גם אני למדתי 3 שנים
ערבית במערכת החינוך ולא יודע מילה עכשיו. מערכת החינוך זה לא מה שאני מדבר עליו.
מה שברור, מוח "נקי" בעצם מתקבע על תהליכי עיבוד ומחשבה מסויימים, בנוגיע לכל דבר, לא רק שפה. לא אומר שאי אפשר לשנות את זה אבל זה לוקח זמן ומאמץ ולא בא בצורה ט בעית כמו בהתחלה, שהוא עדיין נקי.
אני לא אומר שאין הבדל בין מבוגרים לילדים בדרך רכישת שפות.
אני אומר:
א. שההבדל הזה לא מונע ממבוגרים באותו פרק זמן ללמוד שפה
בצורה מעשית יש הרבה דברים אחרים שכן מונעים את זה (עבודה, חוסר זמן, חוסר השקעה, חוסר חשיפה וכו)
ב. מבוגר שישקיע את כל כולו ברכישת שפה חדשה, וזה יהיה הפוקוס שלו, כמו שזה בעצם הפוקוס של ילדים בשלב הזה של החיים, יצליח להגיע לאותה רמה או אפילו רמה יותר גבוהה מהילד. כי הילד לא לומד אקטיבית אלא רק בצורה טבעית. בתור מבוגרים אנחנו כבר יודעים מה זה שפה, מה זה דקדוק ומה זה אוצר מילים.
אבל גם אם אני טועה, ואי אפשר באמת לבדוק את זה, לפחות מבחינתי זה אמונה שמחזקת מוטיבציה. אם מראש הייתי מאמין שאין לי סיכוי ללמוד שפה כי עברתי את גיל שש, לא הייתי מנסה אפילו.
בוא נסיים בזה שנגיד שאני טועה, וזאת אמונה אישית שגוייה שלי. אין טעם להמשיך עם זה אבל אני מוכן להמשיך להאמין בזה כי זה טוב לי וזה לא מפריע לאף אחד אחר (לעומת אמונות אחרות, אהם אהם...חח)