ביקשתם? קיבלתם!

מגהמוח

New member
ביקשתם? קיבלתם!

ארכיאולוגיה והיסטוריה לאירועי התנ"ך! http://www.truesearch.org/base.htm וללחוץ בצד שמאל בצד על דיון 8 : היסטוריה וארכיאולוגיה
 

PolarBear

New member
הפעם נפלת חזק!

האם זאת ההוכחה שלך לקיומו של אלוהים? אם כן, אז תגובתי היא LOL
לצערי אני מאוד עסוק עכשיו בעבודה, ולא אוכל להאריך בדברים. אני אחזור אליך בערב, אם-כי אני בטוח שמשתתפים אחרים כבר יענו לך עד אז. גוברנור, למשל, כבר כתב על ה"ראיות" הללו "ספרים" שלמים, ואני בטוח שהוא ישמח להשתלח עליך. אבל בינתיים אני יכול לתת 2 לינקים חשובים (מנסיון, אין לי ספק שלא תקרא אותם, אבל בודאי משתתפים אחרים יגלו בהם עניין). הראשון הוא בקשר לפפירוס איפובר. עוד רמאות של המחב"תים ע"י הוצאת דברים מהקשרם. כדאי מאוד שתקרא את המקור, ואז תראה איך עבדו עליך! קרא כאן. הלינק השני הוא מאמר מצויין שיראה לך את האמינות הכללית של הלינק שהבאת- truesearch. עוד אתר מיסיונרי מלא בשקרים, הטעיות ורמאויות. כדאי לקרוא עד הסוף!
 

מגהמוח

New member
מה עם שאר המוצגים ?

עזוב את הפפירוס ואת הכתבה זה נדון מזמן ואין לי כח להתווכח על זה. מה עם שאר המוצגים כגון: תיבת נח,חומת יריחו, המזבח על הר עיבל של יהושוע וכד´ אתה הבאת רק 2 קישורים על הפפירוס ועל הכתבה. אני ממתין לשאר ההפרכות. כמו כן אני רוצה תגובות על שאר דברי ההיסטוריונים והארכיאולוגים שהבאתי בלינק שלי. מה איתם???????????
 

preacher

New member
המזבח בהר עיבל

הוא לא של יהושוע. הוא מזבח עם מאפיינים כמו של המזבחות המתוארים בתנ"ך. אף אחד לא מטיל ספק בעובדה שאכן היו מזבחות. השאלה היא, אם זה מוכיח משהו נוסף, כמו יציאת מצרים, או קיום האל. התשובה: לא. אדם זרטל, הארכיאולוג שמצא את המזבח הנ"ל, טוען בעצמו שכנראה העם היהודי לא הגיע ממצרים כלל אלא התפתח באזור.
 

preacher

New member
סליחה, טעות.

אדם זרטל לא טוען כך. הזכרון שלי לא משהו.
 

preacher

New member
הנה, מצאתי. מאמר של אדם זרטל,

על ההתנחלות ועל המזבח בהר עיבל.
 

