בעזרת השם כל יום קטע חדש מהכתובים

בעזרת השם כל יום קטע חדש מהכתובים

1 סֵפֶר הַיּוּחֲסִין שֶׁל יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ בֶּן-דָּוִד בֶּן-אַבְרָהָם: 2 אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק, יִצְחָק הוֹלִיד אֶת יַעֲקֹב וְיַעֲקֹב הוֹלִיד אֶת יְהוּדָה וְאֶת אֶחָיו. 3 יְהוּדָה הוֹלִיד אֶת פֶּרֶץ וְאֶת זֶרַח מִתָּמָר, פֶּרֶץ הוֹלִיד אֶת חֶצְרוֹן וְחֶצְרוֹן הוֹלִיד אֶת רָם. 4 רָם הוֹלִיד אֶת עַמִּינָדָב, עַמִּינָדָב הוֹלִיד אֶת נַחְשׁוֹן וְנַחְשׁוֹן הוֹלִיד אֶת שַׂלְמוֹן. 5 שַׂלְמוֹן הוֹלִיד אֶת בֹּעַז מֵרָחָב, בֹּעַז הוֹלִיד אֶת עוֹבֵד מֵרוּת וְעוֹבֵד הוֹלִיד אֶת יִשַׁי. 6 יִשַׁי הוֹלִיד אֶת דָּוִד הַמֶּלֶךְ, דָּוִד הוֹלִיד אֶת שְׁלֹמֹה מִזּוֹ שֶׁהָיְתָה אֵשֶׁת אוּרִיָּה. 7 שְׁלֹמֹה הוֹלִיד אֶת רְחַבְעָם, רְחַבְעָם הוֹלִיד אֶת אֲבִיָּה וַאֲבִיָּה הוֹלִיד אֶת אָסָא. 8 אָסָא הוֹלִיד אֶת יְהוֹשָׁפָט, יְהוֹשָׁפָט הוֹלִיד אֶת יוֹרָם וְיוֹרָם הוֹלִיד אֶת עֻזִּיָּהוּ. 9 עֻזִּיָּהוּ הוֹלִיד אֶת יוֹתָם, יוֹתָם הוֹלִיד אֶת אָחָז וְאָחָז הוֹלִיד אֶת חִזְקִיָּהוּ. 10 חִזְקִיָּהוּ הוֹלִיד אֶת מְנַשֶּׁה, מְנַשֶּׁה הוֹלִיד אֶת אָמוֹן וְאָמוֹן הוֹלִיד אֶת יֹאשִׁיָּהוּ. 11 יֹאשִׁיָּהוּ הוֹלִיד אֶת יְכָנְיָהוּ וְאֶת אֶחָיו בִּימֵי גָּלוּת בָּבֶל. 12 לְאַחַר שֶׁהֻגְלוּ בָּבֶלָה הוֹלִיד יְכָנְיָהוּ אֶת שְׁאַלְתִּיאֵל וּשְׁאַלְתִּיאֵל הוֹלִיד אֶת זְרֻבָּבֶל. 13 זְרֻבָּבֶל הוֹלִיד אֶת אֲבִיהוּד, אֲבִיהוּד הוֹלִיד אֶת אֶלְיָקִים וְאֶלְיָקִים הוֹלִיד אֶת עַזּוּר. 14 עַזּוּר הוֹלִיד אֶת צָדוֹק, צָדוֹק הוֹלִיד אֶת יָכִין וְיָכִין הוֹלִיד אֶת אֱלִיהוּד. 15 אֱלִיהוּד הוֹלִיד אֶת אֶלְעָזָר, אֶלְעָזָר הוֹלִיד אֶת מַתָּן וּמַתָּן הוֹלִיד אֶת יַעֲקֹב. 16 יַעֲקֹב הוֹלִיד אֶת יוֹסֵף בַּעַל מִרְיָם אֲשֶׁר מִמֶּנָּה נוֹלַד יֵשׁוּעַ הַנִּקְרָא מָשִׁיחַ. 17 וּבְכֵן כָּל הַדּוֹרוֹת מֵאַבְרָהָם עַד דָּוִד אַרְבָּעָה-עָשָׂר דּוֹרוֹת, וּמִדָּוִד עַד גָּלוּת בָּבֶל אַרְבָּעָה-עָשָׂר דּוֹרוֹת, וּמִגָּלוּת בָּבֶל עַד הַמָּשִׁיחַ אַרְבָּעָה-עָשָׂר דּוֹרוֹת.
 
