת אומרת נסתובב במעגלים כדי לחזור לאותם מקומות ידועים. מתוך הבנת הרוח החופשיה, והצורך להתמודד עם ה- that day אדם יכול לשבת לרגע, ולהבין את פעולת החילוץ הכפולה שהוא עורך. פעם אחת הוא מחלץ את עצמו ממעגל הקסמים, פעם שניה הוא מחלץ מהמיסוך הכבד את הרוח החופשיה. למה מה שאני אומרת שונה ? (אני בעיקר מקבלת את ההשראה מהספר ) כי בדרך כלל אנחנו מנתחים את המציאות (ממש לרגע, לא יכולים לעשות צילום רנטגן) ועוברים ציק צ'אק לצורך שלנו להחליט. מבחן הבין רגע יוצר אשליה מסוימת של וודאות, ואז, הניתוח של הבחירה, והמעבר הטבעי אל המוכר, הוא פשוט 1 2 3 אם היינו מנסים להרגיש את המקום של הנפש החופשיה בעולם הרגשי שלנו, נזכרים באיזה אירוע that day כזה, שמאפיין את המצב הרגשי שלנו(לא תמונת המצב הקיימת: עובדות ומספרים) ומנסים להלך קסמים רגע, סביר מאד להניח, שההחלטה תגיע ממקום יותר אינטואיטיבי, פחות מבוהל, ועם סיכוי שווה.
 

shushu10

New member
../images/Emo45.gif |משחק שהוא גדול מהחיים!

האם של איתי - מ ת ח י ל י ם ???? הכלים פשוטים ונוחים אך יש לקרוא היטב את ההוראות ולהשתדל מאד להצמד אליהן. רוצה להציע שאת תנועת הגל והסימון - כלומר תפקידו של המנחה,או הקבוצה לחילופין, יבצע כל משתתף לעצמו עד שתתארגן הקבוצה. מה עם שם למשחק? כבר מסתובב לו אחד במוחי ואתן לו להתבשל קצת. יום נהדר לכולם
 
שושו יש לך טעות - את גדולה מהחיים

לא המשחק. למשחק קוראים משחק המחשבות אין לו שם אחר. יש לי הצעה חגיגית לפורום. בהנחה שתסכימו לרכוש את הספר Strong winds from nowhere ( אני אברר איך קונים אותו בהנחה של קבוצה) אנחנו יכולים לקרוא אותו כולנו, ולהתחיל את משחק המחשבות על הספר. ולמה הספר הזה דווקא ? משום שי בו המון מפתחות להמון צמתים. למרות שהוא סיפור הרפתקאה באנגלית מאד פשוטה וקלה להבנה. הוא לא מדריך רוחני קלאסי. ודרך משחק המחשבות על משמעות ההרפתקאה, כוח המילה, ועוד ועוד נוכל להגיע לתובנה הקבוצתית החשובה כל כך במשחקים כאלה. אני מציעה שנשלח את המייל הזה גם ליעל, ואולי יהיה פה כיף. גם אולי משום שהתובנות של הספר כל כך הכור בי ואני מחפשת אנשים שידברו עליו
 

א ס י ת

New member
האם של איתי אני מצטרפת לקנית

הספר. הוא כתוב באנגלית מאוד בסיסית, ראיתי מעט ברשת עליו. נכתב ע"י ישראלית.
 

dolfinit

New member
האם של איתי ../images/Emo13.gif

אהבתי את הרעיון שלך, אשמח להשתתף במשחק.
 

shushu10

New member
שלום אמו של איתי

התלהבתי מאד מהמשחק ואף מצאתי שכדאי להתחיל להשתמש בו מיידית. זאת מאחר שהמלה שמתחילה בלמד ונגמרת באלף, שאינה מותרת לשימוש, קנתה לה נחלה והשתרשה בדברי בצורה מוגזמת. כמו כן המלים האסורות האחרות. ישנן מלים נוספות שבקלות הייתי מצרפת לרשימה. המשחק באמת נותן אבני דרך לשיפור החשיבה החיובית וזו מטרה מדרגה ראשונה. היום השתתפתי בכנס בנושא רוחניות, ובין היתר התחלקנו לקבוצות דיון. הופתעתי מיכולתי ליישם את כללי המשחק, לשים לב למלים ואף להמנע מהאסורות . מעניין ביותר היה לשים לב לדברי המשתתפים ו"לסמן" אותם בראשי. בקשר לקריאת הספר שהצעת - אני נוטה להאמין שהספר טוב ויכול להוות בסיס למשחק, אך מה עם חברינו שאינם קוראי אנגלית ורוצים להשתתף? יש לך רעיון חלופי, כמו משהו בעברית אולי? כן , עוד שאלה לי אליך. מה ז"א תובנה קבוצתית החשובה כל כך במשחקים כאלה? אפשר לקבל דוגמא? כל הכבוד לך
 