מגהמוח

New member
הכותב אומר כל הזמן

הכותב אומר כל הזמן שדבריו הם בגדר השערות בלבד עד שיתקבלו מקורות אחרים ובינתיים מי שהוא כפרן ולא מאמין בניסים ינסה תמיד להסביר הכל בדרך טבע וחשוב ליזכור שוב: דבריו הם בגדר השערות עד שימצאו מקורות נוספים. כמו - כן הוא "מניח" במספר מאמרים שלו כי הדברים נכתבו כל פעם ע"י אישים שונים וזה תורם המון להשערותיו הארכיאולוגיות שהרי בבבא בתרא דף יד´ כתוב בדיוק מי כתב כל ספר בתנ"ך זה כבר נוגד את דבריו של הדוקטור שניצמד לארכיאולוגים גרמניים כפרניים. ההיסטוריון הביזנטי, פרוקופיוס שהיה מזכירו של בליקר, מספר על כתובות פיניקיות שנחקקו על שתי מצבות בנומידיה: "אנו אלו, שנמלטנו השודד יהושע" כתובת זו תואמת את המסורת היהודית המספרת שחלק מתושבי ארץ ישראל נמלטו לאפריקה כאשר פלש יהושע לארץ. לעומת זאת, אין הדבר אהוב על חוקרי מקרא מודרניים, שכן כתובת זו מאשרת את קיומו של יהושע כאישיות היסטורית. אין הם יכולים להכחיש שפרוקופיוס הוא עד מלומד ולא משוחד אשר קרא את הכתובת. על כן הניחו שהכתובת זוייפה על ידי מורי דרך מתוך שאיפה להפוך את איזורם למושך יותר לזרים. אבל הם שכחו להוסיף שמורי דרך אפריקניים אלו למדו בעיון רב את המסורת בע"פ של עם ישראל. (מתוך ניצוצות 3) מריבה על קרקעה של ארץ ישראל בעת העתיקה: בספרו של ההיסטוריון הביזאנטי פרוקופיוס (אמצע המאה השישית לסה"נ) על מלחמת הוואנדאלים נמצא סיפור מתמיה זה: מאחר שהרצאת קורות הימים הביאתנו עד כאן (היינו עד המלחמות שבין בליסאריוס ובין המאורים), צריך שנספר תחילת המעשה, מאין באו עמי המאורים ? אל לוב וכיצד נאחזו בה. כשיצאו העברים מארץ מצרים ובאו אל גבולה של פלשתינה, נפטר משה, איש חכם שהנחה אותם בדרכם. ואת שלטונו ירש יהושע בן נון, הוא הכניס את העם אל הארץ וכבש אותה, ובמלחמה זו הראה גבורה של מעלה מטבע האדם. הוא הכניע את כל השבטים: כבש במהרה את הערים והוחזק בן אדם של יתייצב איש לפניו. בעת ההיא נקראה כל ארץ החוף מצידון ועד גבול מצרים בשם פניקיה. כל ההיסטוריונים של קדמוניות פניקיה מסכימים, שבימי קדם מלך מלך אחד על כל הארץ ההיא, שבה שכנו שבטים גדולים, כגון הגרגשים והיבוסים וכיוצא בהם מן השמות הנקובים בספר דברי הימים של העברים. משהכיר העם הזה שאין לעמוד בפני המצביא הבא עליהם, הסתלק מארץ אבותיו וירד למצרים הסמוכה. אבל שם לא יכלו למצוא מקום יפה ליישובם. הואיל ומצרים מעולם משופעת באוכלוסים היתה: לפיכך יצאו ללוב והושיבו שם הרבה ערים, וכך כבשו את כל לוב כולה עד עמודי היראקלס, ושם הם יושבים עד היום הזה ומדברים בלשון הפניקית. אף מבצר בנו להם באחת מערי נומידיה. במקום שיש היום יישוב בשם טיניזיס, שם עומדים ליד המעיין הגדול שני עמודי שיש ועליהם חקוקות בכתב הפניקים מלים פניקיות שפירושן הוא: אנחנו האנשים שנסנו מפני הלסטים יהושע בן נון. בשינויים קלים נמצא סיפור משונה זה על יהושע ועל הכנענים גם בליקוטים מספרו של ההיסטוריון הנוצרי יוחנן מאנטיוכיה, וכן במילון של סווידאס הביזאנטי בנופך של טעויות הבנה וסילופים, כרגיל בידו, אצל שניהם נוסח הכתובת היה: אנחנו הכנענים, שרדף אחריהם יהושע הלסטים, כאן נקראים הבורחים בפירוש כמו במקרא בשם כנענים. מה שאין כן אצל פרוקופיוס, הרואה את שבעת עממי כנען כחלק של ממלכה פניקית גדולה ואחת. (יוחנן לוי – "עולמות נפגשים" – ביאליק תשכ"ט עמ´ 60)
 