אני צריך הסבר לכתוב במתי

מה מנסה לומר מתי בפסוק 17 ? למה אותו או אותי זה אמור לעניין שהיו בסך 14 דורות עד ישוע המשיח? יש כאן מישהו שיכול לתת הסבר הגיוני? תודה יחזקאל בשם ישוע המשיח
 

lion 7

New member
כתבנו על שושלת היוחסין בדפים

הראשונים בפורום , אחת הסיבות לאזכור זה בכדי להבהיר את יוחסו של ישוע הביולוגי עם דוד.
 
אז אם כך

מה הקשר של 14 דורות? ובכלל למה הוא היה צריך לציין את ה 14 דורות הראשונים?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifןמאוד מלמד לעקוב אחריהם גם

בין השאר בכדי להבחין בשמות הנשים שנזכרו.. אתה מכיר מי הן?
 
ת'אמת?

יודע ממש קצת . כי כמו שכבר כתבתי כאן לפני כשבוע בערך, שהמורה שלי בתלמוד התורה הוציא אותי כל הזמן . כך שאין לי כמעט שמץ של מושג. ובכלל, אני מאוד אשמח אם תוכלי להעיר לי את עיניי. בברכת ישוע המשיח אמן ואמן
 
לפעמים יש אפילו יותר מהסבר אחד

אחת ההבנות הן, שמתי רצה להראות, את התוכנית האלהית המושלמת, שישוע בא בדיוק של דורות. שכל 14 דורות התרחשה תפנית משמעותית בתולדות העם היהודי. אברהם, דוד, גלות בבל וישוע.
 
זה נשמע הרבה יותר טוב.אבל,

האם עד אברהם אבינו יש ג"כ 14 דורות? תודה לך בכל אופן בשם ישוע המשיח אמן ואמן
 
לא התחיל במקרה עם נח בתיבה?

הרי אלוהים עשה עם נח ברית ועד כמה שידוע לי הוא גם דיבר איתו? או אולי אנחנו צריכים לומר שצריך להיות גם 14 דורות מהאדם הראשון? הרי גם איתו הוא דיבר. אז מה עכשיו?
 
ההבטחה לגוי גדול נתנה לאברהם.

תחילת הסיפור של העם היהודי מתחיל עם אברהם, כשאלהים מבטיח לו שמזרעו הוא יקים לו עם. נכון שאלהים דיבר עם אדם, לא רק דיבר, אדם היה בקשר אישי ישיר והדוק עם אלהים כמו ישוע, עד הנפילה. ונכון שהוא כרת ברית עם נוח. אך אלהים הבטיח לאברהם שהוא יעשה מזרעו עם גדול ולא לנוח.
 
סבבה

מקובל עליי. אתה רואה אחי !!! בגלל זה אני מאווווווווווווד אוהב אותך בשם ישוע המשיח אמן אומן
 

lion 7

New member
שתי בריתות בין ה` לשני אנשים

אחת שלא יהיה מבול אחר , ולשני מזרעו יבוא המשיח המושיע , אברהם נקרא אב לאומות רבים , נזכר רבות בברית החדשה כאב המאמינים ..
 

Adammmm

New member
שמת לב ש...

שמת לב שהשושלת מונה ומגיעה שיוסף , איש מרים, הנו מזרע דוד המלך ? מרים הולידה את ישו כשהנה בתולה, כלומר יוסף לא ידע את מרים וישו אינו מזרע יוסף ! במילים אחרות, על פי הציטוט שכתבת כאן, יוצא שישו אינו מזרע דוד המלך !! מעניין ומפתיע .... תחשוב על זה.
 
