בעיות התנהגות??????????

מצב
הנושא נעול.

bigjack

New member
גם אצלי איבחנו את הבן........

כגננת את לא מוסמכת
לאבחן בעיות קשב וריכוז. לא כל ילד עם קוצים בטוסיק הוא ילד עם בעיית קשב. אגב, לילד עם בעיית קשב ,אין בעיה להתרכז בנושאים שמעניינים אותו, ולכן אפשר למצוא אותו מחבר פיסות של פאזל, אבל לא מסוגל לשבת לראות קלטת וידאו ולהיפך. ולכן בבית הוא יבחר לעסוק בתחומי העיניין שלו, ותחת מסגרת נוקשה יותר כמו גן או בית ספר הוא יאלץ להתמודד עם פעילות לא מעניינת מבחינתו-ואז עלולה לצוף הבעיה. חוץ מזה שלא כל ילד עם הפרעת קשב הופך לליצן החצר,או מפריע לחבריו-יש קשת רחבה מאד של תגובות והתנהגויות. לא כל ילד מחונן הוא עם הפרעת קשב, אבל שלוב של ילד מחונן+הפרעת קשב, קורה לעיתים קרובות. אגב, ריטאלין אינה התרופה לכל הפרעות הקשב, אלא לחלק אחד שלהם (המוגדר על ידי הצבור כהיפר אקטיביות) יש הפרעות אחרות שריטאלין לא נותן להן מענה בכלל. אז זהו נסיונך האישי, זה לא אומר שאין קשר בין התופעות. וכן, אני מסכימה איתך שהיום במהירות רבה מאד גורמים לא מוסמכים(כמו מורות,גננות ,יועצות) "מאבחנות" קשיי קשב וריכוז, כאשר הבעיה המהותית היא חוסר עיניין של הילד בכיתה ,ובמיוחד הילד המחונן. כמו שאמר לי אחד מילדיי פעם "פעם ראשונה המורה קוראת את הספור, אח"כ היא שואלת שאלות אם הבנו את הספור, אח"כ נותנת את אותן שאלות לענות עליהן בבית, ואז למחרת היא חוזרת לבדוק מי ענה על השאלות ומקריאים את התשובות, ואז היא מסבירה שוב למי שלא הבין". ולילד שלי זה היה משעמם מאד. צודק.
גם אצלי איבחנו את הבן........
כ"אלים" חסר מנוחה "ברדקיסט" וחצוף. זה היה בכיתה א' ובכיתה ב' עד שאובחן עי' המבחנים כמחונן. למזלנו אחת המורות שלימדו אותו (לא המחנכת) המליצה לנו ללכת איתו לאבחון ובאמת פנינו לפסיכולוגית ילדים שאחרי מספר פגישות אמרה שהוא פשוט פיקח הרבה מעבר לרמת הגיל שלו, ואת זה כבר ידענו לבד. חבל שאין אפשרות לאבחן את המחוננים כבר בכיתה א' ולמנוע את כל הבלאגן שהם עוברים עד לסיום כיתה ב' ואח'כ את המעבר לבית ספר חדש עם ילדים חדשים.
 
מחוננים והפרעות קשב וריכוז

בעיות התנהגות??????????
בעיות התנהגות?????????? מיקי אני אמא לשלושה ילדים. שניים מהם אובחנו כמחוננים ולומדים במסגרות בית הספר למחוננים (השלישי קטן...). אני חייבת לציין שהעובדה שיש המכינים ילדיהם לקראת מבחני בדיקה למחוננות נראית לי לא נכונה ומיותרת. אבל בזה לא עוסקת שאלתי. אשמח לדעת האם חשתם בהתנהגות חריגה אצל הילד המחונן? כלומר, בעיות חברתיות מסויימות, הפרעות ריכוז / קשב, סוג משחקים ותחביבים שונה או יוצא מכלל הילדים בגילו/ה? האם חשתם קושי מעבר לרגיל או הסביר בהתמודדות יומיומית עם הילד המחונן?
מחוננים והפרעות קשב וריכוז
יש לעשות הפרדה חשובה בין הפרעות קשב וריכוז כתוצאה מפגיעה אורגנית, לבין תסמינים של בעיות קשב וריכוז שאינם כתוצאה מפגיעה אורגנית. אני מודה ומתוודה שאני לא יודעת מה גודלו של המתאם בין מחוננות לADD (הפרעת קשב וריכוז), אבל אני כן יודעת שמחוננים רבים סובלים מחוסר בהרגלי למידה. ילד מחונן שפיתח הרגל להירדם בשיעורים, עשוי לחזור על כך בבגרותו, למשל, בעת הרצאה שחלק ממנה לא מעניין אותו. כנ"ל לגבי יכולת התארגנות ו"קוצים בישבן". חוסר בהרגלי למידה הוא רק אחת הבעיות מהן סובלים ילדים מחוננים ש"הוזנחו" בילדותם. החשיבות למצוא לילד מחונן סביבת למידה שתתאים לרמתו היא, בין היתר, בשביל שהוא ילמד ללמוד!
 

