בית האלים חלק א' (סיפור לתחרות)

  • פותח הנושא avivs
  • פורסם בתאריך

avivs

New member
בית האלים חלק א' (סיפור לתחרות)

יורי כמעט שקע בתוך השלג הרך. מזל שאמו הייתה שם בשביל למשוך אותו הצידה. השמש חיממה מעל, והייתה זו הפעם הראשונה, כך זכר יורי, שיצא לו ללכת ברחבי האי ללא מעיל או כפפות. "אין בהם צורך." אמרה אימו כשיצאו מביתם. הם לא היו היחידים שהלכו אל הים הגדול, משפחות נוספות הלכו גם כן, ילדים איתם נהג לשחק יורי, אפילו עד אתמול. אחד מהילדים שהלכו בדרך הרחבה, היה מון, שהיה חברו הטוב ביותר של יורי כבר שנים. תחושת הקלה עברה ביורי כשראה את הילד אדום השיער הולך כמה מטרים לידו, ואפילו לא שם לב אליו. 'לפחות עכשיו אני לא אעשה את זה לבד', חשב יורי שנייה לפני שקרא לחברו. מון נראה מאושר לא פחות כשראה את יורי. הוא רץ אליו והשניים התחבקו ושבו מיד ללכת. האימהות של שניהם החלו לדבר והשאירו את זוג הילדים לעצמם. "אתה חושב שאנחנו קרובים?" "כן," השיב מון, "ישר אחרי הגבעה שלפנים." "עברו שנים מהפעם האחרונה שראיתי את הים הגדול." מון צחק, "הוא לא השתנה בהרבה." "עדיין. פעם ראיתי רק את השלג, עכשיו אני אראה רק את הים." "אתה באמת חושב שהם יבואו בשבילנו, האלים אני מתכוון?" יורי לא הגיב. את אותה השאלה בדיוק, הוא שאל את עצמו מספר רב של פעמים, מהרגע שבו שמע על תוכניתם של זקני השבט. הם טענו שהאלים כועסים, שנמאס להם מבני האדם, לכן הכול נמס, לכן השמש כל כך חמה. הפתרון שלהם היה פשוט- לשלוח את הילדים שלא הגיעו עדיין לגיל הבגרות, אל עבר הים, אל האלים. כשהורים רבים מחו, וטענו שהרעיון מגוחך, השיבו זקני השבט שהכול נגלה להם בחלום, שהכול הוא רצון האלים. כך, הם הבטיחו, יפסיקו האלים לכעוס על בני האדם, והילדים שיבואו בעתיד, יזכו לחיים חסרי דאגות. יורי וחבריו התנגדו, הם בכו וצרחו. איך הוריהם עושים להם דבר כזה? הם לא אוהבים אותם? אבל גם לזה, לזקני השבט הייתה תשובה- הם הסבירו לילדים שזה לא הסוף מבחינתם, שברגע שהם יצאו אל הים הגדול, החיים שלהם יחזרו אל האלים. הזקנים הבטיחו שכולם יהיו בסדר ברגע שהאלים ייקחו אותם, הם אמרו שבבית האלים, הילדים לא ידעו מחסור או פחד. וילדים, כמו ילדים, התמלאו בהתרגשות לנוכח דבריהם של הזקנים. אבל לא יורי, משהו נראה לו לא בסדר, לא אמיתי. כמובן שהוא לא העז לדבר על כך עם איש- הוריו היו מהראשונים שהסכימו לתוכנית, וכל שאר הילדים לא הפסיקו לדבר על בית האלים, ועל כל האוכל המתוק והמשחקים היקרים שלהם הם יזכו. כמה קבוצות של ילדים כבר יצאו מאז שהחליט השבט לבצע את תוכנית הזקנים. אף אחד מהילדים לא חזר, מה שהעיד על כך שהם הגיעו לביתם של האלים, ועכשיו הם חיים באושר שהובטח להם. לעומת זאת, הדבר עלול גם להעיד על כך... הם הגיעו לראש הגבעה. הנוף היה עוצר נשימה; הים הגדול נצץ מתחת לשמש השוקעת, והכוכבים החלו להופיע, גבוה, גבוה בשמים. על החוף הלבן, רבבות אנשים נפרדו אחד מהשני. אימו של יורי אחזה בידו, כמו שעשתה אמו של מון. הארבע ירדו מהגבעה המושלגת ונזהרו לא להתחלק. כשהגיעו לחוף, קיבל אותם אחז מזקני השבט בפנים מחייכות. עורו היה כל כך מקומט, שיורי לא הבין איך