בנושא תגבורי הרכבות שיצאו לאחרונה

לאחרונה תוגברו רכבות רבות:
*קו רחובות תל אביב מתוגבר ברכבת שלישית לשעה לא רק בשעות העומס אלא גם בין 9 ל14 בשונה ממה שהיה עד היום.
*קו דימונה באר שבע- רכבת נוספת לכל כיוון בשעות הבוקר המאוחרות (אגב- משרד התחבורה לא תיגבר בהתאם את ההגעה לרכבת בקו 12, שנשאר פעיל רק בלו״ז שהיה עד היום, מה שהופך את הרכבת המתוגברת לפחות אפקטיבית).
*קו העמק (בית שאן) מתוגבר בשעות הבוקר ב2 רכבות לשעה (במקום 1).

בקרוב גם תגבור של 4 נסיעות בשעה מתל אביב לירושלים ונסיעה נוספת בשעה לקו קריית גת באר שבע (מבלי שפורסם לעת עתה מה יהיו תחנות הביניים).


השאלה שלי היא כזאת:
הייתה תקופה די ארוכה רכבת ישירה מראשון לציון משה דיין לתל אביב, ללא תחנות ביניים בחולון ובת ים. מה עתידה? לא מצאתי באינטרנט כרגע. (נראלי בוטל בתחילת המלחמה או אף לפני זה)

שאלה נוספת בנוגע לתכנון עתידי:
האם קו ראשון לציון משה דיין-מעויין שורק-רמלה דרום דרך תחנת הראשונים תבטל את קו ראשונים לוד?
(להזכיר שקו ראשונים לוד התחיל בהתחלה כקו ראשונים תל אביב דרך לוד, ובוטל ב2018 מבלי שעזר הבג״ץ בנושא.)
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
אני אענה על מה שאני יודע:

אכן תגבור רכבת כך שמרחובות יש עכשיו 3 בשעה בכל שעות היום (עד עכשיו היו רק 2 בשעה בין 9 בבוקר ל 2 אחה"צ). זה נעשה כחלק מההפעלה המחודשת של המקטע בין שדרות לאשקלון.

ברכבת העמק יש 2 רכבות בשעה לחיפה בין 6 ל 9 במקום בין 6 ל 8. ברכבת מדימונה לבאר שבע והפוך הוסיפו עוד רכבת אחת לכל כיוון בבוקר.

הקו מרעננה לראשל"צ משה דיין (רכבות 3xx) בוטל כמעט לחלוטין מאז המלחמה. במקום 2 רכבות בשעה בכל שעות השיא ו 1 בשעה בשפל, יש עכשיו רק 2 רכבות בודדות ביום לכל כיוון. זה בעצם מה שגרם להורדת התדירות בקו האיילון הדרומי מ 4 בשעות השיא ל 2 בשעות השיא. מאוד מקווה שיחזירו את זה כי זו פגיעה משמעותית בכל התחנות לאורך הקו ובפרט בחולון ובבת ים, שגם עכשיו יש דילוג עליהן על ידי רכבות ה 6xx מאשקלון.

לגבי תגבור של הקו לירושלים מ 2 בשעה ל 4, דובר על זה שזה יקרה בתחילת 2024 אבל זה עדיין לא התבצע, אולי בגלל המלחמה ואולי סיבה אחרת. בוואלה פורסם שזה יקרה ב 2026. היה על זה פוסט בפורום לא מזמן. נקווה שזה יקרה ב 2025, כי מזמן כבר אמרו שהתשתית החדשה של האיתות מוכנה הן על המסילות והן ברכבות עצמן.

לא שמעתי על נסיעה נוספת בשעה בקו לבאר שבע דרך קריית גת, זה ממש מתבקש! אפשר קישור אם יש לך?

