גם אצלי איבחנו את הבן........
כ"אלים" חסר מנוחה "ברדקיסט" וחצוף. זה היה בכיתה א' ובכיתה ב' עד שאובחן עי' המבחנים כמחונן. למזלנו אחת המורות שלימדו אותו (לא המחנכת) המליצה לנו ללכת איתו לאבחון ובאמת פנינו לפסיכולוגית ילדים שאחרי מספר פגישות אמרה שהוא פשוט פיקח הרבה מעבר לרמת הגיל שלו, ואת זה כבר ידענו לבד. חבל שאין אפשרות לאבחן את המחוננים כבר בכיתה א' ולמנוע את כל הבלאגן שהם עוברים עד לסיום כיתה ב' ואח'כ את המעבר לבית ספר חדש עם ילדים חדשים.
גם אצלי איבחנו את הבן........כגננת את לא מוסמכת
לאבחן בעיות קשב וריכוז. לא כל ילד עם קוצים בטוסיק הוא ילד עם בעיית קשב. אגב, לילד עם בעיית קשב ,אין בעיה להתרכז בנושאים שמעניינים אותו, ולכן אפשר למצוא אותו מחבר פיסות של פאזל, אבל לא מסוגל לשבת לראות קלטת וידאו ולהיפך. ולכן בבית הוא יבחר לעסוק בתחומי העיניין שלו, ותחת מסגרת נוקשה יותר כמו גן או בית ספר הוא יאלץ להתמודד עם פעילות לא מעניינת מבחינתו-ואז עלולה לצוף הבעיה. חוץ מזה שלא כל ילד עם הפרעת קשב הופך לליצן החצר,או מפריע לחבריו-יש קשת רחבה מאד של תגובות והתנהגויות. לא כל ילד מחונן הוא עם הפרעת קשב, אבל שלוב של ילד מחונן+הפרעת קשב, קורה לעיתים קרובות. אגב, ריטאלין אינה התרופה לכל הפרעות הקשב, אלא לחלק אחד שלהם (המוגדר על ידי הצבור כהיפר אקטיביות) יש הפרעות אחרות שריטאלין לא נותן להן מענה בכלל. אז זהו נסיונך האישי, זה לא אומר שאין קשר בין התופעות. וכן, אני מסכימה איתך שהיום במהירות רבה מאד גורמים לא מוסמכים(כמו מורות,גננות ,יועצות) "מאבחנות" קשיי קשב וריכוז, כאשר הבעיה המהותית היא חוסר עיניין של הילד בכיתה ,ובמיוחד הילד המחונן. כמו שאמר לי אחד מילדיי פעם "פעם ראשונה המורה קוראת את הספור, אח"כ היא שואלת שאלות אם הבנו את הספור, אח"כ נותנת את אותן שאלות לענות עליהן בבית, ואז למחרת היא חוזרת לבדוק מי ענה על השאלות ומקריאים את התשובות, ואז היא מסבירה שוב למי שלא הבין". ולילד שלי זה היה משעמם מאד. צודק.
כ"אלים" חסר מנוחה "ברדקיסט" וחצוף. זה היה בכיתה א' ובכיתה ב' עד שאובחן עי' המבחנים כמחונן. למזלנו אחת המורות שלימדו אותו (לא המחנכת) המליצה לנו ללכת איתו לאבחון ובאמת פנינו לפסיכולוגית ילדים שאחרי מספר פגישות אמרה שהוא פשוט פיקח הרבה מעבר לרמת הגיל שלו, ואת זה כבר ידענו לבד. חבל שאין אפשרות לאבחן את המחוננים כבר בכיתה א' ולמנוע את כל הבלאגן שהם עוברים עד לסיום כיתה ב' ואח'כ את המעבר לבית ספר חדש עם ילדים חדשים.