הוא לא נשר עדיין מפניו. "הגעתם!" קרא הזקן וחיבק את זוג האימהות. כשהגיע לילדים, מבטו היה קורן, עיניו נצצו ונראו כמו זוג יהלומים. "אני מקווה שלא איחרנו." "או, לא, לא. יורי הקטן הגיע בדיוק בזמן, וכך גם חברו. להקה נוספת של צבים בדיוק הופיע. אם נמהר, אתם תוכלו להתחיל עוד מספר דקות." "להתחיל? להתחיל מה? אתה לא מתכוון, לסיים?" כל העיניים היו נעוצות ביורי. אמו נתנה בו את אותו המבט שנהגה לתת כשיורי היה אומר משהו שגרם לה, או לאביו, להיראות כמו טיפשים. "ילדי," קולו של הזקן נשמע כעת יותר מתאים לגילו. "כל סוף, כפי שכינית את המסע, הוא גם סוג של התחלה. הפעם, ילדי, מדובר על התחלה מסתורית, הרפתקה נהדרת שתוביל אותך ואת חבריך אל האלים עצמם. אתה לא מתרגש?" יורי רצה להגיד את האמת, שהוא לא מתרגש, רק מפחד ורוצה לחזור הביתה. אבל כשראה שהמבטים הרציניים עדיין נעוצים בו, הוא פשוט הרכין את ראשו ואמר, "כן, אדוני. מתרגש מאוד." הזקן טפח על ראשו של הילד וזרז את הארבע לכיוון החוף. הם עברו מספר אנשים בדרך, את חלקם יורי הכיר. הם חייכו אליו ואיחלו לו הצלחה במסעו הנפלא. ההליכה אל קו המים עברה בכזו מהירות, שיורי לא זכר שבכלל הלך מביתו. הכול נראה לו כמו תהליך שערך שניות. מרחוק, נראו גבעות קטנות בולטות מעל קו המים. הצבים התקרבו אל החוף. "עכשיו, ילדים," הזקן דיבר אל קבוצת הילדים שיורי היה חלק ממנה. היו עשרה ילדים. תשעה מהם, נראו נרגשים ומלאי ציפייה. "אתם זוכרים את הוראות הבטיחות?" שאל הזקן, כמו מורה שגאה בתלמידיו ויודע שהם ישיבו בחיוב, כי הרי הוא כזה מורה דגול. "כן, אדוני!" קראו תשעה מתוך עשרת הילדים. ואז, כמו תלמידים טובים, הם החלו לדקלם את מה שלימדו אותם- אסור לזוז יותר מדי, אסור לעמוד, אסור להכניס ידיים למים, כל הדברים האלו עלולים להרגיז את הצבים, ולגרום להם לעשות דברים לא נעימים. אסור לקלל, ללכלך ולירוק, הדברים האלו עלולים להרגיז את האלים. והחשוב ביותר, צריך להתפלל, הרי האלים עסוקים, הם צריכים לשמוע שבאים אליהם הילדים. את החלק האחרון, הוסיף יורי בעצמו. אם היה אומר את המילים בקול רם, הוא יכול היה לצפות למכה כלשהי מאמו, בדיוק כמו בפעם בא אמר שאם האלים באים כל הזמן אל חלומותיהם של הזקנים, אז אין סיבה שהם לא יופיעו גם בחלומותיו, לפחות פעם או פעמיים בשנה. ראשונים עלו הילדים הגדולים. יורי הספיק להיפרד מאימו, שאיחלה לו מסע מוצלח ומלא הרפתקאות. יורי לא הגיב, הוא פשוט חיבק אותה והצטרף אל מון. הוא לא חשב שזה יהיה כל כך קל, להיפרד הכוונה, אבל הנה, הוא עשה את זה בהצלחה. הצבים התרוממו אל החוף. ראשם הגדול הורם וחלקם האחורי היה עדיין שקוע במים. "אתה בטוח שהוא יחזיק אותי?" שאל יורי והצביע על הצב שהופיע לפניו. הזקן צחק, "כמובן, ילדי. אין לך מה לדאוג." "לך קל לדבר, אתה לא צריך לשוט על חיה בת מאה שנה." "מה, ילדי? לא שמעתי טוב." "כלום, אדוני. להתראות לך." הזקן חייך ועזר ליורי להתיישב על הצב. מון התיישב גם, על צב שהופיע מולו. בעזרתם של כמה גברים חסונים מהשבט, נדחפו הצבים, ועליהם הילדים, אל תוך המים. הצבים הסתובבו, גורמים כך לילדים להפנות את גבם להוריהם, ויצאו למסעם.
 

