ביטול טיסות לישראל ובכלל

debby12

New member
מנהל
ביטול טיסות לישראל ובכלל


אני הטמבלית היחידה בעולם שהספיקה לרכוש כרטיסי טיסה לישראל לפני ש"נגמר העולם"?

נכון לרגע זה בידי 5 כרטיסי טיסה לישראל באמצע יוני, ש-4 מהם כוללים את טיסת יונייטד מס' 90 מניוארק לישראל - זאת שכל הזמן מדווחים שהיא מלאה חולים ומשתעלים (כולל מכל מיני "כוללים" וישיבות), ושבוטלה השבוע אחרי שנמאס לישראל שכולם מצפצפים על הוראות הבידוד. ולכן, מעכשיו הם ישלחו את *כל* המגיעים עליה למעצר בידוד חובה במלונית בישראל, גם אם יש להם איפה לשהות בישראל - פשוט כי כבר לא מאמינים להם ...


אשר על כן נראה לי שאין מנוס מלהתקשר לבטל. אשמח לשמוע אם יש מישהו שכבר ביטל טיסות לרגל המשבר הנוכחי - טיפים, צלקות מהתהליך, ובכלל...

לדעתי כרטיס אחד נקנה כ refunable אבל קראתי שעכשיו הם לא מחזירים כסף אפילו על טיסות שחברת התעופה עצמה ביטלה

כמו כן - לו הייתי משנים את תאריכים הכרטיסים - האם הייתם משנים לדצמבר הקרוב או שעדיין אין די ודאות לדעתכם? (אני ואב הבית בדיון/מחלוקת בנושא)

תודה מראש על כל תובנה
 

Boston Guy

New member
עד יוני מי יודע מה יקרה? אנחנו רק ב 12 לאפריל...

יש עוד חדשיים עד אמצע יוני.
אם תחשבי איך המצב כרגע בכלל לא דומה למצב לפני חודש אחד - נגיד למצב ב 12 למרץ - זה יכניס לפרופורציות מה יכולה להיות רמת השינוי של המצב עד אמצע יוני.

אני לא רואה שום טעם להתקשר ולבטל היום.
אם תחליטו לא לנסוע - תתקשרי ותבטלי (ו\או תשני את תאריכי הטיסה) שבוע לפני הטיסה.

לשאלתך - אני ביטלתי כרטיס טיסה לישראל (בטורקיש איירליינס) קצת אחרי אמצע מרץ, וקיבלתי 100% מהכסף בחזרה.
באותה נקודה בזמן היתה היסטרייה של ביטולי טיסות, ולא היתה שום דרך להשיג בטלפון חברות תעופה כי מרכזי שירות הלקוחות שלהם קרסו מהעומס.
למזלי, זה היה כרטיס טיסה שהוזמן דרך סוכנות נסיעות גדולה, ולכן אחרי כ 11 שעות של להיות ON HOLD בטלפון הצלחתי להגיע לנציגת שירות שעבדה בערך 45 דקות די מתסכלות עבורה (יען כי המערכות עבדו נורא לאט, המחשב "קפא" לה מספר פעמים בזמן התהליך וכוצ"ב - הכל רק מסמן את העומס הנורא שהיה לתעשייה) אבל היא לא הרפתה עד שהגיעה למטרה של קבלת החזר מלא עבורי. היתה ממש בסדר.

לדעתי - אם תנסי לעבור את אותו תהליך ביוני העומסים (וזמני ההמתנה) יהיו הרבה יותר נמוכים. מצד שני - אם הזמנת ישר מחברת התעופה ואת צריכה להתמודד עם ה CSR של יונייטד - אני לא יודע כמה אנשים שם יפוטרו עד יוני... כמה שהבנתי אין להם כסף לשלם משכורות כרגע.
 

debby12

New member
מנהל
תודה! דא עקא שיונייטד קבעו דדליין

של ה-30 באפריל למי שרוצה שרוצה לשנות או לבטל כרטיסים בלי קנסות. וגם לשנות וגם לשלם קנס של 300 דולר לשלושה כרטיסים נראה לי מוגזם.... אז יש לי כמעט 3 שבועות להבחבש עם זה.

