בן זוג קמצן...

girlim

New member
בן זוג קמצן...

אני פונה אליך כבר ביאוש . אני ביחד עם חברי יותר משנתיים (אם אפשר לקרוא לזא ביחד כי אנחנו רבים כל שני וחמישי על הנושא האמור) . אני בת 26 והוא בן 32 . יש ביננו חברות קרובה ועמוקה מאד , וכבר מתחילתו היתה הרגשה של כוונות רציניות אחד כלפי השני , אבל אני לא מסוגלת יותר להתמודד עם הקמצנות שלו . האמת , שבעודי כותבת לך , אנחנו כבר לא מדברים יומיים , זאת לאחר שישבנו בבית קפה וכ"כ כאב לו להוציא על 2 כוסות שתיה שהוא היה חייב לשאול אותי אם יש לי כמה שקלים לטיפ . הוא אף פעם לא הזמין אותי לארוחה ממש , זה תמיד קפה מסעדה , וגם אז , גם אם הוא משלם על שנינו הוא לא מזמין לאכול , בתואנה שהדברים האלו לא משביעים אותו (אבל אח"כ הוא אוכל את כל מה שהשארתי...) . נדיר שהוא מביא לי איזשהי מתנה למעט ביומולדת , שלא לדבר על לצאת לסופ"ש או משהו דומה . זה ננמאס לי , זה מגעיל אותי , כל פעם שאירוע כזה מתרחש ואני מרגישה שהוא חוסך עלי אני לא מסוגלת שהוא יתקרב אלי . ברור לי ששנינו באים מרקע שונה , אצלי תמיד בבית היה שפע על אף שאנחנו רחוקים מלהיות עשירים , ואני בטבע שלי ממש לא בזבזנית אבל אוהבת להנות כמה שאפשר ולעולם לא חשבתי על כסף כשמדובר בבן הזוג שלי , הפינוק שלו וההנאה שלו חשובים לי הרבה יותר . הוא לעומתי רחוק מלהיות כזה ,, יכול להגיד מילות אהבה מבוקר עד ערב , כמובן עד הכיס . אני מתלבטת אם להרים טלפון או שכבר להניח לקשר הזה וזהו . אני יודעת שהעלבתי אותו כי בבית קפה אמרתי לו שהוא אדם עלוב ושהוא דוחה אותי , אז הוא קם והלך , אבל לא יכולתי כבר לסבול את זה . כואב לי שזה המצב , כי הוא חסר לי , אבל אין לי מושג קלוש כיצד מתמודדים עם זה , ואיך בכלל אפשר לחשוב על להקים בית עם אדם כזה. אשמח לתגובה כנה , את ממליצה לי לוותר? איזו אופציה יש לי, אם בכלל? בתודה מראש ...
 
ברוכה הבאה לפורום! ואשתדל לראות

ביחד איתך איפה הדברים עומדים היום עם בן זוגך. אני מרגישה שלמרות הדברים הטובים שאת מספרת עליו ועל הקשר בינכם (קשר חברי עמוק , ממושך וכוונות רצניות לעתיד) התכונה ה"קמצנית" לדברייך מעיבה על הכל ולא מאפשרת לך להיות איתו ולהעריך אותו. הרקע ממנו הגעתם לא כל כך משנה כאן כי בשורה התחתונה את סולדת מהחלק הזה שלו וגם מגיעה למצב שאת מרוב תיסכול פוגעת בו. אני מציאה לך לנצל את ההפסקה בחברות שלכם לבדוק איך את מרגישה בהעדרו, מה חסר לך ממנו כאשר אתם פרודים האם את יכולה ל"התבונן" בקמצנות שלו באופן אחר, לא כמשהו שהנועד להרחיק אותך ולהרגיז אותך ושזה לא מופעל נגדך אלא - הוא גם קמצן. זאת "החבילה" שהוא מביא איתו והיא לא תשתנה, רק אופן החשיבה וההסתכלות שלך על זה יכולה לשנות כן.
 
