נעים מאוד
אני עובד בתעשיית המשחקים מכל מיני כיוונים שלה כבר כמה שנים.
מה שנתת זה לא פירוט - זה רעיון. הרעיון הזה נראה לא פשוט לביצוע, במיוחד מפני שככל הנראה מדובר בתחום שזר לך לחלוטין. אני מעריך יזמות ויוזמה, אבל לא ככה עושים את זה.
אני מתנצל מראש על הישירות והפסימיות, זה רק בגלל שאני לא נהנה לראות אנשים נכנסים להרפתקאות בגלל שכל מיני אנשים ניסו למכור להם שהכל בסדר ואפשר מחר להתחיל לעבוד. אני אנסה לתת כאן הסבר קצר לגבי הדברים שכרוכים בפיתוח משחק שנראה טוב, עובד טוב וגם יוצא בסוף לשוק (בין כל אלה ובין משחק מצליח, שגם מכניס כסף, עדיין יש כברת דרך):
1. צריך צוות, מקום עבודה וציוד. אתה לא יכול לצפות מאנשים, במיוחד כאלה שעברו הכשרה מתאימה (למשל - מתכנת ששילם כסף עבור הלימודים שלו) שיעבדו עבורך בחינם - על אחת כמה וכמה הטובים מביניהם (שאותם גם יהיה קשה לאתר). תוסיף לזה את מקום העבודה (אתה לא יכול לצפות שצוות שלם יצליח לעבוד מהבית לאורך זמן ויעשה בדיוק את מה שמצפים ממנו לעשות) ואת הציוד (מחשבים, שרתים במידה וצריך, תוכנות). למען הסר ספק - כדי להוציא את הרעיון שלך לפועל, אתה צריך צוות רציני ומקצועי, אחרת המשחק ייראה כאילו בנה אותו צוות של חובבנים.
2. זמן פיתוח של מוצר כזה הוא ארוך - חברות עם כוח האדם המתאים והאמצעים הנכונים מסוגלת להוציא משחק רציני לשוק ב-4 חודשים, פחות או יותר. לרוב זמני הפיתוח ארוכים יותר. כשאני אומר "משחק רציני" אני מתכוון למשחק פייסבוק או למכשירים ניידים, שנראה כמו שצריך, וחף מבאגים שעשויים לשבור את המשחק לחלוטין.
3. מעבר לדברים האלו, צריך להבין את הטכנולוגיות שמעורבות בהפקה של המשחק, והן תלויות בהרבה החלטות שצריך לקחת בתחילת העבודה - האם המשחק צריך לרוץ על טלפונים ניידים? על מחשבים? בפייסבוק? ההבדלים בין כל אחד מאלו הם עצומים מהמון בחינות.
4. משחק רשת או לא? אני תמיד מפריד את זה מכל שאר הדברים כי זה פקטור בפני עצמו, במיוחד אם מדובר במשחק מרובה משתתפים (אתה מוזמן לבדוק את המושג כדי להבין במה מדובר בדיוק) - עלויות האחזקה של משחק רשת יכולות להיות גבוהות בהרבה מעלות הפיתוח של המשחק.
יצא לי בזמן האחרון להיפגש עם עוד אנשים שהגיעו אלי בדיוק באותו מצב - יש להם רעיון שנראה להם מטורף והם רוצים להוציא אותו לפועל. אז קודם כל, לפני שאתה מערב עוד אנשים בפרוייקט שלך, אתה צריך לבדוק מה יש בשוק - אולי מישהו כבר עשה את זה? לבדוק איך עושים מזה כסף וכו' וכו'. לפנות לפורום כזה או אחר זה אולי מקום טוב להתחיל בו אבל אין תחליף לעבודת מחקר רצינית. למשל - לבדוק מהם מנועי המשחק הנפוצים היום בשוק ולראות איזה מהם יכול לשמש אותך הכי טוב. לקרוא קצת על מודלים כלכליים למשחקים, על תהליך הפיתוח בכללותו. לנסות לבנות מסמך עיצוב (game design document) בסיסי ולהתחיל לתאר את המשחק בפרטים. כל אלה הם דברים שאתה צריך ויכול לעשות הרבה לפני שאתה מערב עוד אנשים בפרוייקט.
ומעבר לזה, אתה מנסה להתחיל בגדול. הרעיון שלך, שנראה קטן בהודעה שלך, הוא סטארט-אפ בפני עצמו. אני אתן דוגמא - בחברה הקודמת שעבדתי בה, פיתחנו משחקי פייסבוק. הסטודיו שעבדנו איתו עלה כמה עשרות אלפי דולרים בחודש. אם מוסיפים על זה את עלויות הפרסום של המוצר (שכח מפרסום ויראלי, כבר אין חיה כזו) - אתה מגיע בקלות לעלויות של כמה מאות אלפי דולרים. אם המטרה שלך הוא מוצר טוב, שייראה טוב וירגיש טוב, אי אפשר להתחמק מזה.
ומעבר לכל זה - מה המקום שלך בתוך כל התהליך?
הדרך להבין איך העולם הזה מתנהג מתחיל בלעשות דברים קטנים. אי אפשר לעשות לנסות לייצר משהו בסדר גודל כזה בלי להבין את המורכבות שלו ואת כל חתיכות הפאזל שבסוף גם צריכות להתחבר ביחד.
אם יש לך את הכסף (כלומר אם יש לך את הכסף ועוד קצת ספייר), אז לך על זה. אם לא - אני באמת מציע או להתחיל בקטן ולהבין במה מדובר, או לעזוב את זה בצד.