במחילה, אין ברצוני להעמיק את המחלוקות הפוליטיות בינינו

במחילה, אין ברצוני להעמיק את המחלוקות הפוליטיות בינינו

על מקצת חטאי אני מתוודה היום.

הקרובים לי אולי מודעים לכך שדעתי לא נוחה מראש הממשלה, והגם שאני מתבטא מתון-מתון בנושא רק מעט פה זער שם, דעתי לגבי תפקודו, סגנונו וחזונו ברורה.

אינני אוהב את הדרך שבה השתמש ביחוסו המשפחתי או את החשיבות המוגזמת שהוא נוהג בתסרוקתו. הגם ששליטתו המושלמת בשתי שפות היא דבר נאה, מעולם לא ראיתי בכך רבותא להסתלסל בה כאשר מדובר במנהיג של ארץ כארצנו. יכולתו להשביע את רצון מצלמות הטלביזיה, מחוות הגוף שלו ואף היותו רודף שמלות גם הם לא משנים את דעתי עליו להכא או להתם. מעולם גם לא אחזה בי צמרמורת העונג החמה והלחה המרגשת את חסידיו באיברים מאיברים שונים של גופם כל אימת שמעל המסך מפציע קלסתר פניו המשורטט.

גם למפלגתו אני לא מחזיק טובה. מקבץ חדלי אישים חסרי רצון, חזון או יכולת לפרוץ דרך שתיטיב עם הדורות הבאים, שכל אימת שהגה השלטון נופל לידיהם מייד נשחתת אצלם כל אמת מידה. כל רצונם הוא להיבחר שוב, ולשם כך הם נוטים באשר תטה אותם הרוח, פעם ימינה ופעם שמאלה, באין דרך. וכשם שלא תמכתי אישית בו, כך גם מעולם לא תמכתי במפלגתו או במועמדים שהיא העמידה לראשות הממשלה.

ועם כל כך שלא תליתי בו תקווה מעולם, עדיין התאכזבתי מהתנהלותו בשלל אירועים, לאחרונה כאשר בחש ביד גסה בעצמאות מערכת המשפט. לזאת לא ציפיתי ממנו אף אני.

אולם יש שדווקא עיתות מצוקה הן הזמן שבו יוצא היקר מהזולל, ובשעה כזו אנחנו עומדים כעת. ושעה זו היא שעתו היפה של ראש הממשלה. וכשם שחייב הייתי לקלל על הרעה, כך לא ממני ייבצר לברך על הטוב שמשפיע עלינו ראש ממשלתנו בתבונתו ובעוז רוחו.

בשעה זו מתגלית גדולתו, היא כשרונו לאחד את הציבור. לטעת תקווה בקרב מי שעולמו מחשב להחרב עליו ולהושיט סעד למי שעולמו, חלילה, נחרב עליו ממש. הנה אך לפני שעות אחדות הכריז ראש הממשלה על קרן של מיליארדים להבטיח שמי שנשבר מטה לחמו לא יחסר לחם ואף לא יחסר מדור ומורה, מרפא ומלבוש. ועוד הוא מדבר וכבר יסד קרן נוספת להבטיח את החקלאות, ולא חסך שבח והודיה מהחקלאים "שבזכותם מונח מזון על שולחנותינו", כלשונו. תמיד הוא זוכר להודות לעושים במלאכה. רופאים, כבאים, שוטרים, חיילים, יוגבים. בכח מילותיו החמות והמדודות הוא מאחד את כל שדרות העם בצוק השעה הזו.

והגם שיש שהוא נאלץ מעת לעת לקצץ בזכויות המוקנות לפרט מתוקף היותו אדם חופשי במדינה חופשית, ולהגביל בהגבלות שונות את חירויותיו, ניכר שהוא עושה זאת בלב שותת, ויחד עם זאת ביד מנתחים זהירה אין הוא מסיר אף לא כמלא הנימה יותר מהנחוץ בהחלט. את ספינת ארצנו הרחבה והטובה הוא מנווט בימים הסוערים אל נמל מבטחים ולא כאותו קברניט שאפסו עוד שמוליך את ספינתו לצלול אל מרבץ שממה. וכן שבח יש לחלוק למשפחתו. לאשתו, לשני בניו ולבתו, שמאפשרים לקברניטנו להמציא לנו בימים דרך ובמים עזים נתיבה. וגם אם אותם "כלבי שמירה" מנסים ללוק את דמו, אין הם מחסירים מכבודו ומגדולתו אפילו ככלב הלוקק מן הים.