G o v er n o r

New member
´ההיסטוריון הביזנטי, פרוקופיוס

שהיה מזכירו של בליקר, מספר על כתובות פיניקיות שנחקקו על שתי מצבות בנומידיה: "אנו אלו, שנמלטנו השודד יהושע"´ לא טוב, לא טוב. ה"מידע" הזה אינו קיים בשום מקום בעולם מלבד במקורותיך. הרי כבר אמרתי לך שלא משנה אם תביא ממקורותיך דעה של חכמים בענין ביצה שלא נולדה בערב יום-טוב, אולם, צטוט ארכיאולוגים/הסטוריונים/מדענים, שאני. זה מצב הממצאים הארכאולוגים, וכאן מצוטט ארכאולוג פעיל שאינו חשוד על הכחשת המקרא (פרופ´ אדם זרטל)...
 

מגהמוח

New member
ד"ר יוחנן אהרוני

ד"ר יוחנן אהרוני :"התגליות החדשות שינו לחלוטין את גישת החוקרים למקרא. הם רואים בו עתה מקור היסטורי ממדרגה ראשונה. גישת החוקרים השתנתה לא רק משום שבינתיים נמצאו מקורות מקבילים המתארים את ההתרחשויות המסופרות במקרא מנקודת ראותם של המצרים, האשורים או הכנענים הקדמונים... גישת החוקרים השתנתה משום שתיאורי המקרא אינם שרויים עוד בחלל ריק. היום אנו מכירים יפה את התמונה היישובית והמדינית של העולם ושל הארצות שבתוכם התרחשו, את המנהגים – והחוקים המתוארים במקרא. את שמות האנשים והמקומות הנזכרים, וכל אלה מתאימים אך ורק לתקופה הנדונה. שום סופר או עורך לא יכול היה לחבר או להמציא סיפורים אלה מאות שנים לאחר התרחשותם. אין עוד חוקר רציני אשר יכול לפקפק כיום בעובדה שמסורות אלה אמנם נמסרו בנאמנות מפליאה מדור לדור." (ד"ר יוחנן אהרוני, "א"י הכנענית המאוחרת ובתקופת ההתנחלות הישראלית" בהוצאת מטכ"ל צה"ל 1959 עמ´ 5-2)
 

G o v er n o r

New member
ד"ר יוחנן אהרוני, נוחו עדן, נפטר

ב- 1976. תחילת הקרירה המקצועית שלו היתה בשנות החמישים (וזה מסתדר עם תאריך הספר שצטטת). הוא שייך לדור הארכאולוגים ש"שאפו" לראות את המקרא בכל חפירה. קרא את דעתו של ארכיאולוג פעיל המכיר את מצב הממצאים ומעודכן מקצועית ושאינו חשוד בהכחשת המקרא (פרופ´ אדם זרטל)...
 

dar האחת

New member
קראתי את המאמר אני חייבת לומר

שלא ידעתי על הפפירוס איפובר ואני לא מכירה אחרים זה מאוד מעניין לקרוא...... אבל לא צריך ממש להרחיק לכת לארצות נכר ולויכוחים בין מדענים ואנשי דת שאלו את תושבי הארץ על מלחמתם בארבה וזה לא היה לפני אלפי שנים ויש אפילו אנשים חיים שיכולים לספר על כך.........
 

preacher

New member
לא איפובר כי אם איפואר

הוא מספר על תקופה של מלחמת אזרחים במצרים בה העניים השתלטו על רכוש האצילים. כל הציטוטים של וליקובסקי הם חלקיים. למשל, כשמדובר על הנהר המלא בדם, אם תקראי את הציטוט המלא מדובר בדם האנשים שנזרקו לנהר ע"י המורדים והברברים. לנוחותך, צירפתי לינק לטקסט המלא כשהוא מתורגם לאנגלית.
 
