ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"

aetzbarr

Member
סוף סוף עברת לתיאור של מעשים שבעקבותיהם באה ידיעה.

זאת הטענה המרכזית שלי,
המעשה שאדם עושה , מביא לעולמו הפנימי ידיעה, או ידיעות פלאיות.
לידיעות האלה האדם מסוגל לתת שמות.

ואף על כן, עוד לא התקבלה תשובה לשאלה:
צירוף האותיות...ב י נ ה ...זה שם של מה ?
אולי ...מבין....זה יודע לעשות ?
אתה מבין ? אולי זה.............אתה יודע לעשות ?

אם תאמר שהכלב שלך מבין....
כלומר הוא יודע לעשות מה שאתה מצפה ממנו לעשות.

אני מתלבט בבחירת התשובות לשאלות...שם של מה ?
אבל בכלל לא מתלבט בפסילת השיטה המחליפה צירוף אותיות כמו ב י נ ה
בצירוף אותיות אחר כמו ח כ מ ה , או ת ב ו נ ה , או ש כ ל ......
בשיטה זו לא מושגת ידיעה.

בלי להרגיש אמצת את הכלל.....עשית - ידעת.

כל הכבוד.

א.עצבר
 

u r i el

New member
לא.

- מ ה ש ל ו מ ך ?
- ט ו ב ת ו ד ה.

לא אתה ולא אני מוכרחים 'לעשות' דבר מה כדי להשיג כאן ידיעה, שום מעשה לא מסביר את הרצף מ ה או ש ל ו מ ך או ט ו ב או ת ו ד ה.
אתה הבנת את שאלתי היטב ואני את תשובתך, אני יודע מה שלומך ללא כל מעשה ואנחנו אפילו לא מכירים ולא ראינו ולא שמענו איש את רעהו.
 

aetzbarr

Member
איך מבינים מלים ? או איך מבינים צירופי אותיות ?

איך מבינים מלים ? הרי כל מלה היא רק צירוף של אותיות.
התפקיד היחיד של צירוף אותיות, הוא רק שם.
השפה האנושית הטבעית , היא בסך הכל שפת שמות.

יש שמות של דברים בעלי משקל כמו עציץ, אבקת כביסה, מטוס, עיפרון, וכו
יש שמות של פעולות, כמו לנשום, לראות, לקפוץ, לסייד, לצייר,

יש שמות של ידיעות טבעיות כלליות הבאות העקבות מעשה, כמו צורה, תנועה, מחוספס,
המעשה המביא לידיעות הטבעיות ששמם צורה ותנועה, הוא פקיחת עיניים ומבט פשוט.

המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא מחוספס,הוא החלקת כף היד על פני
שטיח . המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא חלק, הוא החלקת כף היד על
פני מרצפת.

ויש שמות של ידיעות טבעיות פרטיות (כמו יופי , קנאה , אהבה ,) הבאות מעולמו הפנימי
של האדם, את התוכן הפנימי לשמות אלו , מעניק כל אדם מעולמו הפנימי שלו.

לכן, יתכן מאוד ולכל אדם יהיה תוכן פנימי אחר, למלה המציינת ידיעה טבעית פרטית.
מצב כזה לא יופיע עם ידיעות טבעיות כלליות, השייכות לעולם החיצוני המשותף לכולם,
וידיעות אלה באות בעקבות מעשה שיש לעשותו.

השפה האנושית היא שפת שמות, ולמלים אין תוכן פנימי.
למלים יש רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית

אז איך מבינים מלים ? בעזרת מערכת אוטונומית בתת מודע, המתרגמת מלים למעשים.

Autonomous System Subconsciously, that Translates Words into Action,

התרגום נעשה בזמן אמיתי, והאדם כלל לא מודע לו.
בלי מערכת אטונומית זו, המובן היחיד של מלים היה צלילים ייחודיים.
התרגום למעשים מביא לידיעה טבעית, וכך מבינים מלים.

תרגום זה מוצלח לגבי מלים מדרג א , שהן שמות של ידיעות טבעיות כלליות.
תרגום זה אינו מוצלח לגבי מלים מדרג ג , שהן שמות של ידיעות טבעיות הבאות מעולמו
הפנימי של האדם.

האדם בכלל לא יודע שמערכת התרגום האוטונומית קיימת, ולכן נדמה לו שלמלים יש
תוכן פנימי. אבל מה שיש למלים זה רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית

כל מלה היא רק צירוף של אותיות, ולכל צירוף של אותיות יש צורה ייחודית וצליל ייחודי

א.עצבר
 

u r i el

New member
יש דרכים רבות להבנת מילים

ושיטתך חלקית, פשטנית ולא כוללת.

איזה מעשה תעשה כדי לגרום לילד בן 5 להבין את הצירוף :

א י ד י ו ס י נ ק ר א ט י ו ת

איזה מעשה תעשה כדי לגרום לרוכל בשוק להבין את הצירוף :

א י ד י ו ס י נ ק ר א ט י ו ת

??
 

aetzbarr

Member
כל מעשה המביא בעקבותיו ידיעה פלאית, אל עולמו הפנימי של האדם.

