בחירה סופית: טרקר או טייפון?

yuvalfra

New member
בחירה סופית: טרקר או טייפון?

אחרי קריאה מרובה וחשיבה מרובה הגעתי למסקנה ששני הקטנועים הנ"ל הם האידאלים לצרכיי (ניוד עירוני מתון - 20 ק"מ ליום - נוחות - אחזקה זולה ואמינות). ע"פ דיעות הרוב נראה כי הטייפון הוא האמין ביותר למרות ששמעתי גם שבחים רבים על הטרקר. הייתי הולך על הטייפון בלי לחשוב פעמיים אבל הבעיה היא המחיר. הקצבתי לעצמי כ-8 אלף כתקציב לקניית קטנוע יד שניה. בסכום הזה אני יכול לקנות טרקר 2003 או טייפון 2002. שניהם מתחת ל 15,000 ק"מ ואף מתחת ל 8,000 ק"מ, בכל אופן במצב טוב יחסית... השאלה היא במה עדיף להשקיע, טייפון ישן בשנה או הטרקר היותר חדיש? או שבכלל שווה לי להשקיע עוד 500 ש"ח ולקנות טייפון 2003? אשמח לקבל עצות ודעות כדי שאוכל סופסוף לבצע בחירה החלטית אחרי כל השאלות ששאלתי כאן :) תודה!!
 
טרקר + נימוק

אני רואה שהמחיר משחק אצלך תפקיד חשוב ולכן תלך על הטרקר. הסיבה היא שניתן למצוא כלי כזה במצב טוב, משנתון גבוה ובמחיר זול משמעותית יחסית לטייפון במצב דומה.
 

nob

New member
טרקר!

אני בחרתי בטרקר (אבל הטלבטתי בין החדשים). מנסיון של כמה שנים עבודה על כלי כזה והוא עבד כ-12 שעות ביום!! לא היו שום תקלות, לא ביקר במוסך הרבה (זכור לי רק פעם אחד, אחרי שנתיים+). קטנוע מאוד חזק. חילקתי איתו עתונים - אני + 150 עיתונים = סוחב בלי בעיות (טוב, אז היתי צעיר ולא כבד
) הוא קצת שונה מהטייפון. טייפון דווקא לא אהבתי (אבל גם לא היה לי הרבה ניסיון איתו - מודה). לדעתי (הצנוע!) טרקר יותר חזק, אבל לא מגיע למהירויות סופיות כמו טייפון. הוא נשאר בסביבות ה-75-80. אבל שם הוא מרגיש די טוב. הוא נראה לי יותר יפה מהטייפון (גם שיקול, לא?). וגם זול בכ-500 לחדש.
 

yuvalfra

New member
על הטרקר

75-80 קמ"ש זה כל מה שאני צריך - רכיבה עירונית בלבד :) ממש לא מזיז לי באמת אם הטייפון מגיע ל90, 95 או אפילו 100 קמ"ש שמישהו אמר לי שהטייפון שלו מגיע אליו. לכביש המהיר אני לא יצא עם הקטנוע (בלי קשר לאיסור), אלא רק בתוך תחומי העיר והאיזור. אבל מצד שני אני לא רוצה קטנוע שבמעל 70 קמ"ש אני שוחק לו את המנוע, אז טוב לשמוע שהטרקר לא מגמגם ב 80 :) ע"פ המאמר שקראתי פה הטרקר לא נוח במיוחד - מה דעתך? וגם, למה לא אהבת את הטייפון? חוץ מהעובדה שהוא לא ממש יפה שאני מסכים אבל רק מבחינת ביצועים, פחות מזיז לי המראה החיצוני :)
 

nob

New member
נוחות ועוד...

