בני לאו בשירות כוחות הגירוש

בני לאו בשירות כוחות הגירוש

הגיע בדואל: יש בידי תקליטור בו מסביר הרב בני לאו למצלמות צה"ל, מן הסתם עבור ההכנה המנטאלית, את ה"חוקיות בעליל" של פקודת ה"מלכות" להתנתקות, ואת הדרך בה ינהגו החיילים. רצ"ב התמליל המדויק של דבריו. "הפקודה שממשלת ישראל מטילה על המשטרה ועל הצבא לעשות היא פקודה חוקית בעליל. רק מדינה קובעת את הגבולות שלה. ראש ממשלה עם ממשלה נבחרת הם מלכות ישראל.כל מי שמנסה לערער את התובנה הפשוטה הזאת, לא מבין שום דבר בדמוקרטיה. יש קולות שמנסים לומר שהפקודה הזאת היא לא לגיטימית, או אפילו בלתי חוקית, או אפילו בלתי חוקית בעליל. הקולות הללו, בדרך כלל, באים מתוך מצוקה של חוסר רצונו של רה"מ להקשיב למתנחלים, חוסר הרצון לעשות משאל עם, אבל זה לגמרי לא רלוונטי. נכון, יש תחושה שפה משהו לא מתנהל בצורה נקייה. זאת בעיה. צריך למחות כנגד זה. אבל, אחרי הכל, שהממשלה קובעת את הפקודות שלה ומורידה אותן אל השטח, המדינה כולה מצייתת לפקודות, ובכלל המדינה- הציונות הדתית. הציונות הדתית מבקשת למחות. היא כועסת; היא כואבת; אבל המסה הגדולה של הציונות הדתית- צייתנית. ולכן, אנחנו לא נפגוש גדודים-גדודים של סרבני פקודה. אנחנו נפגוש כן, אנשים שלא יהיו מסוגלים למלא את הפקודה. לדבר הזה יצטרכו לקרוא "סרבנות אפורה". סרבנות אפורה אומרת, שאנחנו הולכים למפקד שלנו ואומרים לו "תן לנו תפקיד בעורף. תן לנו משהו לשמור על הציוד, תן לנו לשמור על האוטובוס. אל תתן לנו להתעמת פנים-אל-פנים עם האח שלנו ועם הבן-דוד שלנו ועם השכן שלנו". וכאן יש את התבונה של המפקד בשטח, ש- בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם. תנהיג את המדינה שלך, את הממלכה שלך, את החיילים שלך, את הנתינים שלך באופן של כביש עוקף קונפליקט, ולא כביש של מפגש חזיתי, פנים-אל-פנים אל נוכח הבעיה." בני לאו אחראי לגירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון. הוא שיתף פעולה בשטיפת המוח המכונה "ההכנה המנטלית". הגירוש היה מנוגד במפורש אפילו לערך "טוהר הנשק" של השמאלן הקיצוני אסא כשר ב"קוד האתי" שכתב לצה"ל. ודאי שהיה מנוגד לתורת ישראל ולמוסר האנושי. "ואין צריך לומר אם גזר המלך לבטל מצוה שאין שומעין לו". (הרמב"ם)
 
לא לקטרג בבקשה

בס"ד אין זה יאה ואין זה נאה לומר לשון הרע על איש מישראל,ועל הבריות בכלל. גלוי וידוע כנאמר בפרקי אבות:'הוי דן כל אדם לכף זכות'. בתורתנו כתוב:'שופטים ושוטרים תתן לך בשעריך'. ועוד נאמר בפרקי אבות:'הוי מתפלל בשלומה של מלכות-שאלמלא מוראה,איש את רעהו חיים בלעו'. אני רוצה להזכיר לכולם מה קורה בשטחי הרשות הפלסטינית,שם אין שליטה על הנעשה,ומתנהלת שם מלחמת כל בכל. האם לזאת נרצה? למלחמת אחים חס ושלום-רחמנא ליצלן? אנו עומדים בפני ימים שבהם היה חורבן בית המקדש,ובשל שנאת חינם נחרבנו('לא תשנא את אחיך בלבבך'-ספר ויקרא-פרשת קדושים וגם:'לא תיקום ולא תיטור את בני עמך'),אך באהבת חינם נבנה. אני כואב מאוד גרוש ועקירת יהודים ואנו(אני תקווה ותפילה) למדנו, כי החזרת שטחים לאויבינו, אינם ערובה לשקט ובטחון(ע"ע פינוי גוש קטיף והשומרון) כדוגמת קסאמים המומטרים על ישובי הנגב המערבי(שדרות וכיו"ב). אנו ני מ י, זכור את 'איזהו מכובד המכבד את הבריות'?! ועוד דבר לי אליך:'אל תידון אדם עד אשר תגיע למקומו'. בברכת יום נעים לך, ותודה שהבאת את הדברים.
 
אין כאן לשון הרע אלא עובדות בלבד

הוא לא נאלץ לעמוד בשום מבחן. אף אחד לא עמד וכיוון לו אקדח לרקה כדי להכריח אותו להשתתף בשטיפת המוח. דווקא כיוון שבעבד כיבדתי אותו, הבאתי את הדברים. לא קל לראות רב בישראל נופל ונכשל באופן כזה. מלחמת אחים הייתה כבר, לצערי, בגירוש. אנשים נפגעו גם בגופם וגם בנפשם. מטרת הגירוש הייתה מלחמה בדתיים ומטרה זו אכן הושגה. שנזכה לבשורות טובות.
 
למעלה