לדוגמה אני מטפס 20 מדרגות ואומר...אוף כמה אידיסי ( מצטער שקיצרתי קצת את הצירוף שהצעת )
ואז אני מטפס עוד 20 מדרגות , נושם ונושף ואומר הרבה אידיוסי
ואז אני מטפס עוד 40 מדרגות בקושי, מזיע, נושף מאוד ואומר...הרבה הרבה אידיוסי

במעשה הטיפוס הזה, באה אל עושה המעשה, ידיעה פלאית כמותית, שצירוף האותיות אידיוסי הוא השם המוסכם שלה.
אם תרצה, צירוף האותיות אידיוסינקראטיות יהיה השם המוסכם שלה.
השם המוסכם כלל לא חשוב, הידיעה הפלאית שבאה אל עושה המעשה היא החשובה.

את הידיעה הפלאית הזו, אפשר להשיג עם כל פעולת שריר.
בריצה משיגים את הידיעה הפלאית הכמותית הזו,
חשים קצת אידיסי אחרי 50 מטר,
הרבה אידיסי אחרי 150 מטר
הרבה מאוד אידיסי אחרי 800 מטר, וכך הלאה.

אין הרבה ידיעות פלאיות כמותיות בעולם, אבל אלה כבר מופיעות במאמר שצירפתי.

א.עצבר
 

u r i el

New member
אין שום קשר הכרחי בין מעשה להבנת צירוף

מאחר שאותו צירוף מקבל מובן אחר בהקשר אחר.
חלק מהעברת מובנם של חלק מהצרופים ניתן להעביר דרך מעשה, אולם צירופים אחרים מקבלים את מובנם דרך ההקשר אשר מעובד בעזרת תבונתו של האדם, למשל הטיית פעלים, או משמען של מליות ( כפי שהראה חומסקי ) או משמען של מלים שונות בעלות אותו צרוף, או שנינויות לשוניות, או יצירתן של מילים חדשות וכד'. גם הצרוף אידיוסינקראטיות מקבל משמעויות שונות בהקשרים שונים וכך גם הצרוף של הפיקציה א ל ה י ם .
בכל מקרה אם תחשוב על מקרה היפוטתי של נחיתת יצור דמיוני מהעולם החיצון היישר לביתך - לא תצליך ללמדו בשיטתך את כל מה שתוכל להביע בשפתך מול חבריך , גם אם יכלו ימיך. שיטתך איננה ישימה למיכלול אלא לנתך מסויים ממנו. יהיה על אותו יצור דמיוני להיות בעל מבנה מוחי כמוך, בעל תבונה כמוך ולצמוח בחברה אנושית כמוך מגיל 0, כלומר הקניית שפה הסכמית איננה אך ורק תוצר של מעשה אחד בודד תלוש מכל וכל, אלא קונסטלאציה שלמה מורכבת ומסובכת של מבנה האדם, חברתו וחייו, ש'מעשה' הוא רק חלק ממנו.
 

aetzbarr

Member
יש מלים ראשוניות, כמו שיש מספרים ראשוניים

מלה ראשונית היא זו המשמשת כשם של ידיעה פלאית הבאה אל האדם בעקבות מעשה.
עם מלים ראשוניות, אפשר להסביר מלים משניות.

אבל כל זה כתוב במאמר, המתאר מלים מדרג א , מדרג ב , ומדרג ג.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
אתה משתמש הרבה בצירוף האותיות מ ש מ ע ו ת

ולא צירפת מענה לשאלה המתבקשת....
צירוף האותיות מ ש מ ע ו ת ...הוא שם של מה ?
כאן אתה חייב לעבור למעשה, ולא לצירופי אותיות אחרים.
ואם תתעקש להשתמש בצירוף אותיות אחר כמו ...ת ו כ ן פ נ י מ י שוב
תצטרך לענות על השאלה...צירוף האותיות...ת ו כ ן פ נ י מ י ..זה שם של מה ?
ואם תחליף הרבה צירופים זה בזה, בסופו של תהליך תהיה חייב להשתמש במעשה המביא לידיעה, ועל צירוף זה יעמדו כל הצירופים האחרים.

בבסיס של השפה האנושית הטבעית, עומד המעשה המביא לעולמו הפנימי של האדם, ידיעה פלאית.
החלפת צירופי אותיות אלו באלו, לא מסוגלת להגיע אל הפלא של ידיעה טבעית.

א.עצבר
 

u r i el

New member
אם כך לא חידשת דבר.

עכשיו אתה לפתע מסכים שניתן להסביר מילה בעזרת מילים אחרות למרות שפסלת דרך זו בדוגמה המלונאית לעיל על הרצף ב י נ ה , ועכשיו אתה מצמצם את דבריך ל"מלים ראשוניות" בלבד - שזו עובדה ידועה לכל, שאין בה חידוש, או שפשוט כשלת בהסבריך.

אעפ"כ תנאי לכל שפה הסכמית הוא היותנו בני אדם תבוניים המצויים בחברה אנושית כמונו, בעלי מבנה מוח דומה המסוגל לייצר מטבעו תבניות לינגווסטיות כפי שהראה חומסקי - וזה הפלא.
 

u r i el

New member
חבל שאינך מגיב עניינית לדברי. על כל פנים -

מאחל לך הצלחה ושהימים יגידו בשבחך.
 

aetzbarr

Member
ולסיכום,יצירת המלה הראשונה חייבת להתבסס על מעשה המביא לידיעה

 
למעלה