שאלת לע נוחות... קשה לי להגיד לך. לישבן שלי הוא לא ממש נוח כאשר אני נוסע עליו הרבה זמו (שעה/שעתיים) רצוף. אבל לנסיעות קצרות (20-30 דקות) הוא בסדר. אבל אל תיקח את זה כחסרון -- לישבן שלי גם כל דבר אחר יהיה ממש לא נוח. הכי נוח - כורסא באוטו שלי
גם קטנועים אחרים לא מתאימים לי (לא מדבר על ליגת קטנועי מנהלים). מה לא אהבתי בטייפון.. קשה להגיד - זה היה לפני כ5 שנים, כלי לא במצב הכי טוב, אז לא רוצה לעשות הכללות. אז לה הרגשתי ממנו את תחושת הכוח וביטחון שטרקר מנסה לשדר כשאתה מסובב מצרעת (יחסית ל50סמ"ק). שיקול נוסף, אגב, היה כלכלי - כמו שnatla כבר ציין -- עכשיו טרקר נמכר במבצע שהוא הולך עם סבל, אזעקה קסדה ועוד משהו. אני עוד הספקתי לקנות דגם 2004 במבצע שלהם לדגם 2003 לאנשי קבע - ב10.000 נתנו סטריטבורד, עם אזעקה,סבל, קסדה סגורה ותיק חמוד. כולל כל המיסים. לפי חשבון צנוע זה יצא חסכון של כ-2000 ש"ח לפחות: מחירון 10.360+כ500 שקל הוצאות רישוי, בולים וכו' + סבל 400 ש"ח + קסדה 400 ש"ח (בכל זאת צריך קסדה ספאר, בשיל להרכיב אחרים). אזעקה - לא ממש צריך, אבל אם נותנים -- לא תיקח?! כך יוצא שהוא הרבה הרבה יותר זול מטייפון (2000+).
 

yuvalfra

New member
אז יש לך סטריט בורד??

כי אני מדבר על הטרקר אופ ראוד :) בכל אופן אני מתכוון לקנות יד שניה משהו שעבר הרצה וטיפולים. מה גם ש10,000 הרבה מעל התקציב שלי שהוא עד 8,500. דרך אגב המקום לקסדה מתחת למושב יכול להכיל קסדה גדולה? (יש לי ראש גדול+ - XL אני מניח). אשמח לקבל עוד כמה דעות לגבי טייפון.טרקר ותודה על מי שענה עד עכשיו אתם גדולים
 
בוא נסדר לך את הראש...או להיפך..

אני עובד עם טייפון והוא לא מגיע ל90 ברור שלא ל95 וגם לא 100!.. הוא סוגר 70 בלחץ ובירידות עם הרבה זמן 80 וקשה לו מאוד...אולי כי לא עשו לאופנוע של העבודה שלי הרצה טובה אבל כמה אתה חושב שהוא יסגור ? טייפון חדש וטוב סוגר פחות מטרקר חדש וטוב...אבל מה.... טייפון הוא אופנוע חזק, יש לו מכת כוח חזקה יותר מלטרקר...לטרקר יש יותר כוח סוס אבל הטייפון למשל בהרכבה יותר חזק לפי מה שהרגשתי.... לסיום ככה...אם אתה רוצה אופנוע נטו ולא ליופי ושטויות... טייפון שנת 2003 ב500 ש"ח יותר ובתנאי ששמור והקילמוטרז' בסדר... יותר שווה מטרקר 2003 ... למה? כי הוא אמין וכי ואת הטייפון תמכור בעוד כמה שנים בהרבה כסף...הערך שלו נישמר... הטרקר פחות למרות שהטרקר לא ירד במחירון והוא מחזיק... דרך אגב הטייפון בענייי אופנוע יפה מאוד!... אבל רק שתדע שהאופנועים האלה דומים בערך ולא משנה מה תבחר אתה עושה בחירה נכונה והכל לטובה!.... אני רוצה לקנות טרקר כי אין לי תקציב לטייפון עם שנתון גבוהה..
 

natla

New member
תרשה לי לאמר את דעתי...

ע"פ מגזין "מוטו" דווקא לטרקר יש מנוע חזק יותר מאשר לטייפון. היתרון של הטייפון למול הטרקר הוא האמינות המוכחת שנצברה לאורך השנים ומתלים טובים יותר בשיכוך מהמורות. לא רכבתי על הטייפון פרט לנסיעת מבחן וההתרשמות הראשונית שקיבלתי היא שדווקא לטרקר מנוע חזק יותר. חבר שלי שנסע על שניהם בתור שליח החליט נחרצות שלטרקר מנוע חזק יותר מהטייפון. בינינו, מה זה משנה? עוד חצי כוס סוס, פחות חצי כוח סוס ? העיקר שזה נוסע ונוסע טוב.
 