DAR האחת

א. האינטרנט אצלי איטי מאוד הערב. אולי תוכלי לומר בקצרה מהו סיפור הארבה שמדובר בו כאן? אני זוכר את הארבה בארץ. אמנם לא נלחמתי בו, אבל אני זוכר שכל הארץ היתה פשוט מכוסה בארבה, ונאלצנו ממש ללכת עליו. ב. אם לא שמת לב, אז: לייד כל הודעה יש מימין עיגול כחול קטן. נסי "ללכת" מהעיגול הזה של הודעה מסויימת, בקו ישר למעלה. אם את נתקלת ממש בעיגולים כאלה, תמשיכי הלאה (מהעיגולים שחלפו שמאלית לקו הישר התעלמי). בסופו של דבר את נתקלת בנושא של הודעה מסויימת, אשר העיגול שלה נמצא ימינה מהקו הישר בו עלית. וכאן מסיימים. ובכן, ההודעה ממנה התחלת היא תגובה בדיוק להודעה בה סיימת! כל העיגולים הכחולים הזרים דרכם עברנו, שייכים לתגובות קודמות לאותה ההודעה. לצורת מיקום ושיוך זו קוראים "עץ". פשוט שמתי לב שלפעמים את מסבירה לאן רצית לשייך את ההודעה שלך, וזה בדיוק חופף למה שרואים (לפי ההסבר שהבאתי)! כלומר התגובות שלך מופיעות בדיוק במקום בו התכוונת שהן יופיעו.
 