רבות חלקתי עליך, ראש הממשלה, ורבות בזתי לך והתברכתי בקלונך, אבל היום הזה אתה ראש הממשלה שלי בשלמות ולמעלה מכך, היום הזה אני מתיימר בכבודך. בכח רוחך אתה משבית שאון גלים ודכי ים ובידך פקודת נפש כל חי, בכוחך קרע-נא כתר נגף רע מעלינו, אתה שולח רוחך על כל יושבי ארצנו, אתה נוטע בין האומות והאמונות השונות השוכנים בה אהבה ואחוה ושלום ורעות ועוקר מליבם כל שנאה וקנאה ואיבה ותחרות למלא משאת נפש בניה המשתוקקים לראותה אור לכל הגויים. יהי רצון שתהא ארצנו ברכה לכל יושבי תבל ותשרה ביניהם אך רעות וחרות.

תודה לך אדוני ראש הממשלה. חזק, ג'סטין, חזק ואמץ ואל תרף ידך מהגה הספינה.
 
מוסיף

מי שבאמת מפתיע אותי לטובה הוא דאג פורד. אני ממש לא מחסידיו ובאופן כללי לחלוטין לא מסכים עם המדיניות שלו. אבל במשבר הנוכחי הוא בהחלט מגלה מנהיגות וניכר שהוא מתייעץ ומקשיב למומחים.
 
מסכות



 
הקורונה היא הדאוס-אקס-מאכינה של דאג פורד

בלי זה רק אלוהים יודע איך הוא היה צולח את שביתת המורים
 

Sumsum30

New member
דווקא הוא נופל עכשיו בסקרים על התפקוד

כן הקורונה הצילה אותו זמנית מאימת המורים שאיימו למרוט את עורו ברחובות העיר, מורים שעכשיו מקבלים משכורת מלאה ויושבים בבית עד להודעה חדשה+הם סגרו את השביתה עם חוזה יותר טוב, נודע לי ממורה אבל זה חסוי לציבור כי הציבור יעשה מפורד קציצות. (כאות מחווה הם הולכים לעשות קצת קישקושים אונליין למרות שהחוזה החדש שנחתם יומיים לפני הקורונה קבר את הרעיון הבאמת מוצלח של האונליין - לצמיתות)

הסיפור עם 99 אחוז מהעסקים שהם "חיוניים" לציבור זה גם בדיחה לא מוצלחת.
עדיף היה לו לסגור את כל אונטריו לשלושה ארבעה שבועות ולגמור עם זה, ולקחת סיכון כלכלי (שהיה עולה פחות בסוף).
 
למה אתה חושב שאונליין זה רעיון כל-כך מוצלח (זהירות ארוך)?

יש לי קצת נסיון בהוראה אונליין (במיוחד עכשיו כמובן, אבל גם לפני כן). לתכנן קורס טוב אונליין זה מאד קשה. אחד הדברים הכי חשובים ללמידה טובה- אינטראקטיביות ולמידה פעילה- עלול ללכת לאיבוד אם לא עושים את זה נכון.

הרבה ארגונים, וכמובן פורד וממשלתו רואים את זה כאמצעי כלכלי: אפשר ללמד הרבה יותר סטודנטים באותה מידת השקעה. בפועל, זה לא כל-כך פשוט. גם להכין קורס אונליין טוב דורש הרבה משאבים (אצלנו למשל האוניברסיטה מחזיקה אנשי טכנולוגיות למידה, instructional designers ועוד כדי לסייע למרצים להכין קורסים מתוקשבים). זמן ההכנה ארוך יותר מאשר קורס רגיל, וזמן ההוראה בפועל לא שונה מהותית ואולי אפילו ארוך יותר אם רוצים לעשות את זה טוב. וחוץ מזה, יש תלמידים שזה מתאים להם וכאלו שלא ועלולים להכשל בגלל זה (תבדוק כמה אנשים מתחילים קורסים של קורסרה וכמה מסיימים אותם). הסטודנטים שאני מלמד עכשיו אונליין בלית ברירה בקורס שאמור להיות פנים אל פנים והוא קורס מאד אקטיבי (סוג של סדנה שמשלבת סמינר עם עבודה על פרוייקטים) אומרים שהאינטראקציה (לא רק אצלי אלא בכל הקורסים) חסרה להם.

