בבקשה
לגבי "זה מה שלימדו אותי בבית הספר" : מה שלימדו אותך בבית הספר כנראה ניזון בעיקר מדיעות קדומות והתעלמות מכל מה שלא תואם דיעות אלו. בוודאי שאין מה שלימדו אותך מציג תמונה מלאה או נתונים שאינם תואמים אינדוקטרינציה מאד מסויימת. נתקלתי כבר במקרים רבים בהם מורים התמידו בהטמעת דיעות במסווה של עובדות, הכל בהתאם לנטיה אישית או נטיה לאומית או דתית אישית. זה שהמורה שלך "חוקרת שואה" ובכל זאת לימדה אותך כך רק מוכיח זאת. הבורות פושה בקרב מורים רבים בישראל, חלקם הגדול מסרבים ללמוד דברים שלא תואמים את השקפותיהם הניזונות מדיעות קדומות אחרות. אם המורה של מאמינה כי ככה הטיפו לה בבית שכולם אנטישמים ובכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו - זה מה שהיא תעביר גם לך ולא תפתח חקר אקדמי בענין. השאלה היא מה למדת חוץ מלצטט את המורה שלך. שאלה נוספת היא - האם מדובר בבית ספר דתי? פולנים הסגירו יהודים: נכון, היו מקרים כאלו ולא מעט. היו גם הסגרות יהודים בידיעה שיוצאו להורג מיידית בגלל עניני רכוש, שוד, וגם כדי למצוא חן בעיני הגרמנים מתוך מחשבה שכך הגרמנים יחוסו על הפולנים. גם פרשת ידוובנה מקורה בגישה כזו, של להרוג ביהודים ואז הגרמנים יהיו טובים אל הפולנים במקום (ביחד עם המטענים של ראיית היהודים כמשתפי פעולה עם הכיבוש הסובייטי וגירוש הפולנים לסיביר עד שהגיעו הגרמנים לשם). עם עוסקים במקרים פרטניים ולא בגישה כוללת, הרי שנימוק אחר היה זה שאיש לא נענש על רצח יהודי, לכן כל בעל זרוע מצא הזדמנות לשדוד יהודים ואח"כ להסגירם או לרצוח אותם בעצמו. ידיד שלי, שאביו נרצח שם ע"י איכר מקומי, פגש שם את בנו של הרוצח שסיפר כי האב במשך שנים לא הסתיר כי הרג יהודי בגלל זוג מגפיים ושעון כי על זה לא היו מענישים אותו אבל על שוד של פולני היה נענש ולכן לא העז. במקביל היו מקרים הפוכים. דווקא במקום בו סיוע ליהודי גררה עונש מוות בפקודה (ללא שיקול למפקד הצבאי הגרמני במקום אם לבצע זאת או לא) באופן יחסי וגם בהתחשב סטטיסטית בחלקם היחסי של היהודים באוכלוסיה הכללית הכי הרבה מצילי יהודים באו מפולין. לגבי סיבות להקמת המחנות בפולין: העובדה היא שהגרמנים עצמם השאירו אחריהם מסמכים המציגים זאת. נכון הוא שהיטלר סמך על אנטישמיות כגורם שימנע התקוממות העמים בקרבם ישבו היהודים (ולא רק בפולין, אלא בכל מקום ! ). הסיבה הקמת המחנות שם מעולם לא היתה אנטישמיות מיוחדת של הפולנים. לפני המלחמה היתה בפולין אפילו מפלגה של אנטישמים שדרשה כי יהודים אינם פולנים אמיתיים. גם היום יש מפלגה כזו וגם תחנת רדיו שמטיפה לכך ויש להם גם אתר באינטרנט www.polinica.net. באותה תקופה ישבו בממשלה הפולנים שרים יהודים והיו שתי מפלגות יהודיות סקטוריאליות בפרלמנט, וגם היום יש בפרלמנט הפולני קבוצת נציגים לידידות עם ישראל. נו אז? מאז ומתמיד היו אנטישמים בפולין, תמיד גם יהיו. מכאן לטעון שפולין - כאומה וכמדינה - שיתפה פעולה עם הגרמנים ובגלל זה הקימו שם את מחנות ההשמדה? פרופ' באוור מטעה. הוא גם לא טוען שיש לו הוכחה לטיעוניו שלו, ולא טוען שיש הוכחה כי הגרמנים לא התכוונו להשמדת הפולנים. הוא טוען כי אם אין לו הוכחות לטיעונים אחרים מטיעוניו הרי שכל טיעונים אחרים אינם נכונים. הרי כך אפשר לטעון גם כלפי מה שהוא אומר, וזה לא מוכיח דבר. משמע, אם לא ראית במו עיניך זה לא קיים. לא משנה שחוקרים מכל העולם טוענים אחרת, וחוקרים מכל העולם מציגים מסמכים בהם מפורטות תוכניות של שיעבוד העמים הסלביים