מהיכן הביטחון שהחבילה שלו לא תשתנה

לפני שקובעים את זה נחרצות אני מציע לעשות מהלך שאולי יהפוך למהלך כפול: קודם כול, לא שמענו אם בן הזוג מגונן על התכונה שלו או מכיר בה וסובל ממנה. אם "ב", אז אפשר להתחיל בעבודה לשחרר אותו מהקמצנות. קמצנות זו כמובן מילה שיפוטית. (פעם אמרו: "הוא קמצן, אני חסכן, ואתה ..." - אני לא זוכר את ההמשך.) מה שאת יודעת עליו הוא שנורא נורא קשה לו להוציא כסף. אם הוא מגונן על ההתנהגות שלו ואומר ש"כזה הוא", או שהוא לא קמצן, או שהוא מוציא בדיוק כמה כסף שצריך, אז זה נכון שהחבילה שלו לא תשתנה בקרוב. אבל אם הוא אומר שזה מכאיב לו, מבייש אותו, נובע מקשיים שאנחנו לא יודעים עליהם... אז צריך ללכת לייעוץ פסיכולוגי. ברור שהעבודה תהיה קשה, אבל שווה לנסות. ןאם זה יצליח החבילה שלו כן תשתנה. ואז תרומתך לחייו, ואם תישארו יחד - תרומתך לחייכם המשותפים - תהיה נפלאה.
 

שחל1

New member
,,תעזבי אותו מיד . עדיף קודם מאשר מ

תעזבי אותו מיד. עדיף מוקדם מאשר מאוחר. כל חיי נשואייך יהיו גיהנום. בחי נשואין יש המון הוצאות , ובכל פרוטה יזעק ויקמץ , חיי הנשואין יהרסו. בעלי אוהב לקנות אפילו יותר מידי , עדיף כך מאשר קמצנות.
 
רציתי להגיד לך שקמצנות זו לא תופעה

שנעלמת אלא הפוך היא גוברת משנה לשנה. אז אם זה מפריע לך מוטב שתנסי להתרחק ממנו. זה אולי ישתנה לתקופה אבל רק שתדעי שזה באופי ואני מדברת מנסיון חיים של עשרים שנה. קמצנות זה ממש אופי. צריך לעשות המון שינויים באופי כדי לחשוב אחרת. ולכן אם זה כל כך מפריע לך אסור לך שתקשרי לבן אדם כזה. ראי הוזהרת או שתקבלי את זה ותחשבי אחרת. אני חושבת שאני כמוך בעניין כסף. זה לא משנה אם את ענייה או עשירה זה פשוט עניין של גישה. בהצלחה לך הארה
 

girlim

New member
קודם כל תודה לכולכם על התגובות

באשר לשאלה שהועלתה כאן , כיצד הוא מגיב , אז התשובה היא שהוא אומר זה אני וזה מה יש (וגם אם הוא זרק פעם שהוא ינסה לשנות את התנהגותו בשבילי בפועל לא ראיתי את זה בא לידי ביטוי) . הוא הרבה פעמים שמע כמה זה הפריע לי , וכמו שנאמר פה לתכונה הזו יש יכולת קוסמית להעלים את כל הטוב בקשר כי היא דוחה אותי . למשל הרבה פעמים שאלתי אותו למה לא קיבלתי ממנו אף פעם פרחים , הוא אמר לי שלא נראה לו הגיוני להוציא 80 שקל על משהו שנובל כמה ימים אחרי! הוא פשוט שם קצוץ על ההנאה שלי , אחרי שנה רק זכיתי ממנו לזר , כמובן קטן... אני לא מאמינה שעלה מעל 30 שקל וזה מעליב . אמרתי לו שהרבה פעמים הוא נותן לי להרגיש לא שווה , הוא אמר שזה לא העניין ושהוא לא הברון רוטשילד... 90% מהפרידות שלנו היו כתוצאה מהתכונה הדוחה הזו
. מה החזיק אותי שם אתם בטח שואלים , אז כמובן שהיו דברים כאלה . הוא חכם , מעניין , איש שיחה מדהים . לא הרגשתי כימיה תקשורתית ברמה כזו עם אף אחד בעברי . ומעל הכל למרות שזה אולי סותר את התנהגותו הקמצנית , אבל הוא אוהב אותי מאד יותר מכל בן זוג אחר שהיה לי . אני מדברת על ממש הערצה . כל מה שאני עושה חמוד , כל הבעה הוא מחבק אותי באהבה , וזה נותן לי המון ביטחון שזה הדבר הכי חשוב לי בקשר זוגי . כואב לי שכל זה נזרק לפח בגלל האטימות שלו והנוקשות שאין לי מושג כבר איך להתמודד איתה , אז נכון שהוא לא מרוויח מי יודע מה אבל בן אדם שמתנהג כך , ימשיך להתנהג כך גם אם ירוויח פי 5 . כרגע , השיחה איתו כן חסרה לי אבל אני לא בטוחה אם לא עדיף להיפרד מהקשר הזה , אני חייבת להגיד שהאהבה שלו אלי היא דבר שמיכר אותי , וזה מה שחסר לי יותר מכל . אני פוחדת שיהיה לי מאד קשה למצוא אדם שיאהב אותי כך . זו לא סיבה להתאמלל אני יודעת אבל בכל זאת זה לא קל .
 