avivs

New member
בית האלים חלק ב' (עדיין לתחרות)

"אני רעב." אמר מון. הצב שלו היה קרוב אל צבו של יורי. "גם אני. אבל לא הבאתי אוכל, אמרו לנו שלא צריך." מון השמיע קול לא מרוצה ושילב את ידיו. גבו של יורי כבר החל לכאוב. עברו שעות מאז שהם יצאו למסעם, ועדיין לא נראה שום סימן לאלים. יורי אומנם לא טרח להתפלל, אבל היו אחרים שבהחלט התפללו, ללא הפסקה. שעה נוספת חלפה לפני שצעקה ילדה אחת שיש משהו לפנים. כל הילדים מיקדו את מבטם קדימה. השמש כבר החלה לזרוח, ומתחת לאורה הבוהק, היה ניתן לראות אי- לא גדול במיוחד, אבל אי ללא ספק. "הגענו?" שאל מון, וכמעט גרם לצב שמתחתיו להפילו. "אני... חושב שכן, אבל אני לא יודע לאן הגענו." "מה זאת אומרת? אל האלים, הגענו אל בית האלים!" "נו באמת! איזה בית האלים? אל תגיד לי שגם אתה מאמין לזה?" המבט שנתן בו מון, הבהיר ליורי עד כמה דעתו בעניין שייכת רק לו. זוג הילדים לא החליפו עוד מילים, עד שהגיעו אל האי. היה זה האי היפה ביותר שראה יורי בחייו. לפי קריאות ההתפעלות, הוא הבין שהאחרים חושבים כך גם כן. בין העצים הגבוהים והירוקים, רצה קבוצה של ילדים לעבר החוף. יורי לא האמין, אלה היו הם, אותם הילדים שיצאו לאותו המסע, לפני כמה ימים. "ברוכים הבאים!" קרא ילד כבן שתיים עשרה, שאותו יורי בקושי הכיר. "מה זה המקום הזה?" "זה לא ברור? זהו בית האלים!" כל הילדים שהגיעו כמה דקות קודם לכן, החליפו מבטים נרגשים. הם היו בטוחים שזהו, הם הגיעו. מון מיהר לחבק את יורי. "עשינו את זה," הוא אמר ודמעה ירדה מעיניו. "הגענו אל האלים." יורי השיב לו חיוך מאושר. הוא ידע שהוא הולך לאהוב את ביתו החדש. האי הזה בהחלט היה בית. אבל האלים, אותם יורי לא ימהר להזמין, לא ימהר בכלל.
 