הרוסיים ו"נקיון" של מרכז אירופה מהאספסוף הפולני. על פי אותה תוכנית מי שלא יושמדו יסולקו מזרחה לערבות סיביר, אבל פולין תהיה חלק מגרמניה,נקיה ממי שאינו בעל טוהר דם של "העם הנבחר". הרי פרופ' באוור לא מוכן לקבל זאת כי הוא לא ראה במו עיניו את עברון מציג מסמכים אלו. נו באמת..................... נכון הוא שהשמדת פולנים במרכז ובדרום פולין החל כהכנה להעברת גרמנים "טהורים" לשם, כי הרי אין כבר פולין וזו חלק מגרמניה (מה שדווקא מצטרף לטיעון הראשון שלי, על כך שכבר לא היתה כלל מדינת פולין שתסכים או תתנגד למשהו). היו גם היו תוכניות להשמדת הפולנים ככלל, זה שרק החלו בהשמדה סלקטיבית על פי הצרכים לא מוכיח העדר תוכניות ןמסמכים שהתגלו ושמורים בארכיונים.. ההבדל הוא שבאוור טוען למה שהיה על פי מה שהספיקו בפועל, ואילו עברון טוען למה שיכול היה להיות על פי התוכניות של הגרמנים אלמלא נצחון בעלות הברית. אסיים בציטוט ממסמך של יד ושם: תוצאות ההשמדה הביולוגית לא מילאו את הציפיות של הימלר. רק עם השחרור סולקה הסכנה שנשקפה לעם הפולני. שימי לב מה כותב המוסד המכובד שאת מביאה ממנו מובאות: הסכנה לעם הפולני. לא למדינה, שכבר לא היתה קיימת, אלא לעם הפולני ככזה. המסמך המלא מצורף כאן לעיונך. לגבי פרשת קילצה: מה שהיה שם סיפרו לי שני אנשים, אחד שקרא את התיקים המקוריים של חקירת האירוע ע"י הצבא הרוסי, ששלט אז באיזור (ושני חיילים רוסים ממוצא יהודי היו בין הנצורים בבית הקהילה וירו לעבר הפורעים הפולנים), ואח"כ גם עשה חקירה קטנה משלו ועקב אחר הפירסומים הגלויים וגם תישאל בהזדמנויות שונות אנשים שהיו אז במקום. השני היה שותף לתישאולים כעורך דין שביחד עם פרופסורית להיסטוריה ולמשפטים באונ' וורשה חקרו בנושא.
לגבי "זה מה שלימדו אותי בבית הספר" : מה שלימדו אותך בבית הספר כנראה ניזון בעיקר מדיעות קדומות והתעלמות מכל מה שלא תואם דיעות אלו. בוודאי שאין מה שלימדו אותך מציג תמונה מלאה או נתונים שאינם תואמים אינדוקטרינציה מאד מסויימת. נתקלתי כבר במקרים רבים בהם מורים התמידו בהטמעת דיעות במסווה של עובדות, הכל בהתאם לנטיה אישית או נטיה לאומית או דתית אישית. זה שהמורה שלך "חוקרת שואה" ובכל זאת לימדה אותך כך רק מוכיח זאת. הבורות פושה בקרב מורים רבים בישראל, חלקם הגדול מסרבים ללמוד דברים שלא תואמים את השקפותיהם הניזונות מדיעות קדומות אחרות. אם המורה של מאמינה כי ככה הטיפו לה בבית שכולם אנטישמים ובכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו - זה מה שהיא תעביר גם לך ולא תפתח חקר אקדמי בענין. השאלה היא מה למדת חוץ מלצטט את המורה שלך. שאלה נוספת היא - האם מדובר בבית ספר דתי? פולנים הסגירו יהודים: נכון, היו מקרים כאלו ולא מעט. היו גם הסגרות יהודים בידיעה שיוצאו להורג מיידית בגלל עניני רכוש, שוד, וגם כדי למצוא חן בעיני הגרמנים מתוך מחשבה שכך הגרמנים יחוסו על הפולנים. גם פרשת ידוובנה מקורה בגישה כזו, של להרוג ביהודים ואז הגרמנים יהיו טובים אל הפולנים במקום (ביחד עם המטענים של ראיית היהודים כמשתפי פעולה עם הכיבוש הסובייטי וגירוש הפולנים לסיביר עד שהגיעו הגרמנים לשם). עם עוסקים במקרים פרטניים ולא בגישה כוללת, הרי שנימוק אחר היה זה שאיש לא נענש על רצח יהודי, לכן כל בעל זרוע מצא הזדמנות לשדוד יהודים ואח"כ להסגירם או לרצוח אותם בעצמו. ידיד שלי, שאביו נרצח שם ע"י איכר מקומי, פגש שם את בנו של הרוצח שסיפר כי האב במשך שנים לא הסתיר כי הרג יהודי בגלל זוג מגפיים