בנוסף, סטודנטים בעלי לקויות, פיזיות או לקויות למידה כאלו ואחרות, עלולים במיוחד להיפגע. לילדים עם ADHD למשל עלול להיות עוד יותר קשה ללמוד אונליין (או יותר קל- תלוי איך מתכננים את ההוראה)

אני לא אומר שלא צריך בכלל ללמד אונליין. אני בעד שימוש במגוון שיטות וצורות הוראה (אחד הדברים שאני עושה הוא מה שנקרא flipped class שבו אני מקליט מראש הרצאות קצרות של עד 10 דקות שנותנות את הרקע לנושא, בוחן ידע קצר שהסטודנטים עונים עליו אונליין- מיועד לוודא שהם צפו בהרצאות. אח"כ בכיתה, בהנחה שאת הרקע הבסיסי הם קיבלו אנחנו מנהלים דיונים, משחקי תפקידים, או קייס סטדי'ס שקשורים לנושא).

בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שאם רוצים ללמד אונליין אי אפשר פשוט להגיד למורים "תעבירו שיעורים בזום". זה מתכון לכישלון. קורס אונליין דורש משאבים ויותר הכנה ויותר עבודה מקורס רגיל כדי לעשות את זה טוב. שמעתי פעם הרצאה של רוב קלינג ז"ל- חוקר מוערך בתחום המידע מאונ' אינדיאנה שאמר
e-Anythig is that thing complicated by the e
זה נכון גם, ואולי בעיקר, ל e-Learning
 

michaelbl

New member
זה בסדר אל תדאג

לא הולך להיות שום אונליין אמיתי.
יש לי ילדים ב3 בתי ספר ובאף אחד מהם לא באמת הולכים לעשות אונליין.
פרט למורה אחד שפעם בכמה ימים עושה שיעור וידאו קצר שאר המורים פשוט יתנו להם מטלות בכתב דרך גוגל קלאסרום. זה סתם איזה קנדבלוף קטן כדי שיירשם בפרוטוקול שהמורים בעצם עבדו ולימדו ויקבלו משכורת, וככה כולם מרוצים, הממשלה מכריזה שהם פתרו את בעיית בתי הספר והמשך לימוד החומר, המורים מקבלים משכורת מבלי לעבוד באמת, והילדים מרוצים שלא מציקים להם יותר מדי עם בית ספר וקיבלו חופש גדול של חצי שנה.
דווקא הגדול שבאוניברסיטה המרצים נותנים הרצאות וידאו באופן די סדיר.
 
לא דואג

הבת הצעירה שלי מסיימת תיכון השנה. ממש לא אכפת לה ולנו אם השנה תיגמר עכשיו
 
מה אתם באמת עושים עם הבת?

גם הבן שלי אמור לסיים תיכון השנה
איך הוא יסיים תיכון? אין לו עדין את כל הנקודות (קרדיט)
איך יתנו ציונים?
אני ממש מודאגת
חברים שלי, שהילדים שלהם במערכת פרטית ,מספרים שהלימודים אונליין כרגיל.
אצל הבן שלי, אין כלום.
רק מורה אחד עשה איזה בדיקת התכנות עם הכיתה ואמר שיודיע להם בהמשך.....ובנתיים לא שמעו ממנו...או מאחרים
 
אנחנו ממש לא מתרגשים

הבעיה היא מערכתית ולכן יצטרכו לתת תשובה מערכתית. אני משער שהפתרון יהיה בצורה של לתת ציון על בסיס הציונים הנוכחיים + אולי ISU. יכול להיות שיחליטו גם על פתרון בצורה של credit/ no credit. בכל מקרה יגיעו לפתרון והמוסדות להשכלה גבוהה יהיו חייבים לקבל אותו ולהתגמש בדרישות הקבלה שלהם לשנה"ל הקרובה. גם הם יודעים שהמצב הוא לא מצב רגיל.

באופן אישי אנחנו גם לא מוטרדים כי הבת שלנו החליטה בכל מקרה לעבוד שנה לפני שהיא מתחילה לימודים באוניברסיטה. היא התחילה לבדוק אוניברסיטאות אבל לא נרשמה לשנה"ל הקרובה.
 

Sumsum30

New member
מה שזה לא יהיה זה עדיף מכלום

אנחנו מדברים על מקרה חירום, לא ימים שבשיגרה.
 
נכון, אבל לא על זה מדובר פה

אלא על המו"מ בין המורים לממשלת אונטריו שחלק ממנו היה הרצון של הממשלה להכניס לימודים אונליין לתוכנית הלימודים, שהמורים התנגדו לו. זה עלה לפני פרוץ משבר הקורונה.
בעניין הזה אני אמביוולנטי. ללימודים אונליין יש יתרונות וחסרונות. צריך לעשות את זה נכון כדי שזה יצליח וכמעט כמו כל דבר בחינוך: one size fits all לא עובד.
 
למעלה