ושמו בישראל ישוע

כי הוא יושיע את עמו מחטאותיהם. בבקשה תשתמש בשמו המלא, ולא בכינוי הגנאי. ישוע נולד מרוח הקודש מאלהים, והקשר היחיד שלו לשושלת של בני אדם היא מרים מבית דוד. ההבטחה הראשונה על המשיח נמצאת בספר בראשית ג': 15 וְאֵיבָה אָשִׁית בֵּינְךָ וּבֵין הָאִשָּׁה וּבֵין זַרְעֲךָ וּבֵין זַרְעָהּ הוּא יְשׁוּפְךָ רֹאשׁ וְאַתָּה תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵב׃ זרע האישה(המשיח) ישים קץ לשלטון המוות של השטן. זוהי נבואה מאד ברורה על המשיח עפ"י חז"ל. ומדובר פה על זרע האשה, כלומר שושלת היוחסין של המשיח יחשב דרך האשה. כמו כן ישנה נבואה בספר ישעיה על כך שהמשיח יוולד מבתולה.
 
רוצה עוד הוכחה?

בבקשה 1) ויקרא יב ב דבר אל בני ישראל לאמר אשה כי תזריע וילדה זכר בפסוק הזה למשל, אתה יכול לראות שגם האישה מוציאה זרע 2) שמואל א ב כ : (פסוק אחד) וברך עלי את אלקנה ואת אשתו ואמר ישם יהוה לך זרע מן האשה הזאת תחת השאלה אשר שאל ליהוה והלכו למקמו הנה עוד אחד מעניין 3) שמואל ב כב נא : (פסוק אחד) מגדיל ישועות מלכו ועשה חסד למשיחו לדוד ולזרעו עד עולם האם עכשיו אתה מרוצה? או שיש לך עוד שאלות? בשם ישוע המשיח אמן אומן
 

Adammmm

New member
לצערי

תשובתך אינה משכנעת מהסיבה הפשוטה שהשושלת מדברת על יוסף שהנו מזרע דוד. השושלת אינה מזכירה שמרים מזרע דוד, אלא יוסף, ארוסה, מזרע דוד. כל בר דעת יכול להבחין בין הבדל שמדובר על יוסף ולא על מרים. לכן זה עדיין לא עונה על השאלה: ישוע אינו מזרע דוד (לפחות לפי מתי). לעומת זאת, לוקס מביא את השושלת של מרים שם מציין שהנה מזרע דוד. ופה נכנסים לעוד סתירה עמוקה בין מתי ללוקס, אחד טוען שיוסף מזרע דוד (ומרים לא) והשני טוען ההפך. מי הצודק ?
 
