Ccyclist
Well-known member
הוסבר לך זה לא באמת 70%. כי מתוך ה-70%. 25% זה כאלה שבאו לבקר קרובים שגרים כאן בארץ (ולפי הסטטיסטיקות ל-80% ממשקי הבית בישראל יש רכב אחד לפחות. אז כנראה ההתניידות שלהם עם הרכב של הקרובים). ועוד 11% באים לביזנס, ומעדיפים להתנייד עם מוניות כי זה הכי נוח וממילא מישהו משלם לו על זה. כלומר מחצית מהעצמאים לא באו למטרות תיירותיות אמיתיות. לכן בתקופות שפל בתיירות כמו 2024, עולה חלקם של ה"עצמאים" כי אחוז ביקורי קרובים ועסקים עולה.
יש לך קרובים שאינם אזרחי ישראל? הקרובים שלי, כשהם שהו במלונות, התניידו בעיקר עצמאית. חלקם הגדול בתח"צ, חלקם בשכירת רכב, מדי פעם במוניות. הם לא התבססו על הרכב המשפחתי של הוריי, שממילא לא היה בו מקום ליותר מ 5 אנשים. ההנחה שמי שמבקר קרובים נוסע בעיקר באמצעותם פשוט אינה ראליסטית.
לתייר הזר יש חשש בריא מנהגי מוניות, במיוחד ככל שמתרחקים מארץ המוצא. ככל שהתח"צ הסדירה משתפרת - הרכבת מנתב"ג לתל אביב וירושלים למשל - כך ההעדפה להשתמש בה גדלה. הקו האדום בגוש דן מאפשר לאנשי עסקים מהסוג שרגילים לנסוע במטרו להשתמש באמצעי דמוי מטרו למספר מוקדי עסקים חשובים. במקביל יש תשתית השכרת רכב בנתב"ג למי שצריך מוקדים כמו הרצליה פיתוח או איירפורט סיטי ולא רוצה להיות נתון לחסדיו של נהג מונית מהסוג שמככב בכתבות של מאקו כל כמה חודשים.
לפני שנתיים שלושה העלתי בפורום את דבריה של קרובת משפחה מבוססת שאכן מעדיפה מוניות בישראל. למרות שיש לה אח למחצה תושב הארץ - נהגי המוניות דופקים לה מחיר והיא יודעת את זה היטב. היא השתמשה בביטוי אנגלי Get done המקביל. מסיבותיה שלה היא לא מתעניינת בכך שיש רכבת משדה התעופה לתל אביב תוך 10 דקות או 20 דקות לירושלים, ואפילו שאח שלה יכול לעשות לה "שיעור נהיגה" (היא נוהגת מגיל מאד מוקדם) היא לא מוכנה לשמוע על לנהוג בצד ימין, אפילו שבמקביל לישראל יש לה קשרים גם לספרד. הפסד שלה, בגלל נסיבות טכניות אני עשיתי שיעורי נהיגה בצד ימין לפני שהוצאתי את הרישיון הבריטי.
לגבי אנשי עסקים לכאורה על הוצאות - בימינו העקרון הפרוטסטנטי של ערך עבור כסף תופס הרבה יותר חזק משהיה לפני המשבר הכלכלי של 2008, ועבור אלו מהם שהם עצמאיים או שותפים - יש מוטיבציה לנהל את החשבון העסקי באופן יעיל.