ביקורת דיסק - Once

Cold Heritage

New member
ביקורת דיסק - Once

אוקיי P: אני אציג לכם ביקורת שכתבתי על הדיסק וואנס של נייטוויש. וואנס הוא דיסק האולפן החמישי של נייטוויש, והאחרון שלהם עד עתה. Dark Chest of Wonders השיר שפותח את האלבום, שמכניס את השומעים ישר לקצב של האלבום. שיר מצויין מבחינת מיקום, נגינה מדהימה, שירת רקע בבתים וטאריה לסרוגין... ועם המשפט "it's time to cut the rope an fly" עוברים לפזמון מדהים של טאריה, עם קצב נהדר. מיד אחריו קטע מעבר עם נגינת גיטרות אורגן ותופים מדהימה, ועצירות לסירוגין, ושוב חזרה לפזמון הנהדר שנותן לאלבום כולו מעין תחושה "קסומה" כזאת. הממ.. ברח לי מה שרציתי לכתוב עוד על השיר :X. מסתיים בבום ועובר לשיר הבא. 9.5\10, שיר מדהים Wish I Had an Angel סינגל [והפסקול של אלאון אין דה דארק] שיר שלי אישית מזכיר את דד טו דה וורלד מסנצ'רי צ'יילד, גם בגלל השירה בפתיחה עוד לפני כניסת הכלים ובגלל השירה של מארקו. עם שירה חזקה של טאריה ומנגינה שממשיכה [בערך] איפה שנעצר הטראק הקודם. השיר עצמו בנוי בצורה נוחה לסינגל [2 בתים, קטע לפני פזמון, פזמון, בית, קטע לפני פזמון, פזמון, קטע מעבר, פזמון, סיום]. השירה של מארקו בפזמון מדהימה, ומוסיפה כל כך הרבה לשיר. אחד הדברים שהופכים את השיר הזה לבאמת טוב. הגיטרות והתופים במיוחד ענקיים בקטע מעבר. מה שכן, מבחינת רמת הליריקה אני חושב שיש כאן ירידה קטנה של תומאס, בעיקר בעקבות הכנסת "wanbee" למעבר, שדיי לא הולם\ ראוי\ מתאים\ בעייני
, אחרי זה עוד קטע שקט שמחבר לעוד פזמון מדהים של מארקו ולסיום השיר. אני אישית לא אוהב את הסיום שחוזר על המשפט "I wish I had an angel" 4 פעמים בעוצמה, אבל זה איכשהו מאזן את השיר. אגב, הקליפ של השיר- http://www.youtube.com/watch?v=AR5_OuKUPGQ . 9\10 באמת בזכות השיר של מארקו, אחרת היה מגיע לו פחות לדעתי. Nemo סינגל מה כבר אפשר להגיד על השיר הזה? שיר פשוט מדהים. סולו אורגן מדהים של תומאס בפתיחה, כניסת כלים ושירה של טאריה בבית הראשון והשני, עם מעבר מדהים לפזמון ושירה כל כך טובה של טאריה. גם לשיר הזה יש מבנה של סינגל, קטע ביינים עוד שני בתים ושוב פזמון מדהים וארוך של שירה מרגשת של טאריה. קטע מעבר עוד יותר מדהים שמוביל לעוד סולו אורגן מדהים של תומאס, פזמון אחרון וסיום השיר. בעייני, השיר הזה היה יצירה עילאית אם בהתחלה היו 4 חזרות על הפתיח [3 עם כל הכלים] במקום 2, ובעיקר אם היו משנים את העילגות שיש בצמד המילים "for forever" [ששוב מעידה על איזושהי ירידה בליריקה, למרות שחוץ מזה, השיר מדהים גם מבחינת המילים שלו..], ואולי גם אם היו מוותרים על הקטע ביינים בין הפזמון הראשון לשאר השיר או משנים אותו קצת. למרות שגם ככה זה שיר כל כך מדהים. הקליפ - http://www.youtube.com/watch?v=9Njl9R0cLC4 . גם הוא יצירת אומנות בפני עצמה ומתאים ביותר לשיר. 10\10 למרות הכל, ולמרות שהוא שונה מאוד מנייטוויש ה"אמיתיים" P: Plant Hell השיר הרביעי באלבום. נפתח בשירת רקע ולאט לאט נכנסים גם הכלים. שיר שאני נורא אוהב, במידה מסוימת ממשיך את הקו שהשאיר WIHAA. גיטרה מעולה, ושוב שירה מדהימה של מארקו, ואחרי זה [קצת פחות P:] של טאריה, ושוב של מארקו, ושוב טאריה. מבחינת ליריקה שיר מדהים חזק ועמוק. אחרי זה מגיע הפזמון המדהים של השיר, קטע מעבר עם נגינת אורגן מדהימה וגם עוד כלים, וחזרה שוב לפזמון החזק של השיר. 9.5\10 באמת שיר מדהים. Creek Mary's Blood השיר עצמו קשור לכיבוש של האדם הלבן באמריקה, ויש ספר שנכתב בשם הזה שאני לא זוכר כרגע מי כתב. השיר נפתח בשירת רקע אינדיאנית מדניבה שכזאת, ואז טאריה מתחיל לשיר, שירה