אני גלובל סרוויסז ביונייטד השנה, אז שירות הלקוחות צפוי להיות אדיב (אם לזו הכוונה ב CSR - אחרת לא הבנתי את ראשי התיבות). זו שנה ראשונה שלי כג.ס. - כמובן, עם המזל שלי, עד שכבר זכיתי בזה אז חסל סדר טיסות, כולל אצלנו בחברה. "נהניתי" 6 שבועות בערך - מאמצע ינואר)
 

YosMan1

New member
אני חושב שאת לא קוראת נכון את הדדליין, הדדליין הוא לכרטיסים

שהוזמנו לפני 31.3.2020,
השינוי יכול להתבצע עד 12/24 חודשים מתאריך רכישת הכרטיס:
&nbsp
For tickets issued up to March 31, 2020, customers will be permitted to change free of charge to a flight of equal or lesser value for travel up to 24 months from the original ticket issue date. For tickets issued between April 1, 2020, and April 30, 2020, customers will be permitted to change free of charge to a flight of equal or lesser value for travel up to 12 months from the original ticket issue date.
 

vinney

Well-known member
לי היו כרטיסים לעכשיו (לקראת פסח)

הטיסות בוטלו על ידי חברת התעופה (חברה אירופאית, אני משתדל שלא לטוס ביונייטד) כבר לפני חודש ועדיין לא ראיתי את ההחזר. לקח להם יותר משבועיים רק לחזור אליי שבכלל ביטלו את הכרטיסים ומתחילים לטפל בהחזר, אמרו שיקח לפחות 90 יום להחזיר כסף "בגלל עומס".
&nbsp
מזל שאפשר לעשות chargeback בכרטיס אשראי. מבחינתי הכסף כבר חזר, שהבנק וחברת התעופה ישברו את הראש בינם לבין עצמם.
&nbsp
מה שכן הוא זה שכוונה חיכיתי עד שיבטלו את הכרטיסים אפילו שהיה ברור לי שלא אסע לשום מקום, כי אם זה היה ביוזמתי לא היו מחזירים כסף אלא היו מכריחים אותי לשנות תאריכים או לקבל זיכוי (שבד"כ תקף לשנה).
 

liat1271

New member
אני ביטלתי וקיבלתי כסף חזרה, מטיסות

בתוך ארה"ב, חברה אחת ניסתה לשכנע אותי לקבל זיכוי, בסוף הם זיכו אותי.
 

KallaGLP

New member
אומנם לא לישראל... היינו אמורים לטוס לפראג לקראת סוף מרץ

והבן שלנו היה אמור להגיע לביקור מישראל באמצע אפריל.
בשני המקרים החזירו לנו את הכסף על הטיסות בלי שום ויכוח.
אם כי במקרה שלך מדובר ביוני ואי אפשר לדעת מה יקרה עד אז. זה לא דחוף, הייתי אולי ממתינה עד קרוב יותר לטיסה - אולי עד אז כבר לא תהיה בעיה לטוס.
האמת היא שאת פראג ביטלנו ממש ברגע האחרון, רק אחרי שנודע לנו שהאירוע שקיווינו להיות בו בוודאות לא יתקיים, ולא הייתה שום בעיה.
 

debby12

New member
מנהל
תודה לכל העונים


אם אני עושה את השינוי אחרי ה-30 באפריל אז יגבו ממני לפחות 900 דולר דמי שינוי (שלוש פעמים כפול 300 דולר לכרטיס). כרטיס רביעי הוא refundable לדעתי (אם כי לך תדע - ממה שקראתי המצב כה גרוע שאפילו את זה הם לא מכבדים), והחמישי על נקודות. כך שיש עלי דד-ליין מלאכותי של 30 באפריל לקבל החלטה.

גם אם המצב ישתפר, וחובת הבידוד בכפייה במלונית של שבועיים לכל הנוחתים בישראל תעבור - עדיין יש גורמים מסבכים,

כמו למשל לבוא לבקר הורים מבוגרים-יחסית אחרי טיסה טרנס-אטלנטית מניוארק. ומה אם חלילה נידבק בטיסה ונדביק אותם?....

או, נניח שנחלה אנחנו ולא נדביק אותם. אפילו ניקח הנחה אופטימית שלא נמות מזה (למרות שהוירוס הצליח להרוג לא מעט אנשים צעירים ממני....) - אבל נניח שאנחנו ההורים נזדקק לאשפוז. אז ילדות הבית "ייפלו" על סבא וסבתא או רק סבתא. וגם, אין לי כיסוי של קופת חולים בישראל (הביטוח של העבודה בארה"ב אמור לכסות - אבל לך תדע אם בימי חורונה הם לא יחשיבו את זה הסתכנות לא הכרחית מרצון..), ובנוסף, הרעיון להתאשפז בבית חולים בישראל עושה לי חלושעס ופלאשבקים לטראומת עבר.