G o v er n o r

New member
אין ספק, נפלתי מן הכסא אחוז עויתות

צחוק בלתי נשלטות. הנה לפניכם מחקר שעשיתי על גזיר העתון בענין "תבת נח" באתר עליו הואיל להצביע ידידנו המלומד, מגהתחת. מפאת רבוי הקישורים לא יכולתי לערכם בפורמט "רגיש ללחיצת עכבר", שכן ניתן להגדיר רק שלושה כאלה: אדם בשם Ron Wyatt, "גילה" את תיבת נוח, ו"אומץ" על ידי ממשלת טורקיה, אשר הקימה מרכז המבקרים ליד "תגליתו" מ- 1977. http://www.wyattmuseum.com/noahs-ark.htm זהו האתר שממשלת טורקיה החליטה ל"אמץ" ולהכריז עליו בדצמבר 1986 כעל זהוי ודאי של תיבת נוח, ב"גבוי" ארכיאולוגים מאוניב` אתאטורק באנקרה (כנראה, משום שהגישה אליו היא הנוחה ביותר לרכבי תעשית התירות, מבין כל האתרים ההרריים בהם נמצאו boat-shaped formations, להלן BSF, או canoe-shaped formations, להלן CSF). בחרו בנושאים תחת "Noak`s Ark" בצד שמאל בזה אחר זה, לפי הסדר. שימו לב, במיוחד, לתמונת התקריב: http://www.wyattmuseum.com/images/wpe109.jpg האין היא דומה לתמונה מגזיר העתון של אלי ? http://forums.nana.co.il/files/786929_image002.jpg היא דומה _מאד_. _כל_ ה- BSFs וה- CSFs דומים מאד האחד לרעהו, ומה שטוב - יש מספיק לכולם. לא צריך להדחק... טוב, Ron Wyatt "מצא" גם את ארון הברית http://www.wyattmuseum.com/ark-of-the-covenant-04.htm מכיוון שתיבת נוח קרויה Ark וגם ארון הברית קרוי Ark, אין לי אלא להסיק של- Ron Wyatt יש חוש התביתות מופלא על תיבות למיניהן... כל אזור אררט המורחב משופע ב- BSFs/CSFs. ראו תמונה אחת מן הפסגה הנמוכה של אררט לבדה (רואים שלושה): http://www.answersingenesis.org/docs/1154.asp#ark5 (כדאי לקרוא דף זה מתחילתו. מומחה של ארגון נוצרי פונדמנטליסטי שהיה מעונין בכל לבו שתמצא התיבה, בודק את ה"ממצא" שלך ומודה באכזבה כי ענין זה הוא בלוף והתיבה לא נתגלתה עדיין, ומובן שהוא מקווה שעוד תתגלה). BSFs/CSFs הם תילי עפר או סלע, לא שרידי ספינות. ההשערה של כל המחפשים למיניהם היא כי עפר, שהתקשה לאבן במרוצת הדורות, נערם סביב לגוף שאינו שיך לסביבה אשר הובא למקום. כוונת הטוענים כך היא זו: הגוף הזר אשר נקלע למקום הוא תיבת נוח ותילי העפר נערמו סביב לתיבה והתקשו לאבן סביב שרידיה. משך שנים חלקה ממשלת טורקיה רשיונות מסע בלבד (לא רשיונות חפירה) במשורה, בטענה כי האזור קרוב לגבול ברה"מ, אירן, עירק והמטייל עלול לחשוף הערכות כוחות ומתקנים צבאיים. רק מאמצע שנות השבעים הונפקו רשיונות חפירה ארכיאולוגית ספורים, לאחר לחצים אדירים של ארגוני נוצרים אמריקאים בצרוף שתדלנות סנטורים ממדינות במערב-התיכון, שם מצויים רכוזי הפונדמנטליסטים הללו. Ron Wyatt זכה ברשיון חפירה והחל לחפור מתחת ל- BSF שהיה ממוקם באתר הנוח ביותר לגישה. הוא טוען שחשף חלקי עץ ממבנה התיבה ושלחם למעבדה. כאשר ניסו עתונאים לראיין את סגל המעבדה נמסר להם כי התוצאות תמסרנה ל- Wyatt לבדו. Wyatt לא חשף את התוצאות וגם לא העמיד פיסות לרשות עמיתים לבדיקה (השוו עם התנהגות NASA, אשר העמידה לרשות אוניברסיטאות ומכוני-מחקר בכל העולם רסיסים מכל שבר סלע שהביאה מן הירח או מן המאדים). ממשלת טורקיה היתה תחילה איטית, אולם קלטה את הפוטנציאל האדיר ב"תגלית". היא מצאה ארכאולוגים ש"בחנו" את הממצאים ו"לא שללו" את אוטנטיות הממצאים (המדענים, חוקרים מקצועיים, סרבו לאשר אוטנטיות, אולם, נאותו "לא לשלול"). נסללה דרך נוחה, הוקם מרכז-מבקרים, עם חנות מזכרות בה נמכרים ספריו של Wyatt וקלטות המתעדות את החפירות, ובכפרים מסביב הוענקו הלוואות לתושבים להקמת "צימרים". מרכז המבקרים ליד התיבה של Ron Wyatt: http://www.biblediscoveries.com/arkvisit.html Ron Wyatt לא תבע מעולם את הפרס בן מליון הדולר שהועמד על ידי ה- ICR (Institute for Creation Research) למוצא הישר של תיבת-נוח. אין תימה, הוא ידע כי לא יוכל לבסס את טענותיו באופן המקובל במחקר מדעי, ולא היה זקוק כל כך לכסף הפרס שכן כבר התעשר. משלחת אחרת לחפושי תיבה התארגנה בתמיכת ה- ICR, אשר נלאה משדול Wyatt להציג את ממצאיו באופן המקובל אצל חוקרים. בראש משלחת זו התיצב מומחה לאניות טרופות, אולם אדם חסר-ידע בארכיאולוגיה, בשם David Fasold. לאחר שאיתר BSF וחפר מעט סביבו בקש מ- Vendyl Jones, ארכיאולוג מקצועי (שסביב דמותו נעשו סרטי אינדיאנה ג´ונס), להצטרף ל_אחת_ הנסיעות לאתר לחווי-דעה. הוא בקש זאת לעתים גם מארכיאולוגים אחרים. הנה חוות-דעת אחד מהם: http://www.csun.edu/~vcgeo005/bogus.html לדעת סקירה של ירחון הכנסיה המאוחדת, Fasold _לא_ מצא את הספינה: http://www.ucg.org/articles/wnp/wnp0002.html#3 אגב, מוסלמים _תומכים_ ב"ממצאיו" של Fasold, משום שהאתר בו עבד, Cudi, או Judi נזכר בקוראן, עם זאת טרחו לאזכר את ספקותיו של Vendyl Jones שהוא, כזכור, ארכיאולוג מקצועי. http://www.thetruereligion.org/ark.htm ממשלת טורקיה, מודאגת אולי מעתיד השקעותיה סביב האתר של Ron Wyatt, הכריזה מיד על סביבת האתר של Fasold כעל פארק לאומי ונאסרו חפירות נוספות. Fasold מעולם לא תבע את הפרס בן מליון הדולר שהועמד ע"י ה- ICR ובינתיים הלך לעולמו... בשום אתר _לא_ נתגלה עץ משוח בכופר. ה"ארכיאולוגים" "טוענים" כי שהות של 4000 שנה באדמה הופכת כל עץ למאובן חסר מאפייני עץ מכיוון שהרקמות האורגניות נהרסות ובמקומן משתקעים ומתגבשים מלחים המומסים באדמה. המונח לחפוש במנוע חפוש הוא petrified wood ביחד עם Noah`s Ark.
 