רגועה ושקטה, מלווה בחליל אאל"ט. פזמון נהדר. מבחינת ליריקה זה מעין שיר ביקורת על הטבח הלא הוגן שנעשה באינדיאנים באמריקה. בפזמון השני נכנסים יותר כלים בנגינה ושירה מרגשת מאוד, ומיד אחריו עוד קטע שקט כמו בהתחלה, עם שירת רקע. ואז שוב טאריה בשירה מרגשת עם ליריקה מדהימה. בסוף השיר קטע מוקרא באינדיאנת שמוסיף עוד ל"יחוד" שיש בשיר הזה... 9\10, היה אפשר לקצר, אבל בגדול שיר מדהים. The Siren סינגל גיטרה [אני חושב] יפה בהתחלה, ולאט לאט השיר מתגבר. נגינה טובה של כלים. טאריה מתחילה לשיר מעין הקדמה לשיר, שירה שאמורה להיות "מכשפת"... [סיירן.. אחרי הכל P:]. שוב נכנסת שירה מדהימה של מארקו ברקע [בנאדם כזה מוכשר><] עם שירת רקע לסירוגין של טאריה. בפעמים הראשונות ששמעתי את השיר הוא נשמע לי דיי מוטנטי, וגם מבחינת הליריקה הוא לא עמוק ביותר, מספר על הסירנות, אבל בהמשך ראיתי את הקסם שבשיר הזה. נגינה מדהימה לאורך השיר ולקראת סופו עוד פזמון מדהים של מארקו וברקע שירה של טאריה. וסיום שקט. אחלה שיר ^^. 8.5\10, למרות שמגיע לו אפילו יותר. Dead Gardnes שיר כל כך מדהים בעייני, נגינה טובה מאוד, שירה מדהימה של טאריה בעיקר בפזמון של השיר. שיר עם מסר חזק, ליריקה מדהימה בעייני. גיטרה נוראנורא טובה. המבנה של השיר מזכיר קצת את WIHAA. טע מעבר מדהים, שוב שירה מדהימה של טאריה בפזמון. מבחינת השם עצמו של השיר הוא נהדר, מושך בעייני P:. הממ.. אין לי עוד מה להוסיף. אה כן, סוף מתמשך ומתמשך וארוך וארוך שנגמר בבום ועובר יישר לשיר הבא. 9.5\10, מהאהובים עליי. Romanticide ממשיך בהתחלתו מאיפה שנגמר דד גרדנס. שירת רקע מדהימה בהתחלה, שירה מלאת רגש עם ליריקה מדהימה של טאריה. שיר שדומה בעוצמתו לWIHAA או דה סיירן. מעבר לפזמון ארוך עם חריזה אחידה לכל אורכו, "'till love do me part" במקום "טיל לאב טו אס פארט" [שאומרים בחתונות נוצריות לדעתי]. שיר ופזמון חזק. מעבר לנגינת גיטרות מדהימה, ומשפט נורא חזק - "see me ruind by my own creations" ומיד אחרי נגינת גיטרה מדהימה של אמפו [או בס - מארקו], פשוט מעולה. ושוב חזרה לפזמון החזק של השיר. מיד אחרי קטע אחד מהאהובים עליי, שירה לדעתי של אורח לקראת סופו, טאריה, ושוב אותו אורח. משפטים נוראנורא חזקים עם שירה מדהימה, קטע השיא של השיר הזה והופך אותו לנהדר. נגינת גיטרה מדהימה עד סיום השיר וכן הלאה. 10\10, למרות שבמחשבה שנייה לעוד כמה מגיע 10. Ghost Love Score שיר יותר רגוע מקודמו, מתחיל בקצב מדהים עם תופים, עבודה נהדרת של יוקה, לאט לאט מצטרפים עוד כלים [שאני לא ממש מזהה :{]... בס וגיטרה מדהימים שמכניסים אותנו לאט לאט לאווירה של השיר. שיר בבית ראשון רגועה ומדהימה של טאריה, וכניסה לפזמון, בין המדהימים, שיצא לי לשמוע ובאלבום הזה. עם קולות רקע נהדרים ושירה של טאריה. עוד בית של טאריה, ושוב הפזמון המדהים, עם ליריקה חזקה וטובה. לאחר מכן השיר משנה כיוון, שירת סולו של טאריה, הצטרפות של תופים בצורה מדהימה, ואז נכנס תומאס והאורגן [גם בצורה מעולה P:], עם שירה מלאת רגש של טאריה. ואלחר מכן סולו גיטרה של אמפו חזק עוצמתי ומרגש, אחד מהרגעים הטובים בשיר. הגיטרה נפסקת בפתאומיות, ומתחילה נגינת חליל רגועה ומוסיקת רקע שכזאת שלאט לאט מתגברת, לקטע שיא מדהים. לאחר מכן שוב שירה של טאריה, עוד קטע מעבר שמלווה גם בקולות לרקע, שמתאחדת לשירתה של טאריה, ואז קטע ביינים רגוע יפה וארוך, שמגיע לשיא, השיא של השיר, עם נגינה מופלאה של כל הכלים, וחזרה לסגנון תחילת השיר, שירה אחרונה ומרגשת של טאריה, וחזרה מתמשכת על אותו פזמון מופלא ונהדר עד לדעיכה המוחלטת של השיר. 10 דקות נהדרות! 9.5\10, כי מגיע לשיר :)
 