ובישראל מדברים על זה שאנשים מעל גיל 65 יישארו תחת הוראה להיות בבית חודשים ארוכים. איפה זה ואיפה התחביב הקבוע של אמא שלי חובבת האופנה לקחת את נכדותיה האהובות לזארה, ושלל חנויות אופנה
 

Fellowship

New member
יונייטד, אמצע יוני, טיסות ישירות D.C-ת"א

נתחיל מהסוף: לא נטוס.
גם אנחנו בדילמה של האם לבטל כעת תמורת קרדיט, או לחכות בתקווה שיונייטד יבטלו את הכרטיסים בעצמה.

הכרטיסים הם Non Refundable עם עמלה של 300$ לכרטיס לשינוי.
לדעתי רוב הסיכויים שהטיסות יתבטלו ויונייטד מנסים כעת לנעול את הלקוחות עם קרדיט במקום שיאלצו להחזיר להם את הכסף בהמשך.
(כולל ל Non Refundable).
יש אמנם סיכוי שבעוד חודשיים יהיו טיסות ואז נאלץ לשלם 300$ לכרטיס (כפול 4) כדי לדחות (עלות כל כרטיס היא 1,500$).

נקבל החלטה לקראת סוף החודש.
 

JimmyGee

New member
לא הבנתי למה במקרה כזה לא פשוט לפנות ל credit card?

קניתה מוצר: כרטיס טיסה בתאריך מסוים, ולא קיבלתה את המוצר (הטיסה בוטלה). זה מקרה אכי פשוט לקבל החזר.
 

Fellowship

New member
ואם באותיות הקטנות של הסכם רכישת הכרטיסים

כתוב שבמקרה שהטיסה תבוטל ע"י חברת התעופה (או יתרה מכך, ע"י כוח עליון, או הממשלה),
אז ההחזר יהיה בצורת קרדיט ולא החזר כספי?
(במיוחד עבור כרטיסים שהם Non Refundable)
 

debby12

New member
מנהל
אכן - הם נסמכים על טענת extordinary circumstances

ולכן, למרות שיש הוראות של משרד התחבורה האמריקאי שהם חייבים להחזיר הכסף על טיסה שהם עצמם ביטלו (https://www.bloomberg.com/news/arti...y-refunds-for-flights-canceled-by-virus) 

בפועל, בעלי נסיון מדווחים ברשת שהם לא מחזירים גם על טיסות שהחברה ביטלה: https://www.usatoday.com/story/trav...-policy-during-coronavirus-crisis/2898509001/
 

JimmyGee

New member
אם כל הכבוד ל fine print ויש לי כבוד

נראה לי שיש פה קניה של מוצר שלא קיבלתי (שלא באשמתי), ולכן החיוב ב credit card לדעתי יבוטל.
 

Fellowship

New member
אני לוקח בחשבון שזו אופציה. את מציעה לקחת את הקרדיט החודש?

 

debby12

New member
מנהל
אין לי המלצה חד משמעית.... רציתי לחלוק שזה מה שקראתי

נראה לי שעבורי האופציה של קרדיט עוד החודש תהיה האופציה המועדפת.

לדעתי עד אמצע יוני הטיסה הזו כבר תצא. אבל לאור הנסיבות שתיארתי למעלה, וכן לאור החשש שעדיין אז יהיה בידוד בכפייה של הנוחתים במלונית ממשלתית לשבועיים - לי לא שווה להסתכן בכזה דבר. בינתיים אני דוחה את הקץ כי יש לי עוד שבועיים להתבחבש עם זה ואולי העולם יחזור לעצמו...., וגם כי זה לא שאני ממש כמהה לשיחה הזו עם שירות הלקוחות של יונייטד.
 

Fellowship

New member
אגב, מדוע את צריכה שיחה עם שירות הלקוחות?

ראיתי שאפשר לבצע זאת באתר ששלחת, זה לא מספיק טוב?
 

debby12

New member
מנהל
כנראה לא מספיק טוב (בשבילי) ...

אני צריכה, לפני הביטול, שיורידו מהכרטיסים האלה את השידרוגים שרוכבים עליהם - אחרת הם נעלמים וזה ניג'וס אטומי לנסות למצוא אותם בחזרה בתהום הנשייה. זה לא משהו שהאתר יכול לעשות באופן אמין.

בנוסף, בקו שירות הלקוחות הזה בד"כ מגלים יותר גמישות ואופציות מאשר בכללים המפורסמים באתר.
 

Fellowship

New member
אני לוקח בחשבון שזו אופציה. את מציעה לקחת את הקרדיט החודש?

 
למעלה