ביטול

-

מה גם שהדעה שאין ללמוד בכתבים אחרים זולת כתבי המהרח"ו באה מתוך כתבי המהרח"ו גופם. הסיבה לכך היא סך הכל יחצנות טובה שעשו לכתבים שלו. יש כתבי קבלה שלא נופלים בדבר מכתבים אלו והם נדחו לקרן זווית עקב קבלה דוגמטית של חסידים שוטים שעיניים להם ולא יראו.
 
לא רק מהמהרח"ו, גם מהבן איש חי ושאר המקובלים

קבלה כשמה כן היא, קבלה איש מפי איש ולא סברות וחקירות, לכן אנו נשענים על עצים גדולים כגון האר"י, מהרח"ו, ולאחר מכן הרש"ש, הבעש"ט, הרמח"ל, הבן איש חי, בעה"ס וכו', ושם הקושיות שלך לא מתחילות. וחסיד שוטה אולי זה מי שבכל זאת רוצה להישאר עם הקושיות שנופלות מאותם חיבורים לפני האריז"ל, וגדול המפרשים היום של הזוהר וכתבי האר"י, בעל הסולם.
 
-

"עוצם עיניו מראות ברע" - עד כה אתה מפריח ססמאות באוויר ולא עונה לגופו של עניין.
 
מי שלא מצפה, לא מתאכזב !

חוכמה אמיתית היא רק חלק מהקדושה, ומי שרחוק מהקדושה, לא יבין חכמה מהי.
 
נשמת משה בכל דרא

ב"ה אני מסכים. נכון מאוד. לכל דור יש בחינת "מסך דחיריק" שלה, כלומר, נקודה שמאזנת ומסבירה פנים לאנשי אותו דור. הרמח"ל הכין את המצע לגילוי תורת החסידות, הוא החל לפרש את דברי הזוהר והאריז"ל על דרך האמת, כלומר, כפי שמתאימה לדורו וכן לדורנו. הוא היה בחינת משיח בן - יוסף לאחר האריז"ל, ונשמה כזאת שמתעברת בתלמיד חכם הרי תפקידהּ לאזן את הלימוד לנתיב הרצוי והורה להתקדמות הרוחנית הכללית של העולם. כך גם בעל הסולם אשר העיד שנתעברה בו נשמת האריז"ל גילה, איזן והכין לדורנו אנו את החכמה העצומה הזאת שנגנזה לדור שלנו דווקא, כך כותב ב"הקדמה לפנים מאירות ומסבירות" שזה הפירוש לספר "עץ חיים" להאריז"ל, ובו כותב שטובים השניים מהאחד, דהיינו, שצריכים את הפירוש של בעל הסולם על כתבי הזוהר הקדוש ושאר כתבי הקבלה להאריז"ל בכדי להשלים את מטרתהּ של תורת החסידות. לכן ככל המקובל קרוב יותר לדורנו כמו בעל הסולם אשר קיבל גם רשות משמים לגלות ולהורות, הרי זה משובח והוא המתאים והמסוגל ביותר לדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה.
 
למעלה