zivadina

New member
מידע על הפרעת קשב ורכוז

מחוננים והפרעות קשב וריכוז
יש לעשות הפרדה חשובה בין הפרעות קשב וריכוז כתוצאה מפגיעה אורגנית, לבין תסמינים של בעיות קשב וריכוז שאינם כתוצאה מפגיעה אורגנית. אני מודה ומתוודה שאני לא יודעת מה גודלו של המתאם בין מחוננות לADD (הפרעת קשב וריכוז), אבל אני כן יודעת שמחוננים רבים סובלים מחוסר בהרגלי למידה. ילד מחונן שפיתח הרגל להירדם בשיעורים, עשוי לחזור על כך בבגרותו, למשל, בעת הרצאה שחלק ממנה לא מעניין אותו. כנ"ל לגבי יכולת התארגנות ו"קוצים בישבן". חוסר בהרגלי למידה הוא רק אחת הבעיות מהן סובלים ילדים מחוננים ש"הוזנחו" בילדותם. החשיבות למצוא לילד מחונן סביבת למידה שתתאים לרמתו היא, בין היתר, בשביל שהוא ילמד ללמוד!
מידע על הפרעת קשב ורכוז
שלום לכם. מזל טוב לפתיחת הפורום החשוב הזה. כאמא למספר ילדים עם הפרעת קשב ורכוז וגם כמנהלת פורום להורים עם ילדים ADHD (עם ההפרעה), תרשו לי להסביר מספר דברים: 1. הפרעת קשב ורכוז היא הפרעה אורגנית, לא כתוצאה מפגיעה אל כתוצאה מתורשה. 2. ישנן התנהגויות ש"מחקות" התנהגות של הפרעת קשב, ולכן כל כך חשוב שהמאבחן יידע לעשות אבחנה מבדלת, שתשלול בעיות נוירולוגיות אחרות או בעיות נפשיות אחרות, לפני שיקבע שלילד יש הפרעת קשב ורכוז. 3. ריטלין עוזר לשלושת הסוגים של הפרעת הקשב (חוסר קשב ללא היפר, היפר בלבד, משולב-גם היפר וגם חוסר קשב) היות שהריטלין עוזר לויסות הפעולה שאיננה מווסתת במוח של בעלי ההפרעה. 4. האבחנה הנכונה היא בעזרת שאלונים מפורטים להורים ולגננת/מורה, בדיקה קלינית ובדיקת TOVA. יש לעשות שקלול של שלושת המרכיבים האלה, ולא להסתמך על אחד מהם בלבד. 5. מי שמוסמך לאבחן הפרעת קשב זה נוירולוג או פסיכיאטר או פסיכולוג התפתחותי, בתנאי שהם למדו על ההפרעה (כי יש כאלה שלא מבינים בה, ולכן האבחונים שלהם גרועים). מצורפים קישורים להורה המתחיל את דרכו בלימוד ה-ADHD. ושוב, מזל טוב לפתיחת הפורום. מקוה שתפיקו ממנו הרבה תועלת.
 