girlim

New member
שכחתי עוד דבר חשוב

לגבי מה שאמרה חגית ורד , אם אוכל להסתכל על כך אחרת , נראה לי שלעולם לא . מה שכן הוא אמר לי שאם נתחתן המשכורת שלו עוברת אלי כי הוא מאמין שאשה צריכה לנהל את הבית . הורי שמאד אוהבים אותו... אמרו לי מה את רוצה? את תחליטי הכל . אבל אני רואה זאת אחרת . הוא בטוח יתעצבן אם אקנה כל מיני דברים שיראו לו מיותרים או יקרים מדי , וחוץ מזה התכונה של לא להוציא עלי כסף תישאר גם היא , כי גם אקבל את כספו זה לא סותר את העובדה שמדי פעם ארצה שיפנק אותי במשהו , אני צודקת נכון?
 
לגבי נקודת ההסתכלות, יש לעשות פה

עבודה בעניין. זה לא יבטל את ההתנהלות ה"קמצנית" שלו מולך שאני לא חושבת שזאת קמצנות אלא תפיסת עולם שלו, שיש דברים ש"אינם" שווים כסף. את רואה פרחים כתשומת לב ופינוק והוא כביזבוז. לראות את זה אחרת זה גם לא לחשוב שהוא לא רוצה לקנות לך פרחים אלא הוא כן מעריץ אותך, כן מפרגן לך, כן נהנה לשוחח איתך על הכל. כמה באמת חשוב לך "שיבזבז עלייך"? האם דיברת איתו על הנושא הזה שלא תוך כדי סיטואציה כספית? כמה הוא מודע לחשיבות שאת נותנת למתן תשורות? אולי אם ידע שזה מוקד הסיכסוך ביינכם יהיה מוכן לנסות לנהוג אחרת.
 

girlim

New member
הוא יודע שזו הבעיה

ועד עתה לא הראה לי שום שינוי . אז מה אם זו תפיסת עולם . אם אוהבים ורוצים מישהו לא עושים ויתורים למען ההנאות שלו? וזה לא עניין ש"יבזבז" . אני רואה בדברים החומריים כצורת חיזור , השקעה , דרך חשובה להביע אהבה . הוא מאד מודע למצב וזה מה שמדאיג אותי , איך הוא מוכן לאבד אותי ואותנו בגלל העקשנות הזו . נניח ואכן אעשה מה שאת אומרת , את באמת מאמינה שאוכל לחיות בשלום עם זה שאני חיה עם אדם שחושב שלגרום לי הנאה זה בזבוז כסף? מה יהיה אם נחיה ביחד , למרות שהוא אמר שיתן לי את המשכורת (אגב מה את חושבת על זה?) . אם ניסע לחופש הוא ירצה בכל דבר את ההכי זול . יוותר על חשבון הכיף שלנו בגלל האופי הנורא הזה , אני חושבת שיהיה לי קשה לעבוד על עצמי . למה שהוא לא יעבוד על עצמו? וחוץ מזה איך אני יכולה לעבוד על עצמי?
 
את לא חייבת לעשות כלום, אני מרגישה

שאת מתקשה מאד להחליט וכואבת מאד את המצב. אם היית יכולה בוודאות לבחור בפרידה, היית כבר עושה זאת ולא מתייעצת על כך אבל אני מסיקה מכך שאת כן שואלת אחרים, שאת לא בטוחה וחוששת להחליט. את מבקשת בעצם שאגיד לך שאת צודקת ואת צריכה באמת לעזוב אותו, וראיתי שקיבלת כמה מסרים כאלה אבל לעשות את הדבר הנכון זה להתגבר יצר ה"קורבנות" ("איך הוא מוכן לאבד אותי...") להשקיע אפשר בכל מיני דרכים ולאו דווקא בכסף . אני מזמינה אותך שוב לחפש אצל עצמך את התשובה. בקשר למשכורת שתינתן לך, אני לא מתרשמת מזה לכאן או לכאן, יכול להיות שהוא מנסה לפייס אותך דרך זה ולהראות לך שהוא נדיב כן. זה לא צריך להיות שייך לדעתי להחלטה שלך.
 

ליאן 10

New member
תגובה

מה שאת מבקשת זה לא חבר לניצול עם לא מתאים את יכולה ללכת מי אמר שהחבר צריך לשלם איפה השביון
 

girlim

New member
תודה לכולכם , בכל מקרה

כרגע אני אנסה להיות בלעדיו ויהיה מה שיהיה .
 
למעלה