בעד שחרור גלעד שליט, אך באיזה מחיר?

ערטל

New member
בעד שחרור גלעד שליט, אך באיזה מחיר?

מה המחיר שאנו מוכנים לשלם תמורת חזרתו של גלעד? האם יתכנו חזרתם של מאות מחבלים, וכתוצאה מכך (ממחקר שנעשה על שחרורים קודמים) חזרתם של כחצי מהם לבצע פיגועים? מוות של מאות אנשים (מאותם מחקרים) כתוצאה מפיגועים? האם אין אופציות אחרות? נכון, יותר איטיות ומצריכות סובלנות, לחץ על ביטול זכויות רבות (שלא ניתנות בשום מדינה אחרת למחבלים) של העצירים הבטחוניים? לחץ על הגבלת סחורה לעזה?
 

ישMצב

New member
שאלת המחיר זו שאלה טובה

מספיק מחבל אחד שישתחרר ויבצע פיגוע רב נפגעים, שיטיל בספק את שאלת המחיר. מצד שני, יש לנו מערכת בטחון מנוסה שיודעת להתמודד עם כאלה מצבים. מה שכן, המצב הנוכחי נמשך כבר 4 שנים, וכבר לא יכול להימשך ככה, כי זה פשוט רון ארד 2.
 

ערטל

New member
שאלת המחיר

לא ברור לי איזה ערובה יש לזה שמערכת הביטחון יכולה להתמודד עם כל מחבל? נכון, מאז שתי האינטיפאדות הצתברו המון נסיון ושיפור מבצעי שסיכל הרבה פיגועים, אך בוודאי לא את כולם. ובנוסף לכך ישנם איומים שאין למע' הביטחון יכולת להתמודד איתם, כמו ירי תלול מסלול (כפי שהוכח במבצע עופרת יצוקה) וכן המוטיבציה של ארגוני הטרור שמוסיפים כוח ואמצעים ככל שהם רואים שחטיפת אנשים פוגעת בבטן הרכה של ישראל. הפתרון של שחרור מרובה מחבלים מצד ישראל בהחלט אינו הפתרון היחיד, כפי שמראות מדינות רבות שהעדיפו למען החטופים והעם שעומד מאחוריהם (לדוגמא חטיפות בעירק) לא לפרסם ולהפציץ בדיווחים תקשורתיית את החטיפה - דבר שהשאיר את המחיר שארגוני הטרור ביקשו כנמוך, והוריד להם את המוטיבציה לחתוף עוד חיילים. כמובן שהמצב לא יכול להימשך כמות שהוא, וכולנו מצפים שגלעד יחזור הביתה בקרוב, אך השאלה עוד כמה גלעד שליטים דרך השחרור שלו תביא היא לא פחות חשובה משחרור גלעד בקרוב. מקווה שדברי תרמו לך
 
מערכת הבטחון ככל שהיא טובה אינה מסוגלת

להתמודד עם כל מחבל שעובר את הקו ומגיע לעיר גדולה.
 

apocalipto

New member
אסור לשחררו בעסקת מחבלים

פשוט אסור. שחרור מחבלים יגרום לעוד פיגועים. לא מזמן שידרו בחדשות 2 את הנתון הבא: כדי לשחרר את טננבאום שיחררו מאות מחבלים ואלו שחזרו לטרור הרגו 24 ישראלים. האם האדם האחד שווה כ24 חיים של אנשים? בשום פנים ואופן לא. אם האנשים שמצדדים ב "ערך החיים" היו חושבים לשתי שניות היו מבינים שאסור לשחרר בעסקת מחבלים.
 
למעלה