שרה16

New member
זה היה חשוב ! תודה../images/Emo140.gif

מידע על הפרעת קשב ורכוז
שלום לכם. מזל טוב לפתיחת הפורום החשוב הזה. כאמא למספר ילדים עם הפרעת קשב ורכוז וגם כמנהלת פורום להורים עם ילדים ADHD (עם ההפרעה), תרשו לי להסביר מספר דברים: 1. הפרעת קשב ורכוז היא הפרעה אורגנית, לא כתוצאה מפגיעה אל כתוצאה מתורשה. 2. ישנן התנהגויות ש"מחקות" התנהגות של הפרעת קשב, ולכן כל כך חשוב שהמאבחן יידע לעשות אבחנה מבדלת, שתשלול בעיות נוירולוגיות אחרות או בעיות נפשיות אחרות, לפני שיקבע שלילד יש הפרעת קשב ורכוז. 3. ריטלין עוזר לשלושת הסוגים של הפרעת הקשב (חוסר קשב ללא היפר, היפר בלבד, משולב-גם היפר וגם חוסר קשב) היות שהריטלין עוזר לויסות הפעולה שאיננה מווסתת במוח של בעלי ההפרעה. 4. האבחנה הנכונה היא בעזרת שאלונים מפורטים להורים ולגננת/מורה, בדיקה קלינית ובדיקת TOVA. יש לעשות שקלול של שלושת המרכיבים האלה, ולא להסתמך על אחד מהם בלבד. 5. מי שמוסמך לאבחן הפרעת קשב זה נוירולוג או פסיכיאטר או פסיכולוג התפתחותי, בתנאי שהם למדו על ההפרעה (כי יש כאלה שלא מבינים בה, ולכן האבחונים שלהם גרועים). מצורפים קישורים להורה המתחיל את דרכו בלימוד ה-ADHD. ושוב, מזל טוב לפתיחת הפורום. מקוה שתפיקו ממנו הרבה תועלת.
זה היה חשוב ! תודה
 
רק הסתייגות אחת

מידע על הפרעת קשב ורכוז
שלום לכם. מזל טוב לפתיחת הפורום החשוב הזה. כאמא למספר ילדים עם הפרעת קשב ורכוז וגם כמנהלת פורום להורים עם ילדים ADHD (עם ההפרעה), תרשו לי להסביר מספר דברים: 1. הפרעת קשב ורכוז היא הפרעה אורגנית, לא כתוצאה מפגיעה אל כתוצאה מתורשה. 2. ישנן התנהגויות ש"מחקות" התנהגות של הפרעת קשב, ולכן כל כך חשוב שהמאבחן יידע לעשות אבחנה מבדלת, שתשלול בעיות נוירולוגיות אחרות או בעיות נפשיות אחרות, לפני שיקבע שלילד יש הפרעת קשב ורכוז. 3. ריטלין עוזר לשלושת הסוגים של הפרעת הקשב (חוסר קשב ללא היפר, היפר בלבד, משולב-גם היפר וגם חוסר קשב) היות שהריטלין עוזר לויסות הפעולה שאיננה מווסתת במוח של בעלי ההפרעה. 4. האבחנה הנכונה היא בעזרת שאלונים מפורטים להורים ולגננת/מורה, בדיקה קלינית ובדיקת TOVA. יש לעשות שקלול של שלושת המרכיבים האלה, ולא להסתמך על אחד מהם בלבד. 5. מי שמוסמך לאבחן הפרעת קשב זה נוירולוג או פסיכיאטר או פסיכולוג התפתחותי, בתנאי שהם למדו על ההפרעה (כי יש כאלה שלא מבינים בה, ולכן האבחונים שלהם גרועים). מצורפים קישורים להורה המתחיל את דרכו בלימוד ה-ADHD. ושוב, מזל טוב לפתיחת הפורום. מקוה שתפיקו ממנו הרבה תועלת.
רק הסתייגות אחת
"הפרעת קשב ורכוז היא הפרעה אורגנית, לא כתוצאה מפגיעה אל כתוצאה מתורשה" למרות שיש קשר גנטי חזק, זה לא תמיד המקרה. יש לי אח שסובל מADD ומייחסים זאת לא להורשה (ממי? הרי לאף אחד במשפחה הקרובה אין את זה) אלא ללידתו הקשה (כפג).
 