Benten

New member
מדהים ../images/Emo13.gif

ממש אהבתי הערעור הזה על הדת...להיות "השפוי" היחיד בין כל הפנאטים ובשל כך להיות החריג... הסוף היה מפתיע.חשבתי שהם ימותו בציפייה לאותו בית אלים, אני כנראה יותר פטאלית. מדהים לראות סיטואציה שכזו שאף אחד לא קולט שאין בית אלים ושהם בעצם ננטשו וממשיכים בצורה עיוורת וצייתנית לצעוד אל הלא נודע. משהו קטנטן מטריד אותי, למה הוא חושב שונה מהאחרים? הוא גדל בעולם שבו כולם מאמינים לאותה דת ואף אחד לא מעז לערער עליה
 

Star Maiden

New member
גם לי קצת הפריע

שלא ברור למה הוא שונה מהאחרים. הרי הוא לא ספג חינוך שונה מהוריו (שהיו מהראשונים שתמכו במסע), החברים שלו לא נתנו לו דרך חשיבה אחרת... אולי אפשר להסביר את זה קצת יותר? חוץ מזה, אהבתי מאוד, גם את סגנון הכתיבה וגם את הרעיון.
 
../images/Emo45.gifיפה!

לדעתי, הסיפור הזה מצויין. אני משום מה לא מצליח למצוא משהו בסיפור שניתן לבקר בצורה כלשהי. כעקרון, הסיפור מעוד מעניין. הוא מהסיפורים האלה שנוגעים בנקודות הנכונות בדילמות המוסר האנושיות ובויכוח הבלתי מתפשר בין הדת להיגיון. משום מה כבר בפרק הראשון הייתה לי הרגשה שהפרק יגמר בזה שלמרות חששותיו של יורי הם יגיעו ל"בית האלים".בסוף השארת גם הרבה מקום לדמיון. ודבר אחד דווקא הפתעת אותי- הייתי בטוח שבסוף באי באמת יקדמו אותם "אלים"- שבעצם יהיו שבט אחר מן הכוכב, זן אחר של יצורים אינטליגנטים או חוצנים. ניתן להגיד שאפשר היה להרחיב בנושא של הטענות בעד ונגד להאמין במה שהזקנים אומרים(אולי ויכוח בין יורי למון)- אבל יש לי תחושה שזה היה הופך את הסיפור ליותר "כבד", כך שטוב שלא הרחבת בחלק הזה. גם השארת המון חופש לדימיון. והאמת- אני אוהב יותר סיפורים שנותנים מרחב לקרוא מאשר סיפורים שבהם כל פרט ופרט מתואר בדייקנות. סה"כ סיפור יפה. אל תשנה שום דבר.
 

avivs

New member
תודה!

באמת לא רציתי להרחיב יותר מדי בקטע של הביקורת על הדת. יש לתת ביקורת סמויה, או רמיזה לביקורת, ויש להפוך את הסיפור להטפה נגד הדת. לא רציתי להגזים. אני שמח שאהבת.
 
../images/Emo93.gifמעוד=מאוד

שגיאת הקלדה שמקורה במיקומו המעצבן של המקש ע' בדיוק במתחת לזה של המקש א'.
 

HobbitGirl

New member
החלטת לעשות למשתתפים פוטנצאליים

חיים קשים? סיפור יפה ביותר
רק דבר אחד הפריע לי- הילדים שהגיעו לשם לא התגעגעו להורים או משהו כזה? למרות ההבטחות לחיי-אושר בבית האלים, עדין יש להם איזה קשר רגשי אל ההורים. מצד שני זה משהו די שולי בסיפור, ואת כל השאר אהבתי מאוד. בהצלחה
 
אם הוא היה ממשיך את הסיפור,

בהחלט הייתי מצפה שavivs יתאר כיצד הילדים התגעגעו אל הוריהם. אך בסיפור מתואר רק היום הראשון, או יותר נכון יום העזיבה. את יודעת איך זה ילדים, ביום הראשון הם לא ישר מתחילים להתגעגע... זו דעתי, בכל מקרה...
 