Cold Heritage

New member
חלק ב': תפוז לא נותן ;[.

במידה והייתי העורך של וואנס, הייתי מפסיק את האלבום כאן, הסיום המתמשך של גואסט היא נקודה ממש טובה לסיים אלבום, שהייתה נותנת לוואנס אופי של סנצ'ורי צ'יילד יותר, ואולי אף מעלה את הרמה שלו בכלליות, שכן שני הטראקים הבאים [לדעתי] חלשים משאר האלבום עצמו. אבל מצד שני, אני לא כזה מבין גדול, ככה שאני אמשיך את הביקורת [גם כי אני חייבXD] Kuolema Tekee Taiteilijan סינגל השיר היחיד בפינית מלאה באלבום, שגם שוחרר בתור סינגל. שיר רגוע, שירה בסדר של טאריה, אבל לא מצאתי בו שומדבר מעבר, ניסיתי להסתכל גם בתרגום של הליריקה, והוא גם לא מיוחד בצורה משמעותית. לא מצאתי בשיר הזה ספציפית משהו שמייחד אותו נורא והופך אותו ל"טוב מאוד", למרות שהוא מרגיע ונחמד והכל. 7\10, עם הסתייגות קשה לפחות, זה לא שיר נורא, פשוט לא מיוחד. Higher Than Hope התחלה רגועה, שירה יפה מאוד של טאריה, כניסה עם גיטרות נהדרות לפזמון ביחד עם שירה של מארקו, פזמון נהדר, ושוב שירה יחידה רגועה ונהדרת של טאריה, ושוב פזמון נחמד ביותר. קטע שיא שמתחיל בנגינה רגועה עם דיבור שקט ברקע, ושוב שירה כמו בפזמון ברקע, השנגמר בבום גדול וחוזר לפזמון של השיר. מבחינת ליריקה, לא מצאתי משהו עמוק במיוחד, אבל גם לא ליריקה גרועה. 8\10 יותר טוב מקודמו, אך עדיין.. P: סיכום: קודם כל קצת רקע לביקורת: כתבתי את הביקורת תוך כדי הקשבה לאלבום, בפעם ה-7\8 שאני שומע אותו. שמעתי את וואנס לראשונה [הבנתם? וואנס - לראשונה?
התחכום! XD~מפגר~] בשבוע האחרון רק, כולל הסינגלים, שלא ידעתי כמה נהדרים עד ששמעתי את האלבום. זה דיי היה לא קשור לביקורת כי זה סתם משהו שרציתי לעשות... אבל הממ, זה אולי יכול להשפיע כי האלבום הזה ממש חדש לי יחסית. הממ.. כמה דברים שאפשר להסיק מהאלבום: - האלבום מאוד מאוד קליט, לטוב או לרע זה שיקולכם. - הוא עצמו בנוי במבנה גלי שכזה. שיר שקט ואחריו רועש. לשם הדגמה- +*_*_*_*_|__ [+ - הפתיח, *- רועש, _-רועש פחות\חלש:p, |- איפה שהייתי חושב שהאלבום צריך להגמר, זה לא טראק! כל סימן אחר זה טראק, כשרוני או לא? P:] - ירידה קלה [וגם רק בשירים מסוימים] של הליריקה. - כמות סינגלים נכבדת. [לשם השוואה, לנייטוויש 12 סינגלים בערך, 1\3 מתוכם מוואנס]. - כל מה שפורט למעלה יכול אולי להצביע על איזושהי תחילת התמסחרות של הלהקה, מנגד, כל דבר בעולם הזה הוא ממוסחר [רובו P:], ונייטוויש כרגע מחוסרי סולנית, ככה שזה במחלוקת. הממ... אני חושב שזה הכל, בקשה אחרונה - לא לסקול אותי P: מקווה שנהנתם לקרוא ואם יש הערות, אשמח. ציון סופי 8.5-9, אחלה של אלבום ^^.
 