חגית35

New member
מחונן ו-ADHD -קווי דמיון ושוני

מחוננים והפרעות קשב וריכוז
יש לעשות הפרדה חשובה בין הפרעות קשב וריכוז כתוצאה מפגיעה אורגנית, לבין תסמינים של בעיות קשב וריכוז שאינם כתוצאה מפגיעה אורגנית. אני מודה ומתוודה שאני לא יודעת מה גודלו של המתאם בין מחוננות לADD (הפרעת קשב וריכוז), אבל אני כן יודעת שמחוננים רבים סובלים מחוסר בהרגלי למידה. ילד מחונן שפיתח הרגל להירדם בשיעורים, עשוי לחזור על כך בבגרותו, למשל, בעת הרצאה שחלק ממנה לא מעניין אותו. כנ"ל לגבי יכולת התארגנות ו"קוצים בישבן". חוסר בהרגלי למידה הוא רק אחת הבעיות מהן סובלים ילדים מחוננים ש"הוזנחו" בילדותם. החשיבות למצוא לילד מחונן סביבת למידה שתתאים לרמתו היא, בין היתר, בשביל שהוא ילמד ללמוד!
מחונן ו-ADHD -קווי דמיון ושוני
רק לשם הסטטיסטיקה, אחוז לקויי הלמידה ולקויי הקשב והריכוז בקרב המחוננים הינו גבוה מאשר האחוז שלהם באוכלוסיה הכללית. זה נתון עובדתי ומאוד מודעים אליו אגב במח' המחוננים, כי מן הסתם הם יותר נתקלים בילדים כאלה דוקא. המעניין ביותר הוא, וכאם לילד שהוא גם מחונן וגם ADHD - אוכל לאמר שדוקא הלימוד בשיטה כה חווייתית וחוקרת וניסויית ולא משעממת ופרונטאלית כמו בכתות הרגילות היא שמרתקת אותו ובעצם מטשטשת את הפרעת הקשב שבכתה רגילה היא בולטת ומפריעה לתפקודו. זה פשוט לא כך ביום ההעשרה השבועי. איני יודעת לאמר מה היה קורה בכתת לימוד שכל השנה לומדים בה לימודי מחוננים, אולי העומס היה קשה מבחינת הריכוז. רוצה לשתפכם במשהו, היות שזו הודעתי הראשונה פה בפורום שידעתי שהוא עומד להיפתח אתנםף אך רק היום נכנסתי, זה משהו שכתבתי פעם ומתאים לנושא: "מדהימה ומפליאה ההקבלה ביו מאפייני ילדים מחוננים למשל, לילדים קשי קשב וריכוז. הראשונים מזוהים כיתרון והאחרונים- כקושי, בעוד ששניהם מהווים קושי ויתרון בו זמנית. ראה המחוננות, אשר לעתים נדמה כי "הלוקים" בה מרדנים, משועממים בקלות… מפריעים, חולמניים… נוטים למאבקי כוח, אימפולסיביים, לא מקבלים חוקים ונורמות בקלות, מסתבכים עם סמכות, פעלתנים חסרי מנוח הזקוקים למעט שינה- האין זו הפרעת קשב וריכוז עם רמת פעלתנות גבוהה? יתרון או חסרון?? - תלוי איך מסתכלים על זה... קח את תכונות קושי הריכוז, אשר "הלוקה" בן - חושיו דרוכים, מוסח מכל רחש, בעל טווח קשב קצר, אימפולסיבי, מחליט החלטות של רגע ומבצען, בעל קושי למלא אחר הוראות ובעל תחושת זמן מעורפלת- האין זה המחונן? ומה בעצם אנו מתארים? תכונה הישרדותית אבולוציונית. הכיצד יכולנו לשרוד בהיותנו ציידים ולקטים, מבלי המחוננות והפרעת הריכוז הזו? הלא היו טורפים את הצייד עוד בטרם גח! נותרו עוד כמה ( 5-12%) ציידים (“ADHD’S” / “ADD'ERS”) בקרב ילדינו ותלמידינו, אשר נולדים לתוך עולם האיכרים בו אנו חיים. היתרון האבולוציוני שלהם עומד להם לרועץ לעתים בעולם האיכרים. המורה והמחנך אשר ישכיל לדעת ולנצל את יתרונם, ולנתבו כך שיביאם למיצוי יכולותיהם ולתעלו למקומות בהם ירימו כנף- הוא אשר ישכיל". (כתבתי זאת על מורתו של בני) מצרפת לינק מעניין ביותר על ההקבלה בין הפרעת קשב וריכוז ומחוננות (באנגלית) - ADHD and Children Who Are Gifted
 