לגבי קו הראשונים-לוד, אני לא יודע מה יעלה בגורלו כשתיפתח מסילת 431. מקווה שיחזירו אותו לפעילות עוד לפני שהמסילה החדשה תיפתח וגם שהוא ימשיך לעבוד אחר כך, ושיאריכו אותו לפחות עד ת"א. אגב, רוב המקטע מחושמל חוץ מקטע קצר מאוד בין הראשונים למסילת לוד רחובות, שאליה מתחברת השלוחה לפני באר יעקב.
 
אני אענה על מה שאני יודע:

אכן תגבור רכבת כך שמרחובות יש עכשיו 3 בשעה בכל שעות היום (עד עכשיו היו רק 2 בשעה בין 9 בבוקר ל 2 אחה"צ). זה נעשה כחלק מההפעלה המחודשת של המקטע בין שדרות לאשקלון.

ברכבת העמק יש 2 רכבות בשעה לחיפה בין 6 ל 9 במקום בין 6 ל 8. ברכבת מדימונה לבאר שבע והפוך הוסיפו עוד רכבת אחת לכל כיוון בבוקר.

הקו מרעננה לראשל"צ משה דיין (רכבות 3xx) בוטל כמעט לחלוטין מאז המלחמה. במקום 2 רכבות בשעה בכל שעות השיא ו 1 בשעה בשפל, יש עכשיו רק 2 רכבות בודדות ביום לכל כיוון. זה בעצם מה שגרם להורדת התדירות בקו האיילון הדרומי מ 4 בשעות השיא ל 2 בשעות השיא. מאוד מקווה שיחזירו את זה כי זו פגיעה משמעותית בכל התחנות לאורך הקו ובפרט בחולון ובבת ים, שגם עכשיו יש דילוג עליהן על ידי רכבות ה 6xx מאשקלון.

לגבי תגבור של הקו לירושלים מ 2 בשעה ל 4, דובר על זה שזה יקרה בתחילת 2024 אבל זה עדיין לא התבצע, אולי בגלל המלחמה ואולי סיבה אחרת. בוואלה פורסם שזה יקרה ב 2026. היה על זה פוסט בפורום לא מזמן. נקווה שזה יקרה ב 2025, כי מזמן כבר אמרו שהתשתית החדשה של האיתות מוכנה הן על המסילות והן ברכבות עצמן.

לא שמעתי על נסיעה נוספת בשעה בקו לבאר שבע דרך קריית גת, זה ממש מתבקש! אפשר קישור אם יש לך?

לגבי קו הראשונים-לוד, אני לא יודע מה יעלה בגורלו כשתיפתח מסילת 431. מקווה שיחזירו אותו לפעילות עוד לפני שהמסילה החדשה תיפתח וגם שהוא ימשיך לעבוד אחר כך, ושיאריכו אותו לפחות עד ת"א. אגב, רוב המקטע מחושמל חוץ מקטע קצר מאוד בין הראשונים למסילת לוד רחובות, שאליה מתחברת השלוחה לפני באר יעקב.
תודה רבה על המידע הרב 🙏 בנוגע לקישור- בפורום בפוסט על הרכבת הנוספת לירושלים, כתוב באותה כתבה שפורסמה שם שתתוגבר על המסילה הרביעית באיילון גם קו באר שבע קריית גת לוד.

אני מניח שצמצמו ברכבות לבת ים וחולון בגלל ביקוש יחסית נמוך שלא מצדיק יותר מ3 רכבות בשעות השיא. (ביחס לקווי ירושלים מודיעין ובאר שבע- הביקוש של אשקלון יותר נמוך בהרבה או במידה בינונית)

אני כן בעד להחזיר את הקו הישיר מראשון לציון משה דיין לתל אביב בלי מעבר בבת ים וחולון שהרבה פחות מבוקשות מראשון לציון, וכן כמובן בעד להחזיר את קו לוד ראשונים להאריכו עד תל אביב (לפחות תל אביב ההגנה אך יותר מתבקש עד סבידור)
 
למעלה