lacrimosa girl

New member
זה לא סולן אורח ברומנטיסייד. ../images/Emo3.gif

לא כל כך הסכמתי עם דד גרדנס והייר דן הופ, והערכת את WIHAA הרבה יותר מדי, כי אני בכלל לא מוצאת את נייטוויש בשיר. וזה אכן דיסק טוב. גרוע בהשוואה לנייטוויש, אבל מצד שני, הרבה דברים גרועים בהשוואה לניטוויש. =]
 

LadySilkworm

New member
חחחחח לא באנו לתקוף

רק לתקן אותך. האמת שלדעתי שומעים שזה הוא. P:
 

Cold Heritage

New member
זאת דעתי, בכל אופן...

תקבלי את זה? P: הביקורת, בתור ביקורת, לפחות בסדר?
 

LadySilkworm

New member
קודם כל מאיפה התרגום באנגלית?

אפשר לינק? D: דבר שני.. אני שוב לא מסכימה בקשר לכמה הדברים. השיר בפינית הוא כן מיוחד לדעתי, כי הוא בפינית, והייתי נותנת לו ציון יותר גבוה. העובדה שהשיר שקט ומרגיע הופכת אותו לדי מיוחד לדעתי. השיר הייד'ר ואן הוף די מיוחד מבחינת הליריקס, אם אתה יודע את הסיפור שמאחוריו.הייתי נותנת לו ציון יותר גבוה. בסה"כ לדעתי וואנס לא מסמל את הרצון של הלהקה להתמסחר. לדעתי הם פשוט רצו, או תומאס רצה, קצת לגוון ולראות איך זה ייצא, כמו שהם עשו בסנטרי צ'יילד[שירה קצת יותר רגועה של טאריה] אחרי ווישמאסטר[שירה אופראית יותר של טאריה]. הלהקה רצתה ללכת קצת בכיוונים אחרים, לנסות קצת דברים אחרים[כמו הוספת התזמורת והלהקה] אבל זה עדיין לא האלבום הכי מוצלח שלהם לדעתי, והם יכלו לעשות יותר טוב. אני מקווה שהבא יהיה יותר טוב. יכול להיות שגם התקשורת והחברה שבחוץ קצת השפיעה עליהם, מכיוון שדברים משתנים או משתדרגים במשך הזמן, והם אולי רצו לרצות את הקהל שכבר נהיה יותר מתוחכם ודורש יותר דברים. אבל אני אמרתי כבר, שבתור אחת מההרבה מעריצים שלהם לא חושבת שזה האלבום הכי טוב, זה לא המועדף עליי. וזה שהם הצליחו והתפרסמו לא אומר שהם בהכרח התמסחרו, לדעתי האהבה הענקית שלהם למוזיקה עדיין נשארה ואין להם בכלל מניע כספי או מסחרי[למרות שבטח לחברת התקליטים שלהם יש, ולמרות שצריך לזכור שמוזיקה זאת הפרנסה היחידה שלהם בערך והם צריכים לאכול איכשהו]. ביקורת טובה, למרות שלא הסכמתי עם הרבה דברים[טוב, ביקורת זה עניין די אישי].
 