ציפי ג

New member
לא מצליחה לעקוב אחר האבולוציה

מחונן ו-ADHD -קווי דמיון ושוני
רק לשם הסטטיסטיקה, אחוז לקויי הלמידה ולקויי הקשב והריכוז בקרב המחוננים הינו גבוה מאשר האחוז שלהם באוכלוסיה הכללית. זה נתון עובדתי ומאוד מודעים אליו אגב במח' המחוננים, כי מן הסתם הם יותר נתקלים בילדים כאלה דוקא. המעניין ביותר הוא, וכאם לילד שהוא גם מחונן וגם ADHD - אוכל לאמר שדוקא הלימוד בשיטה כה חווייתית וחוקרת וניסויית ולא משעממת ופרונטאלית כמו בכתות הרגילות היא שמרתקת אותו ובעצם מטשטשת את הפרעת הקשב שבכתה רגילה היא בולטת ומפריעה לתפקודו. זה פשוט לא כך ביום ההעשרה השבועי. איני יודעת לאמר מה היה קורה בכתת לימוד שכל השנה לומדים בה לימודי מחוננים, אולי העומס היה קשה מבחינת הריכוז. רוצה לשתפכם במשהו, היות שזו הודעתי הראשונה פה בפורום שידעתי שהוא עומד להיפתח אתנםף אך רק היום נכנסתי, זה משהו שכתבתי פעם ומתאים לנושא: "מדהימה ומפליאה ההקבלה ביו מאפייני ילדים מחוננים למשל, לילדים קשי קשב וריכוז. הראשונים מזוהים כיתרון והאחרונים- כקושי, בעוד ששניהם מהווים קושי ויתרון בו זמנית. ראה המחוננות, אשר לעתים נדמה כי "הלוקים" בה מרדנים, משועממים בקלות… מפריעים, חולמניים… נוטים למאבקי כוח, אימפולסיביים, לא מקבלים חוקים ונורמות בקלות, מסתבכים עם סמכות, פעלתנים חסרי מנוח הזקוקים למעט שינה- האין זו הפרעת קשב וריכוז עם רמת פעלתנות גבוהה? יתרון או חסרון?? - תלוי איך מסתכלים על זה... קח את תכונות קושי הריכוז, אשר "הלוקה" בן - חושיו דרוכים, מוסח מכל רחש, בעל טווח קשב קצר, אימפולסיבי, מחליט החלטות של רגע ומבצען, בעל קושי למלא אחר הוראות ובעל תחושת זמן מעורפלת- האין זה המחונן? ומה בעצם אנו מתארים? תכונה הישרדותית אבולוציונית. הכיצד יכולנו לשרוד בהיותנו ציידים ולקטים, מבלי המחוננות והפרעת הריכוז הזו? הלא היו טורפים את הצייד עוד בטרם גח! נותרו עוד כמה ( 5-12%) ציידים (“ADHD’S” / “ADD'ERS”) בקרב ילדינו ותלמידינו, אשר נולדים לתוך עולם האיכרים בו אנו חיים. היתרון האבולוציוני שלהם עומד להם לרועץ לעתים בעולם האיכרים. המורה והמחנך אשר ישכיל לדעת ולנצל את יתרונם, ולנתבו כך שיביאם למיצוי יכולותיהם ולתעלו למקומות בהם ירימו כנף- הוא אשר ישכיל". (כתבתי זאת על מורתו של בני) מצרפת לינק מעניין ביותר על ההקבלה בין הפרעת קשב וריכוז ומחוננות (באנגלית) - ADHD and Children Who Are Gifted
לא מצליחה לעקוב אחר האבולוציה
מצטערת. אני לא מצליחה לעקוב אחר הנימוקים הללו. האם אנחנו לא חיים היום בחברת ציידים? רק היום הציד הוא בני אדם.
 

חגית35

New member
אנו חיים היום בעולם האכרים

לא מצליחה לעקוב אחר האבולוציה
מצטערת. אני לא מצליחה לעקוב אחר הנימוקים הללו. האם אנחנו לא חיים היום בחברת ציידים? רק היום הציד הוא בני אדם.
אנו חיים היום בעולם האכרים
הם הגיעו אחרי הציידים ויישבו את העולם, פיתחו חקלאות ועמה סגנון חיים שנאמן לעקרונות אחרים. (ההיפך מאינסטינקטים ודריכות ומאימפולסיביות, התנהגות של ציפיה לגדילת התבואה בסבלנות ללא סף תיסכול נמוך, יכולת לתכנן את הזריעה והקציר לטווח ארוך ולא לצוד ולאכול כאן ועכשיו כי אתה צייד אלא אכר. ועוד...). התיאוריה שאני נסמכת עליה כאן היא אולי קצת פואטית אך נעוצה בחקר הביולוגיה -אנתרופולוגיה של האבולוציה. יש יאמרו רומנטיקני אך זו תיאוריה מרתקת שמסבירה מדוע הילדים הללו היו מסתדרים טוב יותר בסביבה שאליה אולי הם מותאמים ולא לסביבה האכרית. אשמח לפרט יותר אם מושך אותך... ואם לא אז זה מספיק אני חושבת.
 