אדם

אני לא צריך לשכנע אותך או מישהו בכך שישוע המשיח הוא בן דוד. אני מאמין בכך על הבסיס של הכתובים ורוח הקודש. השושלת שמתוארת בבשורה עפ"י מתי, היא השושלת של יוסף, היא נמצאת שם בכדי להראות את מה שעתיד להתרחש יותר מאוחר, התפקדות התושבים, והסיבה לכך שהיה על המשפחה מבית דוד שגרה בנצרת, ללכת לשם ההתפקדות לבית לחם עירם של משפחת בית דוד. השושלת בבשורה על פי לוקס היא השושלת של מרים. כתוב שם שעל פי מה שנחשב היה בן יוסף בן עלי, האב של מרים. כשאני התחתנתי לדוגמא, אביה של אשתי אמר לי ברוכים הבאים למשפחה שלנו בן. הוא כינה אותי בן. כך שיוסף היה נחשב כבנו של עלי אם מרים, כאות לכך שהם משפחה אחת. הברית החדשה נכתבה בהשראת רוח הקודש ולכן היא דבר אלהים, אומרת: מתי א': 1 - סֵפֶר הַיּוּחֲסִין שֶׁל יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ בֶּן-דָּוִד בֶּן-אַבְרָהָם. רומים א': 2-4 - בְּשׂוֹרָה שֶׁאֱלֹהִים הִבְטִיחַ מִקֶּדֶם בְּפִי נְבִיאָיו בְּכִתְבֵי הַקֹּדֶשׁ, עַל-אוֹדוֹת בְּנוֹ, יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ אֲדוֹנֵנוּ, שֶׁלְּפִי הַבָּשָׂר מוֹצָאוֹ מִזֶּרַע דָּוִד וּלְפִי רוּחַ הַקֹּדֶשׁ הֻפְגַּן שֶׁהוּא בֶּן-אֱלֹהִים בִּגְבוּרָה בִּתְחִיָּתוֹ מִן הַמֵּתִים. התגלות כ"ב: 16 - "אֲנִי יֵשׁוּעַ שָׁלַחְתִּי אֶת מַלְאָכִי לְהָעִיד לָכֶם אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה בַּקְּהִלּוֹת. אָנֹכִי שֹׁרֶשׁ דָּוִד וְצֶאֱצָאוֹ, אַיֶּלֶת הַשַּׁחַר." בתחילת הברית החדשה כתוב שישוע הוא בן-דוד. במרכז הברית החדשה כתוב שישוע הוא זרע-דוד. ובסוף הברית החדשה כתוב שישוע הוא שורש -דוד וצאצאו. בספר ירמיה כ"ג: 5,6 כתוב: "הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה וַהֲקִמֹתִי לְדָוִד צֶמַח צַדִּיק וּמָלַךְ מֶלֶךְ וְהִשְׂכִּיל וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה בָּאָרֶץ׃ בְּיָמָיו תִּוָּשַׁע יְהוּדָה וְיִשְׂרָאֵל יִשְׁכֹּן לָבֶטַח וְזֶה-שְּׁמוֹ אֲשֶׁר-יִקְרְאוֹ יְהוָה צִדְקֵנוּ׃ " אלהים מבטיח, שהוא יקים לדוד צמח, כלומר משיח שיצא מחלציו, והשם של המשיח הוא לא אחר מאשר מי שהוא - יהוה צדקנו. אז אם השם של המשיח הוא שמו של אלהים, אזי הוא חייב להיות אלהים ואם הוא אלהים הוא לא יכול להוולד מזרע רגיל של גבר, אלא בדרך על טבעית ברוח הקודש כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, אלהים מבטיח שזרע האשה ידרוך על ראש הנחש. כלומר שהמשיח שמוצאו יחשב עפ"י זרע של האשה ישים קץ לשלטון המוות של השטן. יותר מאוחר אנו רואים בבראשית את הסיפור של אברהם. אלהים הבטיח לאברהם בהיותו זקן, שהוא יקים לו זרע, שיוולד לו בן משרה. אברהם ושרה בשלב מסויים מעט מפקפקים ששרה תוכל אי פעם ללדת ולכן אברהם שוכב עם הפלגש של שרה, הגר, ונולד ישמעל. אך זאת לא הייתה התוכנית של אלהים. אלהים הבטיח שלאברהם יהיה בן דווקא משרה, כלומר תהייה לידה על טבעית, והדגש הוא שזרע ההבטחה יצא מאשה ספציפית. הדבר מצביע על הלידה העל טבעית של המשיח שהוא ההטחה לעם ישראל. בנוסף דבר ה', נותן לנו נבואה מאד ברורה על כך שהמשיח יוולד מבתולה בישעיה ז': 14 "לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא לָכֶם אוֹת (כעומק השאול וכגובה השמים-פסוק 11) הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּ אֵל׃ " מדובר על אות גדול במיוחד, כגובה השמים וכעומק השאול, בסדר גודל שבתולה תלד ילד מבלי שתקיים יחסי מין. עלמה היא בחורה צעירה, ההבנה של חכמי ישראל לפני בואו של המשיח הייתה שמדובר בבתולה(ראה תרגום השבעים) וקראת שמו עמנו-אל. לשם יש משמעות(לפחות כך היה בתקופת התנ"ך והברית החדשה), עמנו אל משמעו אלהים עמנו. ולכן הפסוק חייב לדבר על לידת הבתולין של מרים. אני מקווה שהבנת מדוע אני מאמין שישוע המשיח הוא בן-דוד.
 
למעלה