Yuli Gama

New member
אוקי

אני מבינה שלא קראת את בעל זבוב? אולי טוב שכך :) הכתיבה עצמה טובה, אבל הרעיון של הביקורת לא מעובר חד מספיק. לא מובן למה הוא שונה, למה הוא היחיד, ולמה הוא לא משתכנע בסוף. הערות : 1) אוקי הבנו, קוראים לו יור. הבנו. באמת. מותר להחליף את זה ל "הוא" פעם או פעמיים :) בחלר הראשון אתה מזכיר את שמו 7 פעמים מתוך 7 שורות, אני חושבת שגם אחרי הפעם הראשונה הבנו כבר. 2) לא מובן הרקע התרבותי והטכנולוגי של העם. הם בכד"א? בכוכב זר? פרימיטיבים או בני אדם מתורבתים? יש להם טכנולוגיה? או שהייתה ואבדה? זה חשוב כי זה מה שמבסס את המציאות של העולם ואצלך זה לא עקבי. אתה מדבר על זקני הכפר, אליו ונבואות ואז מכניס מילים כמו "הוראות בטיחות", "תוכנית הזקנים" ועוד כמה וכמה מילים שמעידים על רקע טכנולוגי. 3)ושוב, חוסר האמינות במחשבותיו של הילד. מה גורם לו לחשוב כך? מה מעורר את חשדו? סה"כ כתוב טוב אבל בהחלט ניתן לשייף. (יש לך זמן :) נצל אותו)
 

avivs

New member
אוקיי

אני די מאמין שגם בעבר ידעו על המילה "תוכנית." תוכנית זה לתכנן פעולה כלשהי, לא בהרכח שימוש בטכנולוגיה. אני מבין שזה יוצר אסוציאציה לדברים טכנולוגיים, אבל זה לא אומר שזה הכוונה. ובקשר ללהרחיב על העולם... מדובר פה על סיפור קצר עם הגבלה של מילים. להתחיל להיכנס להיסטוריה של עם ולמנהגים וכל הדברים האלה, זה נראה לי די מיותר בסיפור בגודל כזה. בספרים זה הכרחי, אבל גם בדברים כאלה קצרים? אותו דבר בקשר לרגשות- הם רק עזבו, עלו על הצבים ונסעו ל"הרפתקה." זה נראה לי די מיותר להיכנס לרגשות של ילדים, מהסיבה הפשוטה שזה לא מרכז הסיפור וזה לא נראה לי יתרום במיוחד. ובקשר לביקורת על הדת- לא התכוונתי לתת יותר מדי ביקורת. אם הבנתם מהסיפור שיש ביקורת, אז סבבה, אבל אני לא רוצה להפוך את זה לסיפור סטייל "דת זה משהו רע." הנושא הוא עדיין "ילדות." אם הוא היה "דת." אז הייתי נכנס יותר לעומק, עם יותר עצבים. ובקשר לסיבה שהוא שונה, אני אעבוד על זה. תודה לכל המגיבים.
 

Yuli Gama

New member
תראה

המילה תוכנית הייתה קיימת גם קודם. אבל אם אתה משתמש במילה במשמעות של "תוכנית הזקנים" זה מקבל קונוטציה קצת אחרת (של מזימה, למשל). ולא משנה למה אתה התכוונת. אל תכנס להיסטוריה ולמנהגים, יהיה מספיק שלפחות אתה תדע מה קורא שם. ברגע שאתה תדע זה כבר יהיה ברור מפני עצמו בסיפור. יש לך מושג מה גודל האי? איך החיים שם? מה אוכלים? מה התרבות, הטכנולוגיה? איך הגיעו לשם? מה הדת הממשית? לפי הסיפור ראיתי שלא. זה מורגש כאשר לכותב אין מושג מה עומד מאחורי הסיפור שהוא כותב.ה אל תבנה שהקורא ימציא לבד ולא ישים לב, הקורא לא צריך לעשות את העבודה בשבילך
אתה בכל מקרה נכנס לרגשות, אחרי הכל אתה כותב דרך עיניו ומחשבותיו של ילד. פשוט תחשוב על מניעיו לפני שאתה כותב אותם. מחכה לשיכתוב :)
 