ושעון כי על זה לא היו מענישים אותו אבל על שוד של פולני היה נענש ולכן לא העז. במקביל היו מקרים הפוכים. דווקא במקום בו סיוע ליהודי גררה עונש מוות בפקודה (ללא שיקול למפקד הצבאי הגרמני במקום אם לבצע זאת או לא) באופן יחסי וגם בהתחשב סטטיסטית בחלקם היחסי של היהודים באוכלוסיה הכללית הכי הרבה מצילי יהודים באו מפולין. לגבי סיבות להקמת המחנות בפולין: העובדה היא שהגרמנים עצמם השאירו אחריהם מסמכים המציגים זאת. נכון הוא שהיטלר סמך על אנטישמיות כגורם שימנע התקוממות העמים בקרבם ישבו היהודים (ולא רק בפולין, אלא בכל מקום ! ). הסיבה הקמת המחנות שם מעולם לא היתה אנטישמיות מיוחדת של הפולנים. לפני המלחמה היתה בפולין אפילו מפלגה של אנטישמים שדרשה כי יהודים אינם פולנים אמיתיים. גם היום יש מפלגה כזו וגם תחנת רדיו שמטיפה לכך ויש להם גם אתר באינטרנט www.polinica.net. באותה תקופה ישבו בממשלה הפולנים שרים יהודים והיו שתי מפלגות יהודיות סקטוריאליות בפרלמנט, וגם היום יש בפרלמנט הפולני קבוצת נציגים לידידות עם ישראל. נו אז? מאז ומתמיד היו אנטישמים בפולין, תמיד גם יהיו. מכאן לטעון שפולין - כאומה וכמדינה - שיתפה פעולה עם הגרמנים ובגלל זה הקימו שם את מחנות ההשמדה? פרופ' באוור מטעה. הוא גם לא טוען שיש לו הוכחה לטיעוניו שלו, ולא טוען שיש הוכחה כי הגרמנים לא התכוונו להשמדת הפולנים. הוא טוען כי אם אין לו הוכחות לטיעונים אחרים מטיעוניו הרי שכל טיעונים אחרים אינם נכונים. הרי כך אפשר לטעון גם כלפי מה שהוא אומר, וזה לא מוכיח דבר. משמע, אם לא ראית במו עיניך זה לא קיים. לא משנה שחוקרים מכל העולם טוענים אחרת, וחוקרים מכל העולם מציגים מסמכים בהם מפורטות תוכניות של שיעבוד העמים הסלביים הרוסיים ו"נקיון" של מרכז אירופה מהאספסוף הפולני. על פי אותה תוכנית מי שלא יושמדו יסולקו מזרחה לערבות סיביר, אבל פולין תהיה חלק מגרמניה,נקיה ממי שאינו בעל טוהר דם של "העם הנבחר". הרי פרופ' באוור לא מוכן לקבל זאת כי הוא לא ראה במו עיניו את עברון מציג מסמכים אלו. נו באמת..................... נכון הוא שהשמדת פולנים במרכז ובדרום פולין החל כהכנה להעברת גרמנים "טהורים" לשם, כי הרי אין כבר פולין וזו חלק מגרמניה (מה שדווקא מצטרף לטיעון הראשון שלי, על כך שכבר לא היתה כלל מדינת פולין שתסכים או תתנגד למשהו). היו גם היו תוכניות להשמדת הפולנים ככלל, זה שרק החלו בהשמדה סלקטיבית על פי הצרכים לא מוכיח העדר תוכניות ןמסמכים שהתגלו ושמורים בארכיונים.. ההבדל הוא שבאוור טוען למה שהיה על פי מה שהספיקו בפועל, ואילו עברון טוען למה שיכול היה להיות על פי התוכניות של הגרמנים אלמלא נצחון בעלות הברית. אסיים בציטוט ממסמך של יד ושם: תוצאות ההשמדה הביולוגית לא מילאו את הציפיות של הימלר. רק עם השחרור סולקה הסכנה שנשקפה לעם הפולני. שימי לב מה כותב המוסד המכובד שאת מביאה ממנו מובאות: הסכנה לעם הפולני. לא למדינה, שכבר לא היתה קיימת, אלא לעם הפולני ככזה. המסמך המלא מצורף כאן לעיונך. לגבי פרשת קילצה: מה שהיה שם סיפרו לי שני אנשים, אחד שקרא את התיקים המקוריים של חקירת האירוע ע"י הצבא הרוסי, ששלט אז באיזור (ושני חיילים רוסים ממוצא יהודי היו בין הנצורים בבית הקהילה וירו לעבר הפורעים הפולנים), ואח"כ גם עשה חקירה קטנה משלו ועקב אחר הפירסומים הגלויים וגם תישאל בהזדמנויות שונות אנשים שהיו אז במקום. השני היה שותף לתישאולים כעורך דין שביחד עם פרופסורית להיסטוריה ולמשפטים באונ' וורשה חקרו בנושא.