מגהמוח

New member
לגבי דברי הנצרות על ארון

הברית גם אני אינני מתייחס להם! אולם אני שואל אותך שאלה: לאור דבריך זו הוכחה חותכת שזו לא תיבת נוח? זה שבסופו של דבר הממצאים לא פורסמו לציבור (לא אני ולא אתה יודעים מדוע הוא לא פירסם את ממצאיו לגבי האם זה היה מעץ או לא) וממשלת טורקיה אסרה על חפירות סיבותיה שמורים עימה (אולי לא רצתה ליפגום בממצא) אבל להגיע ולומר שזה לא תיבת נח בהחלטיות! זו כבר הגזמה!
 

מגהמוח

New member
תגובה:

הטענה שארועים מצריים מקושרים היטב לארועים במסופוטמיה באמצעות אגרות "אל עמארנה", ולכן אי אפשר לשנות את התיארוך של הממצא הארכיאולוגי הקדם-הלניסטי בא"י - מקורה בארכיאולוג או בהסטוריון מקצועי. טענה זו לא רק שאינה מבטלת את המודל שלי, אלא דווקא תומכת בו, שכן היא מוכיחה בעליל את טענתי העיקרית, לפיה הטעות בתיארוך מערך השכבות הקדומות בא"י מקורה במתודולוגיה שגויה שנקטו בה ראשוני הארכיאולוגים בארצנו ובאגן המזרחי של הים התיכון כולו. דיון נרחב יותר בנושא תמצא ב: http://www.geocities.com/lost_bible/DIALOGUE.htm דברי יהושע עציון קישורי ארכיאולוגיה נוספים: http://www.geocities.com/lost_bible ממצאים על המלך כורש: http://aviv.org.il/history/history/h3.htm באתר הבא , לאחר שתכנס איליו מתוך תפריט העריכה בחר ב"חיפוש בדף זה" הקלד את המילה: susa ותגיע למידע מעניין. http://www.inerrancy.org/asimovot.htm להלן ספרים עם תגליות על תקופת שיעבוד מצרים: אמת מארץ תצמח מאת הרב יואל שוורץ ערש הציביליזציה מאת טיים לייף קדמות ספר בראשית מאת י. מ. גרינץ , חצור מאת יגאל ידין, תנ"ך כהיסטוריה מאת וורנר קלר, אפיקים במדבר מאת נלסון גליק, עולמות גנוזים מאת א.ט. וויט, קדמוניות מאת הרב אהרן מרכוס, דורות במקרא מאת ד"ר עמנואל וילקובסקי, הבריאה ומהבול, עולמות בתוהו, יציאת מצרים ומתן תורה, זה אלי עבר וערב, עולמות נפגשים עמ´ 60 ובכלל על ארכיאולוגיה: http://planet.nana.co.il/archi111
 
למעלה