מעט שינה?

מחונן ו-ADHD -קווי דמיון ושוני
רק לשם הסטטיסטיקה, אחוז לקויי הלמידה ולקויי הקשב והריכוז בקרב המחוננים הינו גבוה מאשר האחוז שלהם באוכלוסיה הכללית. זה נתון עובדתי ומאוד מודעים אליו אגב במח' המחוננים, כי מן הסתם הם יותר נתקלים בילדים כאלה דוקא. המעניין ביותר הוא, וכאם לילד שהוא גם מחונן וגם ADHD - אוכל לאמר שדוקא הלימוד בשיטה כה חווייתית וחוקרת וניסויית ולא משעממת ופרונטאלית כמו בכתות הרגילות היא שמרתקת אותו ובעצם מטשטשת את הפרעת הקשב שבכתה רגילה היא בולטת ומפריעה לתפקודו. זה פשוט לא כך ביום ההעשרה השבועי. איני יודעת לאמר מה היה קורה בכתת לימוד שכל השנה לומדים בה לימודי מחוננים, אולי העומס היה קשה מבחינת הריכוז. רוצה לשתפכם במשהו, היות שזו הודעתי הראשונה פה בפורום שידעתי שהוא עומד להיפתח אתנםף אך רק היום נכנסתי, זה משהו שכתבתי פעם ומתאים לנושא: "מדהימה ומפליאה ההקבלה ביו מאפייני ילדים מחוננים למשל, לילדים קשי קשב וריכוז. הראשונים מזוהים כיתרון והאחרונים- כקושי, בעוד ששניהם מהווים קושי ויתרון בו זמנית. ראה המחוננות, אשר לעתים נדמה כי "הלוקים" בה מרדנים, משועממים בקלות… מפריעים, חולמניים… נוטים למאבקי כוח, אימפולסיביים, לא מקבלים חוקים ונורמות בקלות, מסתבכים עם סמכות, פעלתנים חסרי מנוח הזקוקים למעט שינה- האין זו הפרעת קשב וריכוז עם רמת פעלתנות גבוהה? יתרון או חסרון?? - תלוי איך מסתכלים על זה... קח את תכונות קושי הריכוז, אשר "הלוקה" בן - חושיו דרוכים, מוסח מכל רחש, בעל טווח קשב קצר, אימפולסיבי, מחליט החלטות של רגע ומבצען, בעל קושי למלא אחר הוראות ובעל תחושת זמן מעורפלת- האין זה המחונן? ומה בעצם אנו מתארים? תכונה הישרדותית אבולוציונית. הכיצד יכולנו לשרוד בהיותנו ציידים ולקטים, מבלי המחוננות והפרעת הריכוז הזו? הלא היו טורפים את הצייד עוד בטרם גח! נותרו עוד כמה ( 5-12%) ציידים (“ADHD’S” / “ADD'ERS”) בקרב ילדינו ותלמידינו, אשר נולדים לתוך עולם האיכרים בו אנו חיים. היתרון האבולוציוני שלהם עומד להם לרועץ לעתים בעולם האיכרים. המורה והמחנך אשר ישכיל לדעת ולנצל את יתרונם, ולנתבו כך שיביאם למיצוי יכולותיהם ולתעלו למקומות בהם ירימו כנף- הוא אשר ישכיל". (כתבתי זאת על מורתו של בני) מצרפת לינק מעניין ביותר על ההקבלה בין הפרעת קשב וריכוז ומחוננות (באנגלית) - ADHD and Children Who Are Gifted
מעט שינה?
אז גם מחוננים וגם כאלה שיש להם ADHD צריכים מעט שינה? כי אני בקושי ישנה ולא עייפה כמעט...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה