ביטול קו ה-300 מ'

andy341

New member
הבניה בחופים - זוית קצת שונה.

חברים יקרים, בואו נשים שנייה את יצר ההתנגדות בצד.
הבניה בחופים תואיל לנו באופן יוצא דופן. עשרות אלפי דירות חדשות אשר יאפשרו להרבה זוגות צעירים בישראל להקים בית בישראל- ובכבוד.
אני מדבר בעיקר על הפריפריות (נהריה וכל אזור הגליל המערבי)
אני חולם שהילדה שלי תוכל להגשים חלום ולקנות דירה במחיר הגיוני ובמקום נפלא כמו הים של נהריה. אתם איתי?
 

shershku

New member
מעבר לזה שיש עוד לאן להתפתח

במסגרת המדיניות התכנונית הקיימת כיום בישראל. קיימת האפשרות לבנות לגובה רב יותר.
אמנם שנים לא הייתי בנהריה, אבל למיטב זכרוני קיימים שכונות רבות של צמודי קרקע, וגם בניינים של עד ארבע קומות. כיום זה מחוייב המציאות לבנות לגובה, ובערים.
 

ש מים

New member
נכון לגמרי.

ראה למשל תחום "האגודה החקלאית נהריה" (ידוע לי שעל חלק מהשטח מתוכננת כיום בניה רוויה שעדיין לא מומשה. וזו רק דוגמא קטנה).
 

אבישי ק

New member
נהריה כבר מזמן לא בתים צמודי קרקע

ישנם כמה אזורים הקרובים לים עם בתים צמודי קרקע וטוב שכך
כי הבריזה מהים יכולה להכנס לתוך העיר גם בקיץ
ברוב נהריה בונים היום לגובה
צריך לזכור שבאזור נהריה יש בעיה של תשתיות (של המדינה)
אין כבישים מהירים, והכבישים הבין עירוניים שקיימים הם ישנים וברוב המקרים בעלי קיבולת קטנה כך שאי אפשר לבנות יותר מדי לגובה.
כל הבתים הצמודי קרקע הפכו לבתים עד 5 דירות ברוב עיר הוותיקה.
רק באזור אחד בנו שכונה חדשה של צמודי קרקע בעיקר כדי למשוך אוכלוסיה חזקה לעיר.
החלק הצפוני של העיר הוא חקלאי והבעיה עם שדות חקלאיים בארץ ידועה ואני מניח שאני לא צריך להרחיב. וכמובן עניין האסבסט הקבור באדמה(ליד הים).

 

andy341

New member
נהריה צריכה להמשיך להתפתח לכל הכיוונים

אין מן הנמנע לבנות גם בחופי הים. אני לא בעלים של חברה גדולה או יורש עצר, אני בעל הכנסה ממוצעת לחלוטין. עם זאת אני מאמין שבנייה בחופים עצמם תאפשר גם לי וגם לך וגם לכל אחד אחר שיחפוץ לקנות דירה בכבוד. יש גבול לגובה בו ניתן לבנות בעיר, ואם נגביל את עצמנו במרחבי הבניה, המחירים רק ילכו ויעלו.
אני רוצה לראות את נהריה מתפתחת, מושכת אליה אוכלוסיה צעירה ואיכותית.
 

ש מים

New member
אני לא מתווכח עם אדם מאמין.

אבל הנסיון האמפירי מראה את ההיפך מהאמונה שלך.
 

אבישי ק

New member
בנהריה יש הגבלה של תשתיות

העיר לא יכולה לגדול יותר מדי מכיוון שאין לה את התשתיות שייתמכו בכמות אוכלוסייה גדולה
ואני מתכוון לכל התשתיות הרלוונטיות כמו חשמל, מים, כבישים, תח"ץ ועוד...
פתיחת החופים פשוט תוסיף עוד בתים פרטיים למיעוט קטן שיגור על החוף ויפגע בשטחים הפתוחים האחרונים שנשארו לאורך הים.
העיר רוצה להתפתח לעוד כיוונים אבל אין לה את האפשרות ולא נראה לי שתהיה לה את האפשרות בשנים הקרובות
 

