בן 1.8 בעייתי באוכל

yaelikv

New member
בן 1.8 בעייתי באוכל

אשמח ממש לעזרה :(

כשבני נולד הוא היה באחוזונים הגבוהים, היה על הנקה מלאה שזרמה סבבה. סביב גיל 5 חודשים ירד טיפה באחוזונים (מ-50 ל-35 במשקל), מעט אחרי זה התחלנו לשלב מוצקים והתחיל מהר מאוד ויפה מאוד לאכול מנת מרק ומנת פירות. כשנכנס לגן התחילו מחלות אינסופיות ובמקביל ירד עוד ועוד באחוזונים עד למצב שהגיע לאחוזון 3! עכשיו כבר כמעט שנה שהוא יציב על אחוזון 20 במשקל (מעבר לכך מתפתח תקין לגמרי לגמרי).
סביב גיל שנה התחיל לעשות די בעיות עם אוכל - נגיד הסכים לאכול רק עם צעצוע או שנשעשע אותו עם שיר\סיפור, ייחסנו את זה למחלות הלא נגמרות ולחוסר תאבון. לאחרונה הייתה תקופה טובה (וגם היה בריא) שבה אכל יפה כולל ארוחת ערב, אבל לא ממש מדהים. ת'כלס הוא ילד רזה, לא מאלו שיטחנו אוכל (אפילו כשמידי פעם מביאה לו נשנוש כמו עוגיות או במבה יאכל לא הרבה מזה). הייתה תקופה שאכל ירקות כמו עגבניות, מלפפון וגמבה אבל עכשיו יורק (אפילו שכל יום מביאה לו לצלחת), גם פירות הוא אוכל ממש מעט (כמה פרוסות של אגס או תפוח וחצי מזה יורק). עשינו כל מיני בדיקות דם ששללו מחלות או תת\יתר פעילות של בלוטת תריס, מקפידים על ייעוץ עם דיאטנית כמו להוסיף טחינה\שקדייה\שמן\מעט חמאה, משתדלת מעבר לדברים שיודעת שאוהב גם לגוון עם דברים חדשים, יש פעמים שמסרב לאכול משהו שאוהב (נגיד לא מוכן לאכול פתיתים עם ירקות לערב כשממש אוהב פתיתים). משתדלים שלפחות פעם ביום תיהיה ארוחה משותפת (למרות שלרוב מבקש לקום וללכת אחרי כמה דקות).
לא יודעת איך לפעול :( האם להמשיך להציע ולגוון ולסמוך על התאבון שלו, אולי צריך התערבות מקצועית, אולי הוא פשוט "ילד רזה שאוכל מעט"?
 
בן 1.8

היי יעל,
שמחתי לקרוא שאתם מתייעצים עם דיאטנית בנוגע לעניין.
אחוזוני הגדילה אינם קשורים רק לאוכל, אלא לפוטנציאל הגנטי של הילד..
אם שני ההורים רזים וקטנים, הגיוני מאוד שבנם לא יהיה באחוזון 90, גם אם הוא אוכל מצוין.
כמו כן, אם ההתפתחות תקינה ובנך נמצא באחוזון יציב כבר כשנה, כנראה שגופו מקבל את הדרישות התזונתיות שלו.
המשיכו להקפיד על ארוחות משפחתיות, בשעות קבועות, ללא הסחות דעת במהלך הארוחה וללא נשנושים בין הארוחות כדי שיגיע רעב מספיק לארוחות עצמן.
מוטב גם לדחות את השתייה לסיום הארוחה ולהמשיך במעקב אחר משקל, אורך וייעוץ דיאטנית בקהילה.
בהצלחה!
 

yaelikv

New member
תודה.

האמת ששנינו די ממוצעים, אני אומנם רזה אך גבוהה ובעלי היה רזה רוב חייו עד השנים האחרונות שהשמין יותר.
אני מניחה שאם היה אוכל טוב יותר היה במשקל גבוה יותר. אני לא יודעת מה לעשות כדי שיאכל טוב יותר :( פשוט נראה לפעמים שלא אוהב לאכול, למרות שמבינה שרוב הסיכויים שזה בגלל משהו אחר. אחת הבעיות היא שלא מסיים ארוחה בלי צעצוע, למשל
 
למעלה