Boojie

New member
יש לי כמה בעיות עם הסיפור הזה,

ואחת העיקריות שבהן היא שאין לי מושג אם הוא אמור לומר משהו משמעותי ("כמה קשה לחשוב שונה מכולם"? זה לא קצת נדוש?), אבל אני חייבת להתעכב על נקודה אחת משמעותית: בסיפור העקדה, אברהם אבינו מסכים להקריב את בנו לאלוהים, לפי דרישה, לאחר לבטים קשים, ובזכות זה הופך לסמל ומופת. בסיפור הזה, יש לנו אוכלוסיה שלמה שמצייתת בלי להניד עפעף לדרישה להקריב את הילדים שלהם לים, או לאלים, או משהו. כאילו, מה? לאף אחד זה לא מפריע, ההנחה הזאת? אף אחד לא מוטרד מזה שההורים כל כך מרוצים ושלווים, שאף אחד מהם לא מתמרד על זה שלוקחים להם את הילדים, שאף אמא לא מנסה להצמד לבן שלה בקריאות שבר? מישהו פה ראה פעם הורים בחיים שלו? איזה שינוי מפלצתי, בלתי נתפס צריך להתרחש בחברה אנושית כדי להביא לכך שכל ההורים יוותרו על כל ילדיהם בקלות שכזו? מה הם, מסוממים? וכן, גם אני קראתי על זה שהילדים אמורים להגיע לבית האלים, וזה אחלה וסבבה. אבל לא חסרות בעולמנו דתות שמדברות על העולם הבא ועל גן העדן ועל שאר חרטא, ולא זכור לי שהורים נפרדים מילדיהם בקלות כזאת בדתות האלה.
 

avivs

New member
הסיפור עכשיו

בעריכה. הגירסה החדשה תעלה היום או מחר.
 
אני מה זה לא מסכים איתך...

הטבע האנושי אינו כה נאור שהוא לא מסוגל לעשות דברים נוראים. הוכחה לכך היא השואה. נוסף על כך, את שוכחת שבעולם המוסלמי למשל, יש קהילה שלמה של נשים דתיות פאנאטיות שמוכנות לשלוח את ילדיהן למות. "האדם הוא החיה האכזרית ביותר- כך אמר פרידריך ניטשה בזמנו וצדק. עוד ניטשה אמר כי "מוסריות היא אינסטינקט העדר באינדיבידואל"- והציטוט הזה מתאים ביותר לסיפור שעליו אנו דנים. את לא יכולה לצאת מנקודת הנחה שערכי המוסר של החברה שמתוארת בסיפור זהים וחופפים לחברה המודרנית שאת ואני מכירים.
 

בבהלובה

New member
ברור שהיא יכולה.

כל עוד הסיפור לא משכנע אותנו לחשוב אחרת- נצא מנקודת הנחה שערכי המוסר של החברה הזאת ושל החברה שלנו זהים.
 

Boojie

New member
סיפור מד"ב יכול ליצור חברה

שבה אנשים מקריבים את הילדים שלהם, שבה אנשים אוכלים את הילדים שלהם, שבה אנשים עושים מהילדים שלהם אהילי עור דקורטיביים - אבל הוא חייב לתת הסבר משכנע לדינמיקה שיוצרת מצב כזה. ואני לא מתכוונת להסבר במובן "טוב, עכשיו אני אסביר לכם איך דבר כזה קרה", אלא הסבר שיהיה מוטבע בגוף הסיפור, ושדרכו הקורא יוכל להבין את הדינמיקה החברתית שמובילה למצב כל כך מעוות. בסיפור הנ"ל לא מצאתי שום דבר כזה. החברה נראתה נורמלית לחלוטין, מידת הדתיות שלה לא נראתה חורגת ממה שאפשר למצוא באופן שגרתי, נראה שההורים אוהבים את ילדיהם באופן נורמלי לחלוטין - ובכל זאת, באופן גורף, כאיש אחד, הם שיגרו את ילדיהם אל תוך הים בלי להניד עפעף. לא הולך. ואגב, אתה מדבר על נשים שמוכנות לשלוח את ילדיהן להיות שאהידים - העובדה היא, שאחוז קטן מאד מאותה אוכלוסיה אכן הופכים להיות שאהידים. זה בשום אופן לא הופך לעיסוק גורף של כלל הילדים באוכלוסיה, או של כלל המשפחות. ודיון בניטשה הוא אכן דבר משעשע ביותר, אבל במחילה מטובך, אל תביא לי את הפילוסופיות של ניטשה כהצדקה לכשלים ספרותיים. פילוסופיה זה דבר אחד, ספרות זה דבר אחר.
 