andy341

New member
פתיחת החופים תביא איתה להגדלת התשתיות

מאות דירות שיבנו על החוף יביאו בסופו של דבר להגדלת התשתיות. נהריה עומדת להתפתח באופן רציני בתחום הזה בשנים הקרובות...
הרי ברגע בו החופים יקבלו שוב ערך בזכות הבניה (ויגשימו חלום לכמה מאות משפחות צעירות באזור), העיר עצמה תפרח ותהפוך ליעד נחשק יותר עבור תיירים, משקיעים ותושבי האזור אשר יוכלו ליהנות מחופי העיר ברמה גבוהה משמעותית מהמצב המוזנח בו הם נמצאים כעת.
 

אבישי ק

New member
העיר ממש לא מוזנחת
בין הערים היפות שאני מכיר

אני לא יודע מאיפה אתה שואב את הידע שלך על העיר
אבל העיר לא מוזנחת ודי מטופחת לעומת ערים אחרות
לאורך הים כבר הסברתי שלא נותרו הרבה שטחים פתוחים
אולי דונמים בודדים
ובחלק הצפוני יש אסבסט קבור באדמה ולא ניתן לבנות שם(המדינה מסרבת לממן את הפינוי)
פתיחת החופים יהרוס את מה שנשאר מהטבע
הגליל המערבי הוא בין האזורים הבנויים בארץ עם תשתיות מיושנות(עכשיו בונים חדש והגיע באמת הזמן), רצועת הים מחיפה ועד ראש הנקרה מלאה במפעלים, חקלאות ובתים.
סימנתי במפה את כל השטחים הפתוחים שנשארו ובאדום את האזור שבו אסור לבנות בגלל האסבסט באדמה

 

אבישי ק

New member
למי שתוהה למה חוף הים מלא במפעלים ובתים

הסיבה נעוצה בתשתיות הישנות, נכון שלא מדובר בהרבה אוכלוסיה בערך 600 אלף ולכן ההגיון אומר שהחוף אמור להיות פחות או יותר פנוי.
בעבר הרחוק מאד הבנייה הייתה לאורך החוף בערים כמו נהריה, עכו, קריות וחיפה, ולכן נבנו כבישים שחיברו בין הישובים.
עם השנים לא הוקמו כבישים חדשים שיאפשרו הקמת תעשייה ומגורים רחוק מהחופים והחוף המשיך להיות מוקד משיכה בעקבות ריבוי התשתיות תומכות.

בשרון לדוגמא הקימו את כביש 4 וגם מסילת הברזל עוברת רחוק מהחוף כך שהייתה אפשרות להקים ישובים עירוניים ומפעלים רחוק יותר מהחוף שהיה מהלך מבורך שהציל חופים רבים מלהפוך לשכונות.

בשנים הקרובות אמור כביש 6 להגיע לראש הנקרה ו"לפתוח" את האזורים הפנימיים יותר לבנייה, גם הקמת המסילה לכרמיאל יאפשר "הזזת" מפעלים לאזורי תעשיה על ההר(השטחים כבר הוכשרו ורק מחכים למפעלים שיכנסו)
אני מקווה שהזזת המפעלים מחוף הים ישמש לשיקום הטבע שנהרס שפגע גם בדגה לאורך החוף הצפוני.

 

andy341

New member
העיר נהדרת, ועם פתיחת החופים לבנייה היא רק תמשיך להתפתח.

נהריה נחשבת לאחת הערים היפות והמתויירות בארצנו. במספר השנים האחרונות המצב השתנה ונהריה איבדה מה"קסם" שלה. מעבר לשיפור וחידוש התשתיות באזור, דרוש צעד רציני כמו פתיחת החופים לבנייה, על מנת להחזיר אותה לחיים ולמשוך קהל איכותי של משקיעים ותיירים לאזור.
בנוגע לאסבסט בצפון העיר, שמח לעדכן אותך שהאזור נוקה והאבסבסט אינו קיים שם יותר.
אני עדיין סבור כי הבניה באזור הצפוני שסימנת למשל (אכזיב) יביא איתו רוח חדשה שהאזור זקוק לו בדחיפות.
 