Cold Heritage

New member
הינה

http://www.letrascanciones.org/nightwish/once/kuolema-tekee-taiteilijan.php?l=en אני רואה את השיר בפינית כדיי סתמי:\... אני לא יודע את הסיפור מאחוריו, ולדעתי הליריקס לא כזה עמוק... כאילו, הוא של נייטוויש, ברור שהוא יהיה כזה... אבל הוא לא דיבר אליי לפחות... לא דיברתי על רצון!!! אני בטוח שאף אומן שמכבד את עצמו לא ירצה להתמסחר... חברת ההקלטות משפיעה המון על הלהקה, ורוב רוב ההחלטות בכלל לא של הלהקה עצמה. אני לא יודע אם זה כי התחשק להם לנסות צד אחר, ואני בהחלט לא לוקח את וואנס כשיא של נייטוויש מבחינת אלבומים, יש אלבומים יותר טובים מזה לדעתי, אבל נתנו לי לעשות ביקורת על זה. ברור שהסביבה גם השפיעה עליהם. שוב, אני בטוח שהם לא עושים את זה ממניעים כספיים ושזה לא רצון, אבל יש בזה מן ההתמסחרות, למרות ששוב, רוב הדברים בעולם שלנו ממוסחרים גם ככה.
 

LadySilkworm

New member
לא דיברת על זה אבל בכל זאת כתבתי

את דעתי :) דווקא לדעתי יש אומנים שרוצים להתמסחר, ע"ע- קלי קלאקרסון, בריטני ספירס, אם לא למה הן עשו פרסומות?, אבל יכול להיות שזה שייך או מאופיין או סתם דעה קדומה על ז'אנר מסויים.
 

Cold Heritage

New member
אני בטוח שKK וBS לא מכבדות את עצמן

ואני לא לוקח אותםן בתור אומנים...
. בכלל, ההשקפה שלי למוסיקה היא שאין מוסיקה גרועה. גם לא מזרחית דיכאון פולקה וכאלו. כל עוד המוסיקה לא מבזה את המוסיקה [ליריקה זולה, זיופים, נוצרה כדי להשיג כסף פרסום ומסחור וכן הלאה] היא לא רעה. כל אחד פשוט אוהב דברים אחרים.
 

LadySilkworm

New member
P:

אפשר גם למצוא להקות רוק\מטאל שרצו להתמסחר... אבל זה ממש לא חשוב. אני חושבת שמי שאוהב להיטים לא יודע להעריך מוזיקה. כי מי שאוהב רק את העכשוי, רק את השירים הכי לוהטים, זה משתנה אצלו, ואין לו פתיחות בכלל למוזיקה ולשירים יותר ישנים[כי הם לא מספיק "חדשים" ולהיטים]. וזה ממש לא קשור איזה ז'אנר אתה אוהב. ובכלל, איך אפשר להנות ממוזיקה שכל הזמן מוחקים ומוסיפים מחדש? יש אמני פופ שהם באמת עושים את זה בשביל המוזיקה, ולא בשביל להתמסחר. ואני חושבת שזה יפה ככה, שזה מגיע מהלב יותר.
 

Cold Heritage

New member
מסכים בקשר לזה...

ובתור אחד שהיה כזה אני מבין את השוני שיש בין זה לבין למצוא לך ז'אנר אמיתי וסגנון משלך... מה שכן, חייבים לציין שללא אותם קליפים ומוסיקה עכשיות היה מאוד קשה להחשף לאומנים כלשהם וכך להכיר את כולם, ככה שגם זה איזושהי מטרה...
 

LadySilkworm

New member
נכון.

יש אומנים פופולריים שהם נטו בשביל המוזיקה.. אבל אני חושבת שהכל העניין של הפופולריות די יוצר תחרות וגם קצת צביעות, כי אז אתה נהיה מפורסם, פתאום אתה מופיע בכל מקום, כולם רוצים אותך, אבל ברגע שיש לך משהו לא טוב או אתה נעלם.. מי כבר זוכר אותך? גמאני הייתי קצת ככה פעם. הו ימי כיתה ז'.. XD
 
למעלה