חחחח../images/Emo6.gif

הבאתי ציטוטים של ניטשה כדי לגבות את הטענה שלי, ואני חייב לציין שהם מנסחים את הרעיון הכי טוב. כמובן שלא נעשה כאן דיון על ניטשה, אבל לדעתי אין שום דבר משעשע בעניין. בדבר שאהידים את צודקת. אני רק רוצה להבהיר שאני לא מדבר על כלל העולם המוסלמי, וגם לא על הפלסטינים- אלא רק על המחנה הדתי-לאומי שלהם שמונה אחוזים בודדים מכלל האוכלוסיה. ועדיין, למרות שה"מגזר" הזה, אם אפשר לקרוא לזה כך, אינו הופך כולו לשאהידים- הרי זה קורה רק בגלל שאירגוני הטרור לא רוצים לבזבז את כל מלאי התחמושת האנושית שלהם. ואם אירגון החמאס, נגיד, היה אומר לכל המגזר הדתי-לאומי הפלסטיני ללכת להתפוצץ- אני לא הייתי משלה את עצמי שהם לא היו עושים את זה. החברה נראתה נורמלית לחלוטין? איך אפשר להסיק זאת מהסיפור? הרי כמעט והחברה לא מתוארת שם בפירוט. ומידת הדתיות של ההורים אינה ידועה, משום שאת לא יודעת בבירור אילו כללים דתיים היו נהוגים באותה חברה. אבל, עכשיו כשאני מסתכל על זה- בסיפור יש באמת יותר מדי פערים. אולי המחבר של הסיפור צריך באמת "לסתום" כמה מן הפערים הללו ע"י עובדות נוספות על העולם שבו מתרחשת העלילה- אבל אני חושב שעדיין צריך להשאיר חלק מהפערים, למשל האופי של ההורים, כדי לתת לקורא מקום לדמיון. אני לא אוהב סיפורים שכל דבר מפורט בהם עד הפרט הקטנטן ביותר(אולי זה בגלל שלעתים בסיפורים שאני כותב אני מפרט יותר מדי, לדעתי
).
 

avivs

New member
הדרך היחידה

שאני ארחיב על העם והמנהגים, זה אם הסיפור לא יהיה עד 1,500 מילים. כבר הוספתי סיבה להתנהגות של יורי, תגובה "הולמת" להורים והגעתי ל1487 מילים. אני לא מצפה להקלות, אבל אלה חוקי התחרות ואני משכתי את הסיפור עד כמה שאני יכול. שכתוב יבוא בקרוב.
 

Boojie

New member
שאלת בדיוק את השאלה הנכונה.

"איך אפשר להסיק זאת מהסיפור?" זו השאלה החשובה. וזה לא רק במובן של להסיק, זה גם במובן שזה ייראה לך הגיוני. שוב, בחברה האנושית יכולים להתפתח מצבים מאד חריגים, מאד יוצאי דופן, אבל זה שאתה כותב מד"ב לא נותן לך רשיון בלתי מוגבל לתקוע כל מצב חריג ויוצא דופן לסיפור שלך בלי להצדיק אותו. מצב שבו הורים מקריבים את ילדיהם לאלים בצורה גורפת הוא מצב מאד חריג, ואם כי אין שום מניעה להציג חברה כזאת, אתה חייב לתת לקורא את ההצדקות שיאפשרו לו להאמין בה.
 
למעלה