שושו את הכי מפתיעה שיש פשוט סקופ

אנושי אני מחזירה לך חצי מכל הכבוד שנתת לי בחזרה. התבונה הקבוצתית שזו שאלה חשובה ששאלת את יודעת שושו, בשיחה, כל אחד מציג את דעתו ובעצם מנסה לשכנע את זולתו ובוסף כל אחד הרי נשאר בעמדותיו ולא היתה שיחה או לא היה דיאלוג. ראי את ראשי הממשלות ושאר שליחי ציבור שמנסים לנהל מו"מ או מקיימים פגישה + דיאלוג כלום. ברגע שמשחקים את משחק המחשבות, או מאמצים את גישת ה"דיאלוג" שלפרופ בוהם עליה מבוסס המשחק, כולם מתפנים לשמוע מה שכל אחד אומר, וברגע שאין התנגדות (זה נגד המשחק) אלא רק פיתוח של רעיון שנשמע על ידי הזולת, נוצרת תבונה בקבוצה, זו התבונה הקבוצתית. זו מחשבה חדשה, רעיון חדש, גישה אחרת שלא היו נוכחים בקבוצה אלמלא היתה הקשבה ופיתוח של החשיבה. חברינו שאינם קוראים אנגלית זו בעיה. גם אם מישהו יודע ממש קצת הוא יכול לקרוא כי הספר כתוב באנגלית מאד פשוטה ונעימה. זהו ספר חוויתי כי מדובר בהרפתקאה. אין לי רעיון חלופי, כי במקרה של הספר הספציפי הזה, אני גם מאמינה בחוויה הרגשית שהוא יוצר מבלי להתאמץ משהו, וגם מפני שזרועים בו המון מפתחות שאפשר לשחק עליהם את משחק המחשבות. הוא פשוט ספר נורא מעורר למרות שהוא לא מדריך בכלל, אלא סיפור מקסים מקסים מקסים נפלא. מאחר שהספר כל כך השפיע עלי, אני נורא סקרנית לקיים את הדיאלוג עליו. ואת כמובן צריכה להבין, שהתפקיד של ה- facilitator הוא די רצחני. דהיינו הוא צריך נורא לרצות אם משלמים לו הוא נורא רוצה, אבל להכין משחק סתם כדי לשחק אותו ממש לא בראש שלי. אני מאמינה שאם אני אהיה מעורבת מתוך מקום של עניין פרטי שלי, המשחק בטוח יהיה יותר שווה מבחינתי כ- facilitator . אבל את הוכחת בעצמך, שאם קוראים את הכללים, אפשר מיד להתחיל לשחק, ודי ליהנות כמו שאת ניהנית. זה גורם לי קורת רוח נהדרת. ודעי לך שזו הפעם הראשונה שאני מחלקת את המשחק ככה סתם לאנשים כדי שיהיה להם טוב. בדרך כלל אני מחלקת את דפי המשחק כחלק מהמשחק. ואני ממש מאושרת שחילקתי עם תוצאה כמו זו שלך
 

shushu10

New member
|חיבוק תודה עבור המתנה הנהדרת

מאחר וקראת לה תבונה קבוצתית - האם היא מסקנה משותפת של הקבוצה אליה מגיעים בסיום התהליך? מוצאת שזהו בהחלט משחק מאתגר ואפשר לשחק אותו מסיבות שונות ולצרכים שונים. עבורי הוא קבלת חוקים ויישומם - ע"מ לשפר מספר תכונות הדורשות שפור ואני רואה בזה עבודה רוחנית של סובלנות, סבלנות. הנאה? רק בסוף התהליך הממושך והמיגע (מדובר קצת בקריאת תיגר על היצר הרע). אפשר עוד שאלה???? מה "רצחני"בתפקיד המנחה ולמה את מתכוונת - להכין משחק סתם - הבינותי שהמשחק מוכן כבר ומבחינתי תפקיד המנחה ראוי שינתן לך מעל לכל ספק. סליחה על אין סוף שאלות.
 
התפקיד הרצחני של ה- facilitator

המשחק הוא רק לוח, התכנים שלו הם מה שה- facilitator מביא בתור קטליזטורים ליצירת אותה תבונה קבוצתית הדבר השני, ההקשבה המלאה שלו למילים שנשמעות וניתוב הדיאלוג כפי שקראת, מאחר ומחשבות עולות הן לא בסדר ליניארי, ואפילו קוונטי הייתי אומרת מתחילים עם משהו, ואפשר להגיע רחוק למשהו אחר, ואחר כך צריך לחזור למשהו הראשון ולהמשיך בפיתוח שלו וכך הלאה ה- facilitator הוא נווט מאד ממוקד, שקוף, לא מניפולטיבי, אבל לו יש את המצפן. אי אפשר לשחק את המשחק סתם. משחק המחשבות לא ? אני לא מאמינה עוד לא 7 יש לי עבודה להגיש, ואני לא יכולה פשוט לדחות את הסיפוק לענות לסקרנות שלך. יום נפלא לך
 

shushu10

New member
שיהיה לך יום עבודה פורה ומהנה

האמת שתפקיד ה- facilitator- הוא אתגר נוסף, כלומר יש לו דרישות נוספות מעצמו. כמו שנאמר - אני כבר בדרך מאתמול בבקר והדרך יפה ומתמשכת. אני פתוחה לכל ההפתעות שמחכות לי ומתחילה לרוקן לי את הכלי כדי לקבל תובנות חדשות. שוב תודה
 

shushu10

New member
לא אוכלת ארוחת צהריים היום!

הנפש שבעה ממחמאות שקבלתי כאן הבקר וגם הגוף משתתף בחגיגה. באמת תודה מקרב
 

1ע נ ת י ם

New member
בעניין הבחירות

אחרי לבטים מרובים בחג הזה ,הודעתי למקום העבודה שאני עוזבת.(סיפרתי לכם שזה מקום חדש שלא מצאתי את עצמי בו מהיום הראשון) התחושות מעורבות:הקלה ותחושת שיחרור כמו גם פחד מהלא נודע. אני מרגישה שמה שהתאים כבר לא מתאים יותר(מכירות- לחץ- יעדים) רק שלא ברור לי עדיין מה יבוא במקום(וזה אפרופו דרך מוכרת שאני עוזבת כרגע ) זהו, סתם רציתי לשתף.
 
למעלה