נכון וככה כתבתי...

לטרקר יותר כוח סוס...ויותר מהיר!... ככה כתבתי אבל כתבתי גם שלטייפון יש מכת כוח יותר רצינית הכוונה בהרכבה ובעליות ובפתיחה בטייפון אתה מרגיש כוח סחיבה..ובטרקר פחות אבל הוא יותר מהיר..ויש לו יותר כוח סוס...עכשיו אם ההבדל הוא 500 ש"ח לאותו שנתון אז יותר שווה טייפון כי המחירון שלו יותר גבוה ונישמר גבוהה... אבל אם הוא קונה לפי מחירון...אז ההבדל בשנת 2003 יותר מ500 שקך וכדאי לו טרקר...
 
לדעתי יש להמליץ לבנאדם לפי המטרות

הוא ציין שאמינות חשובה לו וכן יש לו מגבלה תקציבית. מבחינת אמינות, אני יכול להעיד שהטייפון אמין מאוד, ממש סוס עבודה. גם על הטרקר שמעתי שבחים, ועובדה שהוא משמש לשליחויות. אז מהבחינה הזו שניהם מתאימים. לדעתי אין טעם להשוות ביצועים (פתיחות, מהירות סופית, חוזק מנוע), זה הרבה תלוי איך נעשתה ההרצה. הטייפון שהיה לי שלש שנים סגר 85 וכמעט 90 עם מצערת פתוחה עד הסוף (כמובן לפי ספידומטר של הקטנוע). קשה לי להאמין שכלי בעל חוזק בינוני (טרקר, טייפון וכו') יעברו מהירות זו. אבל לבחור לא אכפת ביצועים כמו שהבנתי. אז זה לא שיקול. לגבי העלות, בגלל שהטייפון יקר יותר, הרי שאם במחיר כלי משומש אפשר להוסיף מעט ולקנות חדש, אז זה עדיף. יש הבדל בין כלי שאתה לא יודע איך הריצו אותו לבין כלי דנדש מהשקית שאתה מעביר לו הרצה. מה גם שעם הטרקר סטריט בורד תקבל אבזור שלא תקבל עם טייפון. שורה תחתונה, לך על טרקר סטריט בורד.
 

nob

New member
סטריטבורד=~טרקר

זה שני קטנועים זהים לחלוטין. הבדל יחיד - צמיגים. טרקר - צמיגי "שטח", סטריטבורד - צמיגים חלקים. ב סטריטבורד 2004, כפי שאמרו לי בחנות, הגדילו טיפה ז'אנטים. אין כמעט הבדל בינהם. אולי רק מה שהרגשתי - עם טרקר וצמיגי שטח יותר קל להיתפס על מדרגות/מדרחות
 

yuvalfra

New member
אז...

אני לא רוכב בשטח בכלל, אך ורק בעיר. אז ללכת על הסטריט בורד? הבנתי שקטנו"ש 50 סמ"ק מצויינים לכביש, אבל עכשיו אני מבין שהסטריט בורד הוא מה שאני מחפש?
 

nob

New member
כעקרון כן

סטריט בורד הוא יותר מתאים לנסיעות בעיר -- צמיגי כביש יותר מתאימים לאספלט מאשר צמיגי שטח (טוב, אני לא נכנס לויכוח על מע"ץ וחבריו). צמיגי כביש גם אמורים לתת לך ביצועים טיפה יותר טובים מאותו קטנוע עם צמיגי שטח (שטח - יותר רחבים, יותר חיכוך עם כביש, ירידה בכוח). אם אתה לא שליח וצריך להיתפס למדרגות בטירוף (לסטריט בורד זה קצת יותר כשה, בגלל צמיגי כביש חלקים) אז גם לא תפסיד כלום. שליחויות עושים עם טרקר אוףרואד לדעתי דווקא מהסיבות כאלו. הוא טיפה יותר יקר מהטרקר במחירון, אבל בשנה אחרונה הוא נמכר עם אבזור של סבל ואזעקה. כך, שאתה מקבל את זה באותה חבילה אוטומטית (~700 ש"ח). תחשוב גם - אולי כדאי להוסיף כבר 1500 ש"ח ולקבל כלי חדש, עם אחריות לשנה?
 

