המשך עניין האוצרות
הטענה הראשונית אולי מתחלקת לשניים. ראשית מדובר בהיפוך של התפקיד אוצר אמן ,האוצר למען האמת בתפקידו ה"חדש" ,הוא הוא האמן ,הצייר או הצלם או הוידאואיסט הוא בעל המקצוע או בעל המלאכה שעומד לרשותו של האוצר ,מנסה בכל כוחותיו לאייר נכוחה את רעיונותיו הקודחים של האוצר . האוצר בתפקידו החדש הוא מניפולטור של תולדות האמנות ,שלוחה מושגית של הפוסט מודרניות. תפקיד האמן הקלאסי ,העובד עבודה ,המשאיר חותם ,נעלם (ע"ע אותנטי) ,לכאן נאספים כל הרעיונות בדבר אי-ההיתכנות של האותנטי או של הממשי. האמן הוא ממשי רק מרגע שהאוצר קרא לו לבצע עבודה. האוצר עצמו לא למד ברוב המיקרים בשום מוסד או אפילו חוג שמיתמר ללמד מיומנות לשמה ,זוהי זילות חסרת מוסר של ה"אקט" עצמו של המעשה האמנותי. לזכותו של האוצר החדש בתפקידו החדש אפשר לומר שאם אדם כמו קונס שהרקע שלו היא הבורסה, הרי לא זו בלבד שלאוצר בוגר חוג אמנות באקדמיה יש יתרון ,אלא אף יטען יתמם לו האוצר כי הוא בעצם מהגילדה עצמה ויש לו קשר ישיר בהרבה מכמה שנחשבים ל"אמנים". לא רק זאת, ההרחבה שיש לאחרונה בעצם המעשה הלא נעשה בעצם של ה"אקט" האמנותי ,היינו שאמן למען בצע עבודה פונה לבעלי "מלאכה" וטוען אותם בתוכנה ,והם מביאים מצידם את החומרה ,לא שייכת רק למעגלים מנוכרים למעשה הציור החוייתי עצמו. המעמד של האמן נשחק הוא הופך לכלי בידי מוחות כביכול מתוכחמים ,שרשאים לבוז לו על כי הוא ברומנטיות מלאה בסחף רגשי מאיים על האוצר הזחוך במנירות נבובות ורומנטיות של האמן המיומן עם כל התכונות של האמנות המודרנית ובכלל. הצד השני הנוסף של מעשה האוצרות החדש הוא צד של סגירת מעגל. הוא קשור לצעד הראשון אבל הוא מפורש יותר ,הוא לא חייב דבר לנימוקים מוסרניים או לעצם העיסוק האמנותי ככזה. הוא מחשבה טהורה שאין לה את הנוקדנות והצייקנות של עולם האמנות שנתפס לא פעם בויכוח על נזילות של צבע טרי מעומעמות ומנסה לבוא מעל ומעבר לכל המהלך הזה. זהו מעשה של סגירת מעגל ,כי פה יש סוף סוף נצחון של הרוח על החומר. או חזרה במאה ושמונים מעלות אולי יותר בעצם לאמנות המושגית. מבחינת האוצר החדש הטענה כי האמן עצמו מוזל ,היא טענה שאינה מורידה ואינה מעלה דבר. לא ירצה הצייר לצייר ,ימצא לו תחליף ,האמנות איפה אינה יחודית אינה חד פעמית היא עניין של רעיון שניתן לישמו. הטענה הזו והמגמה הזו באחת הופכת את האמן למושג אנכרונסטי ,האוצר הוא האמן ,הוא הבמאי ,ומביים הסצינה ,הוא מכיר את כוחות השוק ,את הכללים ,את האיזמים נוטפי המלל ,הוא עכשיו פה בכדי להיכנס לנעליו של דושאן ,דושאן אבל גם ברטון וציאזרה ,כל אותם הוגים שנטלו להם את הכתר "ההגותי" עוד בימי המודרנזים העליזים. ואין לזה ולא היה לזה ולדבר הזה שום אח ורע בשום תחום אחר מתחומי האמנות ,לא ספרות ולא מוסיקה ,לא ריקוד ולא מחול ,בקיצור זוהי התעלקות אמתית שאסור לזלזל בה. והשאלה האחרונה שבטח עולה למישהו לראש ,מה רע בזה בעצם? ובכן הרע העיקרי הוא ה"אקדמזציה" של מעשה האמנות ,ועל הפיכת תרבות נושמת וחייה למשהו מעוקר ,סנטתי,ומנוכר. אבל הטיעון העיקרי לדעתי הוא השיממון ,העייפות וההנכרות של הצופה שבסופו של דבר אומר לעצמו ,מי עומד שם מאחור? הקישור למשהו חוייתי נעלם ואיננו ,אין לחויה מקום ואין לריגוש מקום ,הכל פרי מחשבה שתהיה כנראה בלעדית לתפקיד האוצרות. לעליבות של המעמד החדש של בעלי המקצוע מתוספת טענה חדשה ישנה שיש להם מוח של ציפור ,שאינם יכולם להפעיל את הכוח היצרתי שלהם בלי התוכנה הגואלת של האוצר בתפקידו החדש כאמן על.