אבישי ק

New member
מתי ניקו? הייתי שם לפני שנה והאסבסט היה שם

אני מאמין שאם היו מנקים אז היו מפרסמים
האזור של האסבסט מאושר כבר לבנייה ללא קשר ל300 מטר
איפה ראיתה שניקו?
 

אבישי ק

New member
ניקו... אני לא מאמין... אשכרה עובדים על זה

אכן יש פרוייקט של המדינה לפנוי האסבסט
שנים המדינה התנגדה לפרוייקט בשלל טענות
ואת רוב, לא הכל, פינו
קישור לאתר
עכשיו נותרו כמה אתרי התמנה מצפון לנהריה ויוכלו להתחיל לעבוד
עדיין זה לא נוגע ב300 מטר אז אני לא רואה סיבה לבטל את החוק
באזור הצפוני כבר קיימת טיילת כך שהחוק לא תקף לשם
אני עדיין מאמין שהחוק נחוץ ולבטל יהיה טעות
הירידה בתיירות בעיר נובעת מסיבות שלא כלכך קשורות לעיר עצמה
המצב הבטחוני, תשתיות ישנות וכו...
אחד הסיבות שאני בטוח שלא חשבתה עליהן
אין שום סיבה לערייה לעודד שם תיירות מעבר למה שקיים
תיירות בעיר תעלה לעירייה יותר כסף מאשר היא תכניס
העיר רחוקה משדות תעופה, קשה להגיע אליה, אין תשתית תיירותית שתוכל לטפל בכמות גדולה של תיירים.
העירייה תצטרך להוציא מכיסה המון כסף שאין לה.
תכלס, שדה תעופה בבקעת עכו יכול להיות פתרון לא רע להחיות את נהרייה והסביבה.
 

andy341

New member
נהדר, סוף סוף קצת הגיון

מגבלת הבניה מגבילה את התפתחות הערים. לדוגמה, נהריה שוכנת על שפת הים, מקום נפלא בצפון לגור בו. אך מה הבעיה? אין מספיק מקומות לבניה ופיתוח העיר. כך נוצרת הסיטואציה בה לאור מחסור בדירות חדשות, יורד הביקוש לעיר ואיתו גם ערכה המיוחד.
רק דירות חדשות באזורים מדהימים יאפשרו למקומות מרתקים כמו נהריה להתפתח.
 

ש מים

New member
כן ולא

לנהריה עתודות קרקע ענקיות במזרח ובדרום.
בעיות הפיתוח והגידול של נהריה, כמו גם של ישובי פריפריה אחרים, אינם דווקא "בניה באזורים מדהימים" (כלומר: על חשבון הקניית מעט ערכי-הטבע של כלל הציבור למיעוט קטן ובעל יכולות כלכליות גבוהות יותר/מאוד), אלא במקומות אחרים לחלוטין (למשל: תחבורה למרכזים כלכליים, בעיות תעסוקה, ביטחון, חינוך ועוד...).
ובמענה לפוסט החדש שפתחת למעלה (ושביקשתי להעתיקו לשרשור זה, כדי לרכז תחת אותו נושא גג, למעו נוחיות קוראים):
המון סיבות למה אני "לא איתך". אוכל למנות לך מקצתן, על רגל אחת:
  1. הבניה בחופים היא בניה "באזור מבוקש", לכן - בהתאם לחוקי הכלכלה החופשית - הרוכשים הפוטנציאליים לא יהיו הבת שלך וחבריה (אלא אם אתה הבעלים של תעשיות ורטהיימר או של מחלבות שטראוס).
  2. האם מוצו כל אפשרויות הבניה האחרות, בטרם תתן למעטים (ועשירים) את איכות החיים ובריאות החיים שתמנע מהרוב?
  3. ומה תעשה כשייגמרו עתודות הקרקע בחופים?
לך ולאחרים, אני רוצה להזכיר את המשפט הסיני (החכם):
"תן לי כיכר לחם ופרח: כיכר לחם בשביל לחיות ופרח בשביל שיהיה עבור מה לחיות". אתה רוצה לקחת לעצמך את הפרח של כולנו...?
 
למעלה