yuvalfra

New member
את האמת יכול להיות שזה מה שאני יעשה

אין ספק שהסטריט בורד עכשיו נראה לי האופציה הטובה ביותר. החסכון במחיר הוא לא משהו שאני יכול להתעלם ממנו. אז אני די סגור עליו. עכשיו באמת כמו שאמרת השאלה אם לקנות יד שניה או לקנות אותו עם ניילון. את האמת...בשל העובדה שהוא מגיע עם סבל + אזעקה + קסדה + מנעול אני חושב שאני יכול להחליק את ה 1,500 ש"ח האלה...אבל יש עוד 500 ש"ח של הוצאות רישוי כך שזה מגיע ל 2,000 ש"ח כאשר אני יכול לקנות כלי שנת 2003 שעבר פחות מ8,000 ק"מ במצב טוב. נשאלת אצלי בראש שאלה מאוד מאוד טפשית אז על תצחקו כי אני רק מתחיל בעסק הדו"ג :) כאשר אני קונה כלי יד שניה, האם בהעברת הבעלות אני צריך לשלם הוצאות רישוי ובולים (470 ש"ח) או שבגלל שכבר שילמו הוצאות רישוי ובולים אז רק צריך להעביר אליי את הבעלות (לשנות פרטים) ? עוד שאלה זה בקשר לאחזקה של קטנוע חדש לגמרי...הרצה למשל...הייתי שמח להמנע מ1000 ק"מ (יקח לי בסביבות חודשיים) ב 50 קמ"ש ולקחת קטנוע שעבר הרצהובמצב טוב. בנוסף לכך האם יש איזשהם הוצאות על קטנוע חדש לגמרי, טיפולים מסויימים, החלפת צמיגים או חלקים פנימיים, או כל דבר אחר... תודה על כל התגובות אתם גדולים :)
 

nob

New member
מחשבות נכונות

תראה, יתרון בקטנוע משומש שהוא כמעט חדש זה שאתה יכול לקנות אותו ביחד עם סבל, ארגז וכו', שזה יחסוך עוד איזו 800 ש"ח. בחדש אתה צריך לקנות הכל לבד. אבל כאן הם נותנים הכל במתנה, כך שזה משחק חשבון משמעותי ומשך אותי לחדש. בקשר להוצאות רישוי/בולים - משלמים את זה רק על חדש, זה תשלום כדי שיבואן יעשה עבודה של קבלת לוחיות רישוי/לרשום פרטיך במשרד הרישוי וכו' ומס של מדינה (בולים). כאשר אתה קונה ישן - צריך רק לשלם אגרת העברת בעלות (לא יודע כמה זה על קטנוע, לאוטו זה 150 ש"ח). בפיז'ו נראה לי יש עדיין מבצע, ש ב10.700 אתה מקבל אותו על הכביש כולל הכל (סטריטבורד, טרקר יותר זול טיפה, אבל בלי סבל!)
 

yuvalfra

New member
כן...

המחיר כולל הוצאות רישוי הוא 10,770. לעומת זאת אני יכול לקנות דגם 2003 עם קילומטראז' נמוך ב-2,500 ש"ח פחות במצב דומה ובלי צורך בהרצה. לכן אני חושב שעדיף לי כלי יד שניה במצב טוב אתה לא חושב? מרבית הכלים של 2003 שמוצעים למכירה יד שניה הם בעלי אחריות של כמה חודשים עדיין, ככה שאני לא חושב שבשביל עוד כמה חודשי אחריות ופלסטיקה טיפה יותר חדשה שווה לעשות חור גדול בכיס :) למרות זאת חדש זה עדיין אופציה למרות שאופציה בעלת סיכויים נמוכים :) אז מה בדבר הוצאות טכניות לאחר קניית חדש? טיפולים\חלקים וכו'? יש משהו? תודה שוב!
 

nob

New member
לך על משומש!

והוצאות לטיפולים: טיפול אחרי הרצה (500 ק"מ, לא 1000) -85 ש"ח טיפול 2000 - משהו דומה. 4000/8000 יותר יקרים, עד 400-500 ש"ח אפילו. במחירים שאתה מציג -- באמת כדאי הרבה יותר לקחת משומש במצב טוב.
 
למעלה